quote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nog steeds wat anders.
En vooral veel isdatzo types die niet eens weten wat dat betekent en/of niet bekend zijn met de werkelijke situatie.
Dit topic is aan beide kanten nooit anders geweest 😅quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee Amnesty heeft aan geloofwaardigheid ingeboet na dat debiele verslag van ze.
Maar dat staat hier verder los van.
Wat mij steeds meer begint te storen is de emotionele aandikking telkens. Er zijn genoeg legitieme argumenten te voeren om beide partijen doormidden te zagen, maar het er worden zaken aan de haren bij gesleept die niet relevant zijn of niet kloppen, maar wel lekker bekken.
West Bank en Israëlquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus de motie die oproept tot het erkennen van een staat die nu nog niet bestaat erkent dat er al een staat is?
Daar noem je dan ook een groep, Amerikaanse Joden. Daar zal dit sentiment bij sommigen vast en zeker leven, maar dat spreekt niet voor de hele diaspora, laat staan Israëliërs zelf.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
24% van de Amerikaanse Joden vindt israel ook een apartheidsstaat.
https://www.jewishelector(...)-is-apartheid-state/
https://www.haaretz.com/u(...)5a-a57f-dbea1c830000
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
Overigens vindt een meerderheid van de Nederlanders dat israel een apartheidsstaat is.
Nee, je had gewoon het stukje niet gelezen.quote:
Israël heeft geen donder met de kern van de motie te maken, maar wordt voor de sfeermakerij toch weggezet als apartheidsstaat. Het is gewoon een achterlijke verwoording en ik kots over eenieder die dit verdedigt.quote:
Nee, die club is gewoon al jaren niet meer de club die het vroeger ooit was. Er is zelfs een wiki pagina erover met wat opsommingen waar niet alles in staat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:19 schreef Aberkullie het volgende:
Amnesty is kut omdat in Nederland een Nigeriaanse klaagt over zwarte Piet.
Naomi klein verwoordt het in deze video heel goedquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
24% van de Amerikaanse Joden vindt israel ook een apartheidsstaat.
https://www.jewishelector(...)-is-apartheid-state/
https://www.haaretz.com/u(...)5a-a57f-dbea1c830000
Klopt, en na het lezen schreef ik dat. Dat jullie nou niet weten wat apartheidsstaat betekent is niet mijn probleem. Dat is echt serieus dezelfde categorie als dit genocide noemen. Misbruik van termen met een enorme lading en tegelijkertijd die lading verminderen dankzij het misbruik. Het is ziekelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, je had gewoon het stukje niet gelezen.
Sterker nog, het hele conflict niet. Niet in de jaren waarin ik het volgquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:30 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dit topic is aan beide kanten nooit anders geweest 😅
ngo-monitor, goede bronquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, die club is gewoon al jaren niet meer de club die het vroeger ooit was. Er is zelfs een wiki pagina erover met wat opsommingen waar niet alles in staat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Amnesty_International
En dan vind je her en der nog wat leuke artikelen over Amnesty.
Times of London: "Amnesty director's links to global network of Islamists"
Amnesty International criticised for using AI-generated images
Amnesty International’s Cruel Assault on Israel: Systematic Lies, Errors, Omissions & Double Standards
En ik durf te wedden dat als je er dieper in gaat duiken je meer zaken zullen opvallen, want geen zin om nu tientallen voorbeelden te zoeken. Een organisatie wat zich schuldig maakt hieraan is gewoon niet te vertrouwen, want dit zijn alleen de zaken waar ze "betrapt" zijn op het verspreiden van leugens en onzin, ik wil niet weten hoeveel onzin er de laatste jaren uit is gekomen.
Maar dat is mijn mening.
Moet ik met een onderzoekje komen die onder moslims peilt of Israël een apartheidstaat is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar noem je dan ook een groep, Amerikaanse Joden. Daar zal dit sentiment bij sommigen vast en zeker leven, maar dat spreekt niet voor de hele diaspora, laat staan Israëliërs zelf.
Meer links, een wiki vol met verhalen over onzin verspreid door Amnesty en jij valt over 1 bron, juist.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ngo-monitor, goede bron
https://nl.wikipedia.org/wiki/NGO_Monitor
Amnesty maakt ook wel eens foutjes zoals met die AI-beelden maar over het algemeen, en zeker wat betreft hun structurele analyses zijn ze zeer betrouwbaar.
Het zal allemaal wel, vind het gewoon bijzonder hoe je zelfs hier zwarte piet bij kunt halen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, die club is gewoon al jaren niet meer de club die het vroeger ooit was. Er is zelfs een wiki pagina erover met wat opsommingen waar niet alles in staat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Amnesty_International
En dan vind je her en der nog wat leuke artikelen over Amnesty.
Times of London: "Amnesty director's links to global network of Islamists"
Amnesty International criticised for using AI-generated images
Amnesty International’s Cruel Assault on Israel: Systematic Lies, Errors, Omissions & Double Standards
En ik durf te wedden dat als je er dieper in gaat duiken je meer zaken zullen opvallen, want geen zin om nu tientallen voorbeelden te zoeken. Een organisatie wat zich schuldig maakt hieraan is gewoon niet te vertrouwen, want dit zijn alleen de zaken waar ze "betrapt" zijn op het verspreiden van leugens en onzin, ik wil niet weten hoeveel onzin er de laatste jaren uit is gekomen.
Maar dat is mijn mening.
“Foutjes”quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ngo-monitor, goede bron
https://nl.wikipedia.org/wiki/NGO_Monitor
Amnesty maakt ook wel eens foutjes zoals met die AI-beelden maar over het algemeen, en zeker wat betreft hun structurele analyses zijn ze zeer betrouwbaar.
Ja leuk, Quora, echt valide.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
https://www.quora.com/Why(...)bs-in-the-government
Lees dit. Als je na het lezen nog met droge ogen durft te beweren dat er apartheid is, verdien je even serieus genomen te worden als de gemiddelde FvD'er: niet.
Dat is nodig. Mensen houden niet van oorlog. En moeten dus eerst in een emotionele toestand worden gebracht. Daarna gaan ze er zelfs voor juichen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee Amnesty heeft aan geloofwaardigheid ingeboet na dat debiele verslag van ze.
Maar dat staat hier verder los van.
Wat mij steeds meer begint te storen is de emotionele aandikking telkens. Er zijn genoeg legitieme argumenten te voeren om beide partijen doormidden te zagen, maar het er worden zaken aan de haren bij gesleept die niet relevant zijn of niet kloppen, maar wel lekker bekken.
Hierom:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, vind het gewoon bijzonder hoe je zelfs hier zwarte piet bij kunt halen.
https://www.quora.com/Why(...)ce-behind-this-claimquote:
Even gecheckt op Israel Hayom: dit gaat waarschijnlijk over Margaliot, een kleine woonkern vlakbij de grens met Libanon. Israel Hayom meldt dat er geschoten werd op het IDF aldaar. Wordt momenteel uitgekamd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Initial reports about a number of armed men storming an Israeli settlement on the border with Lebanon
[ twitter ]
Twitter down trouwens ? Als ik de tweet op de website probeer te laden geeft ie een down error aan.
Je komt met Quora-linkjes die net zo serieus te nemen zijn als een topic op FOK! of Reddit. Het zegt precies niks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Why(...)ce-behind-this-claim
Heb er nog één voor je.
Ik weet wat de betekenis van apartheid is, en ik weet dat hoe het hier beschreven wordt juist is. Dit niet zo erkennen is gewoon feiten ontkennen en leugens verspreiden.
3 andere artikelen (de AI-generation kritiek deelde ik), 1 over een foute medewerker uit 2015, 1 wikipedia artikel over kritieken op amnesty (zoals van de Amerikanen, die guantanamo bay geen mensenrechtenschending vonden, wauw, geoden krietiek mang) en 1 van een idote bron.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Meer links, een wiki vol met verhalen over onzin verspreid door Amnesty en jij valt over 1 bron, juist.
Over influencers gesprokenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerder de gigantische invloed van influencers. Ziekelijk.
Wellicht heeft het hiermee te makenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Initial reports about a number of armed men storming an Israeli settlement on the border with Lebanon
[ twitter ]
Twitter down trouwens ? Als ik de tweet op de website probeer te laden geeft ie een down error aan.
Alleen nog even deze posten en je bent er:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.quora.com/Why(...)ce-behind-this-claim
Heb er nog één voor je.
Ik weet wat de betekenis van apartheid is, en ik weet dat hoe het hier beschreven wordt juist is. Dit niet zo erkennen is gewoon feiten ontkennen en leugens verspreiden.
En gewoon kunnen rondlopen daar, niet vervolgd, niet belaagd, niet vermoord, twee weken in serene rust tussen hun vijanden lopen, rare apartheid staat dan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Die Palestijnen hebben zich 2 weken lang in Israel weten te verstoppen
[ twitter ]
quote:
Waarom gelijk hebben als je ook gelijk kunt krijgen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn genoeg legitieme argumenten te voeren om beide partijen doormidden te zagen, maar het er worden zaken aan de haren bij gesleept die niet relevant zijn of niet kloppen, maar wel lekker bekken.
Want ze lopen ook echt met t-shirts rond waarop staat I AM FROM GAZA.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En gewoon kunnen rondlopen daar, niet vervolgd, niet belaagd, niet vermoord, twee weken in serene rust tussen hun vijanden inlopen, rare apartheid staat dan.
Waarom beweren sommigen dat Hamas vrouwen onderdrukt, terwijl er tot vorige week een vrouw in het bestuur zat? Zij is vorige week vermoord door Israël die beweert voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen te zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Lees dit. Als je na het lezen nog met droge ogen durft te beweren dat er apartheid is, verdien je even serieus genomen te worden als de gemiddelde FvD'er: niet.
Met de goede kleur kaart kun je medische hulp krijgen, met de verkeerde kleur heb je gewoon pech.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Ja maar ze zien er toch anders uit? Het is toch rassenscheiding?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:47 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Want ze lopen ook echt met t-shirts rond waarop staat I AM FROM GAZA.
Weet je wat nog ongeloofwaardiger is dan een influencer die zegt welke kant je moet kiezen? Een influencer die zegt dat ze er geld voor krijgt om dat te zeggen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Over influencers gesproken[ twitter ]
Hahahahahquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja maar ze zien er toch anders uit? Het is toch rassenscheiding?
Ze hoeven van mij geen puurheidstest doorstaan, maar na een gigantische aanslag moeite hebben met medeleven tonen en tegen het recht van zelfverdediging zijn zegt mij dat die partijen niet integer zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Veel van die partijen, en dan met name de PvdA, hebben een rijke Joodse geschiedenis. Antisemitisme lijkt me erg vergezocht bij de meesten.
Als het op buitenlandbeleid aankomt vind ik vraagstukken zoals de NAVO, China, de Sahel, de invasie, Iran, de EU etc. allemaal véél doorslaggevender dan dit slepende conflict.
Ik twijfel momenteel tussen PvdA, NSC of weer CU. Drie partijen die op tal van zaken héél anders denken, maar Israël gaat echt geen rol spelen in die keuze. Kies de partij waarvan je verwacht dat het meest competent en integer te zijn naast de standpunten, en ga geen puurheidstesten afnemen. Dat heeft allemaal geen enkele zin.
Dat riepen ze zelfs naar iedereen, en nog konden ze gewoon zo rondlopen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:47 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Want ze lopen ook echt met t-shirts rond waarop staat I AM FROM GAZA.
Dus die lange post daar moeten we niet serieus nemen, maar onbebouwde onzin hier wel?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:42 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je komt met Quora-linkjes die net zo serieus te nemen zijn als een topic op FOK! of Reddit. Het zegt precies niks.
En dus verder de geschiedenis niet mee laten tellen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hoeven van mij geen puurheidstest doorstaan, maar na een gigantische aanslag moeite hebben met medeleven tonen en tegen het recht van zelfverdediging zijn zegt mij dat die partijen niet integer zijn.
De ironie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dus verder de geschiedenis niet mee laten tellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |