Zo helder heb ik het nog nooit gezien, maar ik denk dat de lucht dan ook heel droog moet zijn. In de winter als het hard vriest en helder is zie je de melkweg beter dan in de zomer is me opgevallen. Alleen heb ik in de winter als het hard vriest minder zin om uren buiten naar de sterren te staren.quote:Op maandag 18 november 2024 20:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In Nieuw Zeeland in een totaal verlaten dal op het zuider eiland, zag er uit als een lichtstraal van een zoeklicht. Prachtig
De mijne draait naar binnen 🫣quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat ik vorige week van een aannemer hoorde is dat badkamerdeuren en toiletdeuren verplicht naar buiten moeten openen, om te voorkomen dat iemand bewusteloos tegen de deur aan ligt en niemand de deur kan open krijgen.
quote:Op maandag 18 november 2024 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zo helder heb ik het nog nooit gezien, maar ik denk dat de lucht dan ook heel droog moet zijn. In de winter als het hard vriest en helder is zie je de melkweg beter dan in de zomer is me opgevallen. Alleen heb ik in de winter als het hard vriest minder zin om uren buiten naar de sterren te staren.
Het is wel jammer dat we in Nederland door een boel volledig overbodig licht de sterren nog niet voor een tiende zien. Als je ergens bent waar het echt donker is, zijn het er verschrikkelijk veel. Als zand over de lucht gestrooid.
Lijkt mij onzin.quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat ik vorige week van een aannemer hoorde is dat badkamerdeuren en toiletdeuren verplicht naar buiten moeten openen, om te voorkomen dat iemand bewusteloos tegen de deur aan ligt en niemand de deur kan open krijgen.
Vanaf wanneer is dat verplicht? En ik ben helemaal voor deze regel!quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Google mag het allebei.quote:Op maandag 25 november 2024 00:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik kom er net pas achter dat emaille fout is. Het hoort email te zijn. Geen elektronische post dus, maar email zoals in beschermlaag van gesmolten glas.
[ afbeelding ]
Niet volgens 'Onze Taal'.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens Google mag het allebei.
Je hebt gelijk. Foei Google.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet volgens 'Onze Taal'.
https://onzetaal.nl/taalloket/email-emaillen-pan
Nee het is idd een soort van spreektaal om emaille te gebruiken, en nu er ook e-mail bestaat is het misschien ook wel handig dat email meestal als emaille wordt geschreven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet volgens 'Onze Taal'.
https://onzetaal.nl/taalloket/email-emaillen-pan
Geeeeeezusquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Nog een leuk aardrijkskundig weetje:
Leeuwarden ligt ten oosten van Maastricht
Niet altijdquote:Op maandag 18 november 2024 21:46 schreef whY... het volgende:
Het verlengde hiervan is dat een tuindeur naar buiten open gaat
En dat de kok van Putin, zijn ....quote:Op zondag 24 november 2024 18:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de grootvader van Putin de privekok was van Stalin
Die pleegde zelfmoord door zichzelf te vergiftigen met slaaptabletten terwijl ie zich een nekschot gaf om daarna uit het raam te springen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat de kok van Putin, zijn ....
Nou die is hastikke dood
Ik dacht dat het ontploffende wijn wasquote:Op donderdag 28 november 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die pleegde zelfmoord door zichzelf te vergiftigen met slaaptabletten terwijl ie zich een nekschot gaf om daarna uit het raam te springen.
Daar nam die de slaaptabletten mee inquote:Op donderdag 28 november 2024 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ontploffende wijn was
Jezus de praesesquote:Op dinsdag 26 november 2024 20:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee het is idd een soort van spreektaal om emaille te gebruiken, en nu er ook e-mail bestaat is het misschien ook wel handig dat email meestal als emaille wordt geschreven.
Zo denkt men ook vaak dat je chic als chique schrijft.
Het kan allebei maar het is niet uitwisselbaar.
"Wat een chic huis en wat een chique auto stond er in de garage" klopt dan weer wel.
Vergelijkbaar met ‘on-gesteld’.quote:Op maandag 23 december 2024 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
echt na jaren lang moeite te hebben met het woord disease typen (moet er nou een e na de d of iets anders) valt pas het kwartje dat het gewoon engels is voor ongemak, dis ease
![]()
Ik ben blijkbaar niet talig aangelegd
Of een beetje deslyctisch?quote:Op maandag 23 december 2024 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
echt na jaren lang moeite te hebben met het woord disease typen (moet er nou een e na de d of iets anders) valt pas het kwartje dat het gewoon engels is voor ongemak, dis ease
![]()
Ik ben blijkbaar niet talig aangelegd
Oh echt? In mijn beleving heeft dat echt jaren gelopen. van Fawlty Towers wist ik dat wel, dat er maar 13 afleveringen zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:28 schreef hilliebillie het volgende:
Dat er maar 15 afleveringen van mister bean zijn. Waarvan de laatste een best-off is.
In mijn gevoel was dat een behoorlijk langlopende serie
Dat is ongeveer het aantal wat ik verwacht had. En veel re-runs. De sketches waren redelijk kort en pasten makkelijk ergens tussen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:28 schreef hilliebillie het volgende:
Dat er maar 15 afleveringen van mister bean zijn. Waarvan de laatste een best-off is.
In mijn gevoel was dat een behoorlijk langlopende serie
Er is ook de theorie dat Mr. Bean een alien en daarom zo apart doet. Je ziet hem bij het begin ook uit de hemel vallen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is ongeveer het aantal wat ik verwacht had. En veel re-runs. De sketches waren redelijk kort en pasten makkelijk ergens tussen.
Eigenlijk lieten die korte stukjes het typetje op z’n best zien. Een sul in het dagelijkse Engelse leven in alle kneuterigheid. De films pasten imho niet echt bij het karakter.
Het is er later als geintje ingeweven, oorspronkelijk werd hij als gewone man de spotlight ingegooid.quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Er is ook de theorie dat Mr. Bean een alien en daarom zo apart doet. Je ziet hem bij het begin ook uit de hemel vallen.
Een burl op zn Amerikaans. Wist niet dat wortelhout daar de vertaling van was. Ik heb in NL ook nog nooit van die dingen gezien die groot genoeg waren voor meubilair.quote:Op woensdag 25 december 2024 00:39 schreef Beathoven het volgende:
Dat wortelhout als exclusief materiaal niets met boomwortels van een bepaalde soort te maken heeft.
[ afbeelding ]
Het is van een soort uitgroeisels die op tumoren lijken. Gewild om de tekening die het geeft. Redelijk zeldzaam, dus duur.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 december 2024 09:14 schreef 215 het volgende:
[..]
Een burl op zn Amerikaans. Wist niet dat wortelhout daar de vertaling van was. Ik heb in NL ook nog nooit van die dingen gezien die groot genoeg waren voor meubilair.
Oh wist ik nietquote:Op woensdag 25 december 2024 00:39 schreef Beathoven het volgende:
Dat wortelhout als exclusief materiaal niets met boomwortels van een bepaalde soort te maken heeft.
[ afbeelding ]
Het is van een soort uitgroeisels die op tumoren lijken. Gewild om de tekening die het geeft. Redelijk zeldzaam, dus duur.
[ afbeelding ]
Fineer. En dan kun je meerdere stukken aan elkaar puzzelen.quote:Op woensdag 25 december 2024 09:14 schreef 215 het volgende:
[..]
Een burl op zn Amerikaans. Wist niet dat wortelhout daar de vertaling van was. Ik heb in NL ook nog nooit van die dingen gezien die groot genoeg waren voor meubilair.
Niet gewoon naar het dorp waar de boerderij vandaan komt? Het is immers 'boerderij, Beerta', de boerderij heet niet Beerta. (Ik mis vast een heel intellectuele grap.)quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
LOL
Ik zie net op goegelmaps dat in het openluchtmuseum een Boerderij Beerta is. Nu weet ik waar Voskuil voor "Het Bureau" die naam vandaan heeft.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het Dorp bedoeld wordt bij de boerderij, maar een van de hoofdfiguren in Het Bureau is meneer Beertaquote:Op zondag 29 december 2024 06:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niet gewoon naar het dorp waar de boerderij vandaan komt? Het is immers 'boerderij, Beerta', de boerderij heet niet Beerta. (Ik mis vast een heel intellectuele grap.)
Nou, ik ken in NL eigenlijk alleen de heksenbezem.quote:Op zondag 29 december 2024 06:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Fineer. En dan kun je meerdere stukken aan elkaar puzzelen.
https://hout-fineer.nl/?p(...)ijzonderheden=wortel
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_common_misconceptionsquote:The word fuck did not originate in the Middle Ages as an acronym. Proposed acronyms include "fornicating under consent of king" or "for unlawful carnal knowledge", used as a sign posted above adulterers in the stocks. Nor did it originate as a corruption of "pluck yew" (an idiom falsely attributed to the English for drawing a longbow). It is most likely derived from Middle Dutch or other Germanic languages, where it either meant "to thrust" or "to copulate with" (fokken in Middle Dutch), "to copulate", or "to strike, push, copulate" or "penis".[2] Either way, these variations would have been derived from the Indo-European root word -peuk, meaning "to prick".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |