Yeah, veelal zullen ze voor ogen hebben dat ze het beter gaan krijgen door te vechten en een stuk minder als ze het vechten weigeren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is heel vaak voorbij gekomen de afgelopen oorlog. Je kan qua mentaliteit Rusland niet vergelijken met het Westen. Volgens mij kon jij Russisch dus dat zal je vast ook wel beamen.
Dit werkt ook door in het leger, grond is belangrijker dan mensen (ironisch dat ze in het grootste land wonen). Een veldslag winnen met de helft aan doden is beter dan winnen zonder doden. Zelfde geldt voor voertuigen. Dat wil betekenen dat je het nog beter had kunnen doen.
Rare masochisme in hun maatschappij. Daarom moeten al die verhalen over slechte moraal ook met een korrel zout worden genomen, dat heeft een andere impact dan op ons leger zou hebben. Ze voeren toch gewoon uit als makke lammetjes wat hun bazen zeggen.
Het is nog altijd een volk van achterlijke horigen en daarom begrijp ik hun geopolitieke aspiraties dan ook totaal niet; die stroken totaal niet met hun onderdanige slavenmentaliteit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is heel vaak voorbij gekomen de afgelopen oorlog. Je kan qua mentaliteit Rusland niet vergelijken met het Westen. Volgens mij kon jij Russisch dus dat zal je vast ook wel beamen.
Dit werkt ook door in het leger, grond is belangrijker dan mensen (ironisch dat ze in het grootste land wonen). Een veldslag winnen met de helft aan doden is beter dan winnen zonder doden. Zelfde geldt voor voertuigen. Dat wil betekenen dat je het nog beter had kunnen doen.
Rare masochisme in hun maatschappij. Daarom moeten al die verhalen over slechte moraal ook met een korrel zout worden genomen, dat heeft een andere impact dan op ons leger zou hebben. Ze voeren toch gewoon uit als makke lammetjes wat hun bazen zeggen.
Moreel bedoel je neem ik aan? De kruik gaat zolang te water tot die breekt. Ze hebben in een korte periode hele zware klappen gehad van Oekraïne. Misschien staan ze nog, maar ze zien zeker sterretjes.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland kan het nog heel lang volhouden volgens ISW, daar zijn ze in het voordeel t.o.v. Oekraïne. Weet je nog dat we het in het begin hadden over slechte moraal? Nou, er is nog niks veranderd aan het front, geen doorbraak, niks.
Hij doelt op de corrupte UEFA.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo bizar is dat niet. Feitelijke constatering van die fans niet?
Oh, nu komen ineens de verkiezingen erbij. Maar hee, dit horen we echt al maanden, jaren zelfs, van jou. Steeds hetzelfde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moreel bedoel je neem ik aan? De kruik gaat zolang te water tot die breekt. Ze hebben in een korte periode hele zware klappen gehad van Oekraïne. Misschien staan ze nog, maar ze zien zeker sterretjes.
En of Rusland het kan volhouden? Met presidentsverkiezingen gepland voor 24 maart zal een impopulaire maatregel -meer mensen mobiliseren en naar het front sturen bijvoorbeeld- toch ook niet echt op de wensenlijst van Poetin staan. Natuurlijk wint hij, maar ja, het zal wel iets zeggen over de steun die hij heeft en dat kan mogelijk rivalen op ideeën brengen. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met de stelling dat Rusland probleemloos honderdduizenden verliezen kan trekken. Zeker tot de verkiezingen.
Stel dat het maar een meatgrinder is, slaap je daar dan ook maar 1 seconde minder door? Ik niet hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, nu komen ineens de verkiezingen erbij. Maar hee, dit horen we echt al maanden, jaren zelfs, van jou. Steeds hetzelfde.
Maar wat zien we op het slagveld? Juist. Geen drol. Een meat grinder, meer niet.
Ja. Ik gok dat ze al het blikvoer wat ze hebben naar het front sturen.quote:
Dat merk heeft ook ingeblikte rundertongenquote:Ingeblikt voedsel wordt gepresenteerd als een premium product. Waar is die premie? Ja, twee hele stigma's en dat is het eigenlijk. Er zijn geen kruiden, de knoflook kwam ergens voorbij. Er waren twee botten, zo groot als een varkenstand, ik kon niet vaststellen waar ze vandaan kwamen. Kraakbeen is waarschijnlijk de specificiteit van het product. Gelei... nou ja, zo-zo. Op de pot staat geschreven om af te koelen voor gebruik, maar ik raad je aan om te verwarmen, dan zal de geur en smaak van gestoofd varkensvlees verschijnen, wat volledig afwezig koud is, dit is toch niet aspic. Conclusie: het product is voor een zeldzame liefhebber van exoten, die meer kruiden aan ingeblikt voedsel zal moeten toevoegen
Moet je het snot ook opeten? Naja, nou snap ik al die zelfmoord video's van russische soldaten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Ik gok dat ze al het blikvoer wat ze hebben naar het front sturen.
Hier te koop: https://megamarket.ru/cat(...)-338-g-100029548897/
Er staan ook plaatjes van opengemaakte blikken in de recensies
[..]
quote:Ukraine’s Counteroffensive Is More Successful Than You Think
Recent coverage of the war in Ukraine in the Western media has focused heavily on Kyiv’s land offensive, especially attempts to push toward the Black Sea coast. Much of the scrutiny, rightly or wrongly, has been on Kyiv’s lack of significant progress so far this year, with nothing comparable to last year’s breakthrough offensives in Kharkiv and Kherson.
While some of this criticism may be justified, the almost singular Western focus on territorial breakthroughs has distracted from the fact that Ukraine is fighting a medium- to long-term war on multiple fronts against a significantly larger and heavily entrenched foe. What’s more, the lack of a major Ukrainian land advance obscures the very real battlefield successes Ukraine has had in other theaters of the conflict—most notably in Russian-occupied Crimea and the Black Sea.
Mwa, de Russen raken in een aardig tempo door hun meest geavanceerde aanvalshelicopters heen en zijn in de laatste dagen verbijsterende aantallen manschappen en voertuigen verloren. Dus ja, voor de katsaps is het inderdaad een gehaktmolen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, nu komen ineens de verkiezingen erbij. Maar hee, dit horen we echt al maanden, jaren zelfs, van jou. Steeds hetzelfde.
Maar wat zien we op het slagveld? Juist. Geen drol. Een meat grinder, meer niet.
Je kan het aantal ATACMS verminderen door ze op de Russen af te schieten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
"Minder, minder, minder"
Oh wacht.
Als ze zich zo vervelen wordt het tijd voor een enkeltje Andriivka. Maar een stelletje drugsverslaafden in de verdediging Die high zijn is alleen maar goed voor Oekraïne natuurlijk. Misschien een idee voor Oekraïne om even een drone met zakjes gif er heen te sturen.quote:Russian soldiers are getting hard drugs delivered to their trenches in Ukraine to escape boredom, report says
• Drug use is widespread in the Russian forces fighting in Ukraine, news outlet Verstka reported.
• One soldier told the outlet that drug use is "like in Las Vegas."
• Soldiers order a range of substances from dealers because they are bored, the report said.
Russian soldiers are getting hard drugs delivered to their trenches in Ukraine to escape boredom, according to the independent Russian news outlet Verstka.
Mephedrone, amphetamines, and alpha-PVP, known as "salt", are among the substances that Russian soldiers on the frontline take, with effects including paranoia and hallucinations, the report said.
The outlet cited interviews with dozens of soldiers and residents in Russian-occupied territory in Ukraine.
"It's like in Las Vegas," one unnamed soldier told the outlet, according to a translation by The Times of London.
Another soldier, who is a regular drug user himself, told Verstka that everybody is aware of their comrades taking drugs in the trenches but that "nobody gives a damn."
"The main thing is not to bother anyone. Just don't leave the dugout," he said.
The same soldier added that most soldiers do drugs "out of boredom."
"War is when you're constantly waiting for something, occasionally praying for it all to be over," he said. "When I was smoking salt in the dugout, I didn't give a fuck about a possible freakout. The boredom's a lot worse."
Access to the drugs is easy, according to Verstka, as they are either sold by locals, brought in by the men themselves, or found on the Telegram messaging app.
However, the drugs found online are not cheap due to the risk of delivery in the war zone, one soldier told the outlet. Three syringes of an illegal substance could cost about 15,000 rubles ($150), he said.
This is not the first time a report has outlined drug use among Russian troops.
Turkije wordt zo wel een stuk gezelliger in de zomer.quote:
quote:
quote:UEFA has fined Lithuania’s Football Federation 10,000 euros for an anti-Putin chant. However, one of the national team leaders, Justas Lasickas, has urged the fans to continue.
"Keep chanting, we will [pay the fines with] our bonuses if we have to," Lasickas said on Instagram.
Geen idee, ik ben nog nooit in Turkije geweest. Dat wou ik eigenlijk zo houden ook als ik de horror moet geloven wat all inclusive is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Turkije wordt zo wel een stuk gezelliger in de zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |