In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier
Dit heb ik toch echt nergens gelezen hier.
Volgens mij is het voor jou ook hoog tijd om wat afstand te nemen van FOK! en de media.
[..] Is ook zo, maar Biden's opmerkingen van de laatste 48 uur over de rechten van de Palestijnen geven wel aan dat achter de schermen druk diplomatiek wordt overlegd over de volgende fase van deze oorlog en de twijfels die er toch lijken te zijn.
Klopt, maar Israël gaat écht naar binnen. Bibi kan anders helemaal bye bye tegen zijn politieke carrière zeggen en hij is niet het type die dat laat gebeuren is al vaker gebleken.
[..] Ashkenazi en Khazar joden. Dat zijn volkeren die zich niet wilde aansluiten bij Russen (Orthodox) en Turken (Islam). Ze hadden toen gekozen voor het Jodendom. Het zijn dus in principe bekeerlingen. Daarom zeg ik ook dat zij niet de oorspronkelijke bewoners van het Heilige Land zijn. Oorspronkelijke bewoners zijn Palestijnen en Kinderen van Israël, oftewel de echte Joden. De echte Joden voeren zelf ook protesten uit tegen Israël en staan aan de kant van de Palestijnen. Zij verwerpen alle zionistische plannen en willen daar niet mee geassocieerd worden.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Asjkenazim hebben bijna allemaal een aantoonbare afkomst in het Midden-Oosten. En de theorie van de Chazaren (die het erg goed doet in antisemitische kringen) slaat al helemaal nergens op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Klopt, maar Israël gaat écht naar binnen. Bibi kan anders helemaal bye bye tegen zijn politieke carrière zeggen en hij is niet het type die dat laat gebeuren is al vaker gebleken.
Denk ik ook hoor, gezichtsverlies speelt hier zeker een rol. Met name de rol van Hezbollah kan het conflict denk ik heel snel heel erg doen verslechteren. En dat zal met name de Amerikanen zenuwachtig maken omdat het ze wellicht onnodig (of te snel) betrokken doet raken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Dan doen ze niet, dat is waarschijnlijk opgehangen door 16-jarige vulploegmedewerkers die óf moslim zijn óf onwetende useful idiots die zijn gevallen voor de Palestijnse mythe.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Dus Hamas pleegt een enorme brute aanslag op meer dan duizend burgerdoden. En mensen reageren hier op door te zeggen dat Israel moet verdwijnen....Juist ja...
Op maandag 16 oktober 2023 14:28 schreef Zoddie het volgende: Dus Hamas pleegt een enorme brute aanslag op meer dan duizend burgerdoden. En mensen reageren hier op door te zeggen dat Israel moet verdwijnen....Juist ja...
Toch echt frappant hoe sommige users maar gewoon dingen roepen en users woorden in de mond leggen, zonder quotes/voorbeelden. Zo kan je toch geen discussie voeren man .....
[..] Dan doen ze niet, dat is waarschijnlijk opgehangen door 16-jarige vulploegmedewerkers die óf moslim zijn óf onwetende useful idiots die zijn gevallen voor de Palestijnse mythe.
Ik heb nog geen rectificatie of excuus-tweet gelezen van AH. Misschien staan ze zelf niet achter zo'n uitspraak, maar ze hebben in elk geval weinig moeite dat personeel van hun zich zo uit in hun winkels en in het openbaar.
Zo zie je maar, toen ik een tiener/twintiger/dertiger was was dit hele verhaal een paar dagen een krantenartikel op pagina 2 en nu is het voor een heleboel mensen hier je reinste dagbesteding.
Dat volk stopt toch nooit. Een heleboel HELE hoge muren, dát zouden we wereldwijd moeten hebben en verder elkaar met rustlaten. En de mensen die vinden dat "de wereld is van iedereeeen" flikker je als eerste OVER de muur.
Dit kan niet langer zo blijven doorgaan, dit is gewoon oproepen tot genocide en massaal.
"From the river to the sea" puur als leus is an sich natuurlijk helemaal geen oproep tot genocide. Als de claim is dat ze daarbij de joden willen vernietigen, dan wel.
Al is het natuurlijk voor interpretatie vatbaar wat de echte betekenis van deze leus is. De tekst an sich is niet zo heel spannend. Dat is hetzelfde als:
"Von der Maas bis an die Memel, Von der Etsch bis an den Belt"
Op maandag 16 oktober 2023 14:34 schreef Scorpie het volgende: Ik heb het idee dat 95% van de mensen die dat From the River to the Sea zingen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Useful idiots, allemaal.
Inderdaad. Groot stuk onwetendheid en daarnaast ook antisemitisme dat een rol speelt.
[..] Ik heb nog geen rectificatie of excuus-tweet gelezen van AH. Misschien staan ze zelf niet achter zo'n uitspraak, maar ze hebben in elk geval weinig moeite dat personeel van hun zich zo uit in hun winkels en in het openbaar.
Ik heb er maar één foto van gezien. Zijn er meerdere gemaakt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Op maandag 16 oktober 2023 14:29 schreef Evenstar het volgende: Toch echt frappant hoe sommige users maar gewoon dingen roepen en users woorden in de mond leggen, zonder quotes/voorbeelden. Zo kan je toch geen discussie voeren man .....
En dan nog de steun willen uitspreken voor palestina en niet achter Israel staan, met het 'jaaamaaaaaaaaar israeeeeeel'.
Blijf thuis voortaan op 4 en 5 mei. Dit is immers werkelijk van het niveau haat wat de Einzatsgruppen ten toon spreidde. Puur barbarisme waar zelfs barbaren nog van dachten het niet te doen.
Lekker met je pali vlaggetje. Hier sta je dus voor als je daarmee staat te zwaaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Asjkenazim hebben bijna allemaal een aantoonbare afkomst in het Midden-Oosten. En de theorie van de Chazaren (die het erg goed doet in antisemitische kringen) slaat al helemaal nergens op.
Het is een onderwerp wat eigenlijk niet in NWS thuishoort Laten we het gewoon bij de actualiteiten houden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Het is 6 uur geleden op twitter geplaatst en ook in landelijke media voorbij gekomen en voor zover ik weet is er geen reactie vanuit AH gekomen. Ze hebben blijkbaar niet veel moeite met die uitspraak.
Maar welke Fok users zeggen dit allemaal? Niet veel in dit topic geweest maar zijn er hier ook mensen die dat roepen?
Bron is juist Joods en er staat juist dat het helemaal niet oproept tot genocide.
Ook de bronnen die in dat artikeltje worden aangehaald zijn vaak Joods en ook die vinden dat het geen oproep is door genocide, dus mensen die hier moord en brand roepen doen dat ook zonder dat ze echt weten waar ze het over hebben. Beetje niveau "heeft op facebook gestaan".
[..] En dan nog de steun willen uitspreken voor palestina en niet achter Israel staan, met het 'jaaamaaaaaaaaar israeeeeeel'.
Blijf thuis voortaan op 4 en 5 mei. Dit is immers werkelijk van het niveau haat wat de Einzatsgruppen ten toon spreidde. Puur barbarisme waar zelfs barbaren nog van dachten het niet te doen.
Lekker met je pali vlaggetje. Hier sta je dus voor als je daarmee staat te zwaaien.
Het is met het Oekraine Rusland oorlog toch wel duidelijk dat 4 en 5 mei nogal een hypocriet is. Ze moeten er een disclaimer aan toevoegen. Nooit meer, onder voorwaarde dat a, b, c, d, e of g
[..] Bron is juist Joods en er staat juist dat het helemaal niet oproept tot genocide.
Ook de bronnen die in dat artikeltje worden aangehaald zijn vaak Joods en ook die vinden dat het geen oproep is door genocide, dus mensen die hier moord en brand roepen doen dat ook zonder dat ze echt weten waar ze het over hebben. Beetje niveau "heeft op facebook gestaan".
De term genocide wordt ook nogal snel gebruikt hier vind ik. Klaarblijkelijk door mensen die of niet weten wat het betekent of hun statement kracht willen bijzetten, maar zichzelf daarmee juist belachelijk neerzetten.