Dit heeft Bambi ook. Maargoed, aankomende nacht wordt de eerste nacht zonder. We hebben net al samen de speentjes weggegooid nadat ik had laten zien dat ze kapot zijn, ze heeft gezwaaid 'dag speentje'. Moest daarna wel flink huilen en was moeilijk om haar mee te krijgen naar de opvang, maar ik kan vanavond refereren naar het weggooien vanochtend. We gaan het zien.quote:Op donderdag 16 november 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Ja, maar die laatste fase is het pittigst, is mijn ervaring![]()
Maar goed, het is met de andere 2 ook gelukt dus het gaat met deze ook lukken. Maar het is niet mijn favoriete challenge zeg maar. Goud heeft m ook echt de hele nacht in z'n giechel en wordt ook huilend wakker als ie m niet vindt.
Ok, dan heb ik nog wel even te gaanquote:Op donderdag 16 november 2023 18:28 schreef Nanuke het volgende:
Mijnes van zes moet ook altijd nog in/aan mijn gezicht zitten. Die van 2 knijpt alleen. Ik weet nog niet zo goed wat ik vervelender vind.
De avond is nog jongquote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ging uit van drama met naar bed brengen. Helemaal niets. Hoe danTopkind.
(Zul je zien dat ze morgen wel moeilijk gaat doen)
Ja, dat is een hel idd. De aankomende tijd moet papa haar maar naar bed brengen.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, speen afleren lijkt me ergens ook weer makkelijker dan ooit stoppen met de BV voor het slapen. En hey, ze kan prima zonder, vanavond door papa naar bed gebracht en no issues. Maar als ik het zou doen zonder haar eerst te laten drinken, ooooohhh.....
Ik voer lik op stuk-beleid op dingen die echt niet mogen. Bij mijn peuter is dat nu slaan en trappen. 1x slaan = bij me weg, dus van de borst af of van schoot af of van mijn nek af, net waar hij is, ik neem echt fysiek afstand. Dan wordt hij héél boos maar jammer dan. Trappen krijgt 1x een waarschuwing want daar word ik iets minder woest van maar wil ik ook echt niet hebben. Dus dat is de tweede keer wegwezen.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik nog wel even te gaanKnijpen is gelukkig gestopt maar de rest wordt steeds erger. Ik kan het honderd keer zeggen maar het komt gewoon niet binnen.
Mocht je een tip willen, dan is de mijne: verplaats het drinken eerst naar een eerder moment in het ritueel. Wij drinken nu meestal beneden. Soms gaan we naar boven zonder drinken vooraf, en eenmaal daar begint hij er meestal niet meer over, of wel en dan zeg ik 'nee joh je tanden zijn al gepoetst, nu kunnen we toch niet meer drinken!' ...en door.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, speen afleren lijkt me ergens ook weer makkelijker dan ooit stoppen met de BV voor het slapen. En hey, ze kan prima zonder, vanavond door papa naar bed gebracht en no issues. Maar als ik het zou doen zonder haar eerst te laten drinken, ooooohhh.....
True, maar ik ben gewend van Bambi dat als ze eenmaal slaapt ze ook echt doorslaapt tot de volgende ochtend. Ze werd alleen rond 4:30 even huilend wakker maar ze was snel getroost en weer in slaap. So far valt het me alles mee, ik had veel meer drama verwacht. Maar misschien komt het nog.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik nog wel even te gaanKnijpen is gelukkig gestopt maar de rest wordt steeds erger. Ik kan het honderd keer zeggen maar het komt gewoon niet binnen.
[..]
De avond is nog jong
Oh, verschrikkelijk. Het is ook altijd Z. die begint met slaan. U. slaat harder, dus dan gaat Z. weer huilen en word ik boos op U. Vicieuze cirkel.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:59 schreef SQ het volgende:
Wat overigens veel erger is dan een kind dat z'n moeder mept is een kind dat een broer of zus mept.
Ik kan dan nog als volwassene reageren. Een zesjarige gaat terugslaan. Probeer dat maar te de-escaleren
Hier duwt peuter de dreumes soms omver en dan gaat dreumes peuter bijten , ook zoietsquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:59 schreef SQ het volgende:
Wat overigens veel erger is dan een kind dat z'n moeder mept is een kind dat een broer of zus mept.
Ik kan dan nog als volwassene reageren. Een zesjarige gaat terugslaan. Probeer dat maar te de-escaleren
Nou, vandaag ging inderdaad wat moeilijker. Maar gelukkig was het niet te lang drama.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ging uit van drama met naar bed brengen. Helemaal niets. Hoe danTopkind.
(Zul je zien dat ze morgen wel moeilijk gaat doen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |