Zuurstoftanks veroorzaken niet zo'n grote boem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En als een raket nu net valt op een plek met zuurstoftanks in een ziekenhuis en ontploft? Dat lijkt me ook wel een beetje een compleet desastreus scenario te geven toch?
Ik trek nog geen conclusies, maar hoop echt dat ze allemaal even aan de thee gaan en onschuldige levens gaan sparen van alle kanten.
Israel wil een grondoffensief starten, de ingang is het noorden, een grondoffensief in een dichtbevolkt gebied kan je eigenlijk alleen maar inleiden en begeleiden door iedereen en zijn moeder plat te bombarderen, Israel waarschuwt het desbetreffende ziekenhuis in het noorden dat ze moeten ontruimen, er valt een bom op het ziekenhuisquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het komt best vaak voor dat die troep van Hamas in hun eigen gebied neer komt, helpt met die statistische kans. Tel daarbij op dat Hamas het leuk vindt om enorme hoeveelheden munitie op te slaan in/bij scholen en ziekenhuizen, dan neemt de kans dat het zo'n grote boem is ook toe.
Ja, man. Super objectief.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:15 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
IDF geeft wel goede informatie. Vrienden van Israël heeft een betrouwbaar twitterkanaal. Likud Nederland en CIDI verkondigen nooit flauwekul.
Logisch, want bij vrede heeft Hamas geen bestaansrecht meer. Echter ik heb nu ook niet de indruk dat Israël vol overgave naar vrede verlangt. Zoals gezegd, ze voeren een actieve nederzettingenpolitiek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat de uitkomst van 'wie heeft het gedaan' ook is, ik heb niet het idee dat Hamas echt om de tafel wil zitten, Palestijnen zelf misschien wel, maar met Hamas lijkt me dat lastig.
Zelfs al zou je hamas om de tafel krijgen. Dan heb je binnen de kortste keren weer een nieuwe club hardliners die de wapens oppakken omdat ze zich door Hamas niet meer vertegenwoordigd voelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat de uitkomst van 'wie heeft het gedaan' ook is, ik heb niet het idee dat Hamas echt om de tafel wil zitten, Palestijnen zelf misschien wel, maar met Hamas lijkt me dat lastig.
quote:Volgens Hamas kwam Nofal om het leven bij een Israëlische luchtaanval op het Bureij-vluchtelingenkamp in het midden van de Gazastrook.
Ik lees weer berichten dat de oproep tot het verlaten van het ziekenhuis niet is bevestigd. Maar goed... Misschien was het wel zo...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit dus, eerst waren er berichten van de IDF dat ze de ziekenhuis moeten verlaten
Omdat ze van plan waren om het plat te bombarderen
En nu trekken ze hun keutel terug en verzinnen ze nieuwe fabel?
Joint erbij. (tip van een vriend van mij).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En als een raket nu net valt op een plek met zuurstoftanks in een ziekenhuis en ontploft? Dat lijkt me ook wel een beetje een compleet desastreus scenario te geven toch?
Ik trek nog geen conclusies, maar hoop echt dat ze allemaal even aan de thee gaan en onschuldige levens gaan sparen van alle kanten.
Opvallend dat er rondom dat ziekenhuis meer grote rookwolken te zien zijn. Kennelijk was Israël daar wel aan het bombarderen?quote:
En dat het vanaf Israël komt niet?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat klinkt als een zeer plausibel scenario.
Nee, dat was Shaggy.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Israel wil een grondoffensief starten, de ingang is het noorden, een grondoffensief in een dichtbevolkt gebied kan je eigenlijk alleen maar inleiden en begeleiden door iedereen en zijn moeder plat te bombarderen, Israel waarschuwt het desbetreffende ziekenhuis in het noorden dat ze moeten ontruimen, er valt een bom op het ziekenhuis
Israel: it wasn’t me
Niet echt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
En dat het vanaf Israël komt niet?
Dat is de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:12 schreef britneycheers het volgende:
Ik mis terughoudendheid en objectiviteit in deze hele situatie.
Ik weet niet meer welke media te geloven.
Dit. En überhaupt de gedachte dat Israel ook dader kan zijn is antisemitisme.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Wie er ook verantwoordelijk is voor die boem.. Hamas heeft hier zelf op aangestuurd door een basis in een ziekenhuis te hebben en er munitie op te slaan, en waarom was het niet geëvacueerd? Misschien om te kunnen zeggen..zie je wel, zij zijn slecht. En dan wordt de internationale druk op Israël groter om te stoppen.
Of is dit te cynisch gedacht.
Een grondoffensief door een verwoeste stad zonder beschutting is in het voordeel van de verdedigers.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Israel wil een grondoffensief starten, de ingang is het noorden, een grondoffensief in een dichtbevolkt gebied kan je eigenlijk alleen maar inleiden en begeleiden door iedereen en zijn moeder plat te bombarderen, Israel waarschuwt het desbetreffende ziekenhuis in het noorden dat ze moeten ontruimen, er valt een bom op het ziekenhuis
Israel: it wasn’t me
Ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Wie er ook verantwoordelijk is voor die boem.. Hamas heeft hier zelf op aangestuurd door een basis in een ziekenhuis te hebben en er munitie op te slaan, en waarom was het niet geëvacueerd? Misschien om te kunnen zeggen..zie je wel, zij zijn slecht. En dan wordt de internationale druk op Israël groter om te stoppen.
Of is dit te cynisch gedacht.
Je hoort dit verhalen al jaren, en de laatste week zullen ze heus wel meer eigen gebouwen geraakt hebben maar die zullen leeg zijn geweest en tussen de bombardementen van Israël door valt het niet op, zodra zoiets gebeurd is het enige antwoord dat Israël de schuldige is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:09 schreef Strani het volgende:
Wat de theorie betreft dat het een gefaalde raket zou zijn van Hamas, vind ik het toch een beetje raar dat die raket dan net precies op dat ziekenhuis moet landen. Ben benieuwd naar de statistische kans.
Hoe moet je anders naar binnen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een grondoffensief door een verwoeste stad zonder beschutting is in het voordeel van de verdedigers.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:15 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
IDF geeft wel goede informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |