Dit lijkt mij in lijn met mijn theorie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
GeoConfirmed (prima bron weten de meesten die ook de oorlog in Oekraine volgen) zegt er dit over, met uitleg:
[ twitter ]
Dit soort dingen zijn vaak aanleidingen om de steun in te trekken en idd te eisen dat het stopt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Een verschrikking voor de Palestijnen. Maar de Hamas leiding zal een vreugdedansje gedaan hebben.
De halve westerse wereld roept nu 'boe Israël'
Vooral ook omdat Hamas een islamitisch Palestina wil. Zo'n aanslag op een christelijk instituut is dan wel plausibel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben niet zo thuis in dit conflict maar zie het net op het journaal is het niet iets voor Hamas om zelf dat ziekenhuis op te blazen om op die manier Israel in een kwaad daglicht te zetten of denk ik te ver?
er zijn hele duidelijke beelden van. Een paar posts boven je vraag gepostquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
Is er eigenlijk beeld van de actuele explosie die het ziekenhuis heeft getroffen?
Het kan zoveel zijn...en dat is het kutte van oorlog... afzwaaiers, blindgangers, opzet, in scene gezet, per ongeluk etc etc... van beide kanten... Israel met hun afzwaaiende bommen, granaten, raketten en bunkerbusters of Hamas die fouten maakt en een wapenopslagplaats van zichzelf in de lucht ziet vliegen door een eigen blunder. En beide partijen wijzen naar elkaar.
Vooralsnog komen we er niet achter denk ik.
Afzwaaier waardoor het ziekhuis ontploft is omdat daar meer TNT opgeslagen ligt dan penicilline en morfine.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben niet zo thuis in dit conflict maar zie het net op het journaal is het niet iets voor Hamas om zelf dat ziekenhuis op te blazen om op die manier Israel in een kwaad daglicht te zetten of denk ik te ver?
99% van die debielen kan Israël waarschijnlijk niet eens op de wereldkaart aanwijzen, laat staan Gaza.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef bertrandtraore het volgende:
https://twitter.com/z90hicham/status/1714393331503890492
Ook in Rotterdom gezellig aan het rellen.
Hier komen we binnen een dag echt wel achter, er wordt zoveel gefilmd uit alle hoeken, dat dit wel snel duidelijk zal worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
Is er eigenlijk beeld van de actuele explosie die het ziekenhuis heeft getroffen?
Het kan zoveel zijn...en dat is het kutte van oorlog... afzwaaiers, blindgangers, opzet, in scene gezet, per ongeluk etc etc... van beide kanten... Israel met hun afzwaaiende bommen, granaten, raketten en bunkerbusters of Hamas die fouten maakt en een wapenopslagplaats van zichzelf in de lucht ziet vliegen door een eigen blunder. En beide partijen wijzen naar elkaar.
Ze hoeven morgen toch niet vroeg uit bed om te gaan werken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef damsco het volgende:
Al die boze mensen straks hun telefoon checken en erachter komen dat Israël niet achter de raketaanval zat. Sta je daar dan beetje boos voor de Israëlische ambassade laat in de avond in de kou. Domme werkpaarden
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
Wat al sinds jaar en dag de modus operandi van Hamas is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn vaak aanleidingen om de steun in te trekken en idd te eisen dat het stopt.
Alsof die mensen hun standpunt ooit aan gaan passen. Blijft de schuld van Israel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef damsco het volgende:
Al die boze mensen straks hun telefoon checken en erachter komen dat Israël niet achter de raketaanval zat. Sta je daar dan beetje boos voor de Israëlische ambassade laat in de avond in de kou. Domme werkpaarden
Het zijn er in ieder geval veel, als je een beetje naar de livebeelden kijkt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Het aantal doden is niet officieel bevestigd, toch. We hebben alleen Hamas als bron. Elk slachtoffer is er een teveel, maar wie zegt dat het opgegeven aantal klopt?
Je volgt iemand die Biden een dictator noemt? Een vriendje van Tucker is dan wel weer lachen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:31 schreef Werkperd het volgende:
Hoeveelste leugen is dit van Israël? Het lijkt erop dat zij compleet uit controle geraakt zijn. Ze weten niet meer wat ze moeten doen.
[ twitter ]
Nederlandse mensen ook niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:46 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
99% van die debielen kan Israël waarschijnlijk niet eens op de wereldkaart aanwijzen, laat staan Gaza.
Alsof die mensen daardoor van mening veranderen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef damsco het volgende:
Klopt, herfstvakantie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze hoeven morgen toch niet vroeg uit bed om te gaan werken.
Niet echt, een gewaarschuwd mens gaat niet rondhupsen met Israëlische steunbetuigingen.quote:
Je hebt wat gemist in A'dam afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doen ze nu eigenlijk al niet meer
Eén van de weinige landen (zelfs in Europa) die 100% achter Israel blijft staan is grappig genoeg Nederland
Waar zie je rellen? Overdrijf niet zo. Rellen is geweld. Zie ik nergens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef bertrandtraore het volgende:
https://twitter.com/z90hicham/status/1714393331503890492
Ook in Rotterdom gezellig aan het rellen.
Als ik iets heb opgestoken van 2 decennia fok!ken is het wel dat het nogal zeldzaam is dat iemand ergens over van mening verandert.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Alsof die mensen daardoor van mening veranderen.
Zelfde geldt voor de andere kant.
Weet je, het maakt mij persoonlijk niet uit of er nu 100 of 1000 mensen om zijn gekomen bij een mogelijke aanval op een ziekenhuis. Het feit dat er een ziekenhuis geraakt is, is al stof tot nadenken zou je zeggen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Het aantal doden is niet officieel bevestigd, toch. We hebben alleen Hamas als bron. Elk slachtoffer is er een teveel, maar wie zegt dat het opgegeven aantal klopt?
Op dit moment zijn er echt twijfels over alles, ik weet ook niet meer wat echt is. Wel veel nepfilmpjes online van eerdere jaren of andere conflicten..quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lees in de comments dat er twijfel is over het tijdstip?
Ik kende wel één iemand. Helaas is ie daarna vrij snel overleden. No joke.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ik iets heb opgestoken van 2 decennia fok!ken is het wel dat het nogal zeldzaam is dat iemand ergens over van mening verandert.
Veel te veel.... Terreur van Israel is weer eens veel dodelijker dan die van Hamas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn er in ieder geval veel, als je een beetje naar de livebeelden kijkt.
ze moeten nu gaan onderhandelen over de gijzelaarsquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Veel te veel.... Terreur van Israel is weer eens veel dodelijker dan die van Hamas.
Hoeveel doden in de gaza-strook nu al ? 2000 ? .... Israel wil er nog een paar duizend vermoorden...bommen, grondoffensief, afsluiting van stroom, water, voedsel medicijnen. Mens dwingen de eigen wijk te verlaten.
Dus wat leren we? Stel je mening niet bij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kende wel één iemand. Helaas is ie daarna vrij snel overleden. No joke.
Geeft gelijk de doelloosheid van dit forum (en fora in het algemeen) aan, maar ja, het houdt ons van de straat. En zo vermaak ik me hier ook al weer ruim vier jaar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ik iets heb opgestoken van 2 decennia fok!ken is het wel dat het nogal zeldzaam is dat iemand ergens over van mening verandert.
Wat is jepunt van deze post?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je, het maakt mij persoonlijk niet uit of er nu 100 of 1000 mensen om zijn gekomen bij een mogelijke aanval op een ziekenhuis. Het feit dat er een ziekenhuis geraakt is, is al stof tot nadenken zou je zeggen.
Maar in plaats dat mensen zich op hun achterhoofdjes krabben, wordt er wild gekrijst en gewezen terwijl meer redelijke mensen op de achtergrond aan het onderzoeken slaan in de wetenschap dat het eigenlijk niet zo uitmaakt wat ze vinden want tegen de tijd dat het helder is, is het al uit de hand gelopen ofwel met een sisser afgelopen (voor zover je daarvan kan spreken in dit scenario) en graaft iedereen zich toch lekker verder in in zijn eigen bubbel, stopt de vingers in de oren en roept "nietes, lalalala".
Ik hoop zonder causaal verband?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof ze dat gaan gelovenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef damsco het volgende:
We weten nog niet of Israël hier verantwoordelijk voor is geweest. Maar je hebt gelijk dat het aantal doden aan Palestijnse zijde rap oploopt inderdaad. Elke Israelier is minstens 4 Palestijnen waard, heeft het verleden ook bewezen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Veel te veel.... Terreur van Israel is weer eens veel dodelijker dan die van Hamas.
Hoeveel doden in de gaza-strook nu al ? 2000 ? .... Israel wil er nog een paar duizend vermoorden...bommen, grondoffensief, afsluiting van stroom, water, voedsel medicijnen. Mens dwingen de eigen wijk te verlaten.
Je ziet graag een shift naar China?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:54 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Niemand neemt Amerika meer serieus. We zijn live getuigen van een complete shift van West naar Oost. Lijkt erop dat hegemonie van Amerika en het Westen aan het eindigen is.
You never know.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:54 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik hoop zonder causaal verband?
Wat een onzin jongen. Met de groeten van de twee carriers voor de kust.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:54 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Niemand neemt Amerika meer serieus. We zijn live getuigen van een complete shift van West naar Oost. Lijkt erop dat hegemonie van Amerika en het Westen aan het eindigen is.
Zie je wel, totaal niet aan te raden ook dat van mening veranderen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je nou zeggen dat joden en palestijnen fictieve figuren zijn?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Of toen er een fictief figuur een iets lichter kleurtje kreeg.
fw: @bnwquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:54 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Warmer ook dan voor een ambassade staan te blauwbekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:53 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geeft gelijk de doelloosheid van dit forum (en fora in het algemeen) aan, maar ja, het houdt ons van de straat. En zo vermaak ik me hier ook al weer ruim vier jaar.
🇮🇱
ik zie dat Medvedev de Amerikanen de schuld geeftquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er echt twijfels over alles, ik weet ook niet meer wat echt is. Wel veel nepfilmpjes online van eerdere jaren of andere conflicten..
Mag ik een pizza met extra mozzarella en olijven aub?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:54 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Hoe stel je je dat voor, dat onderhandelen ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze moeten nu gaan onderhandelen over de gijzelaars
daar wil ik info over
dood is dood , maar gijzelaars moeten leven
Why Hamas stores its weapons inside hospitals, mosques and schoolsquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
GeoConfirmed (prima bron weten de meesten die ook de oorlog in Oekraine volgen) zegt er dit over, met uitleg:
[ twitter ]
[..]
Verklaart voor mij die enorme explosie niet. Wellicht is er meer opgeslagen in dat ziekenhuis.
Artikel uit 2014 van The Washington Post. Had vandaag geschreven kunnen zijn.quote:“Hamas chooses to use these protected areas for military purposes in order to shield itself from IDF strikes,” the Israel Defense Forces said this week. “And to draw international condemnation of Israel if the IDF is forced to respond.”
( )
During one short-lived lull in rocket fire, The Washington Post’s William Booth saw a “group of men” at a mosque in northern Gaza. They said they had returned to clean up glass from shattered windows. “But they could be seen moving small rockets into the mosque,” Booth wrote. He also reported that Shifa Hospital in Gaza City had “become a de facto headquarters for Hamas leaders, who can be seen in the hallways and offices.”
Wall Street Journal reporter Nick Casey tweeted an image of a Hamas spokesman giving an interview at a Gaza hospital. With the shelling, “You have to wonder … how patients at Shifa hospital feel as Hamas uses it as a safe place to see media.” The tweet was later deleted.
( )
According to longtime Middle East analyst Matthew Levitt, Hamas has long planted weapons in areas inhabited by vulnerable residents. “It happens in schools,” he wrote in Middle East Quarterly. “Hamas has buried caches of arms and explosives under its own kindergarten playgrounds,” referencing a 2001 State Department report that said a Hamas leader was arrested after “additional explosives in a Gaza kindergarten” were discovered.
For years, Hamas has “planned carefully for a major Israeli invasion,” according to a Washington Institute for Near East Policy report. In addition to an elaborate tunnel system, there was the “integral use of civilians and civilian facilities as cover for its military activity; schools, mosques, hospitals, and civilian housing became weapons storage facilities, Hamas headquarters, and fighting positions … IDF imagery and combat intelligence revealed extensive use of civilian facilities.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |