neequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Wie er ook verantwoordelijk is voor die boem.. Hamas heeft hier zelf op aangestuurd door een basis in een ziekenhuis te hebben en er munitie op te slaan, en waarom was het niet gevacueerd? Misschien om te kunnen zeggen..zie je wel, zij zijn slecht. En dan wordt de internationale druk op Isral groter om te stoppen.
Of is dit te cynisch gedacht.
Gewoon door de ingang. Zo'n ziekenhuis midden in bebouwd gebied is echt niet van enig militair belang voor een grondoffensief.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe moet je anders naar binnen?
De verdediger is in zo’n situatie altijd in het voordeel
Ik geef deze rel alvast 7 wc eenden voor alle partijen die enkel naar de andere partij wijzen.quote:
Hij laat hier dus in het midden of het Hamas of Islamitische Jihad is, interessant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:
Nou jongens stop de discussie maar, Netanyahu zegt dat het Hamas was.
[ twitter ]
Walgelijk barbarisme dat welig tiert in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium
https://www.telegraaf.nl/(...)ugens-worden-beticht
Isralische forensische experts tonen gruwelijk toegetakelde lichamen aan de pers: ’Omdat we van leugens worden beticht’
Door de ogen geschoten. Vingers en tenen afgesneden. Onthoofd. Verbrand. De forensische experts die op vier plekken in Isral proberen de slachtoffers van de Hamas-aanval te identificeren worden voortdurend geconfronteerd met het sadistische en barbaarse optreden van de moslimterroristen. Veel lichamen zijn zo toegetakeld dat het proces lange tijd vergt.
Ik doel er meer op dat je altijd eerst moet bombarderen wil je naar binnen gaan, niet zo zeer specifiek het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon door de ingang. Zo'n ziekenhuis midden in bebouwd gebied is echt niet van enig militair belang voor een grondoffensief.
Ik heb Netanyahu hoog zitten. Liegt nooit, feitelijk altijd juist enzo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:
Nou jongens stop de discussie maar, Netanyahu zegt dat het Hamas was.
[ twitter ]
Men heeft een reconstructie weten te maken van hoe MH17 is neergeschoten, en jij denkt dat dat niet hier ook kan te midden van een conflict in dichtbevolkt gebied waar talloze camera's continu actief zijn?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:20 schreef FYazz het volgende:
We zullen het nooit zeker gaan weten of dit een aanslag of afzwaaier was.
Teveel partijen, meningen en belangen en teveel mensen die wat er ook wordt bewezen het toch niet zullen geloven en dus blijft het vaag.
Ik gok erop dat het 'formele' verhaal zal zijn dat het een afzwaaier van Hamas is. Dat is de meest veilige uitleg voor de meeste partijen.
Aldus generaal buiten dienst 'Caland'.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat je altijd eerst moet bombarderen wil je naar binnen gaan, niet zo zeer specifiek het ziekenhuis.
Dat laatste heeft niets met vrede te maken; sterker nog, als er vrede was was die hele nederzettingenpolitiek niet nodig. Dan hadden die kolonisten gewoon aan de PA kunnen vragen of ze een dorp mogen bouwen in niemandsland op de Westoever. (Dat is wat ze doen volgens mij)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Logisch, want bij vrede heeft Hamas heeft geen bestaansrecht meer. Echter ik heb nu ook niet de indruk dat Isral vol overgave naar vrede verlangt. Zoals gezegd, ze voeren een actieve nederzettingenpolitiek.
is dit historisch onjuist danquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb Netanyahu hoog zitten. Liegt nooit, feitelijk altijd juist enzo.
Ja, datgeen wat al een week gaande is. Elke raketinstallatie in Gaza wordt doelwit zodra ie een raket af heeft gevuurd, maar een stad met de grond gelijk maken is andere koek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat je altijd eerst moet bombarderen wil je naar binnen gaan, niet zo zeer specifiek het ziekenhuis.
Die man heeft ook issues, hey.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb Netanyahu hoog zitten. Liegt nooit, feitelijk altijd juist enzo.
Ik weet niet of interessant het goede woord is, ik maak mij best wel zorgen om de nasleep.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Drxx het volgende:
Beelden die zijn gedeeld op Twitter die zouden wijzen op een Palestijnse raket die het ziekenhuis heeft geraakt komen uit 2022:
[ twitter ]
Een Isralische woordvoerder zou gezegd hebben, in een nu verwijderde tweet, dat ze een legerbasis geraakt hebben in een ziekenhuis:
[ twitter ]
Het kan allemaal fake zijn, of niet. Deze fog of war is nu echt next level aan het worden.
Hoe dan ook, de komende dagen worden sowieso interessant.
Vaak is dit een verzekeringskwestie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet of interessant het goede woord is, ik maak mij best wel zorgen om de nasleep.
In het MH17 gebied was het ook oorlog maar daar liepen de onderzoekers veel minder gevaar. Alsof Hamas die mensen toelaat in dat gebied, hebben ze weer extra gijzelaars.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Men heeft een reconstructie weten te maken van hoe MH17 is neergeschoten, en jij denkt dat dat niet hier ook kan te midden van een conflict in dichtbevolkt gebied waar talloze camera's continu actief zijn?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tactiek_van_de_verschroeide_aardequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Aldus generaal buiten dienst 'Caland'.
Eerder een beetje oorlogsvoeren voor dummy’s dit hoor. Als je grondtroepen in een stad naar binnen wil laten gaan moet je er eerst een soort parkeerplaats van maken. Helemaal als je overal terroristen hebt zitten. Daarom nog steeds wel de stille hoop dat Israel dat achterwege laat, al is dat bijna ondenkbaar en dat specifieke recht hebben ze ook wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:21 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Aldus generaal buiten dienst 'Caland'.
Ik wacht nog op de user die gaat claimen dat Hamas goede informatie geeft en dan heb ik mijn bingokaart voor dit deel al vol.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geef deze rel alvast 7 wc eenden voor alle partijen die enkel naar de andere partij wijzen.
[ afbeelding ]
Excuus, je hebt gelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet of interessant het goede woord is, ik maak mij best wel zorgen om de nasleep.
Ik heb het echt gezien. Ergens late ochtend/vroege middag ofzoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik lees weer berichten dat de oproep tot het verlaten van het ziekenhuis niet is bevestigd. Maar goed... Misschien was het wel zo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |