quote:Door de frissere nachten en gebrek aan zonlicht, zonder stoken nu 21.5..nog wel comfortabele genoeg, maar savonds pak ik wel een een plaid op de bank erbij.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:41 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds 20
Heeft niets te maken met het feit dat mijn verwarming schijnbaar op 19,5 heeft gestaan de hele zomer door.
Ja.quote:
Hij staat weer uit, dus vanaf nu speel ik weer eerlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb vanavond het gordijn toch maar weer dicht gedaan. Scheelt een hoop.
Goed zoquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij staat weer uit, dus vanaf nu speel ik weer eerlijk.
oh ja even aan lilak vragen of ze straks de gordijnen weer open doet zodat de zon z'n werk kan doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:08 schreef Nattekat het volgende:
19,5. Badkamer nog wat warmer dankzij geen buitenmuren, daar is echt flink gestookt gisteren
Maar ik zie weer een mooie zonnige dag aanstaande
Het is dan ook al wel half oktober.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Wel verbaasd dat het nu alweer zo koud is in huis 's morgens.
Vorig jaar is het tot in november warm geweest, we zijn inmiddels verwend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is dan ook al wel half oktober.
We hebben relatief een warm najaar (gehad).
Dan gaat het ineens van warm naar koud. (Zeker bijna 10 graden eraf)
Weerbericht van 13-10.
Dat is een prima temperatuur om zonder shirt en broek binnen rond te lopen dus jaquote:
Dat is niet best, als het binnen net zo koud wordt als buitenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kachel staat op 17
Overdag was het 14.5, maar in de avond eventjes aan
Hier ook.quote:
Maar geen 25quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is een prima temperatuur om zonder shirt en broek binnen rond te lopen dus ja
Ja... ik weet het...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:42 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat is niet best, als het binnen net zo koud wordt als buiten
Overdag luchten, beste aan de zon kant. Rond de avond weer dicht of op tochtstand.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:18 schreef krijtlijk het volgende:
Vanochtend 15 graden beneden en 13 graden boven. Boven schimmel op de muur, dus ik moet meer ventileren maar ook stoken, maar de verwarming zit precies onder het raam, ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Zo doe ik het nu ook idd, maar het is nu al zo ontzettend koud boven en kind wil boven ook huiswerk maken en chillen, het hele huis voelt kil:( De woningbouw komt binnen nu en anderhalf jaar wel wat dingen isoleren, dat is fijn maar had er wat meer van verwacht. Ik laat nu de meeste rolgordijnen omlaag als er niemand thuis is behalve bij veel kans op zon.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:32 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Overdag luchten, beste aan de zon kant. Rond de avond weer dicht of op
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vandaag onderbuur maar eens aangesproken of haar kachel al aanstond
Gratis vloerverwarming voor mij dus![]()
En ja ze gaat hem aanzetten
Hoe groot is jouw woonkamer?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:04 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Al die derde wereld mensen hier die geen kachel aan durven zetten
Op dit soort dagen stook je nog geen kuub weg per dag voor het verwarmen van een huiskamer
In de kou gaan zitten om 1.30 euro te besparen
20.5
Stook ook echt wel meer dan 1 kuub op zo'n dag voor de hele dag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:10 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Hoe groot is jouw woonkamer?
Die van mij inclusief keuken is zo n 40 m2. en dan is het met de radiator niet warm te krijgen, de vloerverwarming maakt het wel behaagelijk maar dat kost enorm veel.
Dus die blijft zolang mogelijk uit.
Die gaat pas aan als het echt gaan vriezen..
Dus hoe jij aan die 1, 30 per dag extra komt?
Dat is gewoon niet waar.
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:49 schreef Bocaj het volgende:
Begin van de ochtend 17 zonder kachel en alle ramen dicht. (Meestal loopt het in de loop van de dag naar 18 of 19.)
Het voelt niet koud met een trui aan.
We gaan nog ff door op deze voet, elke dag de kachel niet aan is winst.
* Isabeau geeft PzKpfw een dekentje en een warme kruikquote:
Een dikke knuffel mag ook hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau geeft PzKpfw een dekentje en een warme kruik
Ik vind het ergens wel jammer dat stookkosten hier bij de prijs zijn inbegrepen; zelfs midden in de winter was het hier, nadat ik weken van huis was geweest, 18 graden terwijl de thermostaat op 15 graden stond ingesteld, dus het zou me misschien wel flink geld schelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kachel staat op 16, toen hij uit was was het hier 14
Van wie heb je dat geleerdquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
18.5 Verwarming staat uit, maar er zijn buren aan het stoken. Niet terug te zien in de temperatuur, maar zorgt er wel voor dat ik het zelf niet hoef te doen
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Van wie heb je dat geleerd![]()
Postnr 70 iets bekends
Nee ik vind het gewoon lekkerquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel jammer dat stookkosten hier bij de prijs zijn inbegrepen; zelfs midden in de winter was het hier, nadat ik weken van huis was geweest, 18 graden terwijl de thermostaat op 15 graden stond ingesteld, dus het zou me misschien wel flink geld schelen.
Heb jij het niet ontzettend koud?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:14 schreef Nattekat het volgende:
20.0 nu dankzij wat verdwaalde zonnestralen.
Nee, want die zijn gestopt met stokenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Op kosten van de buren die keihard stoken
Dat hou je goed in de gatenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:48 schreef Nattekat het volgende:
Nee, want die zijn gestopt met stoken
Dat voel ik gewoon, want ik ook had m'n vest weer aangetrokken voor de zon ging dingen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat hou je goed in de gaten
Geen flauw idee... ramen zijn dicht en zo. Gewoon een fris huisquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze temperaturen?
Das wel bizar-koud. Voor de temperaturen van buiten nu
Stel je hem ook in op 22? En loop je dan binnen in een t-shirt?quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
22 graden. Pomp is z'n ding aan het doen.
Nee, staat op 21,5, die overshoot van een halve graad is net wat te veel maar ik ben te lui om 't aan te passenquote:Op maandag 23 oktober 2023 12:32 schreef Viezig het volgende:
[..]
Stel je hem ook in op 22? En loop je dan binnen in een t-shirt?
Hier nu 19 zonder cv met wat zon. Orima te doen maar dan wel met een trui aan.
quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij therapie had de behandelaar de kachel op 22 graden. En ik zat daar met een wollen trui me kapot te zwetenNa een kwartier gevraagd of dat ding uit mocht en een raampje open
Dat laatste zou het zomaar kunnen zijnquote:Op maandag 23 oktober 2023 14:11 schreef qajariaq het volgende:
Tegen de 18 graden, ik heb de kachel aangezet, niet voor de temperatuur maar de luchtvochtigheid is boven de 70% hier in de kamer. Dat is me net ff te hoog voor het mooie. Misschien toch eens op zoek naar de oorzaak, mogelijk ergens een lekke waterleiding of optrekkend vocht uit het zwembad wat kruipruimte heet.
Staat daar vocht in ?quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:11 schreef qajariaq het volgende:
Tegen de 18 graden, ik heb de kachel aangezet, niet voor de temperatuur maar de luchtvochtigheid is boven de 70% hier in de kamer. Dat is me net ff te hoog voor het mooie. Misschien toch eens op zoek naar de oorzaak, mogelijk ergens een lekke waterleiding of optrekkend vocht uit het zwembad wat kruipruimte heet.
Dat is in NH niet echt een uitzondering. Lastig is het wel. Als ik er ooit in moet dan liever in de zomer en eerst een paar uur de dompelpomp erin en alsnog een droogpak aan. Stop je met pompen dan vult het weer vanaf de buren en de tuin. Ook in de tuin graven zit je binnen 50 cm in het grondwater.quote:
Ja, maar het lijkt mu wel erger dan voorheen. Vorig jaar heb ik de kruipruimte gevuld met chips, mijn redenatie was dat er dan geen water meer verdampt en het dus droger zou worden. Het omgekeerde lijkt wel waar.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:26 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Dat laatste zou het zomaar kunnen zijn
18C Buurvrouw beneden helpt meequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:53 schreef Nattekat het volgende:
18. Helpt mee dat het niet zo koud is buiten.
Dat kan hier ook wel meehelpen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
18C Buurvrouw beneden helpt mee
20 gradenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:42 schreef dud0r het volgende:
@:loveislikeakiss kijk eens even hoe warm het is.
Het moet natuurlijk wel warmer zijn dan bij het VOCHTIG POESJE
geen verwarming aan gehad baklapquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verwarming aan is valsspelen hebben we eerder vastgesteld
zonnetje gisterenquote:
Heb ik uitgezet bij jouquote:
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het in je voordeel werkt zeker
Allemaal op basis van groene energie mag ik hopen?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:38 schreef rival het volgende:
Ik heb de temperatuur sinds de zomer nog niet lager gezien dan 20.5 hier in huis. 20.5 zag ik gisteren.
Dus had hem lekker op 23 gezet
Mietje. Ik zit in 18 nog met een t-shirt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:52 schreef dud0r het volgende:
19. ga zo maar een trui aan doen denk ik
Komt omdat m'n sloffen in de was zitten en dan krijg ik koude voeten en als die koud zijn wordt de rest ook koudquote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mietje. Ik zit in 18 nog met een t-shirt.
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt omdat m'n sloffen in de was zitten en dan krijg ik koude voeten en als die koud zijn wordt de rest ook koud
Daar kan je hier alles over lezen!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allemaal op basis van groene energie mag ik hopen?
Je kan ook gewoon ja of nee zeggen ipv een kapotte link gevenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:10 schreef rival het volgende:
[..]
[url=Daar kan je hier alles over lezen!]https://svpparticulier.nl/duurzaamheid/[/url]
Ik heb het aangepast.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon ja of nee zeggen ipv een kapotte link geven
Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Maar het antwoord is dus nee. Niet groen.
Ik ben sowieso beter bezig dan de meeste dusquote:Een woning in Purmerend, die gebruik maakt van netwarmte, stoot minder CO2 uit dan een woning met een gasgestookte cv-ketel.
Alleen verdwijnt het voordeel weer als je het 5 graden warmer stookt dan sommigen hierquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:16 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben sowieso beter bezig dan de meeste dus
Ik heb toch echt maar 2.5 graden verwarmd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen verdwijnt het voordeel weer als je het 5 graden warmer stookt dan sommigen hier
Als ik in jouw huis zou zitten, zou stoken echt geen moment in m'n hoofd opduiken als optie. Vind het ook wel een beetje raar om van 20,5 naar 23 te stoken, maar goed, you do you.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:20 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb toch echt maar 2.5 graden verwarmd.
Ik heb geen huis gekocht om in slechts 18 graden te zitten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik bedoelde is dat ik heel die kachel nog niet aan heb gehad (die 19,5 telt niet), en in 18 graden zit. Jij hebt dus nu meer CO2 uitgestoten
hij wil blijkbaar graag naakt rond kunnen lopen zonder dat het 2cm koud is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik in jouw huis zou zitten, zou stoken echt geen moment in m'n hoofd opduiken als optie. Vind het ook wel een beetje raar om van 20,5 naar 23 te stoken, maar goed, you do you.
Wat ik bedoelde is dat ik heel die kachel nog niet aan heb gehad (die 19,5 telt niet), en in 18 graden zit. Jij hebt dus nu meer CO2 uitgestoten
Niet zo projecterenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:36 schreef dud0r het volgende:
[..]
hij wil blijkbaar graag naakt rond kunnen lopen zonder dat het 2cm koud is.
met 23 graden binnen is het te warm voor kleren hoorquote:
Er is iets mis met mij want ik zit dan ook nog onder een dekentje zelfs!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
met 23 graden binnen is het te warm voor kleren hoor
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:50 schreef rival het volgende:
[..]
Er is iets mis met mij want ik zit dan ook nog onder een dekentje zelfs!
dus vannacht was het 18 graden en nu 15?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:11 schreef Leandra het volgende:
Ik had bij het aanpassen van de temperaturen op de thermostaat in de woonkamer de nachttemperatuur en dagtemperatuur omgedraaid![]()
De ketel verwarmt het water toch dus dan kan je net zo goed alle radiatoren openzetten lijkt mij? Mits je niets plaatselijks verwarmt met een kacheltje idd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:13 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Alleen in de woonkamer de verwarming aan op 19,5 graden. Rest van het huis is goed koud.
Hier ook.quote:
Ripquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:54 schreef Nattekat het volgende:
17,5 in de woonkamer, maar de thermometer in m'n slaapkamer zit daar zelfs een graad onder. Ik weet niet hoe laag ik kan gaan voor vocht een dingetje wordt, maar ik denk niet dat ik dat wil testen
@:dud0r ik ben bang dat het toch moet gaan gebeuren... november gaat niet gehaald worden. Het spijt me.
Zo werkt het niet. Dan is het water veel meer afgekoeld als het terugkomt bij de CV en kost het dus ook meer energie om het weer te verwarmen. Helemaal als die andere ruimtes (zoals de hal, slaapkamers) een stuk koeler zijn dan de woonkamer. Ook zal het verwarmen van de woonkamer mogelijk langzamer gaan.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De ketel verwarmt het water toch dus dan kan je net zo goed alle radiatoren openzetten lijkt mij? Mits je niets plaatselijks verwarmt met een kacheltje idd.
Hygrometertje aanschaffen? Als je redelijk ventileert kan je het ook berekenen. Dan bevat de binnenlucht in principe evenveel vocht als de buitenlucht, maar is de relatieve luchtvochtigheid lager omdat het binnen warmer is. Daar zijn tooltjes voor en de luchtvochtigheid buiten is ook op te zoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:54 schreef Nattekat het volgende:
17,5 in de woonkamer, maar de thermometer in m'n slaapkamer zit daar zelfs een graad onder. Ik weet niet hoe laag ik kan gaan voor vocht een dingetje wordt, maar ik denk niet dat ik dat wil testen
@:dud0r ik ben bang dat het toch moet gaan gebeuren... november gaat niet gehaald worden. Het spijt me.
Gelijk besteldquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:28 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hygrometertje aanschaffen? Als je redelijk ventileert kan je het ook berekenen. Dan bevat de binnenlucht in principe evenveel vocht als de buitenlucht, maar is de relatieve luchtvochtigheid lager omdat het binnen warmer is. Daar zijn tooltjes voor en de luchtvochtigheid buiten is ook op te zoeken.
Als je aan het koken bent, was aan het drogen of er zijn heel mensen binnen zal de luchtvochtigheid wel wat stijgen.
Trouwens niet gelijk schrikken als het af en toe een beetje hoog is. Tussen de 40-60% is ideaal, maar op een regenachtige maar niet al te koude dag zoals vandaag zou ik flink moeten stoken om de relatieve luchtvochtigheid onder de 60% te kunnen krijgen. Of alle luchtroosters dicht, maar ik wil ook wel wat frisse lucht binnen. Dit is dan in combinatie met type C ventilatie. Bij type D gaat het weer anders.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelijk besteld
Heb de afgelopen 2 dagen niet gekookt en de wasmachine is ook al een week niet aan geweest, dus zal vast nog wel goed zitten. Maar met die vele regen buiten is het nog steeds goed mogelijk.
Ik heb type C in combinatie met het slaapkamerraam op een een klein kiertje. Geen luchtroosters.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:47 schreef Viezig het volgende:
[..]
Trouwens niet gelijk schrikken als het af en toe een beetje hoog is. Tussen de 40-60% is ideaal, maar op een regenachtige maar niet al te koude dag zoals vandaag zou ik flink moeten stoken om de relatieve luchtvochtigheid onder de 60% te kunnen krijgen. Of alle luchtroosters dicht, maar ik wil ook wel wat frisse lucht binnen. Dit is dan in combinatie met type C ventilatie. Bij type D gaat het weer anders.
Boven de 60% is voor sommige mensen oncomfortabel. Langdurig boven de 70% is kans op schimmel.
Nee, bij de woonkamer staan ze ingesteld op 19,5 en 20,5 en ik denk dat het daar nog niet onder gekomen was.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
dus vannacht was het 18 graden en nu 15?
Leuke tip, thanks. Ga ik ook bestellen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:28 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hygrometertje aanschaffen? Als je redelijk ventileert kan je het ook berekenen. Dan bevat de binnenlucht in principe evenveel vocht als de buitenlucht, maar is de relatieve luchtvochtigheid lager omdat het binnen warmer is. Daar zijn tooltjes voor en de luchtvochtigheid buiten is ook op te zoeken.
Als je aan het koken bent, was aan het drogen of er zijn heel mensen binnen zal de luchtvochtigheid wel wat stijgen.
Ik ga ook die kant op, maar ik ken wel die spookverhalen over vochtquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:48 schreef Donna het volgende:
17, maar heb het echt helemaal niet koud.
Ik gebruik de verwarming wel hoor. Sowieso als de kinderen thuis zijn, als m'n moeder komt of andere visite komt en gewoon als ik het koud krijg.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga ook die kant op, maar ik ken wel die spookverhalen over vocht
Gelukkig tref ik hopelijk straks een vochtmeter in m'n brievenbusquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik gebruik de verwarming wel hoor. Sowieso als de kinderen thuis zijn, als m'n moeder komt of andere visite komt en gewoon als ik het koud krijg.
Dus dan wordt je nickname drogekatquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig tref ik hopelijk straks een vochtmeter in m'n brievenbus
Denk dat het eerder te hoog dan te laag gaat zijn binnen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dus dan wordt je nickname drogekat
Drogekatquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maakte me druk om niets
Maar vandaag natuurlijk geen regen en lage luchtvochtigheid buiten.quote:
Klopt het was een mooie dag.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar vandaag natuurlijk geen regen en lage luchtvochtigheid buiten.
Evenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:58 schreef Nattekat het volgende:
18. Nog steeds.
Begint wel minder plezierig te worden.
Heb jij airco ofzo?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maakte me druk om niets.
Ja, maar ik denk niet dat die de credits verdientquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:11 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Heb jij airco ofzo?
Jaloers op die %
dat is wel wat frisquote:
Klopt. Die strijd tussen ons is zo niet echt een strijd meer.quote:
daar is het bij mij wel kouder. raampje staat daar open en de radiator standaard uitquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt. Die strijd tussen ons is zo niet echt een strijd meer.
Zelfs al een heel klein beetje gestookt in de badkamer
Ik heb hetzelfde. Badkamer staat als enige open momenteel. Het is ook een binnenruimte, dus de warmte blijft er langer hangen dan in de andere kamers.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
daar is het bij mij wel kouder. raampje staat daar open en de radiator standaard uit
ik kan ook niet makkelijk per kamer stoken. dan moet ik alles dicht draaien behalve die kamer en dan de verwarming aan.
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook eentje besteld. Hij meet bijna 2 graden verschil met de thermostaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Die van mij is net iets warmer dan de kwikthermometer ernaast, scheelt een paar tienden. Volgens mij doe je zelf iets foutquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb er ook eentje besteld. Hij meet bijna 2 graden verschil met de thermostaat.
Wie moet ik nu geloven?![]()
Dit is precies waarom ik vaak anti-thermometer ben. Het gevoel dat elk ding wat anders roept met tamelijk grote verschillen.
Ik heb deze voor de luchtvochtigheid gekocht dus in principe ging het me alleen daarom.
Zowel de meting van temperatuur als van luchtvochtigheid kan wat afwijken. Maar de temperatuur verschilt ook per hoogte en als hij tocht vangt kan het ook afwijken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb er ook eentje besteld. Hij meet bijna 2 graden verschil met de thermostaat.
Wie moet ik nu geloven?![]()
Dit is precies waarom ik vaak anti-thermometer ben. Het gevoel dat elk ding wat anders roept met tamelijk grote verschillen.
Ik heb deze voor de luchtvochtigheid gekocht dus in principe ging het me alleen daarom.
Ze zitten 5 cm bij elkaar vandaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die van mij is net iets warmer dan de kwikthermometer ernaast, scheelt een paar tienden. Volgens mij doe je zelf iets fout
Maar nu trek je juist vocht naar binnen met dit weer. Ik krijg het niet onder de 60% zonder stoken nu, huis is krap 10jaar oud.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat die de credits verdient
Goed doorluchtte woning.
Wat is jouw visie op luchtvochtigheid? Wat is nog acceptabel?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:12 schreef Nattekat het volgende:
17,0
Ik heb mezelf te goed getraind, ik heb het nog steeds niet koud binnen
Gewoon de luchtvochtigheid goed in de gaten houden en we gaan november alsnog halen zo. Nou ja, op die paar keer in de badkamer na om ervoor te zorgen dat alle natte zooi gewoon op kan drogen.
Ik heb op internet geleest dat 70% gevaarlijk wordt, maar bij voorkeur onder de 60%. Ik zit nu op 61%.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:24 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Wat is jouw visie op luchtvochtigheid? Wat is nog acceptabel?
Tsja, ik zit nu op 65%. Het is ook lastig hoor, als het continu regent, en ik heb ook geen wasdroger.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb op internet geleest dat 70% gevaarlijk wordt, maar bij voorkeur onder de 60%. Ik zit nu op 61%.
Die hebben zich vast voorgenomen de verwarming pas aan te zetten als het november is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:35 schreef Nattekat het volgende:
16,9
Waar zijn die stokende buren? Zelfs het halletje aan de voorkant is warmer nu.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die hebben zich vast voorgenomen de verwarming pas aan te zetten als het november is.
De zon scheen vanmiddagquote:
Misluktquote:
Ja nu jaquote:
Ik ben erg jaloers. Hier stook ik al 2 weken aardig door. Vanochtend van 16 naar 19 gestookt, gaat nog. In de winter wordt het hier toch nog wel een stuk kouderquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:17 schreef Eix het volgende:
Circa 21,5 graden. En dat zal straks wel weer oplopen als de zon op het zuiden staat.
Verwarming hoeft nog even niet aan.
Prutser, je hoefde nog maar één dag vol te houden om bij de elite club te mogen horen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:48 schreef vosss het volgende:
Koud. 20,7 dus de kachel maar aangeslingerd
De zon begint hier alweer door te breken. Kijken of we 21 halenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prutser, je hoefde nog maar één dag vol te houden om bij de elite club te mogen horen.
Wil ik ookquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
De zon begint hier alweer door te breken. Kijken of we 21 halen
Bij de kneuzen die zichzelf in de kou zetten bedoel je.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
De zon begint hier alweer door te breken. Kijken of we 21 halen
Als jij 21 koud vindtquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij de kneuzen die zichzelf in de kou zetten bedoel je.
Van dat folie op je raam dan. Of paar keer extra naakt rondlopenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wil ik ook
Ik laat de zon alleen niet meer helemaal naar binnen omdat ik niet zo'n fan ben van de overburen laten zien hoe mijn huis er van binnen uit ziet.
Folie houdt net zo goed de zon deels tegenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef dud0r het volgende:
Van dat folie op je raam dan. Of paar keer extra naakt rondlopen
Ja dat is weer een beetje jammerquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Folie houdt net zo goed de zon deels tegen
En geen zin in. Wil het wel in mijn slaapkamer, maar vergeet het iedere keer te fixen.
Neequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben benieuwd of enkele van jullie ook de luchtvochtigheid in jullie huis meten. Wij hebben sinds kort een metertje en merken dat die best hoog is. Ik ben benieuwd wat anderen in hun huis meten.
Hier een binnen/ buiten thermometer, geeft ook vocht aan. Ruimtes waar het vocht op de ramen staat warmen we even bij met een electrisch kacheltje. Of als vocht buiten beter is, zetten we de ramen open. (Niet NL wel EU)quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben benieuwd of enkele van jullie ook de luchtvochtigheid in jullie huis meten. Wij hebben sinds kort een metertje en merken dat die best hoog is. Ik ben benieuwd wat anderen in hun huis meten.
Voor mij is elk jaar ergens in oktober vocht de reden om de kachel aan te zetten. De temperatuur gaat dan nog wel maar het vocht percentage stijgt dan boven de 70% en dat vind ik niet prettig. De airco op ontwateren zetten doet ook niet echt veel, dat ding laten verwarmen is prettiger, kost niet meer energie en in combinatie met de centrale afzuiging iets hoger werk het effectiever.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |