Ben jij zo iemand die achter een trekker blijft plakken op een 80-weg zodat de rest van het verkeer twee voertuigen moet inhalen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:50 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ja op de foto zie ik de streep. Met inhalen win je in de praktijk niet perse veel tijd
Wel als het een door getrokken streep betreft.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:56 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die achter een trekker blijft plakken op een 80-weg zodat de rest van het verkeer twee voertuigen moet inhalen?
Ach kom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:27 schreef Vlad_Dracula het volgende:
maar de vraag is, is het zodanig duidelijk dat je het met slecht licht en neerslag direct kan zien? Ik vind van niet.
Haal jij die wel in dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:56 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die achter een trekker blijft plakken op een 80-weg zodat de rest van het verkeer twee voertuigen moet inhalen?
Voor mij ziet dit eruit als niet inhalen erover heen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:36 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Ik kreeg laatst een bekeuring omdat ik ingehaald zou hebben over een doorgetrokken streep, ik begreep het niet helemaal want ik had geen doorgetrokken streep gezien. Nu ik met google maps het wegdek bekijk begrijp ik waarom, er lijken onderbrekingen in de streep te zitten die doen denken aan losse strepen.
[ afbeelding ]
(maps link)
Heeft het zin hiervoor bezwaar aan te tekenen? Ik kan weinig vinden over eisen die worden gesteld aan een doorgetrokken streep, maar ik vind dit verder gaan dan wat slijtage die je mag verwachten..
Ik gun het je om onder die bekeuring uit te komen, maar dit kun je vergeten, het is niet eens 1 streep. maar twee, Tis duidelijk niet inhalen daar. Mits uitzondering borden. Helaas TS.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:27 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
OK, maar je neemt nu het duidelijkste voorbeeld wat je kan vinden, vergelijk het eens hiermee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ja, als je er rustig naar kijkt met goed licht kun je het verschil zien, maar de vraag is, is het zodanig duidelijk dat je het met slecht licht en neerslag direct kan zien? Ik vind van niet.
owh haal maar weg maar doe me nog ff linkje waar het daar over gaat want was wel benieuwdquote:
Deze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:39 schreef kree het volgende:
[..]
owh haal maar weg maar doe me nog ff linkje waar het daar over gaat want was wel benieuwd
ok nou weghalen de rest dan ook maar van mijn vraag aan jou, want dat was helemaal off topic Thanksquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze.
capricia in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #119
Ach. Een fout is menselijk .quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:41 schreef kree het volgende:
[..]
ok nou weghalen de rest dan ook maar van mijn vraag aan jou, want dat was helemaal off topic Thanks. ga daar ff verder lezen
ja joh, maar het gaat altijd zo snel fout daardoor ook.quote:
Ik nam aan in de lengte, zodat de onderbreking evident zou worden. Dat zie ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:39 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
vergelijk de strepen in het midden met die langs de rand, dat is meer dan 50% versleten
Wat is dit slecht geschreven, zeg. Hoeveel tijd besteden ze bij de rechtenopleiding aan wollig formuleren?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarin onder 3.7 staat: "3.7. Het hof ziet geen aanleiding om te twijfelen aan de ambtsedige verklaring van de verbalisant en gaat er daarom van uit dat, behalve op de vlakken die bestemd zijn voor afslaand verkeer, de tussenruimte tussen de aangebrachte strepen in het algemeen maximaal 4 centimeter bedraagt. Aldus kan de bewuste wegmarkering zich redelijkerwijs slechts voordoen aan en door de gemiddelde weggebruiker worden ervaren als een doorgetrokken streep in de zin van art. 76 RVV 1990, omdat de streep bij het vooruitkijken als een doorgetrokken streep oogt. Het feit dat naar de betrokkene gestaafd met foto's en onweersproken heeft gesteld dat de tussenruimte soms groter is, tot wel 9 centimeter, brengt niet mee dat de bewuste wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker hierdoor wezenlijk anders voordoet. Dat geldt eveneens voor de omstandigheid dat de doorgetrokken streep kennelijk veelvuldig onderbroken wordt ten behoeve van afslaand verkeer. Van enige verwarring met een onderbroken streep kan, gezien het feit dat de tussenruimte tussen de strepen in dat geval aanmerkelijk groter is dan de 9 centimeter die in casu incidenteel aanwezig is, evenmin sprake zijn."
Er wordt aan gewerkt, maar nog niet in elke uitspraak. Zie https://www.rechtspraak.n(...)k-en-klare-taal.aspx.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dit slecht geschreven, zeg. Hoeveel tijd besteden ze bij de rechtenopleiding aan wollig formuleren?
Ontopic: er is een duidelijk verschil met reguliere, onderbroken strepen. Ik acht de kans dat je gelijk krijgt héél klein.
Best komisch: het gebruik van heldere taal wordt eerst afgeleerd en dan weer aangeleerd. Als ze nu gewoon eens stoppen met dat eerste, dan lost het probleem zich vanzelf op.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:09 schreef baskick het volgende:
[..]
Er wordt aan gewerkt, maar nog niet in elke uitspraak. Zie https://www.rechtspraak.n(...)k-en-klare-taal.aspx.
Er zitten prachtige woorden in juridische stukken. Wat te denken van "litigieuse perceel". Dit is nog prima te lezen btw. Ik heb met stukken te maken waarin steeds naar een ander lid wordt verwezen; kom je helemaal niet uit.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Best komisch: het gebruik van heldere taal wordt eerst afgeleerd en dan weer aangeleerd. Als ze nu gewoon eens stoppen met dat eerste, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Ik kan me voorstellen dat je niet kunt ontkomen aan het gebruik van bepaalde woorden en uitdrukkingen, maar moeilijke woorden gebruiken omdat ze moeilijk zijn keur ik net zo sterk af als Orwell deed:quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Er zitten prachtige woorden in juridische stukken. Wat te denken van "litigieuse perceel". Dit is nog prima te lezen btw. Ik heb met stukken te maken waarin steeds naar een ander lid wordt verwezen; kom je helemaal niet uit.
quote:As I have tried to show, modern writing at its worst does not consist in picking out words for the sake of their meaning and inventing images in order to make the meaning clearer. It consists in gumming together long strips of words which have already been set in order by someone else, and making the results presentable by sheer humbug. The attraction of this way of writing is that it is easy. It is easier – even quicker, once you have the habit – to say In my opinion it is not an unjustifiable assumption that than to say I think.
(...)
A scrupulous writer, in every sentence that he writes, will ask himself at least four questions, thus: What am I trying to say? What words will express it? What image or idiom will make it clearer? Is this image fresh enough to have an effect? And he will probably ask himself two more: Could I put it more shortly? Have I said anything that is avoidably ugly? But you are not obliged to go to all this trouble. You can shirk it by simply throwing your mind open and letting the ready-made phrases come crowding in.
Bron
Waarom zou je het TS gunnen? Het lijkt op een inschattingsfout die TS ook ruiterlijk zou kunnen toegeven. De inhaalactie riekt naar onverantwoord rijgedrag: er was een doorgetrokken streep en TS reed in het donker en had beperkt zicht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:46 schreef kree het volgende:
Niet dat ik het je niet gun ofzo opzich om dit te winnen, maar moet dit nog zien
Ik gun het hem dus om dit te winnen bedoel ik he, want is een zeik boete naar mijn idee als er verder niks aan de hand was.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zou je het TS gunnen? Het lijkt op een inschattingsfout die TS ook ruiterlijk zou kunnen toegeven. De inhaalactie riekt naar onverantwoord rijgedrag: er was een doorgetrokken streep en TS reed in het donker en had beperkt zicht.
Ik zie dagelijks mensen over een doorgetrokken streep rijden en gevaarlijke situaties veroorzaken. Nu is het goed afgelopen, maar dat had ook anders kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:56 schreef kree het volgende:
[..]
Ik gun het hem dus om dit te winnen bedoel ik he, want is een zeik boete naar mijn idee als er verder niks aan de hand was.
Betwijfel alleen wel of dat gaat lukken ook in beroep bij de rechter.
Que? Boetes zijn alleen rechtvaardig als een overtreding tot ''iets aan de hand'' (dwz een ongeluk) leidt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:56 schreef kree het volgende:
want is een zeik boete naar mijn idee als er verder niks aan de hand was.
precies en daarom moet je dat ook niet doen dus en daarom zal een rechter hier nooit in meegaan zeker met verklaring van de agenten erbij die het constateerdequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie dagelijks mensen over een doorgetrokken streep rijden en gevaarlijke situaties veroorzaken. Nu is het goed afgelopen, maar dat had ook anders kunnen zijn.
Nee maar het kan ook nog zo zijn dat de situatie niet Perce zo erg was dus dat je daar dan een boete voor moet geven,quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Que? Boetes zijn alleen rechtvaardig als een overtreding tot ''iets aan de hand'' (dwz een ongeluk) leidt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |