abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:04:53 #181
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210998096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zo een belangrijke connectie, dat niemand ze wil opvangen.
Ja, dat zijn de leiders helaas. Die hebben we niet uitgekozen. Maar de Arabische/Islamitische volken overal ter wereld zijn connected with the Palestines.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210998102
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze hebben netjes gewacht tot die arme oude man weg is. Hamas laat zich van zijn sportieve kant zien
Ze hadden de hele dag nog geen eigen ziekenhuis uitgemoord, dus de handjes zouden wel getrild hebben bij Hamas.
pi_210998108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet zo moeilijk te verklaren:
Isral doet minder verkeerd dan wordt beweerd, en al helemaal in dit conflict;
Een man verdient veel minder dan wordt beweerd;
Een vrouw is veel minder jong dan wordt beweerd.

Zinloos om te vragen dus.

🇮🇱
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:05:47 #184
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210998109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hadden de hele dag nog geen eigen ziekenhuis uitgemoord, dus de handjes zouden wel getrild hebben bij Hamas.
1000 mensen onder het puin !!!!!
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:05:48 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210998110
Dus nu Biden is vertrokken kan Isral beter vandaag dan morgen Gaza binnenvallen, als ze dat nog willen?

Discuss...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210998116
Bram Verbrugge kwam vrij snel met de observatie dat het niet in ons belang is door blind achter Isral te staan omdat we de "global South" zullen vervreemden van ons verhaal over de rules based order, mensenrechten etc. Gelukkig maken steeds meer mensen dit argument, inclusief ons jaap de hoop Scheffer.

The reaction to the October 7 attack on Israel by Islamist militant group Hamas and to Israel’s vow to hit back against Gaza has undone months of work to paint Moscow as a global pariah for breaching international law, they said, exposing the US, EU and their allies to charges of hypocrisy.
...
“What we said about Ukraine has to apply to Gaza. Otherwise we lose all our credibility,” the senior G7 diplomat added. “The Brazilians, the South Africans, the Indonesians: why should they ever believe what we say about human rights?”
...
“What New Delhi, Jakarta and Braslia want to see is a common position on these issues, and consistency. And if they don’t see that . . . then on the major global issues there’s a certain danger EU, G7, Nato will not be taken seriously,” said Jaap de Hoop Scheffer, former Nato secretary-general.
“We, the west, do not call the shots any more, and the Global South says: ‘Please, we have a voice as well which you have neglected for some time,’” added de Hoop Scheffer, now chair of the Clingendael Institute, a Dutch think-tank.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:07:38 #187
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210998130
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:05 schreef Hyperdude het volgende:
Dus nu Biden is vertrokken kan Isral beter vandaag dan morgen Gaza binnenvallen, als ze dat nog willen?

Discuss...
nja ik hoop eigenlijk dat ze een nog grotere muur om die gasten bouwen en ze verder met rust laten, als zij dat dan ook doen dan kijken ze maar, kunnen altijd naar Cairo op verkensie h. Dat Israel ze nooit meer binnen wil na uitelkaar verkrachte dochters kan ik wel een beetje vatten

edit:
zie deze boi nuanceren
pi_210998138
quote:
12s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het gaa niet of dat iets kan maar wat zou dan het doel zijn ? wat zou de motivatie daarvoor zijn ?
Een land vernietigen dat ooit juist is gesticht door machthebbers om mensen daar in vrijheid en in hun keuze te laten bestaan.

En ik zie dat, laat staan met gemak*, ook niet snel gebeuren dat ons/mijn/jouw democratie dat gaat goedkeuren om te laten uitvoeren. Een (politiek) partij waar ons parlement nu eenmaal uit bestaat, die Isral op de knien wil vermoorden, zie ik op geen enkele wijze een meerderheid krijgen. Net zo min als dat ons parlement de aanslagen gaat goedkeuren of Hamas wapens gaat leveren om Isral op de knien te brengen.

*Tipje: juist omdat Isral uitstekend in staat is zichzelf te verdedigen, heeft zij tot op heden haar vernietiging weten te voorkomen. Ik ben er verder van overtuigd dat Isral desnoods bereid is haar arsenaal aan kernbommen te gebruiken tegen iedereen die haar op de knien wil dwingen. Iets met een verleden van eens en letterlijk dan ook nooit meer. Deze vastberadenheid van Isral is primair de (hoofd)reden dat Blinken/Biden daar pogen om de geest terug in Allandin's fles te duwen door mansmachtig te voorkomen dat er een ander front gaat ontstaan.
1: Als Israel niet meer genoeg de westerse belangen kan dienen. Dat is geopolitiek he.

2: Oh ik wel. Alleen om het feit dat Israel zichzelf gaat ondergraven met het messiaanse denken.

3: De vernietiging gaat dan ook niet vanuit een Palestrijnse terreurorganisatie komen. Maar van hen, die Rabin hebben vermoord.
pi_210998143
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:05 schreef Hyperdude het volgende:

Discuss...
Waarom? De Palestijnen bombarderen hun eigen ziekenhuizen. Ze schakelen zichzelf uit.
pi_210998145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:06 schreef Slayage het volgende:
Bram Verbrugge kwam vrij snel met de observatie dat het niet in ons belang is door blind achter Isral te staan omdat we de "global South" zullen vervreemden van ons verhaal over de rules based order, mensenrechten etc. Gelukkig maken steeds meer mensen dit argument, inclusief ons jaap de hoop Scheffer.

The reaction to the October 7 attack on Israel by Islamist militant group Hamas and to Israel’s vow to hit back against Gaza has undone months of work to paint Moscow as a global pariah for breaching international law, they said, exposing the US, EU and their allies to charges of hypocrisy.
...
“What we said about Ukraine has to apply to Gaza. Otherwise we lose all our credibility,” the senior G7 diplomat added. “The Brazilians, the South Africans, the Indonesians: why should they ever believe what we say about human rights?”
...
“What New Delhi, Jakarta and Braslia want to see is a common position on these issues, and consistency. And if they don’t see that . . . then on the major global issues there’s a certain danger EU, G7, Nato will not be taken seriously,” said Jaap de Hoop Scheffer, former Nato secretary-general.
“We, the west, do not call the shots any more, and the Global South says: ‘Please, we have a voice as well which you have neglected for some time,’” added de Hoop Scheffer, now chair of the Clingendael Institute, a Dutch think-tank.

[ twitter ]
[ twitter ]
Dat kun je toch allemaal net zo makkelijk omdraaien? Het is net zo goed hypocriet om wel van het Westen te verwachten dat ze Isral veroordelen maar zelf muisstil te blijven als het om Rusland gaat.
pi_210998149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar dat deel van de vergelijking gaat sowieso niet op. Niemand vraagt ons een oorlog te beginnen vanwege een afgedwaalde raket van een jihadistische beweging die in eigen gebied op een ziekenhuis viel.
Onwaar. Israel wil dolgraag dat de VS het allemaal oplost. Zeker ivm Iran..

En je weet: als de VS gaat, dan....
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:10:18 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210998152
twitter
pi_210998159
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:09 schreef Tocadisco het volgende:
Dat kun je toch allemaal net zo makkelijk omdraaien? Het is net zo goed hypocriet om wel van het Westen te verwachten dat ze Isral veroordelen maar zelf muisstil te blijven als het om Rusland gaat.
Goede inderdaad. Bevestigd wat ik hierboven zei.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 18 oktober 2023 @ 18:12:03 #194
485843 crew  Jippie
pi_210998166
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)nhuisdrama~adf1b78e/

achter muur maar, ik mag wel citeren, toch?

Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat het geavanceerd oorlogstuig was, gewoon drinkwaterleidingbom.

Tja

So it goes zou Billy Pilgrim zeggen
Nee, dat mag niet
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:12:55 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210998180
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nja ik hoop eigenlijk dat ze een nog grotere muur om die gasten bouwen en ze verder met rust laten, als zij dat dan ook doen dan kijken ze maar, kunnen altijd naar Cairo op verkensie h. Dat Israel ze nooit meer binnen wil na uitelkaar verkrachte dochters kan ik wel een beetje vatten

edit:
zie deze boi nuanceren
Denk dat Isral zelf oa. de PR-nadelen van een inval wat duidelijker ziet dan een week geleden, maar alleen Gaza beter afsluiten en laten doorsudderen, is ook niet optimaal.
pi_210998181
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je slaat de plank echt helemaal mis. In je gretigheid tot bravoure lijken de feiten minder relevant ineens. Ik wil je eigenlijk neerzetten als de spreekwoordelijke waard, maar dat lijkt me niet netjes, dus dat doe ik dan ook niet. Maar nogmaals, de focus zit hem cht op de Palestijnen. Voor ons Moslims is de Al Aqsa moskee de 3de belangrijkste moskee ter wereld. Er is een hele belangrijke connectie met de Palestijnen. Al werden ze aangevallen door de Aboriginals.

Dan zal het wel pijn gedaan hebben als die Palestijnen weer eens stenen, vuurwerk en explosief materiaal de Al Aqsa moskee binnensmokkelde om vanuit de moskee te gebruiken
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:14:38 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210998197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom? De Palestijnen bombarderen hun eigen ziekenhuizen. Ze schakelen zichzelf uit.
Hoeveel (Christelijke) ziekenhuizen staan er nog overeind in Gaza?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:16:18 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210998224
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:53 schreef PirE het volgende:

[..]
Op de radio (NPO1) gaat het nog best vaak over een aanval op het ziekenhuis. Blijkbaar heeft de NPO wel bewijsmateriaal dat het ziekenhuis bewust aangevallen is.

Ik vind de berichtgeving wat gekleurd en er wordt veel klakkeloos overgenomen van andere bronnen terwijl ze het publiek waarschuwen om niet alles te geloven en goed te factchecken, begin er dan zelf mee zou ik zeggen.
De journalistieke kwaliteit bij de NOS en publieke omroepen houdt niet bepaald over inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210998266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik geloof 't meteen. Ze staan qua ziekenhuizen uitschakelen nog wel 4-1 achter op de Israli maar de wedstrijd is nog lang.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:23:17 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210998295
Nou, bij 1Vandaag zijn ze er ook eindelijk achter dat dat ziekenhuis het slachtoffer was van friendly fire, en niet van een Isralische aanval. Beter laat dan nooit, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:23:27 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210998297
Ondertussen is er in Isral besloten om humanitaire hulp toe te laten in Gaza maar daar als het bij Hamas terechtkomt, ze meteen in actie zullen komen.

Er volgden meteen woedende reacties vanuit bepaalde delen van de bevolking, Ben Gvir voorop. Voor wie hem niet kennen: dit is een ultrarechtse en nationalistische politicus die de boel graag op scherp zet door bijvoorbeeld per se de Al Aqsa in te willen met zijn tuig of door de kolonisten op de Westoever aan te moedigen. Hij heeft er persoonlijk wapens uit staan delen
pi_210998298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:11 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MyLordBebo/status/1714604534180294973

Hier wordt Piers Morgan toch even verbaal vernederd. En nee, dat is niet omdat die ander in alles gelijk heeft. Maar gewoon omdat Piers Morgan het lekker bij vegan-meisjes trollen moet houden.
Lord Bebo is een (pro-)Russisch trollaccount.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:23:35 #203
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210998299
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, dat mag niet
Oh

dus Billy maar niet meer citeren?
  Vis een optie? woensdag 18 oktober 2023 @ 18:23:40 #204
70532 loveli
N
pi_210998300
twitter
crap in = crap out
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:24:09 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210998305
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan zal het wel pijn gedaan hebben als die Palestijnen weer eens stenen, vuurwerk en explosief materiaal de Al Aqsa moskee binnensmokkelde om vanuit de moskee te gebruiken
Ter verdediging kan ik het nog enigszins snappen. Maar dan nog heb ik het liever niet. Eerlijk is eerijk.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:25:01 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210998310
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je slaat de plank echt helemaal mis. In je gretigheid tot bravoure lijken de feiten minder relevant ineens. Ik wil je eigenlijk neerzetten als de spreekwoordelijke waard, maar dat lijkt me niet netjes, dus dat doe ik dan ook niet. Maar nogmaals, de focus zit hem cht op de Palestijnen. Voor ons Moslims is de Al Aqsa moskee de 3de belangrijkste moskee ter wereld. Er is een hele belangrijke connectie met de Palestijnen. Al werden ze aangevallen door de Aboriginals.

Helder en idd voor een niet "gelovige" onbegrijpelijk dat (die soortgelijke) zienswijzen, overtuigingen of zaken uit een verleden, voldoende zijn om anderen die daar anders over denken voor te willen straffen.
Andersom wordt eveneens niet begrepen dat het maar een gebouw is en waar een geloof zich bevindt, er niet toedoet.
Het verschil tussen "mijn en dein" is dat een ongelovige geen nut ziet om een gelovige zijn denken te ontnemen.

Maar goed dat zijn zinsbegoochelingen die hoe dan ook niet rechtvaardigen om in onze wereld nog terreur te (willen) bedrijven.
Terreur die door uitvoerders wordt gerechtvaardigd als vechten voor vrijheden en levens(voor)waarden. Ik kan niet snappen waarom het voor die fundamentalisten zo belangrijk is, dat andermans en zelfs het eigen leven geen waarde (meer) heeft. Dat brengt mij dan tot de slotgedachte dat een ongelovige zeker niet bereid zal zijn te sterven en zich af te laten slachten voor iemands godsdienst-waan-zin.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210998320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, bij 1Vandaag zijn ze er ook eindelijk achter dat dat ziekenhuis het slachtoffer was van friendly fire, en niet van een Isralische aanval. Beter laat dan nooit, toch?
Waarom blijf je dit maar herhalen?
pi_210998323
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:23 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen is er in Isral besloten om humanitaire hulp toe te laten in Gaza maar daar als het bij Hamas terechtkomt, ze meteen in actie zullen komen.

Er volgden meteen woedende reacties vanuit bepaalde delen van de bevolking, Ben Gvir voorop. Voor wie hem niet kennen: dit is een ultrarechtse en nationalistische politicus die de boel graag op scherp zet door bijvoorbeeld per se de Al Aqsa in te willen met zijn tuig of door de kolonisten op de Westoever aan te moedigen. Hij heeft er persoonlijk wapens uit staan delen
Hier volg ik Ben Gvir.

Hulp toelaten, om ondertussen verder te bombarderen is een soort vaag pyromanen gedrag. Dan liever de rauwe eerlijkheid van een Ben Gvir.
pi_210998330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Lord Bebo is een (pro-)Russisch trollaccount.
Lord Bebo zat niet in dat filmpje, pop
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:28:00 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210998333
Iedereen die riep dat Israel achter de raketaanval zat op het Ziekenhuis :')
In elk geval weten we nu dat we eerst moeten wachten dat informatie geverifieerd is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')