abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211026981
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan het ze niet eens echt kwalijk nemen, laag intelligentieniveau, geen toekomstperspectief, opgroeien in een soort openluchtgevangenis. Je gaat uiteindelijk vanzelf wel extremist worden.
Een compleet volk infantiliseren, knap hoor. Het ligt niet aan de mensen zelf, ze zijn gewoon dom en het komt allemaal door externe factoren. Hmm, ja, vast wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211026983
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit niveau opkrikken is wel de sleutel naar vrede, als je zelf een leuk gezinnetje hebt, weldoorvoed bent en een leuke auto op de oprit hebt staan verdwijnt de neiging wel een klein beetje om andere mensen te verkrachten, martelen en te vermoorden.
Gaat wel wat lastig worden als je vanuit beide kanten bewust dom wordt gehouden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:16:15 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211026987
quote:

[..]
Dit niveau opkrikken is wel de sleutel naar vrede, als je zelf een leuk gezinnetje hebt, weldoorvoed bent en een leuke auto op de oprit hebt staan verdwijnt de neiging wel een klein beetje om andere mensen te verkrachten, martelen en te vermoorden.
Grotendeels wel ja. Echter voor de leadership van Hamas gaat jouw statement ook op.
pi_211026999
quote:

[..]
Mocht het je zijn ontgaan: de leiders van Hamas zijn allemaal multimiljonair, met grote gezinnen en villa's in zowel de Gazastrook als Qatar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211027001
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een compleet volk infantiliseren, knap hoor. Het ligt niet aan de mensen zelf, ze zijn gewoon dom en het komt allemaal door externe factoren. Hmm, ja, vast wel.
Ja je ziet dat zelfs hier toch, in Frankrijk hebben ze er ook ooit voor gekozen om migrantengroepen massaal bij elkaar te flikkeren en feitelijk de sleutel weg te tyfen. Plukken ze in Marseille en Parijs nu de vruchten van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:17:41 #81
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211027004
quote:

[..]
Wat voor niveau zouden ze moeten bereiken voordat een deel eindelijk eens inziet dat geloof een sprookje is?
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:17:59 #82
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211027005
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En nu maar hopen dat daar echt alleen maar humanitaire goederen in zitten, hè.
Ik lees dat het rode kruis dit coördineert dus ga er van uit van wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211027006
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Toch wel eens fijn, een duidelijke uitleg.
Wij moslims schieten helaas veel te kort wat dat betreft. Aan de andere kant heb je bij de communicatie niet alleen een zender nodig met een heldere boodschap, maar ook een ontvanger die openstaat voor dat wat wordt gecommuniceerd. Anders is het net als het verhaal in Genesis over de toren van Babel, lost in translation.

Degelijke communicatie is lastig ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211027011
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mocht het je zijn ontgaan: de leiders van Hamas zijn allemaal multimiljonair, met grote gezinnen en villa's in zowel de Gazastrook als Qatar.
Uiteindelijk is alles een verdienmodel

Gr Willem Engel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:18:49 #85
396550 Richestorags
pi_211027012
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja je ziet dat zelfs hier toch, in Frankrijk hebben ze er ook ooit voor gekozen om migrantengroepen massaal bij elkaar te flikkeren en feitelijk de sleutel weg te tyfen. Plukken ze in Marseille en Parijs nu de vruchten van.
Laissez-faire. Heel slim om dat met ongeletterde Rif bewonertjes te doen.
pi_211027017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Grotendeels wel ja. Echter voor de leadership van Hamas gaat jouw statement ook op.
Daar heb ik het ook over, met een beetje hulp en medewerking van gematigde Israëliërs zoals Jonathan Conricus en niet van die Ben Gvir monsters.
pi_211027022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat voor niveau zouden ze moeten bereiken voordat een deel eindelijk eens inziet dat geloof een sprookje is?
Ja dit duurt wel eventjes, heeft ons ook aardig wat eeuwen gekost.
pi_211027032
Maar goed, geen nieuws dus over buitenlanders die de strip mogen verlaten dus?
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:21:35 #89
396550 Richestorags
pi_211027036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar heb ik het ook over, met een beetje hulp en medewerking van gematigde Israëliërs zoals Jonathan Conricus en niet van die Ben Gvir monsters.
Ik bedoel dat de Hamas leadership alle materiële zaken al op orde heeft en alsnog kiest voor haat. Je moet alleen de voedingsbodem van het voetvolk wegnemen ja. Die zijn belangrijker dan "the brains".
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:22:43 #90
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211027043
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Klopt maar dat is op eigen kracht gebeurt. Je zou toch onderwijs kunnen sponsoren tot op universitair niveau en dan zonder Koran onzin maar zodat een deel in ieder geval geïnteresseerd raakt in wetenschap. Dan heb je in elk geval verlichte geesten rondlopen daar in plaats van alleen maar extremisten.
pi_211027044
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat je ook zou kunnen doen is naar de mensen zelf kijken en niet alleen maar naar de externe factoren. Je hebt als mens altijd keuzes die je kunt maken. Of je rijk of arm bent, altijd heb je zelf controle over bepaalde zaken.

Kwesties zoals criminaliteit en terrorisme zijn keuzes, geen logische gevolgen van externe factoren. En dit is ook makkelijk aantoonbaar omdat er enorm veel arme mensen zijn of mensen met tegenslagen en obstakels in het leven, die niet voor criminaliteit of terrorisme kiezen. Dit is het absolute merendeel zelfs.
pi_211027047
twitter

Het zou me niks verbazen dat groenlinks hetzelfde heeft gedaan.
pi_211027054
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat je ook zou kunnen doen is naar de mensen zelf kijken en niet alleen maar naar de externe factoren. Je hebt als mens altijd keuzes die je kunt maken. Of je rijk of arm bent, altijd heb je zelf controle over bepaalde zaken.

Kwesties zoals criminaliteit en terrorisme zijn keuzes, geen logische gevolgen van externe factoren. En dit is ook makkelijk aantoonbaar omdat er enorm veel arme mensen zijn of mensen met tegenslagen en obstakels in het leven, die niet voor criminaliteit of terrorisme kiezen. Dit is het absolute merendeel zelfs.
Oh sweet summer child.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211027065
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik bedoel dat de Hamas leadership alle materiële zaken al op orde heeft en alsnog kiest voor haat. Je moet alleen de voedingsbodem van het voetvolk wegnemen ja. Die zijn belangrijker dan "the brains".
Inderdaad. Maar het zijn dan ook keuzes, het is een ideologie. De realiteit is: niet elke cultuur streeft een democratie na met allerlei vrijheden zoals wij in het Westen doen. En het geeft blijk van veel van nativiteit en narcisme om te denken dat iedereen dat eigenlijk ook wil, alleen externe factoren hun daarvan weerhouden.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:25:37 #95
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211027066
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Helaas neemt het aantal ultra conservatieve religekkies juist de laatste decennia weer toe, alleen dit keer geen christenen maar dat andere abrahamistische misogyne gedrocht
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211027068
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat doe je nu eenmaal met welvaart, er is een al sedert mensenheugenis bewoonde vallei in Midden-Amerika (preciezer weer ik het niet meer) met drie uitlopers, die vallei is uitermate vruchtbaar maar af en toe is er in een van de drie poten minder voedsel voorhanden en dat is precies het moment dat de archeologische vondsten laten zien dat er oorlog uitbreekt tussen de drie poten van de vallei.
pi_211027079
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:23 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]

Het zou me niks verbazen dat groenlinks hetzelfde heeft gedaan.
Mocht dat kloppen, meteen opdoeken dan. Maar wel weer een mooi voorbeeld van de Red-Green Alliance.
pi_211027081
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Helaas neemt het aantal ultra conservatieve religekkies juist de laatste decennia weer toe, alleen dit keer geen christenen maar dat andere abrahamistische misogyne gedrocht
En dat gaat gepaard met grote agressiviteit en moordlustigheid.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211027121
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee, hier ben ik het niet mee eens. Een mooi voorbeeld binnen de context van deze discussie: het getto in Warschau (en nee, ik vergelijk Gaza niet 1-op-1 met het getto, het gaat mij om het gedrag van mensen).

De joden werden daar opgesloten en onderdrukt. Ze werden uitgeknepen en uitgehongerd door de Duitsers, hun situatie was uitzichtloos. Er vielen doden, maar van gericht en structureel uitmoorden was nog geen sprake.

Wat deden de joden? Die kwamen in opstand. In de ogen van de Duitse bezetter wendden de joden zich tot terreur door Duitse soldaten dood te schieten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:35:44 #100
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211027133
twitter

onverholen terreurverheerlijking

alsof je in een manifestatie loopt waar iemand de swastika zwaait...

om je helemaal kapot te schamen
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')