SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Die werken zeker bij dat ene amsterdamse filiaal?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:03 schreef Scorpie het volgende:
Is @:Werkperd al klaar bij de Appie met zijn vakkenvullen ? En @:Slayage? Appie is toch tot 20:00 open?
Of staan ze hier in Utrecht met de vlag te zwwaien?![]()
![]()
@Glazenmaker "Wanneer de gijzelaars vrij zijn. De raketten ophouden. De daders en bedenkers van de aanslagen dood of opgesloten zijn"
Dit is slechts stapje een, daarna zal Israël zonder een extreemrechtse regering gedwongen moeten worden om voor de Palestijnse bevolking een leefbaar leven te creëren, dat is de enige manier om verdere ellende voor de komende eeuwen te voorkomen.![]()
Zou best kunnen. Lekker laten staan daar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die werken zeker bij dat ene amsterdamse filiaal?
Of staan ze hier in Utrecht met de vlag te zwwaien?
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja je mag de berichtgeving van NOS en NRC wat mij betreft tot in de oneindigheid ridiculiseren met hun 800 doden onder het puin van het totaal verwoeste ziekenhuis, terwijl het zijn goddomme drie omgekeerde stoeptegels, nota bene door hun eigen pruts regenpijpbom.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
450 a 750 minder als dinsdag werd gedesinformeerd. Alles en iedereen die met zn wijzende vingertje stond naar Israel mag wel even sorry zeggen
Dat zou normaal zijn.
Maar je gaat niet lachen om doden, het zijn gewoon mensen man, dat is gewoon niet tofgot me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Die bevolking kiest zelf iedere keer voor een militante partij....quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:15 schreef UitStraling het volgende:
@:Glazenmaker "Wanneer de gijzelaars vrij zijn. De raketten ophouden. De daders en bedenkers van de aanslagen dood of opgesloten zijn"
Dit is slechts stapje een, daarna zal Israël zonder een extreemrechtse regering gedwongen moeten worden om voor de Palestijnse bevolking een leefbaar leven te creëren, dat is de enige manier om verdere ellende voor de komende eeuwen te voorkomen.
Stop met haten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als een land interne kwesties heeft die problemen kunnen geven aan de stabliteit van het land dan zou zomaar de inlichtingendienst hun focus ergens anders op hebben en een dreiging missen van het buitenland.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:05 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoe heeft Hamas dan zo vreselijk kunnen toeslaan? Ik begrijp dat niet echt. Eigenlijk zijn er twee dingen die ik onbegrijpelijk vind:
• Hoe halen die mafklappers van Hamas het in hun harses om zo'n aanval te plannen waarvan je van tevoren op je klompen kan aanvoelen wat de repercussies zullen zijn
• Hoe kan het dat ze zo veel schade kunnen aanrichten tegen een land dat normaalgesproken 365 dagen per jaar 24/7 extreem waakzaam is tegen acties vanuit Gaza?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Doe ik ook niet. Juist dat eerste, daaromquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja je mag de berichtgeving van NOS en NRC wat mij betreft tot in de oneindigheid ridiculiseren met hun 800 doden onder het puin van het totaal verwoeste ziekenhuis, terwijl het zijn goddomme drie omgekeerde stoeptegels, nota bene door hun eigen pruts regenpijpbom.
Maar je gaat niet lachen om doden, het zijn gewoon mensen man, dat is gewoon niet tof'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja om een reden, laten we die reden even weg halen als verstandige mensen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die bevolking kiest zelf iedere keer voor een militante partij....
Stop met haten.![]()
'Kuffar'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja om een reden, laten we die reden even weg halen als verstandige mensen.
Daarom.
Niet om wat anders.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Onvoorstelbaar maar goed dat de maskers van Gl/Pvda een geen partij, afgaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
En men buigt. Het is toch te hopen dat dit blok niet de aankomende verkiezingen gaat winnen.
[..]
Greetje gaat hier garen spinnen. Niet dat ik het eens ben maar wel omdat ik het begrijp."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
1 is het doel van Hamas. Hoe harder Israël terug slaat, hoe meer bommen er gegooid worden des te meer dode kindjes en des te meer beelden die de wereld over kunnen. Israël kent maar én manier en dat is zo hard mogelijk slaan. Dat is goed voor Gaza, er is geen volk zo zielig als de Gazaan. Afsluiten water, electriciteit en voedsel dat valt bij de buitenwereld slecht dus goed voor Hamas. Het is als David een muis vs Goliath, Gaza maakt geen kans en ze kunnen dus maar op een manier winnen en dat is via de buitenwereld. Gazanen die sterven zijn martelaren, dat is nu en dat was 25 jaar geleden met de zelfmoordaanslagenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:05 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoe heeft Hamas dan zo vreselijk kunnen toeslaan? Ik begrijp dat niet echt. Eigenlijk zijn er twee dingen die ik onbegrijpelijk vind:
• Hoe halen die mafklappers van Hamas het in hun harses om zo'n aanval te plannen waarvan je van tevoren op je klompen kan aanvoelen wat de repercussies zullen zijn
• Hoe kan het dat ze zo veel schade kunnen aanrichten tegen een land dat normaalgesproken 365 dagen per jaar 24/7 extreem waakzaam is tegen acties vanuit Gaza?
2 dat is inderdaad bizar. Dat Hamas Israël wist te bereiken én dan het uren tot bijna en dag duurde voordat IDF er was om de mensen te beschermen of bevrijden. De inwoners van Israël hebben een zware klap te verwerken, ze zijn het vertrouwen in het beste leger ter wereld een beetje kwijt![]()
Een vlag van de Taliban ookquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wat betekent dit?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Kuffar'
Daarom.
Niet om wat anders.![]()
Is dit weer zo'n typische X trending vermelding waar je er op drukt en de eerste 20 berichten die je ziet zijn al dagen oud?quote:![]()
Laat me raden, Kanaalstraat?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Geen probleem in progressief NLquote:got me a movie, I want you to know
Gaap.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Geen probleem in progressief NLph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Kafir of kafier (Arabisch: كافر, meervoud: كفّار kuffār) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims.quote:Lach met een schone bips![]()
Repressie is beterquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Geen probleem in progressief NL![]()
![]()
Amerikaanse oud-generaal David Petraeus "An Israeli ground invasion of Gaza will be diabolically difficult and could end up lasting a decade or more"
Zitten we hier straks aan deeltje 413600.![]()
Ja maar waarom raad je dat die mensen ook aan dan?quote:got me a movie, I want you to know
Wel voor progressief NL, niet voor 'progressief' NL.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Geen probleem in progressief NL
Waarvan er ongetwijfeld weer een hoop mee aan het blèren zijnOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Ja net als we met andere Neo Nazi's doen, kapot meppen tot ze niet meer kunnen lopen wat mij betreftquote:got me a movie, I want you to know
Dank je!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kafir of kafier (Arabisch: كافر, meervoud: كفّار kuffār) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims. In een meer bredere betekenis betekent
Was benieuwd waarom dat woord gepost werd.![]()
Als scheldwoord neem ik aan?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dank je!
Was benieuwd waarom dat woord gepost werd.![]()
of kaffer in het Mokumsquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kafir of kafier (Arabisch: كافر, meervoud: كفّار kuffār) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims.Groot fan van User Wotte![]()
Het gore lef om in dit land met een Taliban-vlag te zwaaien.
Hoop dat de AIVD meekijkt.Omnibus in omnibus.
Welnee die is bezig met het gevaar van extreem rechtsquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gore lef om in dit land met een Taliban-vlag te zwaaien.
Hoop dat de AIVD meekijkt.got me a movie, I want you to know
Begreep dat het waterleidingbedrijf er iets mee te maken had?quote:got me a movie, I want you to know
Dit, en ook geen gewenst woord.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is het Afrikaanse woord voor neger.Lach met een schone bips![]()
Die met die 800 of die met die 30 doden?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als filosoof vind ik dit mooi... of nou ja.. ik ga hier een tijdje over na zitten denken, hebben jullie rustquote:
gewenste woorden....
mooi mangot me a movie, I want you to know
Die artsen van die persconferentie tussen de lijken, zouden ze die bedreigd hebben of was dat hun eigen waanzinnige idee denk je?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die met die 800 of die met die 30 doden?![]()
Skerp welquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Als filosoof vind ik dit mooi... of nou ja.. ik ga hier een tijdje over na zitten denken, hebben jullie rust
gewenste woorden....
mooi man
Lach met een schone bips![]()
Waren dat wel artsen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die artsen van die persconferentie tussen de lijken, zouden ze die bedreigd hebben of was dat hun eigen waanzinnige idee denk je?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Al die info komt bij Hamas vandaan.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, het is lastig overleggen met mensen die niks (willen) overleggen en alleen maar zaken opleggen door anderen af te leggen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Palestina bestond niet, er is niets afgepakt. De westbank hoorde bij Jordanië en Gaza bij Egypte."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat doet John Williams toch goed, dacht dat ie alleen kon klussen.quote:![]()
Door zijn opa dus voor gezorgd dat hij nu Nederlander is.quote:Verbazing bij topdiplomaat: door Hamas ontvoerde Ofir (18) weet niet dat hij Nederlander is geworden
Hij heeft het in zijn loopbaan niet eerder gezien en vraagt zich zelfs af of het verstandig is. Voormalig topdiplomaat Ed Kronenburg reageert verbaasd op de plotselinge toekenning van de Nederlandse nationaliteit aan een 18-jarige Israëlische jongen die door Hamas is gegijzeld. Ofir Engel, ergens vastgehouden in Gaza, weet zelf hoogstwaarschijnlijk niet eens dat hij nu een Nederlander is.
Sebastiaan Quekel 19-10-23, 20:04 Laatste update: 20:33
In de hoop dat de kans vanwege internationale druk groter is dat Hamas hun familielid laat gaan als hij ook de Nederlandse nationaliteit heeft, schakelde de familie de Nederlandse ambassade in Israël in. Via een spoedprocedure is dat 'heel vlug' geregeld, zegt zijn Nederlandse grootvader Jucha Engel.
Dit was mogelijk omdat Ofir familiebanden heeft met Nederland. Hij spreekt de taal en bezoekt meerdere keren in het jaar de provincie Gelderland, waar familieleden wonen. ,,Ik heb er geen woorden voor om te zeggen hoe het voelt dat Nederland ons zo goed helpt”, zegt opa Jucha.
Dit betekent - gek genoeg - dat Ofir niet weet dat hij nu een dubbele nationaliteit heeft. Deze procedure was vóór de gijzeling al in gang gezet, maar is nu versneld uitgevoerd. Ed Kronenburg, voormalig ambassadeur in China en Frankrijk, snapt dat de familie alles uit de kast trekt om hun geliefde zoon weer veilig thuis te krijgen, maar betwijfelt of het wel zin heeft. ,,Het kan zelfs een averechts effect hebben. Nu Hamas in de media kan lezen dat deze jongen ook Nederlands is, kunnen ze druk uitoefenen op onze regering.”
Blijf op de hoogte
Krijg een melding bij belangrijk nieuws over AD Buitenland.
Tekst gaat verder onder deze tweet.
‘Zeer uitzonderlijk’
De versnelde procedure roept bovendien vragen op bij Kronenburg. ,,Ik heb zoiets niet eerder gezien, dat iemand een nationaliteit krijgt zonder dat hij het zelf weet. Het is onmogelijk dat er een fysiek paspoort is, omdat daarvoor een handtekening nodig is. Het gaat dus om een andere schriftelijke bevestiging." Is dat überhaupt wel mogelijk? ,,Het antwoord op die vraag moet ik je verschuldigd blijven. Hier is sprake van een zeer uitzonderlijke situatie. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dit alles is gegaan."
Nu de 18-jarige Ofir de Nederlandse nationaliteit heeft, is zijn brute ontvoering - waarbij door Hamas zijn hond werd doodgeschoten - opeens een onderwerp voor onze overheid. Demissionair minister-president Mark Rutte spreekt van een 'aangrijpende' situatie en zegt dat hij zich met buitenlandminister Hanke Bruins Slot over de kwestie ontfermt. Dat doen beide bewindslieden samen met ‘regionale partners', schrijft Rutte op X. Ofwel: met landen die ook te maken hebben met ontvoerde inwoners, zoals Duitsland.
,,Je kunt dit als Nederland niet alleen doen", weet Kronenburg. ,,Bij dit soort gevallen waarin verschillende identiteiten elkaar kruisen moeten landen nauw samenwerken. Het laatste dat je wilt is dat je tegen elkaar wordt uitgespeeld. In dat spel wil je niet verzeild raken. Zeker in zo'n onvoorspelbare situatie als deze oorlog." Het blijft volgens Kronenburg de vraag of de inzet van de Nederlandse regering de vrijlating van Ofir bespoedigt.
Pressiemiddel
De hoop is namelijk dat Hamas eerder mensen met een dubbele nationaliteit zal vrijlaten. Maar dat is helemaal niet zeker, zegt Kronenburg. ,,Je weet helemaal niet wat zij van plan zijn. Ze hebben deze mensen duidelijk meegenomen als pressiemiddel. Ze hebben ook nog geen directe eisen verbonden aan hun vrijlating. Dat maakt het zo verschrikkelijk moeilijk."
Ofir was zondag jarig en werd 18 jaar. De familie is de hele tijd samen in de kibboets Ramat Rachel in de buurt van Jeruzalem, waar Ofir met zijn ouders woont. ,,We helpen elkaar en houden elkaar vast", laat zijn grootvader weten.
Gijzelaars Hamas
Het CIDI, het Centrum Informatie en Documentatie Israel, roept de Nederlandse regering op in actie te komen. ‘De Nederlandse regering wordt verzocht om alles in het werk te stellen om de druk op Hamas te vergroten om deze jongen - en alle andere gegijzelden - onmiddellijk vrij te laten’, schrijft het CIDI op zijn website.
CIDI-directeur Naomi Mestrum spreekt van een ‘afschuwelijke gebeurtenis‘. ,,Je weet niet hoe het met hem gaat, of hij nog leeft en wat hij meemaakt”, zegt ze tegen het ANP. ,,Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, en naar de families van alle gegijzelden.”
Tijdens de aanval van Hamas op Israël werden veel mensen gevangengenomen en naar Gaza gebracht. Hamas en andere radicale groepen beweerden eerder deze week nog ongeveer 250 gijzelaars vast te houden. Volgens hen zouden 22 gegijzelden zijn omgekomen door Israëlische luchtaanvallen.![]()
Die beelden hadden ook al wel een bizar groot uncanny valley effect.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die info komt bij Hamas vandaan.
Ik snap echt niet dat iemand daarin trapt.![]()
Is gewoon de Shahada, is compleet legaal in Nederland. Het is één van de pillaren van Islam, dus deze tekst is voor iedere moslim de normaalste zaak van de wereld. Dat de jihadisten het ook gebruiken, tja.quote:
Kan je ook op je muur kopen als je dat wil:
https://www.bol.com/be/nl(...)w_0_4.9.ProductTitleNieuw is niet altijd beter.![]()
Je zou bijna denken dat Nederland een goede reden zoekt om een beetje mee te kunnen doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Door zijn opa dus voor gezorgd dat hij nu Nederlander is.![]()
Dit blijft een bizar verhaal. Waarom wordt dit niet gedaan voor andere ontvoerden of in levensnood verkerende mensen die ook in aanmerking zouden kunnen komen voor het Nederlanderschap? Dan is het weer regels zijn regels.quote:
Niks ten nadele van die familie, laat staan die jongen, maar dit riekt naar klassenjusititie.![]()
En waarom dragen ze die vaandel?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Is gewoon de Shahada, is compleet legaal in Nederland. Het is één van de pillaren van Islam, dus deze tekst is voor iedere moslim de normaalste zaak van de wereld. Dat de jihadisten het ook gebruiken, tja.
https://www.bol.com/be/nl(...)w_0_4.9.ProductTitle
Omdat dit toch vooral, nee alleen, een religieus dingetje is.
Vandaar ook die Turkse en Marokkaanse vlaggen.
Geopolitieke verbinding? Nul.Omnibus in omnibus.
Heb nog geen antwoordquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als scheldwoord neem ik aan?![]()
Ik denk vooral dat zijn opa wil dat zijn kleinzoon levend terugkomt. Nu hij een Nederlandse nationaliteit heeft zou dat misschien makkelijk kunnen want buitenlander.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat Nederland een goede reden zoekt om een beetje mee te kunnen doen.![]()
* Stopt dadel (met dadelwormpje) in Rupbima's mondje.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:35 schreef Rupibma het volgende:
Tering, hebben jullie azijn te vreten gehad?![]()
Nou echt hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit blijft een bizar verhaal. Waarom wordt dit niet gedaan voor andere ontvoerden of in levensnood verkerende mensen die ook in aanmerking zouden kunnen komen voor het Nederlanderschap? Dan is het weer regels zijn regels.
Niks ten nadele van die familie, laat staan die jongen, maar dit riekt naar klassenjusititie.
Semiet zijn opent deuren.![]()
Slik ik zo door, poepie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
* Stopt dadel (met dadelwormpje) in Rupbima's mondje.![]()
Vooral deuren waar ze zelf niet voor gekozen hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:38 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nou echt hoor.
Semiet zijn opent deuren.![]()
Lol ook die typische blonde meelopers.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Zodra de vlam in de pan slaat en ze hebben niemand om zich op uit te kuren worden die gewoon gepakt, zag je bij de BLM rellen ook, en dan huilend met een dik geslagen gezicht afvragen waarom.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Als het ook maar iets helpt voor de gegijzelden, wellicht kunnen ze dan allemaal een extra nationaliteit krijgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Door zijn opa dus voor gezorgd dat hij nu Nederlander is.
Het zijn zoveel mensen uit zo veel verschillende landen.
Het raakt iedereen. Bijna twee weken nu."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Moet er natuurlijk wel iets van een recente relatie zijn met een ander land.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het ook maar iets helpt voor de gegijzelden, wellicht kunnen ze dan allemaal een extra nationaliteit krijgen.
Het raakt iedereen. Bijna twee weken nu.![]()
Eigenlijk belachelijk dat het zou zou moeten, dat ze daarvoor nou de straat opgaan met vlaggetjes.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het ook maar iets helpt voor de gegijzelden, wellicht kunnen ze dan allemaal een extra nationaliteit krijgen.
Het raakt iedereen. Bijna twee weken nu.![]()
De Thijs Bosma's van de Jihad inderdaadquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol ook die typische blonde meelopers.Zodra de vlam in de pan slaat en ze hebben niemand om zich op uit te kuren worden die gewoon gepakt, zag je bij de BLM rellen ook, en dan huilend met een dik geslagen gezicht afvragen waarom.
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Het raakt iedereen. Bijna twee weken nu.En wat voor de Palestijnse mensen die inmiddels genaturaliseerde familieleden hebben en nu op de vlucht zijn? Niet elke Palestijn in Gaza wil met deze ellende te maken hebben? En ook die lopen gevaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet er natuurlijk wel iets van een recente relatie zijn met een ander land.
Ik blijf het een lastig topic vinden, soms lijkt alle nuance gewoon weg te zijn. En bedoel niet alleen hier, maar ook in media en politiek. Volgens mij weet niemand echt wat ze ermee aan moeten.Lach met een schone bips![]()
Kan ook gewoon een Libanees ofzo zijn. Ook wij zijn weleens blond.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol ook die typische blonde meelopers.Zodra de vlam in de pan slaat en ze hebben niemand om zich op uit te kuren worden die gewoon gepakt, zag je bij de BLM rellen ook, en dan huilend met een dik geslagen gezicht afvragen waarom.
![]()
Of Jood. Of vrouw. Of homo.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:46 schreef UitStraling het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet zo prettig en gezellig leven in de Levant als je hoogblond bent.![]()
of mens?quote:
deze reactie verklapt gelijk een hoop
erg mooi
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 20:48:50 ]![]()
Maar dat zijn de Joden niet. Dat zijn ahl al-kitāb, mensen van het boek. En die hebben volgens de Koran ook recht op beschermingquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kafir of kafier (Arabisch: كافر, meervoud: كفّار kuffār) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims.Nieuw is niet altijd beter.![]()
Thijs Bosma van de Jihadquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:44 schreef damsco het volgende:
[..]
De Thijs Bosma's van de Jihad inderdaad![]()
![]()
![]()
Thanks!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Maar dat zijn de Joden niet. Dat zijn ahl al-kitāb, mensen van het boek. En die hebben volgens de Koran ook recht op bescherming
@Jippie we hebben nog een aanwijzing. Ben zelf ook benieuwd waarom het woord gebruikt werd.Lach met een schone bips![]()
Kamerleden wegen woorden over conflict Hamas-Israël op goudschaaltje
https://nos.nl/l/2494665When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Die zijn ook levensmoequote:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
En ook de vlag van de Taliban.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Is gewoon de Shahada, is compleet legaal in Nederland. Het is één van de pillaren van Islam, dus deze tekst is voor iedere moslim de normaalste zaak van de wereld. Dat de jihadisten het ook gebruiken, tja.
https://www.bol.com/be/nl(...)w_0_4.9.ProductTitle
Misschien zijn deze mensen wel niet zo heel slim of willen ze gewoon provoceren? Waarom zou je anders een vlag waar zo makkelijk verwarring over kan ontstaan mee naar een demonstratie over een gevoelig onderwerp in een al even gevoelige periode?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wat kan hij eraan doen dat jij onwetend bent?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook de vlag van de Taliban.
Misschien zijn deze mensen wel niet zo heel slim of willen ze gewoon provoceren? Waarom zou je anders een vlag waar zo makkelijk verwarring over kan ontstaan mee naar een demonstratie over een gevoelig onderwerp in een al even gevoelige periode?![]()
Wel mooi zo vlak voor de verkiezingenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:50 schreef Aether het volgende:
Kamerleden wegen woorden over conflict Hamas-Israël op goudschaaltje
https://nos.nl/l/2494665![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een Libanees ofzo zijn. Ook wij zijn weleens blond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
En dan te bedenken dat de PvdA ooit gewoon nog een sociaaldemocratische arbeiderspartij was.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar maar goed dat de maskers van Gl/Pvda een geen partij, afgaan.
Greetje gaat hier garen spinnen. Niet dat ik het eens ben maar wel omdat ik het begrijp.![]()
Chandler ging daar toch ooit heen, prolly miljoenen laten rollen als een baasquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Yemen, dat die daar nog geld hebben voor raketten.
Lach met een schone bips![]()
Brood, kaas en broccoli zijn op maar een daar raketje is altijd wel geld voor te vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Yemen, dat die daar nog geld hebben voor raketten.![]()
Klop 15 Yemen road in Yemen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Chandler ging daar toch ooit heen, prolly miljoenen laten rollen als een baas
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Eh. Moet ik nu iets zeggen over dat ze een nieuwe functie uitproberen omdat er toch geen water meer is?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Begreep dat het waterleidingbedrijf er iets mee te maken had?![]()
Eerlijk, heb met mannen gewerkt. Nederlandse mannen. Was hel. Opmerkingen over dat een vrouw niet in een plek vol mannen hoort te werken tot aan seksuele opmerkingen tot aan ongewenste apps van getrouwde collega. Heb er een ptss aan overgehouden (no joke).quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:46 schreef UitStraling het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet zo prettig en gezellig leven in de Levant als je hoogblond bent.
Dus hou dit soort opmerkingen waarin je doet alsof het voor de vrouw hier per definitie beter is maar voor je. Het is incorrect. Ook ongelovige Nederlandse mannen kunnen zwijnen zijn. Echt, hou op![]()
Even wat lachjes op de gezichten toveren met een klassieker.
https://9gag.com/gag/a4o8O4Q?ref=android3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Je zou kunnen zeggen dat de waterpijpen een functie elders hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh. Moet ik nu iets zeggen over dat ze een nieuwe functie uitproberen omdat er toch geen water meer is?![]()
Het is alsof je een Hindoe direct uitmaakt voor een nazi omdat hij een vlag met swastika bijdraagt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook de vlag van de Taliban.
Misschien zijn deze mensen wel niet zo heel slim of willen ze gewoon provoceren? Waarom zou je anders een vlag waar zo makkelijk verwarring over kan ontstaan mee naar een demonstratie over een gevoelig onderwerp in een al even gevoelige periode?Nieuw is niet altijd beter.![]()
Je mag wonen waar je wil wat mij betreft hoor, vliegtickets Istanboel of Damascus zijn niet zo duur.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eerlijk, heb met mannen gewerkt. Nederlandse mannen. Was hel. Opmerkingen over dat een vrouw niet in een plek vol mannen hoort te werken tot aan seksuele opmerkingen tot aan ongewenste apps van getrouwde collega. Heb er een ptss aan overgehouden (no joke).
Dus hou dit soort opmerkingen waarin je doet alsof het voor de vrouw hier per definitie beter is maar voor je. Het is incorrect. Ook ongelovige Nederlandse mannen kunnen zwijnen zijn. Echt, hou op![]()
Ik vermoed dat we geen antwoord krijgen. Dan maar weer door.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Thanks!
@:Jippie we hebben nog een aanwijzing. Ben zelf ook benieuwd waarom het woord gebruikt werd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: