abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2023 @ 14:28:15 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210961247
Laten we hier de discussie voortzetten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210961447
Wat voor duidingen denk je dan aan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 15 oktober 2023 @ 14:53:02 #3
13462 BansheeBoy
pi_210961472
Er is nu een discussie gaanden in NWS Feedback over het gebruik van duidingen in o.a. NWS topics. Sommigen zien het liever niet. Hier een voorbeeld:

quote:
Ik was een tijdje op zoek naar een treffende duiding. Bij deze:

Stel je hebt al een tijdje last van een klam en noest achtwerk. Naar de toilet gaan wordt steeds moeilijker, het begint zelfs te zweren. In principe is dit probleem simpel te verhelpen met een flesje talkpoeder. Maar wat blijkt, het is al maanden nergens te krijgen. Jouw huisbaas daarentegen gooit elke avond zijn noeste achterwerk prompt in je gezicht en bepoeiert deze royaal met talkpoeder. En niet alleen dat, tegelijkertijd vernietigd hij elke avond 100 flesjes talkpoeder. Voor jouw neus!

Denk je echt dat je dan nog redelijk het gesprek aangaat met de beste vent? :?

Dit is een voorbeeld van een duiding om een simplistische weergave te geven van de situatie in Palestina op dit moment.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210961687
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Er is nu een discussie gaanden in NWS Feedback over het gebruik van duidingen in o.a. NWS topics. Sommigen zien het liever niet. Hier een voorbeeld:
[..]
Dit is een voorbeeld van een duiding om een simplistische weergave te geven van de situatie in Palestina op dit moment.

Ik denk dat mijn IQ hier iets te hoog voor is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 16:51:04 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210962311
Mijn probleem is een beetje dat de drang om shit te 'duiden' groeit naarmate je standpunten moeilijker te verdedigen zijn

Of dat opzettelijk is of niet wil ik dan nog best in het midden laten warrige gedoe over kolvende moeders en getalkpoederde billetjes zit elke fatsoenlijke discussie op zo'n moment dat er vanalles gebeurt en waarin de emoties hoog oplopen behoorlijk in de weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 oktober 2023 @ 17:23:28 #6
13462 BansheeBoy
pi_210962586
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:51 schreef sp3c het volgende:
Mijn probleem is een beetje dat de drang om shit te 'duiden' groeit naarmate je standpunten moeilijker te verdedigen zijn

Of dat opzettelijk is of niet wil ik dan nog best in het midden laten warrige gedoe over kolvende moeders en getalkpoederde billetjes zit elke fatsoenlijke discussie op zo'n moment dat er vanalles gebeurt en waarin de emoties hoog oplopen behoorlijk in de weg
Ik weet het niet. Ik wil zaken simpel maken. Opbreken in hapklare brokken. Juist om duidelijk te zijn voor iedereen.

Het ironische is dat juist usertjes die op de man spelen en schelden (wat je mij nooit ziet doen) hier een punt van maken.

Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 17:36:47 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210962709
Ja dat zeg ik toch

Het een heeft met het ander te maken ... de gemoederen zijn al verhit en dan ga jij daar tussendoor teringraar zitten doen

Dan maak je het niet beter zeg maar
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 18:21:40 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210963260
Wil je het er nu serieus over hebben maken we hier het centrale banshowboy topic van?

Want dan ga ik wat anders doen tot ik ook tijd en zin heb om uitgebreid te gaan zitten lolbroeken ...

:{w
  zondag 15 oktober 2023 @ 18:37:00 #9
13462 BansheeBoy
pi_210963483
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 18:21 schreef sp3c het volgende:
Wil je het er nu serieus over hebben maken we hier het centrale banshowboy topic van?
Ja, het werd gevraagd in NWS Feedback door 1 van de mods. En meegaand als ik ben. Hier zitten we dan.

Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 18:38:26 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210963506
Doe dan |:(
  zondag 15 oktober 2023 @ 18:53:41 #11
13462 BansheeBoy
pi_210963725
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze zijn echt gek geworden. Het staat niet in verhouding. De verdeelsleutel lijkt 1 tot 50 te zijn. 1 dode Israëliër meot 50 dode Palestijnen opleveren.

Zelfs kolvende moeders moeten het ontgelden! Come on!!! Niks zo vredevol als een tedere met geklaarde melk gevulde moederborst. Als ze daar al aankomen zegt dat wat mij betreft wel genoeg.

zondag 15 oktober 2023 @ 18:54:16 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210963731
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:18 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn IQ hier iets te hoog voor is.
Jij zou dus geen ‘vernietigd’ schrijven, neem ik aan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 15 oktober 2023 @ 19:03:42 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210963860
En het wordt weer verwijderd.
Ja hoor _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 19:06:35 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210963890
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja hoor _O_
Misschien moet je dan proberen normaal te reageren.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 15 oktober 2023 @ 19:10:20 #15
13462 BansheeBoy
pi_210963933
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja hoor _O_
Ah zonde! Net gemist. Was het iets waar we wat aan hebben in de context van duidingen?

zondag 15 oktober 2023 @ 19:23:07 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210964060
quote:
99s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:06 schreef SwJ het volgende:

[..]
Misschien moet je dan proberen normaal te reageren.
Met hoeveel maten meten jullie inmiddels?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 oktober 2023 @ 20:06:02 #17
485843 crew  Jippie
pi_210964603
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Ik wil zaken simpel maken. Opbreken in hapklare brokken. Juist om duidelijk te zijn voor iedereen.

Het ironische is dat juist usertjes die op de man spelen en schelden (wat je mij nooit ziet doen) hier een punt van maken.

Allereerst wil ik zeggen dat ik denk dat je wil duiden uit goede bedoelingen, je wil duidelijk maken waarom jij een bepaalde zienswijze hebt ingenomen of een reactie nader toelichten. Dat is op zich positief, maar bij deze gevoelige materie werkt het niet zoals jij dat bedoelt.

Men begrijpt je duiding niet omdat je veel met metaforen werkt (regelmatig wat vergezochte metaforen), waarop er ruis in de communicatie ontstaat. Jij wil begrepen worden en gooit er nog een duiding/ metafoor overheen om toch je punt te kunnen maken, maar waardoor er bij de anderen wat ergernis kan ontstaan omdat het voor hen kan lijken alsof je vanuit een parallel universum aan het discussieren bent.

Snap je wat ik bedoel?

Misschien helpt het je om bij precaire onderwerpen zoals oorlog niet met metaforen te gaan werken?

We kunnen deze discussie eventueel voortzetten in DM als je dat prettiger vindt. Maar hier kan natuurlijk ook.
pi_210964785
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Allereerst wil ik zeggen dat ik denk dat je wil duiden uit goede bedoelingen, je wil duidelijk maken waarom jij een bepaalde zienswijze hebt ingenomen of een reactie nader toelichten. Dat is op zich positief, maar bij deze gevoelige materie werkt het niet zoals jij dat bedoelt.

Men begrijpt je duiding niet omdat je veel met metaforen werkt (regelmatig wat vergezochte metaforen), waarop er ruis in de communicatie ontstaat. Jij wil begrepen worden en gooit er nog een duiding/ metafoor overheen om toch je punt te kunnen maken, maar waardoor er bij de anderen wat ergernis kan ontstaan omdat het voor hen kan lijken alsof je vanuit een parallel universum aan het discussieren bent.

Snap je wat ik bedoel?

Misschien helpt het je om bij precaire onderwerpen zoals oorlog niet met metaforen te gaan werken?

We kunnen deze discussie eventueel voortzetten in DM als je dat prettiger vindt. Maar hier kan natuurlijk ook.
na een week nog steeds niet door hebben dat de beste man er enkel is om de boel op te naaien :')_!

wel 10/10 wat dat betreft bahsneeboiiiii, oprecht aardig gedaan
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:20:24 #19
13462 BansheeBoy
pi_210964817
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:06 schreef Jippie het volgende:

[..]

Snap je wat ik bedoel?

Jazeker! Met deze uitleg kan ik zeker wat. Ik was deels die weg al ingeslagen en heb o.a. vanwege de gevoeligheid van de materie al wat gas terug genomen. Had nu de verdeel sleutel van 1 tot 20. Ik zal het niet helemaal laten natuurlijk maar ik kan er nog wel 1 tot 23 uit persen. Als de situatie er om vraagt zal ik wat moois uit de kast halen. Maar dan meer passend (theme wise).

Dank voor je opbouwende punten. Wordt enorm gewaardeerd.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 oktober 2023 @ 20:51:37 #20
485843 crew  Jippie
pi_210965232
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Jazeker! Met deze uitleg kan ik zeker wat. Ik was deels die weg al ingeslagen en heb o.a. vanwege de gevoeligheid van de materie al wat gas terug genomen. Had nu de verdeel sleutel van 1 tot 20. Ik zal het niet helemaal laten natuurlijk maar ik kan er nog wel 1 tot 23 uit persen. Als de situatie er om vraagt zal ik wat moois uit de kast halen. Maar dan meer passend (theme wise).

Dank voor je opbouwende punten. Wordt enorm gewaardeerd.

Probeer zoveel mogelijk 'to the point' te blijven en gebruik simpele metaforen.

Bijv. 'jullie gedragen je als kleuters' in plaats van
' jullie manier van doen vertoont gelijkenis met dat van een menselijk wezen op zo'n 1730 etmalen na de samensmelting van een ovum met een spermatozoide'
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:53:32 #21
13462 BansheeBoy
pi_210965257
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Probeer zoveel mogelijk 'to the point' te blijven en gebruik simpele metaforen.

Bijv. 'jullie gedragen je als kleuters' in plaats van
' jullie manier van doen vertoont gelijkenis met dat van een menselijk wezen op zo'n 1730 etmalen na de samensmelting van een ovum met een spermatozoide'
ahhhahaha!!!!!! En toch vind ik die 2de leuker. :D

Dat is natuurlijk persoonlijk maar ik snap je punt.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 oktober 2023 @ 21:03:19 #22
485843 crew  Jippie
pi_210965422
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
ahhhahaha!!!!!! En toch vind ik die 2de leuker. :D

Dat is natuurlijk persoonlijk maar ik snap je punt.

:D

Nu ben ik nog wel nieuwsgierig naar de betekenis van :{²
  zondag 15 oktober 2023 @ 21:13:25 #23
13462 BansheeBoy
pi_210965596
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
:D

Nu ben ik nog wel nieuwsgierig naar de betekenis van :{²
Heeft geen betekenis. Ik doe het al een jaar of 15. Misschien zelfs langer. :D

Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 22:52:58 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210966966
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 18:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

dit is precies wat ik bedoel, de eerste zin is prima, ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben maar daar kunnen we het best over hebben en vervolgens komt er zo'n absurde onzin achteraan dat niemand nog weet wat je gezegd hebt waarna je de vermoorde onschuld uit gaat zitten hangen en we zo in 2 minuten 20 posts verder zijn die nergens over gaan en als het dan klaar is begint het weer en met een schepje erbovenop van jouw kant

of om het te duiden, je hebt een lekker maaltje gekookt, voorgerecht is een gevulde capsicuum annuum en daarna een lekkere steak met aardappeltjes en een jus van het heerlijke vochtige braadvocht met de consistentie van diarree maar dan wel met de stuckjes eruit gezeefd, dus echt wel zalvig

geen driesterren maar een lekker eerlijk maaltje

dat zet je op tafel, vervolgens schijt je de rest van de tafel helemaal onder en roep je je romige vrouw dat ze aan tafel kan

als ze dan #mad gaat doen zeg je 'jamaar ik heb toch niet op het bord gescheten? :{²

en als ze dan afgekoeld is kom je met het toetje en gooi je het in haar schoot

je hoeft niet te schelden om ruzie te zoeken, laat het voor de wat serieuzere topics gewoon bij die eerste alinia en bewaar dat duiden voor een 'mo probeert vrouwtje te beroven en breekt zijn eigen nek' topic

of iets dergelijks

Mo is een fictief karakter en iedere vergelijking met een bestaand persoon berust volledig op toeval

ja

nee

hottentottententententoonstelling

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 15-10-2023 23:14:28 ]
  zondag 15 oktober 2023 @ 22:55:19 #25
13462 BansheeBoy
pi_210966996
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit is precies wat ik bedoel, de eerste zin is prima, ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben maar daar kunnen we het best over hebben en vervolgens komt er zo'n absurde onzin achteraan dat niemand nog weet wat je gezegd heeft waarna je de vermoorde onschuld uit gaat zitten hangen en we zo in 2 minuten 20 posts verder zijn die nergens over gaan en als het dan klaar is begint het weer en met een schepje erbovenop van jouw kant

of om het te duiden, je hebt een lekker maaltje gekookt, voorgerecht is een gevulde capsicuum annuum en daarna een lekkere steak met aardappeltjes en een jus van het heerlijke vochtige braadvocht met de consistentie van diarree maar dan wel met de stuckjes eruit gezeefd, dus echt wel zalvig

geen driesterren maar een lekker eerlijk maaltje

dat zet je op tafel en vervolgens schijt je de rest van de tafel helemaal onder en roep je je romige vrouw dat ze aan tafel kan

en als ze dan #mad gaat doen zeg je 'jamaar ik heb toch niet op het bord gescheten? :{²

en als ze dan afgekoeld is kom je met het toetje en gooi je het in haar schoot

je hoeft niet te schelden om ruzie te zoeken, laat het voor de wat serieuzere topics gewoon bij die eerste alinia en bewaar dat duiden voor een 'mo probeert vrouwtje te beroven en breekt zijn eigen nek' topics
:D :D :D :D :D :D :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')