Laten we in Nederland beginnen met die compleet nutteloze led-lichtreclameborden uit te zetten. Scheelt een hoop lichtvervuiling en energieverbruik.quote:Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik woon toevallig op een plaats waar de lichtvervuiling laag is. Ik zie alle sterren zoals ik ze niet overal zie, maar de melkweg is een ander verhaal. Dan moet je wel ergens heel afgelegen zitten
Tja, het idee van LED lampen was minder stroomverbruik, echter, iedere Jan Doedel verlicht nu zijn tuin en huis van buitenquote:Op maandag 18 november 2024 14:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Laten we in Nederland beginnen met die compleet nutteloze led-lichtreclameborden uit te zetten. Scheelt een hoop lichtvervuiling en energieverbruik.
De mooiste plek om de Melkweg te zien is op Terschelling en dan halverwege de Boschplaat maar dat is inderdaad best afgelegen. Je krijgt er dan wel gratis een paar kilometer bij nacht over het strand banjeren bij.quote:Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik woon toevallig op een plaats waar de lichtvervuiling laag is. Ik zie alle sterren zoals ik ze niet overal zie, maar de melkweg is een ander verhaal. Dan moet je wel ergens heel afgelegen zitten
Zo helder heb ik het nog nooit gezien, maar ik denk dat de lucht dan ook heel droog moet zijn. In de winter als het hard vriest en helder is zie je de melkweg beter dan in de zomer is me opgevallen. Alleen heb ik in de winter als het hard vriest minder zin om uren buiten naar de sterren te staren.quote:Op maandag 18 november 2024 20:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In Nieuw Zeeland in een totaal verlaten dal op het zuider eiland, zag er uit als een lichtstraal van een zoeklicht. Prachtig
De mijne draait naar binnen 🫣quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat ik vorige week van een aannemer hoorde is dat badkamerdeuren en toiletdeuren verplicht naar buiten moeten openen, om te voorkomen dat iemand bewusteloos tegen de deur aan ligt en niemand de deur kan open krijgen.
quote:Op maandag 18 november 2024 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zo helder heb ik het nog nooit gezien, maar ik denk dat de lucht dan ook heel droog moet zijn. In de winter als het hard vriest en helder is zie je de melkweg beter dan in de zomer is me opgevallen. Alleen heb ik in de winter als het hard vriest minder zin om uren buiten naar de sterren te staren.
Het is wel jammer dat we in Nederland door een boel volledig overbodig licht de sterren nog niet voor een tiende zien. Als je ergens bent waar het echt donker is, zijn het er verschrikkelijk veel. Als zand over de lucht gestrooid.
Lijkt mij onzin.quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat ik vorige week van een aannemer hoorde is dat badkamerdeuren en toiletdeuren verplicht naar buiten moeten openen, om te voorkomen dat iemand bewusteloos tegen de deur aan ligt en niemand de deur kan open krijgen.
Vanaf wanneer is dat verplicht? En ik ben helemaal voor deze regel!quote:Op maandag 18 november 2024 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Google mag het allebei.quote:Op maandag 25 november 2024 00:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik kom er net pas achter dat emaille fout is. Het hoort email te zijn. Geen elektronische post dus, maar email zoals in beschermlaag van gesmolten glas.
[ afbeelding ]
Niet volgens 'Onze Taal'.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens Google mag het allebei.
Je hebt gelijk. Foei Google.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet volgens 'Onze Taal'.
https://onzetaal.nl/taalloket/email-emaillen-pan
Nee het is idd een soort van spreektaal om emaille te gebruiken, en nu er ook e-mail bestaat is het misschien ook wel handig dat email meestal als emaille wordt geschreven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet volgens 'Onze Taal'.
https://onzetaal.nl/taalloket/email-emaillen-pan
Geeeeeezusquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Nog een leuk aardrijkskundig weetje:
Leeuwarden ligt ten oosten van Maastricht
Niet altijdquote:Op maandag 18 november 2024 21:46 schreef whY... het volgende:
Het verlengde hiervan is dat een tuindeur naar buiten open gaat
En dat de kok van Putin, zijn ....quote:Op zondag 24 november 2024 18:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de grootvader van Putin de privekok was van Stalin
Die pleegde zelfmoord door zichzelf te vergiftigen met slaaptabletten terwijl ie zich een nekschot gaf om daarna uit het raam te springen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat de kok van Putin, zijn ....
Nou die is hastikke dood
Ik dacht dat het ontploffende wijn wasquote:Op donderdag 28 november 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die pleegde zelfmoord door zichzelf te vergiftigen met slaaptabletten terwijl ie zich een nekschot gaf om daarna uit het raam te springen.
Daar nam die de slaaptabletten mee inquote:Op donderdag 28 november 2024 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ontploffende wijn was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |