Ik gok net zoveel als jij.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:26 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nogmaals wat doe jij om deze mensen te helpen?
Ik gok van niet maar ik wel heel benieuwd. Dus nee de vraag blijft gewoon open staan. Anderen de wereld laten verbeteren en zelf geen hand uitsteken is lekker makkelijk maar helpt niemand.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik gok net zoveel als jij.
Maar zullen we collectief weer terug gaan naar woningen? In plaats van dit potje moddergooien waar het vooral om ethische aspecten gaat?
Wat een gelul weer, jij verhuurt ook geen kamers in je eigen woning aan studenten of asielzoekers.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het probleem is altijd dat degene die niks hebben en niks doen voor anderen juist met het vingertje wijzen. Begin eens met een paar woningen weg te geven of een paar kamers in je eigen woning voordelig te verhuren aan studenten / asielzoekers. Daar hebben de meeste geen zin in maar verhuurders moeten wel hun woning voor de helft van de waarde weggeven want dat is eerlijk. Lekker makkelijk.
Goedkope woningen van de markt plukken en vervolgens tegen de hoofdprijs verhuren heeft iig niets met "de wereld verbeteren" te maken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik gok van niet maar ik wel heel benieuwd. Dus nee de vraag blijft gewoon open staan. Anderen de wereld laten verbeteren en zelf geen hand uitsteken is lekker makkelijk maar helpt niemand.
Komop zeg. Jij flikkert letterlijk je vermogen in een woning en doet er verder helemaal niets mee. Los dat dit echt heel dom is (wat je niet inziet want je hebt ooit een grote woning kunnen kopen) kun je dit vermogen ook gebruiken om een extra woning te kopen en deze voordelig te verhuren om anderen te helpen. Nee je wilt zelf lekker voordelig in je koopwoning zitten en doet helemaal niets om een ander te helpen maar hier wel lekker zeiken op anderen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gelul weer, jij verhuurt ook geen kamers in je eigen woning aan studenten of asielzoekers.
Ik hou in ieder geval geen goedkope woning bezet terwijl ik in een ander segment zou kunnen wonen.
Juist het feit dat ik dat niet doe (en er nog 1 of 2 appartementjes bij zou kunnen hebben voor de verhuur) is wat ik voor de woningmarkt doe; ik woon in het segment dat bij ons inkomen/vermogen past en gebruik dat vermogen niet om te voorkomen dat anderen in een lager segment kunnen kopen.
Hoeveel sneren en meningen kan je in 1 post kwijt. Zij helpt niemand, jij helpt niemand. Mooi.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:35 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Komop zeg. Jij flikkert letterlijk je vermogen in een woning en doet er verder helemaal niets mee. Los dat dit echt heel dom is (wat je niet inziet want je hebt ooit een grote woning kunnen kopen) kun je dit vermogen ook gebruiken om een extra woning te kopen en deze voordelig te verhuren om anderen te helpen. Nee je wilt zelf lekker voordelig in je koopwoning zitten en doet helemaal niets om een ander te helpen maar hier wel lekker zeiken op anderen.
Geen 1, was toen serieus een ghetto van wijk, nu wat beter maar matig.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:09 schreef DjDaano het volgende:
[..]
35.000 euro voor een woning in de stad. Dat klinkt als een prima deal! Hoeveel heb je er gekocht die je nu gratis, of goedkoop, ter beschikking stelt aan starters?
Ja, want als ik een woning koop door een ander te overbieden en diezelfde woning vervolgens voor veel meer per maand verhuur aan degene die ik overboden heb dan help ik de markt? Serieus?quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:35 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Komop zeg. Jij flikkert letterlijk je vermogen in een woning en doet er verder helemaal niets mee. Los dat dit echt heel dom is (wat je niet inziet want je hebt ooit een grote woning kunnen kopen) kun je dit vermogen ook gebruiken om een extra woning te kopen en deze voordelig te verhuren om anderen te helpen. Nee je wilt zelf lekker voordelig in je koopwoning zitten en doet helemaal niets om een ander te helpen maar hier wel lekker zeiken op anderen.
Alleen nieuwbouw, of ook bestaande woningen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:54 schreef Leandra het volgende:
Woningen tot de NHG-grens zouden weer gewoon met een woonvergunning verkocht moeten worden; verdien je teveel en/of wil je er niet zelf gaan wonen dan is het geen woning voor jou.
Alle woningen voor particulieren. Als je een woning voor verhuur laat bouwen, succes daarmee.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen nieuwbouw, of ook bestaande woningen?
Het idee is juist dat je hem verhuurt voor minder dan de marktprijs. Dat is wat je hier continue aan het verkopen bent. Je kunt dit makkelijk betalen en verwacht dit van anderen maar voor jezelf is dit geen optie?quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want als ik een woning koop door een ander te overbieden en diezelfde woning vervolgens voor veel meer per maand verhuur aan degene die ik overboden heb dan help ik de markt? Serieus?
Dan help ik de markt naar de klote.
Woningen tot de NHG-grens zouden weer gewoon met een woonvergunning verkocht moeten worden; verdien je teveel en/of wil je er niet zelf gaan wonen dan is het geen woning voor jou.
Maar dat is toch heel beperkend voor de verkoper? Moet je de beste bieding(en) laten lopen omdat een ambtenaar besluit dat die bewuste mensen daar niet mogen wonen. Met een zelfbewoningsplicht kan ik wel leven, maar dat is toch echt iets anders.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Alle woningen voor particulieren. Als je een woning voor verhuur laat bouwen, succes daarmee.
Allemaal, tot NHG grens zijn over t algemeen gewoon burger woningen. Verhuur maar vakantiehuisjes als je makkelijk geld wil krijgen, daar kan men nog zeggen fuck you, geen noodzaak.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de politiek besluit over de regels van woonvergunningen. Niet een ambtenaar. Maar de woningmarkt is nu eenmaal geen vrije markt. Dus dan kan dit inderdaad een oplossing zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is toch heel beperkend voor de verkoper? Moet je de beste bieding(en) laten lopen omdat een ambtenaar besluit dat die bewuste mensen daar niet mogen wonen. Met een zelfbewoningsplicht kan ik wel leven, maar dat is toch echt iets anders.
Ja, en wie bepaalt er daarna of iemand aan de regels voor een vergunning voldoet? Juist. En het politieke element maakt het niet veel beter, want die kunnen op ieder willekeurig moment de regels van het spel veranderen. De overheid is de hoofdschuldige aan een kwantitatief woningentekort, dat probleem moet je niet in de schoot van woningeigenaren mikken. In elk geval niet in de schoot van de mensen die gewoon 1 huis bezitten om er zelf in te wonen. Voor de mensen die woningen als beleggingsobjecten zien zou je inderdaad wel andere regels kunnen maken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
Nee, de politiek besluit over de regels van woonvergunningen.
Ook bestaand.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Slecht plan en een te grote inbreuk op het eigendomsrecht.quote:
Als je je woning bezit om er in te wonen, dan heeft dit toch geen effect op je?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en wie bepaalt er daarna of iemand aan de regels voor een vergunning voldoet? Juist. En het politieke element maakt het niet veel beter, want die kunnen op ieder willekeurig moment de regels van het spel veranderen. De overheid is de hoofdschuldige aan een kwantitatief woningentekort, dat probleem moet je niet in de schoot van woningeigenaren mikken. In elk geval niet in de schoot van de mensen die gewoon 1 huis bezitten om er zelf in te wonen. Voor de mensen die woningen als beleggingsobjecten zien zou je inderdaad wel andere regels kunnen maken.
Te groot is ook subjectiefquote:Op maandag 23 oktober 2023 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Slecht plan en een te grote inbreuk op het eigendomsrecht.
Zo lang je er woont niet nee. Als je hem gaat verkopen omdat je wil (of moet) verhuizen natuurlijk wel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je je woning bezit om er in te wonen, dan heeft dit toch geen effect op je?
Hoezo? Je krijgt dan sowieso de NHG grens terug, mogelijk meer als de bieder geld meeneemt. Of zie je het toch wel als een belegging ipv een woning om in te wonen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang je er woont niet nee. Als je hem gaat verkopen omdat je wil (of moet) verhuizen natuurlijk wel.
Waarom? Omdat bepaalde kopers het huis niet meer kunnen kopen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Slecht plan en een te grote inbreuk op het eigendomsrecht.
Al dat moralistische gezeik zeg hey, vermogen wordt pas geïnvesteerd als het rendement ok is tov het risico. Maak je verhuren Kut dan maak je de woningmarkt voor huurders Kut.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gelul weer, jij verhuurt ook geen kamers in je eigen woning aan studenten of asielzoekers.
Ik hou in ieder geval geen goedkope woning bezet terwijl ik in een ander segment zou kunnen wonen.
Juist het feit dat ik dat niet doe (en er nog 1 of 2 appartementjes bij zou kunnen hebben voor de verhuur) is wat ik voor de woningmarkt doe; ik woon in het segment dat bij ons inkomen/vermogen past en gebruik dat vermogen niet om te voorkomen dat anderen in een lager segment kunnen kopen.
Wel een prikkel die voor nu kan bijdragen aan een oplossing voor de woningmarkt. Individuele verhuurders die woningen kapen van de woningmarkt om ze tegen veel te hoge bedragen te verhuren geven alleen een bijomend probleem.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al dat moralistische gezeik zeg hey, vermogen wordt pas geïnvesteerd als het rendement ok is tov het risico. Maak je verhuren Kut dan maak je de woningmarkt voor huurders Kut.
En dan een halve tel later wordt er geklaagd dat je als huurder geen geld kan sparen want het is zo duur tov eigen bewoning.
Geef je je geld liever aan wat anders uit dan moet je dat toch ook helemaal zelf weten?
Lelijke woningen met subsidie bouwen, is ook een slechte prikkel.
Premie A / B woningen ging prima, en zijn niet eens zo heel lelijk, wel eenvoudig en eenheidsworst.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lelijke woningen met subsidie bouwen, is ook een slechte prikkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |