SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ik ga wel luisteren, maar wil ook nog wel even de deur uit als het wat droger is. Voel me echt opgesloten in huis. Dus wordt waarschijnlijk later of met onderbrekingen dat ik meeluister.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:07 schreef DJ11 het volgende:
Op tijd thuis, zoals al verwacht. Dus ik heb tijd en zin om vanavond te gaan draaien. Ik ga me eens even over een uitzending buigen; aanvang ergens zo rond 19:30 uur
Het komt mij eerlijk gezegd wel uit om wat later te beginnen, dus dan start ik gewoon om 20:00 uur. Wandel ze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:57 schreef livelink het volgende:
Ik ga nu even wandelen, dus ik denk dat ik rond 20.00 aanwezig ben om te luisteren.
Ja, eigenlijk verrassend lekker. Het regende wel lichtjes, maar niet te hard. En ik weet ineens weer dat ik wandelen in het donker eigenlijk best lekker vind.quote:
Lekker. Ik moest vanmiddag vanaf m'n werk fietsend naar een industrieterrein aan de andere kant van de stad (en dan nog een stukje erbuiten). Gelukkig wel op een elektrische leenfiets en met een poncho, maar echt aangenaam was dat nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk verrassend lekker. Het regende wel lichtjes, maar niet te hard. En ik weet ineens weer dat ik wandelen in het donker eigenlijk best lekker vind.
Nee, vanmiddag regende het echt gruwelijk hard. Ik heb in het verleden regelmatig bij een 'industrieterreintje' in Zwolle gewerkt. Was bij een leverancier van ons in de buurt van het Frankhuis.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:13 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Lekker. Ik moest vanmiddag vanaf m'n werk fietsend naar een industrieterrein aan de andere kant van de stad (en dan nog een stukje erbuiten). Gelukkig wel op een elektrische leenfiets en met een poncho, maar echt aangenaam was dat niet
Dit klinkt vooralsnog prima.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:14 schreef DJ11 het volgende:
Trouwens: laat gerust weten in wat voor muziek je wel en geen zin hebt. Als enige luisteraar heb je dat fraaie monopolie. Ik stuur gerust bij, waar nodig
Okéquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, vanmiddag regende het echt gruwelijk hard. Ik heb in het verleden regelmatig bij een 'industrieterreintje' in Zwolle gewerkt. Was bij een leverancier van ons in de buurt van het Frankhuis.
Ik heb vanavond weer eens wat liedjes uit m'n jaarlijst van vorig jaar geplukt:quote:
Ja, ik herkende hem nog. Vond hem nog steeds lekker.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb vanavond weer eens wat liedjes uit m'n jaarlijst van vorig jaar geplukt:Haarm - Lovin' On Borrowed Time
Ik hoorde al een bekende stemquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:28 schreef DJ11 het volgende:
Een bepaalde zanger die in de 80s een monsterhit had, heeft een nieuw album uit. Mijn favoriete liedje is uiteraard weer eens het minst beluisterd op Spotify, maar dat mag de pret niet drukken. Hierna....
Oeiquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:34 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht Milli Vanilli ook nog wel vanavond.
Stem lijkt een beetje op Paul McCartneyquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:38 schreef DJ11 het volgende:
Vorig jaar #20 in m'n jaarlijstRoyal Wood - Make Believe
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:41 schreef DJ11 het volgende:
D:Ream - Things Can Only Get Better (D:Reamix edit)
Ja, vorige keer U R The Best Thing, omdat het niet in de Top 90's stond. Voor dit nummer geldt helaas hetzelfde. Hoort er toch ook écht in.quote:
Tot hoe laat draai je muziek? Ik denk dat ik zo rond half 10 wel kan aanhaken, maar dan ben je misschien al gestopt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:14 schreef DJ11 het volgende:
Trouwens: laat gerust weten in wat voor muziek je wel en geen zin hebt. Als enige luisteraar heb je dat fraaie monopolie. Ik stuur gerust bij, waar nodig
Ik verwacht zeker tot 22:00 uur te draaien, misschien 22:30 uur. Als er iets is wat je wilt horen, stuur gerust een DM.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:43 schreef Shii het volgende:
[..]
Tot hoe laat draai je muziek? Ik denk dat ik zo rond half 10 wel kan aanhaken, maar dan ben je misschien al gestopt.
Leuk!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:44 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker tot 22:00 uur te draaien, misschien 22:30 uur. Als er iets is wat je wilt horen, stuur gerust een DM.
Ik moest door dat nummer ook aan Howard Jones denken. Die had ook een hit met Things can only get better.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, vorige keer U R The Best Thing, omdat het niet in de Top 90's stond. Voor dit nummer geldt helaas hetzelfde. Hoort er toch ook écht in.
Ook een leuke. Ik blijf vaak bij What Is Love hangen, maar Things... is ook leukquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik moest door dat nummer ook aan Howard Jones denken. Die had ook een hit met Things can only get better.
Ik draai het minst instrumentale nummer:quote:Op woensdag 27 september 2023 16:25 schreef DJ11 het volgende:
Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat het legendarische album Very verscheen. Destijds was het in beperkte oplage verkrijgbaar met een bonus-album met 6 grotendeels instrumentale tracks: Relentless.
Nu is er goed nieuws voor wie Relentless niet in de collectie heeft of nog nooit heeft gehoord: het album komt op 20 oktober opnieuw uit.![]()
Apart nummer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:57 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik draai het minst instrumentale nummer:Pet Shop Boys - One Thing Leads To Another
In dit nummer worden verhalen achterstevoren verteld, trouwens...
Vind ik ook wel. Overigens is er een demo met (nogal verveeld klinkende) vocals waarin de tekst chronologisch is. Het idee om de gebeurtenissen om te draaien, kwam pas later.quote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:04 schreef DJ11 het volgende:
U vraagt, wij draaien![]()
Howard Jones - Things Can Only Get Better
Eigenlijk ook een beetje een apart nummer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:04 schreef DJ11 het volgende:
U vraagt, wij draaien![]()
Howard Jones - Things Can Only Get Better
Inderdaad, alleen die robot-stemmetjes verraden dat het niet uit de eighties komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:06 schreef DJ11 het volgende:
Hierna gaan we weer naar 2023, maar het klinkt zo 80s dat je de overgang amper merkt
Mee eens ja. Desondanks één van z'n grootste hits. De man maakt nog steeds muziek, trouwens. En helemaal niet verkeerd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Eigenlijk ook een beetje een apart nummer.
Bombastisch is altijd goed.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:15 schreef DJ11 het volgende:
Roxy Music - Dance Away
Hierna gaan het het bombastische hoekje van de uitzending in
Uiteraard zijn verzoekjes ook nog steeds welkom.
De artiesten die ik zo draai, staan in de grote popencyclopedie ook nog heel dicht bij elkaar (mits ze daar überhaupt ooit in komen te staan).quote:
Welkomquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef Shii het volgende:
Kom ik even op het juiste moment.Roxy Music.
Goedenavond Shiiquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef Shii het volgende:
Kom ik even op het juiste moment.Roxy Music.
Ja, dat was wel leuk, dat tussenstuk. Had wat langer mogen zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:22 schreef DJ11 het volgende:
Muziek from Down Under:Woodes - War Cry
Let op het gave tussenstuk straks...
Ja, vind ik ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat was wel leuk, dat tussenstuk. Had wat langer mogen zijn.
Dat is ook een beetje de reden waarom ik het vanavond had uitgezocht. En na een liedje dat "War Cry" heet, vond ik dit de logische opvolger.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:30 schreef Shii het volgende:
Blijft een nummer van alle tijden helaas.
Ja, je denkt onvermijdelijk aan de situatie in Israel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:31 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje de reden waarom ik het vanavond had uitgezocht. En na een liedje dat "War Cry" heet, vond ik dit de logische opvolger.
Heerlijk nummer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:32 schreef DJ11 het volgende:
Een bekend nummer, in een iets ander - nieuw - jasje:Novastar - Wrong (Re-imagined)
Met orkest eropquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:33 schreef Shii het volgende:
[..]
Heerlijk nummer.![]()
Wist niet dat er een nieuw jasje van was.
Ja lekker nummer dit, maar klok gaat pas volgend weekend terug.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
Shii vroeg om The Sparks. Dit weekend gaat de wintertijd in en wordt dus de klok verzet. Kortom: het liedje dat erbij hoort:Sparks - Beat The Clock
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:36 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja lekker nummer dit, maar klok gaat pas volgend weekend terug.
Oeh, lang niet meer gehoord. Sparks is altijd een goede keus, Shiiquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
Shii vroeg om The Sparks. Dit weekend gaat de wintertijd in en wordt dus de klok verzet. Kortom: het liedje dat erbij hoort:Sparks - Beat The Clock
Het regende regennummers deze show.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:43 schreef Shii het volgende:
Here comes the rain again. Ook heel toepasselijk.
Ik kende het niet, maar klinkt zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:51 schreef DJ11 het volgende:
Ik hoorde dit ergens in een tv-programma als achtergrondmuziek en dacht: ik heb dit veel te lang niet gehoord. Eén van de weinige Coldplay-nummers van de laatste 10 jaar die mij kan bekoren:Coldplay - True Love
Single van hun album Ghost Stories uit 2014.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kende het niet, maar klinkt zeker niet slecht.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:55 schreef DJ11 het volgende:
Deze draag ik op aan de luisteraars m/v vanavond:Electric Light Orchestra - Sweet Talkin' Woman
Ik vind het niet op het vorige nummer lijken, maar ken dit nummer wel. Heb jij het al eens eerder gedraaid?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:59 schreef DJ11 het volgende:
Onbekend Brits bandje, maar toch één van de leukste pop-rock-liedjes van dit moment. En verdomd, het lijkt een beetje op de vorige plaat, vind ik...Red Rum Club - Undertaker
Eén keertje eerder. En het stond/staat in mijn Spotify-playlist.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het niet op het vorige nummer lijken, maar ken dit nummer wel. Heb jij het al eens eerder gedraaid?
Depeche Mode altijd goed.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:02 schreef DJ11 het volgende:
Depeche Mode - Personal Jesus
Vandaag maar eens de wat langere albumversie.
Ik houd het nog wel vol hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:04 schreef DJ11 het volgende:
Als ik alles draai wat nog klaarstaat, kom ik ergens rond 22:45 uur uit. Houden jullie dat vol?
Invloed uitoefenen (verzoekjes indienen dus) kan ook nog steeds.
Oh ja, die spotify-lijst heb ik natuurlijk ook geluisterd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Eén keertje eerder. En het stond/staat in mijn Spotify-playlist.
Ik heb straks ook nog één nieuwer nummer. Ook nog eens van Nederlandse makelij
Ik denk dat ik dat wel volhoudquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:04 schreef DJ11 het volgende:
Als ik alles draai wat nog klaarstaat, kom ik ergens rond 22:45 uur uit. Houden jullie dat vol?
Invloed uitoefenen (verzoekjes indienen dus) kan ook nog steeds.
Heb je nog meer favoriete bands van vroeger?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:08 schreef Shii het volgende:
Met deze muziek houd ik het nog uren vol.![]()
OMD ook een van mijn favoriete bands van vroeger en nog steeds brengen ze nieuwe nummers uit dus.
Petshop Boys.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Heb je nog meer favoriete bands van vroeger?
Pet Shop Boys - ook mijn persoonlijke #1 - heb ik vanavond al gedraaid. Eén van de andere artiesten uit dit rijtje heb ik zojuist klaargezet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:13 schreef Shii het volgende:
[..]
Petshop Boys.![]()
Ultravox
OMD
Roxy Music
Tears for Fears
Adam and the Ants
en even denken er zijn er nog meer
Nee, ik bedacht wat ik uit de 80s er nog bij kon pakken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:17 schreef Shii het volgende:
Had je die al gepland? Ook echt een favo van vroeger dit.
Ik snap die gedachte. Er is wel wat gelijkenis in stem en sound.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:21 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat het Duncan Laurence was bij de eerste noten en zang.
Ja, dat vind ik ook zo fijn aan de shows van DJ11. Hij zorgt ervoor dat ik niet alleen blijf hangen in the eighties.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:24 schreef Shii het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan MUZ, dat je soms iets nieuws hoort dat je gelijk pakt en je nog vaker wil gaan luisteren.
Ben ik blij omquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:24 schreef Shii het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan MUZ, dat je soms iets nieuws hoort dat je gelijk pakt en je nog vaker wil gaan luisteren.
Toch gaan we zo nog wel even de 80s inquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo fijn aan de shows van DJ11. Hij zorgt ervoor dat ik niet alleen blijf hangen in the eighties.
Weet ik, je hebt me al vaker getipt over nieuwe of onbekendere nummers van bands uit de 80's waar ik fan van ben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ben ik blij omUiteindelijk is dat een belangrijke reden waarom ik radio-uitzendingen maak: mooie muziek delen.
Via mijn signature kun je allerlei Spotify-playlists vinden. Daar moet je maar eens doorheen struinen, t.z.t. (niet nuquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:28 schreef Shii het volgende:
[..]
Weet ik, je hebt me al vaker getipt over nieuwe of onbekendere nummers van bands uit de 80's waar ik fan van ben.
Zij hebben echt veel voor andere artiesten geschreven volgens mij.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:35 schreef DJ11 het volgende:
Een albumtrack uit 1989, die eigenlijk best goed past ergens aan het (naderende) eind van een uitzending....Liza Minnelli - I Can't Say Goodnight
Ik hoef Shii niet uit te leggen wie dit schreven en produceerden
Ik wist het inmiddels ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:35 schreef DJ11 het volgende:
Een albumtrack uit 1989, die eigenlijk best goed past ergens aan het (naderende) eind van een uitzending....Liza Minnelli - I Can't Say Goodnight
Ik hoef Shii niet uit te leggen wie dit schreven en produceerden
Redelijk wat nummers ja. Ik zal de komende tijd, als je luistert, nog wel eens wat van die nummers draaien. Sommige zijn ook op single verschenen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:36 schreef Shii het volgende:
[..]
Zij hebben echt veel voor andere artiesten geschreven volgens mij.
Heerlijk die saxofoon erbij.
Misschien wel, maar ik had er nog een paar klaarstaan. En ik weet 99,9% zeker dat je de feitelijke slotsong ook prima kunt waarderenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Dit had eigenlijk je laatste nummer moeten zijn.
Bright Eyes.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:42 schreef DJ11 het volgende:
Mike Batt is niet zo heel bekend. Eén van de door hem geschreven nummers wel: Bright Eyes, beroemd gemaakt door Art Garfunkel.
Homijn zeurt me regelmatig de kop gek dat ik dat nummer vaker moet draaien
Insgelijks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:46 schreef livelink het volgende:
Ah, dit was weer een echt ouderwetse DJ11-show. Deels thema, deels nieuwe muziek en deels verzoekjes. Top!
Dank je wel DJ11 en gezellig dat je er ook was, Shii!
Goedemorgen Melting.quote:
Goedemorgen livelink.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting.
Mijn man is weer met mijn ouders naar de Jaarbeurs voor het covid-vaccin. Zelf krijgt hij ook volgende week weer een vaccin op zijn werk. Soms realiseer je je weer dat die pandemie nog zeer recent was.
Ja, mijn ouders krijgen ook de griepprik net als mijn man. Ik niet. Ik zit niet in een risicogroep en heb dus nooit de griepprik gehad. Mijn man krijgt het vaccin en de griepprik omdat hij in de zorg werkt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Inderdaad. Wel goed dat je ouders die prik weer gaan halen. Halen ze ook de griepprik?
Als ik de mogelijkheid krijg, haal ik hem ook weer.
Ga jij hem ook halen?
Heel verstandig van je ouders.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders krijgen ook de griepprik net als mijn man. Ik niet. Ik zit niet in een risicogroep en heb dus nooit de griepprik gehad. Mijn man krijgt het vaccin en de griepprik omdat hij in de zorg werkt.
Volgens mij moet je zonder uitnodiging gewoon een afspraak maken, ik neem tenminste aan dat jij binnen de doelgroep valt https://mijnvraagovercoro(...)aarsronde-coronaprikquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:28 schreef Rafeiro het volgende:
Ik wil ook wel weer geprikt worden, maar nog geen uitnodiging dus ik wacht wel braaf af.
Zo erg zit ik er ook niet om te springen, hahaquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens mij moet je zonder uitnodiging gewoon een afspraak maken, ik neem tenminste aan dat jij binnen de doelgroep valt https://mijnvraagovercoro(...)aarsronde-coronaprik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sound reasonable...Time to up my medication.
Goed zoquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:53 schreef Rafeiro het volgende:
Nou maandag maar gelijk laten prikken dan maar
Bij een 5-1 voorsprong is de wedstrijd na 7 innings gestaakt en wordt die morgen vóór de volgende wedstrijd (er vanuit gaande dat Amsterdam de voorsprong tijdens het restant niet meer uit handen geeft) uitgespeeld.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:14 schreef livelink het volgende:
Ik zie dat het spannend blijft voor The Pirates. De wedstrijd is gestaakt wegens de regen.
Het is inderdaad wel een uitputtingsslag zo, ook voor de fans. Hopelijk gaat het morgen door dan. Klinkt inderdaad als een niet zo'n slimme planning van de bond.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij een 5-1 voorsprong is de wedstrijd na 7 innings gestaakt en wordt die morgen vóór de volgende wedstrijd (er vanuit gaande dat Amsterdam de voorsprong tijdens het restant niet meer uit handen geeft) uitgespeeld.
Met de beelden van het zwembad vorige week in R'dam nog in mijn geheugen, zal het morgen weer een lange dag worden. Als er al gespeeld kan worden.
Maar ja, diverse spelers van R'dam gaan maandag terug naar de Antillen, dus die wil men in R'dam niet missen.
Met dank aan een honkbalbond die denkt dat je in oktober nog lekker kan ballen en dan de finale van het seizoen inplant…![]()
Toen was er letterlijk nog geen wolkje aan de lucht (ondanks de rook)quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:51 schreef MadMaster het volgende:
En het begon best leuk…
[ afbeelding ]
En als het vandaag niet lukt, dan heb je gewoon iets anders te doen gehad. Ook geen probleem.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:06 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter komt zo thuis, dus dan zal ik waarschijnlijk niet intunen om 21.00
Zal wel laat worden als iedereen naar bed is.
Dat sowieso, maar meestal ga ik veel later naar bed dan de rest en dan wil ik nog wel lekker luisteren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:12 schreef Melting het volgende:
[..]
En als het vandaag niet lukt, dan heb je gewoon iets anders te doen gehad. Ook geen probleem.
Je bent uiteraard (ook later) gewoon welkom.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar meestal ga ik veel later naar bed dan de rest en dan wil ik nog wel lekker luisteren.
Ik had 'm ook niet gewetenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:00 schreef Melting het volgende:
En zoals altijd krijgen jullie de eerste van mij cadeau:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:06 schreef Symphonic het volgende:
Jeane Manson Avant de nous dire adieu
Doe ik er gewoon nog een fijne achteraan.quote:
Maar je hebt er toch al 1 gehoord je wel kende?quote:
Ik vond het al knap dat je deze wist.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:13 schreef Symphonic het volgende:
Deze man live gezien, echt geweldig
Gouden regel: Als het klinkt als….quote:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Gouden regel: Als het klinkt als….
Yorick van Norden
Dan is het Lloyd Cole
The singing nun. Onlangs nog op verzoek van Fogel gedraaid.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:13 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar je hebt er toch al 1 gehoord je wel kende?
Dan moet je wel weten hoe Yorick van Norden klinktquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Gouden regel: Als het klinkt als….
Yorick van Norden
Dan is het Lloyd Cole
Die heeft hij al zo vaak live gezienquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten hoe Yorick van Norden klinkt
Zoek hem maar eens opquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten hoe Yorick van Norden klinkt
Ga jij mee naar de concerten die Symph bezoekt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die heeft hij al zo vaak live gezien
Yorick hebben we ook al een aantal keer samen bezocht. Ook met just me samen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Ga jij mee naar de concerten die Symph bezoekt?
Oh? Dat had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Naar Lloyd Cole ging Symph met mij mee, als we samen gaan is het meestal iets voor/van mij. Hij gaat verder alleen naar het theater
Fijn dat jullie in elk geval naar één artiest samen kunnenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Naar Lloyd Cole ging Symph met mij mee, als we samen gaan is het meestal iets voor/van mij. Hij gaat verder alleen naar het theater
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:29 schreef DJ11 het volgende:
REM maakte ooit The Sidewinder Sleeps Tonight. Kennelijk vroegen ze hiervoor toestemming aan Tight Fit (geen idee waarom). Die toestemming kwam er, onder de voorwaarde dat REM "The Lion Sleeps..." zou coveren als b-kant. Wat dus ook gebeurde.
En dat slaat nergens op, want dit nummer is ook niet van tight fitquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:29 schreef DJ11 het volgende:
REM maakte ooit The Sidewinder Sleeps Tonight. Kennelijk vroegen ze hiervoor toestemming aan Tight Fit (geen idee waarom). Die toestemming kwam er, onder de voorwaarde dat REM "The Lion Sleeps..." zou coveren als b-kant. Wat dus ook gebeurde.
Tight Fit heeft dit gecoverd, het origineel is van The Tokens…quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:29 schreef DJ11 het volgende:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:32 schreef MadMaster het volgende:
Paul Young - Gonna Tear Your Playhouse Down
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tight Fit heeft dit gecoverd, het origineel is van The Tokens…
Dan zal het The Tokens zijn geweest. Feit is wel dat REM het nummer daadwerkelijk heeft gecoverd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
En dat slaat nergens op, want dit nummer is ook niet van tight fit
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:36 schreef MadMaster het volgende:
Don't Ya Make My Brown Eyes Blue - Elkie Brooks
Geen idee welk stukje je bedoeld.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:40 schreef DJ11 het volgende:
Er is een ander liedje waar dit stukje in zit. Zou dat Right Said Fred kunnen zijn?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:46 schreef MadMaster het volgende:
She Goes Na Na - Bart Peters & The Radios
Break my the bek not open…quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:48 schreef Melting het volgende:
Of zoals Ronald Goedemondt zou zeggen:
If she goes nananana nananana, you might me dealing with a zeikwijf.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:50 schreef MadMaster het volgende:
Amarillo - Albert West
Damn, eens niet een cover…
Het is geschreven en voor het eerst opgenomen door Solomon Linda die er destijds 1 pond voor heeft gekregen van Pete Seeger. Seeger heeft er een redelijke hit mee gehad met the weavers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tight Fit heeft dit gecoverd, het origineel is van The Tokens…
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is geschreven en voor het eerst opgenomen door Solomon Linda die er destijds 1 pond voor heeft gekregen van Pete Seeger. Seeger heeft er een redelijke hit mee gedamd met the weavers.
Ben jij er geweest?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:
In Amarillo is overigens geen ruk te beleven…
Geen idee waar dat REM-verhaal dan vandaan komt. Feit is wel dat ze het nummer hebben opgenomen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is geschreven en voor het eerst opgenomen door Solomon Linda die er destijds 1 pond voor heeft gekregen van Pete Seeger. Seeger heeft er een redelijke hit mee gedamd met the weavers.
Ja, ze moeten toch 1 slecht liedje in hun catalogus hebbenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:53 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geen idee waar dat REM-verhaal dan vandaan komt. Feit is wel dat ze het nummer hebben opgenomen.
Maar toen heette het nog niet zo en klonk het ook wat anders…quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is geschreven en voor het eerst opgenomen door Solomon Linda die er destijds 1 pond voor heeft gekregen van Pete Seeger. Seeger heeft er een redelijke hit mee gehad met the weavers.
Ja, we kwamen er tijdens een rondrit in de USA langs en hebben het bezocht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben jij er geweest?
Ik heb ook geen idee wat ik daar zou moeten gaan doen.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:57 schreef MadMaster het volgende:
Ricky Don't Loose That Number - Steely Dan
Klopt, toen had het nog geen tekst.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar toen heette het nog niet zo en klonk het ook wat anders…
Dat is wel typisch voor die tijd ja.quote:
Dat kan ik helaas niet goed rekenen.quote:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:13 schreef MadMaster het volgende:
Jive Bunny & The Mastermixers - Iets…
Het is mijn favoriete artiestquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou via een kloon?
The Shorts - Come On Ca Vaquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:16 schreef Melting het volgende:
Ben benieuwd wie de plaat hierna herkent.
Band die maar kort bestaan heeft.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph kent het wel, hij loopt mee te zingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |