In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
Druk je nog zacht uit. Waren gewoon die hard neonazi's. Wel heel veel posers er tussen, dat wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
[..] Zelfs Amerika durfde niets meer tegen Israël te doen toen Israël tijdens die oorlog "per ongeluk" 34 Amerikanen had gedood met de aanval op de USS liberty.
Weet je wat het is. Israel kan doen wat het wil, dat is duidelijk. Ze zijn nu as we speak het oorlogsrecht op meerdere punten langs hun achterwerk aan het halen en NIEMAND doet wat.
Ik maak graag even van de gelegenheid gebruik om stil te staan bij de onnodige slachtoffers aan beide zijdes van het conflict maar in het bijzonder die van de Palestijnen. Sluiten jullie aub aan?
Thanks.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] We weten inmiddels wel dat jij een dingetje hebt met vaderlandsliefde.
Ik zal niet zo snel met een Nederlandse vlag zwaaien, maar het is wel tekenend dat honderden Palestijnse, Turkse en Marokkaanse vlaggen tijdens een demonstratie in (o.a.) Amsterdam geen wenkbrauwen doet fronsen, maar zeggen dat je graag zwaait met de Nederlandse vlag levert je direct een extreem rechts stempel ('bomberjack') op.
Door moslims ja, die kunnen niet goed tegen andere meningen. Persoonlijk zal het me jeuken wat iemand wenst te geloven maar je houdt het wel achter de voordeur.
Op zondag 15 oktober 2023 21:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: op CNN: "We have no desire to occupy or reoccupy Gaza. We have no desire to rule over the lives of more than two million Palestinians," Herzog said.
Interessant. Dus misschien toch gewoon in, alles van Hamas kapot maken (de tunnels enzo) en weer terug.
Het zou kunnen. En wat zou dan de langetermijn-visie achter dit verhaal zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Beetje offtopic, maar je username is wel een digitale vorm van zelfhaat en landverraad of niet?
😁
Komt hij niet uit België?
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Op zondag 15 oktober 2023 21:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: op CNN: "We have no desire to occupy or reoccupy Gaza. We have no desire to rule over the lives of more than two million Palestinians," Herzog said.
Interessant. Dus misschien toch gewoon in, alles van Hamas kapot maken (de tunnels enzo) en weer terug.
Dit is nieuws voor je? Israël heeft helemaal geen zin om Gaza te gaan bezetten, dat vraagt ongelooflijk veel mankracht, geld etc.
Op zondag 15 oktober 2023 20:50 schreef Momo het volgende: @:ali_boo trouwens die lasers werden besproken. Lasers zijn enkel voor guidance, niet om direct bommen uit de lucht schieten volgens Steve.
Wat ik heb begrepen was dat het ergens in 2024 volledig operationeel zou zijn Gezien de recente ontwikkelingen waren ze min of meer genoodzaakt om het nu te gebruiken
Maar goed, ik kan het mis hebben
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Weet je wat het is. Israel kan doen wat het wil, dat is duidelijk. Ze zijn nu as we speak het oorlogsrecht op meerdere punten langs hun achterwerk aan het halen en NIEMAND doet wat.
Thanks.
²
Jup, je maakt geen kans als Zionistisch Amerika (hieronder vallen tvd óók christelijke zionisten) tegenover je staat. Of je nou Amerikaan, Irakees, Afghaan, Palestijn, Syriër, Libiër, Oekraïner of zelfs een Israëli bent.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa