abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211309907
Hier ging het een paar weken geleden best goed met spenen afleren. Een paar nachten wat onrustig, maar geen groot drama. Dus ga ervoor, komt echt goed!

Ik heb met veel interesse het gesprek over schoolkeuze gelezen. Wij hebben de schoolkeuze destijds voor T. gemaakt. We zijn eerst naar de twee scholen in de wijk geweest maar daar waren we niet zo van te spreken. Daarna o.a. zijn huidige (Montessori)-school bekeken. En waar t. Op eerdere scholen in een soort koalabeertje veranderde, liet hij onze hand op de Montessorischool direct los en begon hij te spelen. Dat gaf direct de doorslag. J. is er dan ook al ingeschreven en ze komt nu al regelmatig mee als ik iets voor de OR moet doen. Die is kind aan huis.
pi_211310249
Mbt speen:
Ik heb J gefaseerd van de speen afgeholpen overdag.
Eerst alleen nog bij het slapen
Daarna ook bij het slapen weg (dat wel cold turkey)

Hij had nog wel s nachts een speen.
Op dit moment zitten we op het punt dat hij alleen nog z’n speen heeft bij het in slaap vallen s avonds. Zodra hij slaapt trek ik de speen uit z’n mondje. Hij zoekt er daarna de rest van de nacht niet meer naar.
  donderdag 16 november 2023 @ 08:37:47 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_211310270
Ja, maar die laatste fase is het pittigst, is mijn ervaring :')

Maar goed, het is met de andere 2 ook gelukt dus het gaat met deze ook lukken. Maar het is niet mijn favoriete challenge zeg maar. Goud heeft m ook echt de hele nacht in z'n giechel en wordt ook huilend wakker als ie m niet vindt.
disclaimer
  donderdag 16 november 2023 @ 08:48:00 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211310317
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Ja, maar die laatste fase is het pittigst, is mijn ervaring :')

Maar goed, het is met de andere 2 ook gelukt dus het gaat met deze ook lukken. Maar het is niet mijn favoriete challenge zeg maar. Goud heeft m ook echt de hele nacht in z'n giechel en wordt ook huilend wakker als ie m niet vindt.
Dit heeft Bambi ook. Maargoed, aankomende nacht wordt de eerste nacht zonder. We hebben net al samen de speentjes weggegooid nadat ik had laten zien dat ze kapot zijn, ze heeft gezwaaid 'dag speentje'. Moest daarna wel flink huilen en was moeilijk om haar mee te krijgen naar de opvang, maar ik kan vanavond refereren naar het weggooien vanochtend. We gaan het zien.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 16 november 2023 @ 09:01:28 #230
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211310391
De enige tip die ik kan geven is inderdaad stug volhouden in die laatste fase :D

J. beet toevallig gisteren z'n laatste flessenspeen kapot, dus nu maar eens kijken of we zonder kunnen.
En 's avonds de warme melk in een beker geven.
We gaven hem eerst nog wel eens een fles pap voor het slapen gaan als hij slecht had gegeten, maar tegenwoordig eet hij dan vaker nog kwark en/of fruit. Dus op zich zouden we wel zonder fles moeten kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 16-11-2023 09:07:56 ]
pi_211310494
Wij zitten nu in de fase 'ik ben boos dat ik in bed lig dus ik gooi mijn speen uit bed ' . Ik hou dit even vol om te zien of ze uit zichzelf zo stopt :+
pi_211310781
Wij zitten in een fase met sowieso beroerde nachten, dus ik heb net besloten dat speentjesdrama er ook nog wel bij kan :+ Hij heeft er nog amper behoefte aan, dus misschien valt het reuze mee :s)

Qua schoolkeuze: Tegen ons was al gezegd dat C. baat zou hebben bij traditioneel onderwijs voordat we echt met schoolkeuze bezig waren. Nu gaat hij naar een SBO dus is de keuze voor ons gemaakt. Daar hebben we overigens wel een heel goed gevoel bij!
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 12:21:20 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211312265
Wij waren bezig met speentje afbouwen en zindelijk worden toen mijn vader overleed. In een klap terug bij af. Potje wil hij niet meer op en speentje heb ik niet eens meer aangedurfd. Daar moeten we wel echt iets mee doen want hij heeft echt een speenbekkie.

Aapie is wéér ziek, weer knalhoge koorts en hoesten als een bootwerker. Hopelijk is het snel voorbij…
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 17:21:38 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211314811
Gaat het ooit stoppen dat de peuter de hele tijd in je gezicht zit/dingen er tegenaan gooit/uit het niets met z'n hoofd tegen je borsten/hoofd opzij bonkt/in je gezicht schreeuwt als je naast elkaar op de bank zit? Ik heb er inmiddels een hekel aan gekregen om naast Aapie op de bank te zitten :@ Dat continue gepluk aan mijn gezicht begint mijn bloed echt van te koken :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211315365
Mijnes van zes moet ook altijd nog in/aan mijn gezicht zitten. Die van 2 knijpt alleen. Ik weet nog niet zo goed wat ik vervelender vind. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:25:14 #236
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211315999
Ik ging uit van drama met naar bed brengen. Helemaal niets. Hoe dan :D Topkind.

(Zul je zien dat ze morgen wel moeilijk gaat doen)
|| justdiggit.org ||
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 21:09:56 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211317786
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:28 schreef Nanuke het volgende:
Mijnes van zes moet ook altijd nog in/aan mijn gezicht zitten. Die van 2 knijpt alleen. Ik weet nog niet zo goed wat ik vervelender vind. :')
Ok, dan heb ik nog wel even te gaan -O- Knijpen is gelukkig gestopt maar de rest wordt steeds erger. Ik kan het honderd keer zeggen maar het komt gewoon niet binnen.
quote:
17s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

De avond is nog jong :P
pi_211318599
Oh, speen afleren lijkt me ergens ook weer makkelijker dan ooit stoppen met de BV voor het slapen. En hey, ze kan prima zonder, vanavond door papa naar bed gebracht en no issues. Maar als ik het zou doen zonder haar eerst te laten drinken, ooooohhh.....
pi_211318630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, speen afleren lijkt me ergens ook weer makkelijker dan ooit stoppen met de BV voor het slapen. En hey, ze kan prima zonder, vanavond door papa naar bed gebracht en no issues. Maar als ik het zou doen zonder haar eerst te laten drinken, ooooohhh.....
Ja, dat is een hel idd. De aankomende tijd moet papa haar maar naar bed brengen. :D

Nu met de zwangerschap van nr 3 ben ik te moe om steeds overal het gevecht over aan te gaan met peuter en kleuter. 1 van de beste dingen die daaruit voort is gekomen is dat ze zelfs hun neusspray zelf willen spuiten. _O_ Scheelt mij drama en zij hebben het gevoel dat ze “het zelluf mogen doen”. Win win.
Het snotterseizoen is hier vroeg begonnen helaas. Er lijkt ook geen einde aan te komen..
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 november 2023 @ 23:20:47 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211319096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ok, dan heb ik nog wel even te gaan -O- Knijpen is gelukkig gestopt maar de rest wordt steeds erger. Ik kan het honderd keer zeggen maar het komt gewoon niet binnen.
Ik voer lik op stuk-beleid op dingen die echt niet mogen. Bij mijn peuter is dat nu slaan en trappen. 1x slaan = bij me weg, dus van de borst af of van schoot af of van mijn nek af, net waar hij is, ik neem echt fysiek afstand. Dan wordt hij héél boos maar jammer dan. Trappen krijgt 1x een waarschuwing want daar word ik iets minder woest van maar wil ik ook echt niet hebben. Dus dat is de tweede keer wegwezen.

Zou zoiets niet kunnen? In plaats van met samengeknepen billen naast hem op de bank zitten?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 november 2023 @ 23:23:28 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211319111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mocht je een tip willen, dan is de mijne: verplaats het drinken eerst naar een eerder moment in het ritueel. Wij drinken nu meestal beneden. Soms gaan we naar boven zonder drinken vooraf, en eenmaal daar begint hij er meestal niet meer over, of wel en dan zeg ik 'nee joh je tanden zijn al gepoetst, nu kunnen we toch niet meer drinken!' ...en door.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 17 november 2023 @ 06:17:01 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211319899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
De avond is nog jong :P
True, maar ik ben gewend van Bambi dat als ze eenmaal slaapt ze ook echt doorslaapt tot de volgende ochtend. Ze werd alleen rond 4:30 even huilend wakker maar ze was snel getroost en weer in slaap. So far valt het me alles mee, ik had veel meer drama verwacht. Maar misschien komt het nog.
|| justdiggit.org ||
pi_211320248
Hier is de peuter gelukkig niet fysiek of agressief nog. Wel echt meisjesgedrag: kwaad kijken en niet meer met je willen praten als ze boos is. :D
Vaak komt ze dan een aantal minuten later weer een knuffel halen om het goed te maken. Ze houdt er echt niet van als mensen boos op haar zijn. Dan raakt ze zelf ook gelijk overstuur.

Thanks Lemijn, ik ga het eens proberen. Het is ook wel lekker om haar slapend in haar ledikant te leggen, dat lukt alleen als ze zich in slaap drinkt. Maar goed, daar gaan we op den duur ook mee stoppen.

Succes met de laatste loodjes, arvensis!

Peuter is hier gisteren gebeten door een ander opvangkindje (bijna-peuter) bij de gastouder. F. was gelijk heel verdrietig en kwam naar gastouder toe: '(naam jongetje) heeft mij in buik gebeten'. Echt goed dat ze dat zo al kan vertellen. En inderdaad, gastouder ging kijken en zag twee tandafdrukjes. Jongetje had een time-out gekregen. Wel sneu, het jochie is bijna twee en kan nog niet zo veel, loopt nog niet en spreekt ook nog niet. Gastouder gaf bij man aan dat ze zich rot voelde dat het gebeurd was, blijkbaar waren ze net in het keukentje aan het spelen en kon ze het vanuit haar keuken niet goed zien. De moeder van het jongetje is een paar dagen weg voor werk en dan schijnt 'ie altijd van dit soort gedrag te hebben, nu voor het eerst dat 'ie dus een ander kindje bijt...
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:00:16 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211320789
Ik vind bijten en slaan en zo zodanig normaal dat ik het niet eens aan iemand zou vertellen als het bij mijn peuter was gebeurd denk ik. Ik krijg ook niet te horen wie iets deed bij hem en dan maakt me ook niks uit. Ik kan me voorstellen dat dat bij een gastouder anders is maar die extra informatie het meer een 'ding' dan dat ik zou willen dat het is. Vind je het erg dat ze is gebeten, @Komkommerschijfje ?

edit: ik vond het bij Jacob ook niet erg maar dacht er wel langer over na. Ik denk dat het scheelt dat peuter een oudere broer heeft en dat zij dagelijks samen over de grond rollen / elkaar slaan / et cetera, doorgaans op volstrekt vrolijke wijze en met weinig gehuil maar daarom maakt het op peuter ook minder indruk vermoedelijk dan bij een oudste kind. Dat maakt het voor mij nog makkelijker om het oninteressant te vinden.
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:56:25 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_211322007
Goud is door z'n spraakgebrek regelmatig extreem gefrustreerd en wil dan ook nog wel eens gaan meppen. Ook als hij z'n zin niet krijgt of als ik z'n luier moet verschonen wil hij nog wel eens agressief worden, inclusief brullen als een leeuw en paars aanlopen.
(Ik vind het echt heel moeilijk om dan rustig en kalm te blijven in plaats van in de lach te schieten :@ :'))

Maar inderdaad, agressie niet tolereren, bij herhaling verwijder ik m en bij ernstige herhaling zet ik m ff op de gang.
Meestal vindt ie de afwijzing dan erger dan z'n boosheid en komt ie huilend om mijn nek hangen.
disclaimer
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:59:01 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_211322061
Wat overigens veel erger is dan een kind dat z'n moeder mept is een kind dat een broer of zus mept.
Ik kan dan nog als volwassene reageren. Een zesjarige gaat terugslaan. Probeer dat maar te de-escaleren :')
disclaimer
pi_211323930
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:59 schreef SQ het volgende:
Wat overigens veel erger is dan een kind dat z'n moeder mept is een kind dat een broer of zus mept.
Ik kan dan nog als volwassene reageren. Een zesjarige gaat terugslaan. Probeer dat maar te de-escaleren :')
Oh, verschrikkelijk. Het is ook altijd Z. die begint met slaan. U. slaat harder, dus dan gaat Z. weer huilen en word ik boos op U. Vicieuze cirkel.
Protège moi de mes désirs.
pi_211324451
Nee, ik vind het niet erg. Weet ook dat het 'normaal' is in feite. Gastouder zat er meer mee dan wij. Je ziet een kleine blauwe plek nu naast haar navel en een rood plekje er op, that's it.
Ik had het vanmorgen wel tegen de pedagogisch medewerker gezegd op de psz, niet dat ze raar op zouden kijken bij het luier verschonen. Je ziet het wel gelijk bij omhoog doen van de romper.
pi_211324873
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:59 schreef SQ het volgende:
Hier duwt peuter de dreumes soms omver en dan gaat dreumes peuter bijten , ook zoiets :') .
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:55:03 #250
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211327399
quote:
17s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Nou, vandaag ging inderdaad wat moeilijker. Maar gelukkig was het niet te lang drama.

Over slaan en schoppen enzo; dat doet de peuter gelukkig bijna niet. Maar als ze het doet (naar wie dan ook) zitten we er strak boven op. Dan pakken we de arm of het been waarmee ze slaat of schopt vast en zeggen dat ze dat niet mag doen. Als ze dan doorgaat halen we haar uit de situatie en proberen haar af te leiden. Voor nu werkt dat. Weet niet of dat blijft werken.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')