Ja maar dat is geen gezonde houding in Gaza, tenminste als je leven waardeert.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat we toch berichten vanuit Gaza ontvangen dat er ook mensen leven die niet zo blij met Hamas zijn.
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:23 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het grappigste is dat IDF woordvoerder Jonathan Conricus ze nog gewaarschuwd hadden, Palestijnse Autoriteit= Hamas, drie dubbel checken please, maar luisteren ho maar.
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:21 schreef capricia het volgende:
Noya is terecht.
Afgeslacht. Samen met haar oma.
[ twitter ]
Je hoort ook amper wat over de Israëlische slachtoffers. Het gaat alleen maar over de slachtoffers aan de kant van een bevolking die dit soort barbaarse kindermoorden toestaat.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:21 schreef capricia het volgende:
Noya is terecht.
Afgeslacht. Samen met haar oma.
[ twitter ]
Maar dit ontkent toch ook niemand? Alleen zij hebben geen politieke partij of enige vorm van vertegenwoordiging. Hamas heeft een totale dictatuur daar. Waarom denk je dat er sinds de verkiezingen van 2006, geen verkiezingen meer zijn geweest? En Hamas na die verkiezingen, verscheidene Fatah-leden (hun grootste politieke tegenstander) heeft geëxecuteerd? Dat is niet omdat Hamas een democratie nastreeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat we toch berichten vanuit Gaza ontvangen dat er ook mensen leven die niet zo blij met Hamas zijn.
Ik dacht dat tegenwoordig je gekwetst voelen een keuze was?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Projecteren is projecteren. Juist nu een pali vlag projecteren is ook kwetsend voor Joden.
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-gebiedsverbod.html
Nouja, bij dit soort beweringen kun je er echt wel 99 procent zeker van zijn dat Israël de waarheid spreekt. Die hebben helemaal niets te winnen met desinformatie de wereld inbrengen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Natuurlijk moet de media ook kritisch zijn op Israël, dus ook bij die claims zelf onderzoek doen en dingen proberen te verifiëren. Maar Israël geeft altijd wel beeldmateriaal, opnames of andere bewijzen als fundament voor hun claims. Ook is er persvrijheid in Israël, buitenlandse journalisten kunnen daar dus gewoon rondlopen, zelf kijken en verslag doen.
Maar wat doen onze vriendelijke Westerse media, vol met vooringenomen journalisten met Palestijnse sympathieën? Blind afgaan op wat een terreurorganisatie zegt en dat als feiten presenteren, omdat zij het streven hebben het beeld te schetsen alsof we hier eigenlijk met twee moreel gelijken te maken hebben, en dan komt het natuurlijk fantastisch uit als je het bericht binnenkrijgt dat de Joden een ziekenhuis vol hartstikke zielige Palestijnen hebben gebombardeerd. Dat past precies binnen het gewenste narratief.
Huh, dat klopt niet. Er hangen wereldwijd posters van de gegijzelde mensen, er worden allerlei berichten geplaatst over de slachtoffers van de aanval van Hamas. Er is zeker wel aandacht voor de Israelische slachtoffers.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:27 schreef damsco het volgende:
[..]
Je hoort ook amper wat over de Israëlische slachtoffers. Het gaat alleen maar over de slachtoffers aan de kant van een bevolking die dit soort barbaarse kindermoorden toestaat.
Exact.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:27 schreef damsco het volgende:
[..]
Je hoort ook amper wat over de Israëlische slachtoffers. Het gaat alleen maar over de slachtoffers aan de kant van een bevolking die dit soort barbaarse kindermoorden toestaat.
Natuurlijk heeft Israel ook baat bij bepaalde desinformatie. Je moet er van beide kanten scherp op zijn en berichten verifieren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja, bij dit soort beweringen kun je er echt wel 99 procent zeker van zijn dat Israël de waarheid spreekt. Die hebben helemaal niets te winnen met desinformatie de wereld inbrengen.
Verder inderdaad lachwekkend om een terreurorganisatie überhaupt serieus te nemen.
Denk jij overigens dat het grondoffensief er nog komt? Begin een beetje bang te worden van niet.
Niet in de publieke verontwaardiging, ja CNN schenkt er erg veel aandacht aan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, dat klopt niet. Er hangen wereldwijd posters van de gegijzelde mensen, er worden allerlei berichten geplaatst over de slachtoffers van de aanval van Hamas. Er is zeker wel aandacht voor de Israelische slachtoffers.
Je stelde dat Hamas alle informatie verspreidt. Hamas voert een beleid met enorm veel repressie uit. Dan vind ik het opmerkelijk dat we af en toe minder vleiende of minder positieve berichten over Hamas van Hamas horenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dit ontkent toch ook niemand? Alleen zij hebben geen politieke partij of enige vorm van vertegenwoordiging. Hamas heeft een totale dictatuur daar. Waarom denk je dat er sinds de verkiezingen van 2006, geen verkiezingen meer zijn geweest? En Hamas na die verkiezingen, verscheidene Fatah-leden (hun grootste politieke tegenstander) heeft geëxecuteerd? Dat is niet omdat Hamas een democratie nastreeft.
Ik zag deze gisteren nog rond gaan op instagram stories van bekenden. Dat is er juist weinig aandacht is voor Palestijnse slachtoffers en alle gedode Palestijnse kinderen door Israël. Ook misschien net waar je nieuws leest.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, dat klopt niet. Er hangen wereldwijd posters van de gegijzelde mensen, er worden allerlei berichten geplaatst over de slachtoffers van de aanval van Hamas. Er is zeker wel aandacht voor de Israelische slachtoffers.
Dat is crowdsourced media. Waar is de mainstreammedia media met interviews en portretten van de ontvoerde/gedode kinderen van Israël? Ik zie voornamelijk in het westen de Palestijnse versies. Die zijn natuurlijk net zo erg, maar eenzijdig is het wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit soort gevallen ook wel degelijk relevant is om er historische vergelijkingen bij te halen. Wanneer een misdadig regime gesteund wordt door een meerderheid van de bevolking dan betekent dat inderdaad een hel voor de minderheid die dit regime niet steunt. Ik blijf hier graag een WW II vergelijking bij maken. Eens vragen aan Duitsers die destijds het regime niet steunden hoe die in de zaak staan. Denk dat ze vrijwel allemaal, ondanks omgekomen familieleden door bombardementen, blij waren met de geallieerden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dit ontkent toch ook niemand? Alleen zij hebben geen politieke partij of enige vorm van vertegenwoordiging. Hamas heeft een totale dictatuur daar. Waarom denk je dat er sinds de verkiezingen van 2006, geen verkiezingen meer zijn geweest? En Hamas na die verkiezingen, verscheidene Fatah-leden (hun grootste politieke tegenstander) heeft geëxecuteerd? Dat is niet omdat Hamas een democratie nastreeft.
CNN dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is crowdsourced media. Waar is de mainstreammedia media met interviews en portretten van de ontvoerde/gedode kinderen van Israël? Ik zie voornamelijk in het westen de Palestijnse versies. Die zijn natuurlijk net zo erg, maar eenzijdig is het wel.
Ik vind dat nog steeds zo. Naar mijn mening mag iedereen zijn gevoelens en steun uiten. Daarvoor hoeft de 'tegenpartij' zich niet gekwetst te voelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat tegenwoordig je gekwetst voelen een keuze was?
Must watchquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag deze gisteren nog rond gaan op instagram stories van bekenden. Dat is er juist weinig aandacht is voor Palestijnse slachtoffers en alle gedode Palestijnse kinderen door Israël. Ook misschien net waar je nieuws leest.
Video van 4 minuten.
Van dat eerste deel werd ik vanmorgen behoorlijk misselijk. Ik had de video niet gepost vanwege de bron en zijn stukje over die man met het plastic zakjequote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag deze gisteren nog rond gaan op instagram stories van bekenden. Dat is er juist weinig aandacht is voor Palestijnse slachtoffers en alle gedode Palestijnse kinderen door Israël. Ook misschien net waar je nieuws leest.
Video van 4 minuten.
Voor jou wel ja.quote:
Prima, als je maar wel het besef hebt dat de verhouding desinformatie bij Palestijnen 90/10 is en bij Israël 5/95.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Israel ook baat bij bepaalde desinformatie. Je moet er van beide kanten scherp op zijn en berichten verifieren.
Als je het zo bekijkt is het niet zo gek. Maar: er zijn ook minstens net zoveel raketten afgeschoten vanuit Gaza en het is bekend of zou bekend moeten zijn dat een flink deel hiervan mankementen vertoont en binnen of net buiten Gaza neerkomt. Twee dagen geleden stond de teller op 450 raketten die binnen Gaza neer zijn gekomen dacht ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben 6.000 bommen geïncasseerd en alle 6.000 bommen komen van 1 verzender en dan gaat de media er vanuit dat een nieuwe bom weer van die ene verzender komt. Enorm vooringenomen inderdaad
Je zag wat voor reactie het gaf toen de pali's dinsdagavond desinfo de wereld in stuurde.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Israel ook baat bij bepaalde desinformatie. Je moet er van beide kanten scherp op zijn en berichten verifieren.
Ik dacht eigenlijk dat het sarcasme was.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij alle praatprogramma's hebben familieleden en vrienden gezeten van slachtoffers. Er worden portretten gepublicerd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet in de publieke verontwaardiging, ja CNN schenkt er erg veel aandacht aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |