Zo rollen ze daar, al zo lang.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou de hele dag maar dit soort haat over je heen krijgen. Op school, op de tv. Overal.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:29 schreef Drxx het volgende:
In Amsterdam loopt het vrij gemoedelijk voor zover ik het vanaf mijn kelder (zolders zijn voor losers) kan beoordelen.
Op de live stream zie je dat de Palestijnse demonstranten vanaf de Dam de Rokin overlopen, je komt dan langs het Beursplein waar de pro-Israeliërs staan.
Ik zag 1 persoon met een Palestijnse vlag aan de overkant eventjes naar ze koekeloeren, ik neem aan dat die het een en ander heeft geroepen? Maar de vele duizenden lopen gewoon rustig door.
In Milaan daarentegen zie en hoor je duidelijk Hamas-goedpraters.
En in Engeland zijn hooligans op de vuist gegaan met pro-Palestijnen.
Goed hè, van Hamas krijgen ze niets. Overigens zal Israël dat niet zomaar doen en terecht.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het water doet het in ieder geval weer. Goed dat deze inhumane situatie is opgeheven, treurig dat er buitenlandse druk voor nodig was.
Groot gelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vind ik niet fair om te zeggen. Hij is gederadicaliseerd en gebruikt zijn ervaringen ten goede om actief te zorgen dat anderen deze weg niet inslaan.
Het zou pas kneuzerig zijn als mensen hun fouten nooit toe mochten geven.
Zijn er al gijzelaars vrij? Of komt er een good will gesture die kant op?quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het water doet het in ieder geval weer. Goed dat deze inhumane situatie is opgeheven, treurig dat er buitenlandse druk voor nodig was.
https://www.geenstijl.nl/5173039/fotoquiz-maar-waar-is-het/quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat ziet er niet uit als een openlucht gevangenis.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/5173039/fotoquiz-maar-waar-is-het/
De AIVD kijkt hopelijk ook mee.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat een aantallen zeg. Mijn hemel.
Nee, alleen in het zuiden. Zodat iedereen die nu nog in het noorden zit, wel weg moet als ze schoon drinkwater willen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Goed hè, van Hamas krijgen ze niets. Overigens zal Israël dat niet zomaar doen en terecht.
Deze discussie graag in dit topicquote:Op zondag 15 oktober 2023 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf allergisch voor schelden. Iedereen moet het toch gewoon bij argumenten kunnen houden? Schelden is voor mij een uiting van zwakte. Ongeacht voor wie je bent. De stijl waarin maakt me niet uit. Maar de intrinsieke motivatie zou uit de volgende steekwoorden moeten bestaan:
Rechtvaardigheid
Waarheidsvinding²
Er heeft iemand een huis met een zwembad, nu is alles goed. Man man man. Zelfs bij juf ans in groep 3 tuigen ze betere redeneringen op.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/5173039/fotoquiz-maar-waar-is-het/
Ik ben niet van Hamas, geen idee derhalve.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zijn er al gijzelaars vrij? Of komt er een good will gesture die kant op?
Wat hierboven werd gezegd, het verloopt best volgens planning idd. Politie zit klaar met tolken ook. Deze kreet is echter wel iets anders dan opkomen voor de mensenrechtensituatie in Gaza momenteel.quote:
Neemt niet weg dat heel veel mensen daar onder erbarmelijke omstandigheden zitten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een openlucht gevangenis.
Dat is dan weer jammer.quote:
Er staat ook bij dat slechts 11% van het water uit Israel komt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er heeft iemand een huis met een zwembad, nu is alles goed. Man man man. Zelfs bij juf ans in groep 3 tuigen ze betere redeneringen op.
Zou Hamas zichzelf verrijken?quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat heel veel mensen daar onder erbarmelijke omstandigheden zitten.
Vraag mij alleen af hoeveel EU geld zit er in dat zwembad.
Heb dat ook gelezen in de AD liveblog ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Water weer terug in het zuiden van gaza? (om mensen uit het noorden te trekken) maar geen goede bron gezien nog
Denk dat daar strafrechtelijk niets aan gedaan kan worden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat is dan weer jammer.
In de filmpjes die ik zag werd vooral "free Palestine" gescandeerd.
Ik vraag me af of de gemiddelde persoon daar überhaupt weet wat hiermee gesuggereerd wordt. (Uiteraard zou ik dat van de planner(s) wel verwachten.)
quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heb dat ook gelezen in de AD liveblog ja.
quote:De nationale veiligheidsadviseur van het Witte Huis, Jake Sullivan, heeft zondag in een CNN-interview gezegd dat de waterleidingen in het zuiden van Gaza weer zijn opengedraaid. Hij baseert dat op informatie van Israëlische functionarissen die hem hebben geïnformeerd.
Zoiets ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe moet je deze demonstratie zien? Stel dat je oorspronkelijk in Friesland woonde, en nu bent ge-emigreerd naar Spanje, dat je in Spanje de straat op gaat omdat je wilt dat heel Nederland Fries moet worden?
er zijn al vlaggetjes gespot in de Hamas-kleurstelling, namelijk groen met witte opdruk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:44 schreef Gia het volgende:
Sneuneuzen die met palestijnse en russische vlaggen zwaaien aan de pro israel kant van de demonstratie.
Maar verder geen uitlokking hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |