"From the river to the sea" puur als leus is an sich natuurlijk helemaal geen oproep tot genocide. Als de claim is dat ze daarbij de joden willen vernietigen, dan wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit kan niet langer zo blijven doorgaan, dit is gewoon oproepen tot genocide en massaal.
Inderdaad. Groot stuk onwetendheid en daarnaast ook antisemitisme dat een rol speelt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:34 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb het idee dat 95% van de mensen die dat From the River to the Sea zingen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Useful idiots, allemaal.
Ik heb er maar één foto van gezien. Zijn er meerdere gemaakt?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen rectificatie of excuus-tweet gelezen van AH. Misschien staan ze zelf niet achter zo'n uitspraak, maar ze hebben in elk geval weinig moeite dat personeel van hun zich zo uit in hun winkels en in het openbaar.
Welkom hier. Enjoy your stay and keep calm.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:29 schreef Evenstar het volgende:
Toch echt frappant hoe sommige users maar gewoon dingen roepen en users woorden in de mond leggen, zonder quotes/voorbeelden. Zo kan je toch geen discussie voeren man .....
Hoezo staat de AH daar achter?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, als zelfs de AH daar achter staat
Een is er 1 teveel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb er maar één foto van gezien. Zijn er meerdere gemaakt?
URL ziet er wel objectief uit lolquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:35 schreef Evenstar het volgende:
https://jewishcurrents.or(...)-the-sea-really-mean
En dan nog de steun willen uitspreken voor palestina en niet achter Israel staan, met het 'jaaamaaaaaaaaar israeeeeeel'.quote:
Het is een onderwerp wat eigenlijk niet in NWS thuishoortquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Asjkenazim hebben bijna allemaal een aantoonbare afkomst in het Midden-Oosten. En de theorie van de Chazaren (die het erg goed doet in antisemitische kringen) slaat al helemaal nergens op.
Het is 6 uur geleden op twitter geplaatst en ook in landelijke media voorbij gekomen en voor zover ik weet is er geen reactie vanuit AH gekomen. Ze hebben blijkbaar niet veel moeite met die uitspraak.quote:
Bron is juist Joods en er staat juist dat het helemaal niet oproept tot genocide.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
URL ziet er wel objectief uit lol
Maar welke Fok users zeggen dit allemaal? Niet veel in dit topic geweest maar zijn er hier ook mensen die dat roepen?
Beetje kort door de bocht, het gaat maar om 1 filiaal en is geen officiële statement van AH zelf.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, als zelfs de AH daar achter staat
Het is met het Oekraine Rusland oorlog toch wel duidelijk dat 4 en 5 mei nogal een hypocriet is. Ze moeten er een disclaimer aan toevoegen. Nooit meer, onder voorwaarde dat a, b, c, d, e of gquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan nog de steun willen uitspreken voor palestina en niet achter Israel staan, met het 'jaaamaaaaaaaaar israeeeeeel'.
Blijf thuis voortaan op 4 en 5 mei. Dit is immers werkelijk van het niveau haat wat de Einzatsgruppen ten toon spreidde. Puur barbarisme waar zelfs barbaren nog van dachten het niet te doen.
Lekker met je pali vlaggetje. Hier sta je dus voor als je daarmee staat te zwaaien.
u seriousquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit heb ik toch echt nergens gelezen hier.
Volgens mij is het voor jou ook hoog tijd om wat afstand te nemen van FOK! en de media.
De term genocide wordt ook nogal snel gebruikt hier vind ik. Klaarblijkelijk door mensen die of niet weten wat het betekent of hun statement kracht willen bijzetten, maar zichzelf daarmee juist belachelijk neerzetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bron is juist Joods en er staat juist dat het helemaal niet oproept tot genocide.
Ook de bronnen die in dat artikeltje worden aangehaald zijn vaak Joods en ook die vinden dat het geen oproep is door genocide, dus mensen die hier moord en brand roepen doen dat ook zonder dat ze echt weten waar ze het over hebben. Beetje niveau "heeft op facebook gestaan".
Deze lui zijn ook wel duidelijk (quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb er maar één foto van gezien. Zijn er meerdere gemaakt?
Ja gemengd: 2% Levant en 98% Europees, conclusie: "Yes ik ben jood!".quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).
Ow excuus, je hebt gelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bron is juist Joods en er staat juist dat het helemaal niet oproept tot genocide.
Ook de bronnen die in dat artikeltje worden aangehaald zijn vaak Joods en ook die vinden dat het geen oproep is door genocide, dus mensen die hier moord en brand roepen doen dat ook zonder dat ze echt weten waar ze het over hebben. Beetje niveau "heeft op facebook gestaan".
Bij1quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Deze lui zijn ook wel duidelijk ():[ twitter ]
Haha. Wat een lap tekst. Je bent met ons of tegen ons. Oke kapitein Amerika.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan nog de steun willen uitspreken voor palestina en niet achter Israel staan, met het 'jaaamaaaaaaaaar israeeeeeel'.
Blijf thuis voortaan op 4 en 5 mei. Dit is immers werkelijk van het niveau haat wat de Einzatsgruppen ten toon spreidde. Puur barbarisme waar zelfs barbaren nog van dachten het niet te doen.
Lekker met je pali vlaggetje. Hier sta je dus voor als je daarmee staat te zwaaien.
Nog één. Aub, je kan claims maken wat je wil, maar het onomstotelijk bewijs is gewoon kant en klaar voor je: het uiterlijk. Dat zijn gewoon Europeanen, totaal niks midden oosters aan. Mizrahi Joden is een ander verhaal, daar kan ik nog in mee.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:23 schreef HowardRoark het volgende:Asjkenazim hebben bijna allemaal een aantoonbare afkomst in het Midden-Oosten.
Leg mij eens uit dan wat er genuanceerd is aan een levend verbrande verkrachte vrouw?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals je hier in het topic niet moet proberen een beetje genuanceerd te posten?
Spinter -> balk.
Ik begrijp je punt niet over dat 1400 jaar. Wat bedoel je precies? Het gaat over moslims of Islam denk ik, maar leg even goed uit.quote:
Ik heb genoeg uitgelegd en gepost, lees dat maar terug.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit dan wat er genuanceerd is aan een levend verbrande verkrachte vrouw?
En wat kun je nuanceren bij een stel geëxecuteerde kinderen?
Ik heb ook aantoonbare afkomst uit oost-europa en het verre Azië. Dus kan ik daarheen en shit claimen uit naam van mijn voorouders ofzo?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Asjkenazim hebben bijna allemaal een aantoonbare afkomst in het Midden-Oosten. En de theorie van de Chazaren (die het erg goed doet in antisemitische kringen) slaat al helemaal nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |