Purk is op het kdv laatst in haar gezicht gekrabt door een ander kindje. Daar kregen we al een berichtje met foto’s over in de app en bij het ophalen was er ook nog een meldingsformulier geschreven erover. Het verzoek aan mij om dat te tekenen voor gezien. Vond het ook best veel voor iets wat gewoon kan gebeuren. Aan de andere kant kunnen ze zo in een grotere organisatie waarschijnlijk beter monitoren of er aanvullende acties nodig zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:08 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nee, ik vind het niet erg. Weet ook dat het 'normaal' is in feite. Gastouder zat er meer mee dan wij. Je ziet een kleine blauwe plek nu naast haar navel en een rood plekje er op, that's it.
Ik had het vanmorgen wel tegen de pedagogisch medewerker gezegd op de psz, niet dat ze raar op zouden kijken bij het luier verschonen. Je ziet het wel gelijk bij omhoog doen van de romper.
Aapie heeft dus nul respect voor mijn autoriteit, het boeit hem echt totaal niet. Ik loop nu zelf weg en als hij dan piept dat hij wil dat ik bij hem ga zitten dan zeg ik dat ik dat alleen doe als hij stopt. Dat werkt nog wel redelijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:20 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik voer lik op stuk-beleid op dingen die echt niet mogen. Bij mijn peuter is dat nu slaan en trappen. 1x slaan = bij me weg, dus van de borst af of van schoot af of van mijn nek af, net waar hij is, ik neem echt fysiek afstand. Dan wordt hij héél boos maar jammer dan. Trappen krijgt 1x een waarschuwing want daar word ik iets minder woest van maar wil ik ook echt niet hebben. Dus dat is de tweede keer wegwezen.
Zou zoiets niet kunnen? In plaats van met samengeknepen billen naast hem op de bank zitten?
Ah Colin is dus niet de enige...!quote:Op donderdag 16 november 2023 17:21 schreef MaJo het volgende:
Gaat het ooit stoppen dat de peuter de hele tijd in je gezicht zit/dingen er tegenaan gooit/uit het niets met z'n hoofd tegen je borsten/hoofd opzij bonkt/in je gezicht schreeuwt als je naast elkaar op de bank zit? Ik heb er inmiddels een hekel aan gekregen om naast Aapie op de bank te zittenDat continue gepluk aan mijn gezicht begint mijn bloed echt van te koken
Ik weet niet of het een kwestie van respect is, dat klinkt wel treurig voor jou en dat kan ik me niet goed voorstellen. Is het niet eerder dat hij weet dat er bij jou meer ruimte is dan bij zijn vader? Dat is hier ook we zo hoor - de slechte nachten zijn bijvoorbeeld 100% bij mij en nooit bij zijn vader. Dus dat is iets van onze interactie. En ze snappen veel wel maar nog veel meer niet, die peuters. Ik zou 'wel luisteren naar zijn vader' dus eerder opvatten als een soort angst of anders gezegd dat hij geen mogelijkheden ziet om daar de grenzen te onderzoeken. Terwijl dat wel noodzakelijke dingen zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie heeft dus nul respect voor mijn autoriteit, het boeit hem echt totaal niet. Ik loop nu zelf weg en als hij dan piept dat hij wil dat ik bij hem ga zitten dan zeg ik dat ik dat alleen doe als hij stopt. Dat werkt nog wel redelijk.
Mijn man heeft hij wel respect voor. Maar dat slaat soms ook weer om in dat hij huilend naar mij toekomt en zegt “papa zegt nee”. Ik vind het maar lastig dat tegen elkaar uitspelen
Met het gevaar dat je al iets gezegd hebt na deze post:quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Paar dingen:
Colin ligt volgens mijn eigen inschatting zeker 6-12 maanden achter qua taalontwikkeling. En ook sociaal emotioneel jong in zijn gedrag. Dat komt ook naar voren uit het onderzoek naar de algemene en spraak-taalontwikkeling. Dus waarom hem dan naar een (reguliere) basisschool brengen omdat 4-jarigen nu eenmaal naar school gaan, wetende dat hij eigenlijk nog geen 4 is? Dan heb ik liever dat hij volgend schooljaar zijn klasgenoten goed kan bijhouden, in plaats van dat we hem gaan overvragen door de achterstand op zijn leeftijdsgenoten proberen in te halen.
Wachtlijst bij de vrije school voor komend schooljaar (dus zeer kleine kans op een plekje). En ook weten dat Colin dan volgens mij niet komend jaar al zou beginnen, als hij dus 6 dagen later geboren was. Voor het jaar erop is van een wachtlijst geen sprake.
Verder de overtuiging dat vrije school het beste past bij Colin. Met name het stuk hoofd, handen, hart alledrie even belangrijk.
En we hebben al veel vaker met dit bijltje gehakt in mijn kant van de familie. De helft van ons heeft een wat atypische ontwikkeling als kind, waardoor het wel eens schuurt met de verwachtingen op de basisschool en middelbare school. Een jaartje extra kleuteren is in mijn familie geen uitzondering. Een jaartje later of een jaartje extra heeft 0 invloed op je leven als volwassene. Maar niet de kans krijgen om op je eigen tempo te ontwikkelen heeft een enorme impact.
Colin kan absoluut veel leren op de basisschool, als hij daar aan toe is. Maar ik geloof dat hij vooral ook gaat leren wat hij allemaal nog niet kan, als hij naar een school moet waar hij zijn klasgenoten niet bij kan houden.
Ja dit… melba was er ook vrij laat pas af en Pep zit nog vaster aan dat ding. Hij heeft er het liefst te allen tijde een in zn mond en een of twee in zn handquote:Op donderdag 16 november 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Ja, maar die laatste fase is het pittigst, is mijn ervaring![]()
Maar goed, het is met de andere 2 ook gelukt dus het gaat met deze ook lukken. Maar het is niet mijn favoriete challenge zeg maar. Goud heeft m ook echt de hele nacht in z'n giechel en wordt ook huilend wakker als ie m niet vindt.
Haha ja echt precies ditquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dit… melba was er ook vrij laat pas af en Pep zit nog vaster aan dat ding. Hij heeft er het liefst te allen tijde een in zn mond en een of twee in zn hand
“Ik wil mij peeeentje… ik wil nóg een peeeentje. Waar is mij andere peeeeeentje?“
Compleet met stervende zwaan.quote:
Jeetje wat een knappe meidenquote:Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Fijne sinterklaasweken!
[ afbeelding ]
Lieve koppiesquote:Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Fijne sinterklaasweken!
[ afbeelding ]
Ach, dit is zo lief!quote:Op zondag 19 november 2023 22:22 schreef Aure het volgende:
Otis sliep de afgelopen 2 weken bij opa en oma. Wij lieten de ramen en kozijnen vervangen en dat was zoveel werk en troep dat thuis slapen geen optie was. We zijn nu net weer met zijn allen thuis en ik moest hem naar bed brengen. Hij helemaal enthousiast omdat ie weer herenigd was met z'n schildpadknuffel (hij mocht maar 2 knuffel meenemen van mij, dus deze was thuis gebleven). Nou goed, ik naast Otis gekropen. Hij tegen mij aan kruipen, m'n arm in een soort van driedubbele houdgreep vast
Ik geef hem een kus en zeg, ik heb je wel gemist hoor Otis. Ja, fluistert Otis, ikke heb sildpad emist.
![]()
![]()
![]()
Hahaha zo heerlijkquote:Op zondag 19 november 2023 22:22 schreef Aure het volgende:
Otis sliep de afgelopen 2 weken bij opa en oma. Wij lieten de ramen en kozijnen vervangen en dat was zoveel werk en troep dat thuis slapen geen optie was. We zijn nu net weer met zijn allen thuis en ik moest hem naar bed brengen. Hij helemaal enthousiast omdat ie weer herenigd was met z'n schildpadknuffel (hij mocht maar 2 knuffel meenemen van mij, dus deze was thuis gebleven). Nou goed, ik naast Otis gekropen. Hij tegen mij aan kruipen, m'n arm in een soort van driedubbele houdgreep vast
Ik geef hem een kus en zeg, ik heb je wel gemist hoor Otis. Ja, fluistert Otis, ikke heb sildpad emist.
![]()
![]()
![]()
Jaa dat is echt zo heerlijk. Sowieso alle keren dat hij mij die dag spontaan kwam knuffelenquote:Op maandag 20 november 2023 09:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha zo heerlijk![]()
Maar die armpjes om je nek na elkaar zo lang niet gezien te hebben![]()
Ik ben daardoor ook een stuk toleranter naar de schijtnachten die we weer hebben
Moest hieraan denkenquote:Op maandag 20 november 2023 13:44 schreef Aure het volgende:
En hij had ook echt niet nog dichter tegen mij aan kunnen liggen gisteravondIk had behoorlijk veel moeite met wegsneaken haha.
Dit doe ik letterlijk iedere avond.quote:Op maandag 20 november 2023 13:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Moest hieraan denken![]()
[ afbeelding ]
Veranderen ze toch nog best veel van kleintjes af hé.quote:Op zondag 19 november 2023 20:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Knapperds! En NJ, als baby leken mijnes en jouw jongste best veel op elkaar, nu niet meer.
quote:
Maar intussen...quote:
Phoe dit klinkt echt wel heel vermoeiend. Nachtborstvoeding vond ik niet zo erg, maar de fles ‘s nachts vond ik al heel matig. Laat staan staan alle andere vormen van onderbreking in de nacht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier al 2j3m geen doorslaapnachten, dus niets geks en nieuws onder de zon.
Hahaha dit had ik kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:28 schreef Morgane89 het volgende:
Nog een reden waarom we het bij 1 kind laten... Hij slaapt al 2,5 jaar voorbeeldigdat kan niet nog een keer zo goed gaan
Wij hadden vannacht een nat bed na schoen zettenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, het is 1700 jaar oud, heeft een lange witte baard en een tabberd an.
Zou voor ons een reden zijn om voor een tweede te gaan, kan alleen maar beter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:28 schreef Morgane89 het volgende:
Nog een reden waarom we het bij 1 kind laten... Hij slaapt al 2,5 jaar voorbeeldigdat kan niet nog een keer zo goed gaan
Jep, dit ging bij ons mis idd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:28 schreef Morgane89 het volgende:
Dat denk je nu, maar het kan ook altijd nog erger hoorquote:Op woensdag 22 november 2023 08:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Zou voor ons een reden zijn om voor een tweede te gaan, kan alleen maar beter.Nee, grapje, maar toch.
Ik moest hier veel te hard om lachenquote:Op woensdag 22 november 2023 09:27 schreef Aure het volgende:
We waren een tijdje terug bezig met zindelijkheid bij Otis, maar daar had ie nul zin in. Dus maar weer even gelaten voor wat het is. Vanochtend was ik z'n luier vergeten, nou binnen 5min "Mama broek is nat"Toen probeerde ik nog even een "Maar je kunt toch ook op de wc plassen" en kreeg ik een "NEEEE IN LUIER" terug. Dus ik denk dat ik dat hele zindelijkheidsgebeuren over een paar maanden pas weer oppak
Komkommer ik vind dit al heel knap. Voor mijn gevoel is dat hier nog heel ver weg.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier was ze drie dagen lang poepzindelijk, kwam ze zeggen dat ze moest poepen en zelf alles uitgedaan, maar ze kon niet zelf op de wc gaan zitten (het krukje gebruikt ze om mee te spelen). In het weekend accepteerde ze het dat ik haar op de wc zette en toen steeds keurig een drolletje in de wc, bij papa en oma resulteerde het in poep in de gang. Ze wilde niet op de wc geholpen worden.Gisteren bij de gastouder weer gewoon 2x in luier gepoept. Heel wisselend hier.
Nou precies dit inderdaad. Peuter doet dit sinds ze 1 is (daarvoor sliep ze niet in ons bed). Vriend gaat haar altijd halen en zodra ze ons bed raakt / tegen me aan ligt is ze al weg.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou ja, altijd geroep om mij in de nacht. 'Mamaaaa, huuuu, kan niet slapen' / 'Mamaaaa naast jou liggen'. En dan als een os verder slapen als ze naast mij verder kan tukken.
Wacht even, hij wil niet op de stretcher liggen maar wil wel dat jij dat doet. Dat is toch super onaardigquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn man is echt anti-bij ons in bed nemen, dan slaapt hij zelf niet. Ze mag alleen in het grote bed als ze ziek is (lees: hoge koorts of kotsen). Als man weg is voor werk, mag ze bij mij in het grote bed. Laatst was man 8 nachten weg, 8 nachten doorgeslapen.![]()
![]()
En man wil het bed niet uit om zelf op te stretcher verder te slapen, die vindt dat ik daar maar moet gaan liggen. Snap ik ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |