abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210959601
pi_210959856
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Verlichting op een snelweg of autoweg? Waarom? Die zijn breed, geen kruisend verkeer en berekend op een hogere snelheid dan er nu op gereden wordt. En op elke moderne auto zit verlichting die ruim voldoende is.
Zet straatverlichting alleen daar waar gevaar situaties zijn. Dus daar waar meerdere wegen haaks bij elkaar komen of waar fietsers/voetgangers oversteken.
Dat het bij slecht weer lastiger is, maakt direct de regel in de verkeerswet duidelijk. Je dient je snelheid aan te passen aan de verkeerssituatie.
Omdat het soms ineens enorm kan gaan stortregenen en als je op dat moment een scherpe enkelbaansbocht in rijdt, kan je niet zo maar even vol op de rem gaan staan als je niet meer kunt zien waar de weg is.
Spoilers!
pi_210959889
Of omdat als ze ineens, in een bocht, geen verlichting meer voeren, je ogen moeten wennen aan het donker. Licht uit op een recht stuk is prima, licht uit in een bocht is toch niet heel handig. En dus helemaal niet als je die bocht niet eens kunt zien.
Spoilers!
pi_210959978
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat het soms ineens enorm kan gaan stortregenen en als je op dat moment een scherpe enkelbaansbocht in rijdt, kan je niet zo maar even vol op de rem gaan staan als je niet meer kunt zien waar de weg is.
Ja. Maar dit gebeurt bijna nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210960054
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210960133
Het ziet er buiig uit voor vandaag. -O-

It’s a first: een ah bestelling gedaan. Kon wel op het account van mn.AX.
(Op de mijne is geen tel.nr. gekoppeld 8)7 )
Op de (gratis) bezorgdag is mnX op stap naar Amsterdam met iemand.
En krijgt dan berichtjes over de bezorging, begrijp ik. B-)

Het is best veel en scheelt zeulen van auto naar huis. Vier x 50 meter.
pi_210960140
Die schooier _O-
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 12:42:36 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210960241
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:35 schreef AnneX het volgende:
Die schooier _O-
Die kat krijgt ook amper te eten hoor, zielig best, zwaar leven :+

Maar ja sinds m'n pa dus bij huis is, komt ie hier nog vaker. Er zal wel wat te halen vallen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:01:49 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210960484
Het zwembad in Rotterdam...

Wedstrijd begint pas om 16.00 uur i.p.v. 14.00 uur.
We zijn in ieder geval op tijd... :X
pi_210960498
Ga dan even iets doen man :D Anders zit je daar alleen maar te verkleumen :D Of is het niet geplaceerd?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:11:16 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210960576
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga dan even iets doen man :D Anders zit je daar alleen maar te verkleumen :D Of is het niet geplaceerd?
Er is koffie, voedsel en geouwehoer in de kantine. Daar ga ik me nu op storten...
pi_210961122
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:01 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]

Kan jij dan ff het Lenny Kravitz topic van e.o.a. slotje halen? Dank :D
pi_210961140
Ik deed een fietstoggie en wandelingetje bij de Oosterplas in de duinen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210961175
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:18 schreef Blues het volgende:
Ik deed een fietstoggie en wandelingetje bij de Oosterplas in de duinen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi daar, Blues O+
pi_210961222
Ik had gisteren weer een nogal bizarre dag. Ik zou een hardloopevenement hebben, maar toen werd afscheid van m'n favo coördinator van vrijwilligerswerk ook die dag gepland. Dus gisteren was m'n dag
6:00 op
7:00 op de fiets, 30 km fietsen (wind tegen)
8:30 bij de start van de hardloopestafette
9:20 achter de eerste loper aan mountainbiken (fijn dat het die nacht zo geregend had :X )
10:00 zelf rennen
10:30 naar volgende wisselpunten van de estafette fietsen
11:30 naar huis fietsen 25 km (ook wind tegen, gek genoeg)
12:45 thuis, douchen, omkleden, spullen pakken
13:30 trein
15:00 afscheid coördinator met een wandeling, rondleiding door een kasteeltuin, en een etentje
22:30 trein
0:00 thuis :O :O

Kortom vandaag kan ik exact NIKS van mezelf verwachten, ik ben echt mega gaar _O-
  zondag 15 oktober 2023 @ 14:38:06 #17
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210961327
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan jij dan ff het Lenny Kravitz topic van e.o.a. slotje halen? Dank :D
Done!
pi_210961762
@Tele6 😳 en _O_

Makkelijk: de persoonlijke ict coach op theebezoek. Helpt in 15 minuten een serie / 6 seizoenen vinden en de app van Amazon installeren in het netwerk.
En de link van serie 3 is ook beschikbaar.
Het nieuws is té gruwelijk.
pi_210961801
Ik heb net zo'n lekker dutje gedaan. O+
pi_210961897
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteren weer een nogal bizarre dag. Ik zou een hardloopevenement hebben, maar toen werd afscheid van m'n favo coördinator van vrijwilligerswerk ook die dag gepland. Dus gisteren was m'n dag
6:00 op
7:00 op de fiets, 30 km fietsen (wind tegen)
8:30 bij de start van de hardloopestafette
9:20 achter de eerste loper aan mountainbiken (fijn dat het die nacht zo geregend had :X )
10:00 zelf rennen
10:30 naar volgende wisselpunten van de estafette fietsen
11:30 naar huis fietsen 25 km (ook wind tegen, gek genoeg)
12:45 thuis, douchen, omkleden, spullen pakken
13:30 trein
15:00 afscheid coördinator met een wandeling, rondleiding door een kasteeltuin, en een etentje
22:30 trein
0:00 thuis :O :O

Kortom vandaag kan ik exact NIKS van mezelf verwachten, ik ben echt mega gaar _O-
Wat een dag :o
pi_210962091
Volgens haar ouders was m’n nichtje niet helemaal in haar hum maar ze heeft nauwelijks gehuild. Ze is wel heel schattig

Onderweg wel wat regen gehad, maar man wat was het druk op de weg

Wat een dag @Tele6 je hebt een heel weekend nodig om daarvan bij te komen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210962191
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Er is koffie, voedsel en geouwehoer in de kantine. Daar ga ik me nu op storten...
Ja begonnen!
Wij kijken t wel gewoon op de warme bank thuis *O*
pi_210962194
Onze bevers zijn begonnen met het bouwen van een echte beverdam O+

Dit was een paar dagen geleden, de dam groeit elke dag.

Nu ligt ‘ie er zo bij; hier wordt door onze bevercoördinatrice een meting uitgevoerd (een meetlint van links naar rechts, de krullenhond is niet de bevercoördinatrice en vindt ’t maar saai).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 16:34:12 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210962200
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:01 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]

Wegens de tv?
en ook ja de regen dus. Nu live op NL1.
Edit: nou ja hooguit tot 18u dus. Al ga ik zo naar het rugby

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 15-10-2023 16:43:50 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210962264
Vriendinnetje heeft net afscheid genomen van Dora, dus we hebben even flink gehuild.

Nu pak ik nog even een doos in, breng er een aantal naar de opslag (de buurvrouw) en dan ga ik op de bank zitten. Het is namelijk ook nog in mn rug geschoten vanochtend. Vet top.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210962300
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:
Vriendinnetje heeft net afscheid genomen van Dora, dus we hebben even flink gehuild.

Nu pak ik nog even een doos in, breng er een aantal naar de opslag (de buurvrouw) en dan ga ik op de bank zitten. Het is namelijk ook nog in mn rug geschoten vanochtend. Vet top.
Is het afscheid nemen begonnen? En een emo week +++in het vooruitzicht?
Virtuele sterkte gewenst!
pi_210962424
Vriendinnetje zit door de week ergens anders, dus dit was haar laatste kans.
pi_210962504
:* O+ Loon O+ :*
pi_210962567
Veel te blije O+ weer
  zondag 15 oktober 2023 @ 18:00:36 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_210962945
lol
SPOILER
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210964255
Moet een appelflap ontdooien voor hij de airfryer in gaat?
Spoilers!
pi_210964367
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat doe je met friet of kroketten toch ook niet? Maar ik zou 'm wel op een wat lagere temperatuur doen en dan langer. Zodat de buitenkant een bruine kleur blijft ipv zwart
pi_210964373
quote:
Al afgebakken appelflap? Die ga je denk ik lastig helemaal warm krijgen als die nog bevroren is. Of lage temp.
pi_210964395
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat doe je met friet of kroketten toch ook niet? Maar ik zou 'm wel op een wat lagere temperatuur doen en dan langer. Zodat de buitenkant een bruine kleur blijft ipv zwart
Ik ben niet heel helder. Je redenering klinkt goed ;)

En gatverdegatver. Er zit iemand in Per Seconde Wijzer die steeds heel goor met mijn mond en tong zit te doen terwijl hij vragen beantwoordt. Gelukkig zoomen ze dan goed in :r
Spoilers!
pi_210964410
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Al afgebakken appelflap? Die ga je denk ik lastig helemaal warm krijgen als die nog bevroren is. Of lage temp.
Ja geen idee. Ligt nog in de vriezer na een tgtg.
Spoilers!
  zondag 15 oktober 2023 @ 19:56:41 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_210964463
quote:
Als ie al afgebakken was voor het invriezen zou ik hem eerst laten ontdooien ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210964517
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En gatverdegatver. Er zit iemand in Per Seconde Wijzer die steeds heel goor met mijn mond en tong zit te doen terwijl hij vragen beantwoordt. Gelukkig zoomen ze dan goed in :r
Met JOUW mond nog wel :o

Ik kan daar ook slecht tegen :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210964529
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat voor tv heb jij :o

Wb appelflap: indien ongebakken (wat ik slecht kan voorstellen): bevroren in de fryer en bidden dst het goed komt.
Indien afgebakken: laten ontdooien, scheutje water erop en rond de 160 graden afbakken voor een minuut of vijf (hangt af van de grootte van je flap en je fryer).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210964553
Ik zag vandaag een prinses in een toren opgesloten worden :o
Gelukkig liep het allemaal goed af *O*

En volgens maatje (die de meet and greet natuurlijk niet aan zich voorbij liet gaan) rook ze heel lekker. Knul is een tikje verliefd O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210964557
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Met JOUW mond nog wel :o

Ik kan daar ook slecht tegen :Y
Oh gatverdamme. Nou is het allemaal nog 1000 erger :r :r :r

De flappen worden ontdooit. Meeste stellen gelden.
Spoilers!
pi_210964574
Zucht. Stemmen.

Mag ik de migrainepilkaart trekken?
Spoilers!
pi_210964665
Zin in appelflap
pi_210964676
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:09 schreef Lonaa het volgende:
Zin in appelflap
Blijkt kersenflap.
Spoilers!
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:11:26 #44
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210964695
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Blijkt kersenflap.
Is lekkerder :9
pi_210964697
Het zijn wel puike typo's *O*

:* voor je migraine.

Ik had vrijdag opeens drie aura's achter elkaar (op mijn werk ^O^ ) Normaal altijd een, laatst opeens twee achter elkaar, dat vond ik al stom maar dit is wel heel overdreven. Ik weet niet goed of ik nog hormonaal ontregeld ben of dat ik maar weer eens een tripje hoofdpijnpoli moet maken.
pi_210964746
quote:

[..]
Blijkt kersenflap.
Kusje op je migraine maar een grinnik voor je typos qua tekst en produkt.
pi_210964934
Kus op de migraines!

Ik had afgelopen weken 2 migraine-aanvallen in korte tijd. Doorgemaakt zonder sumatriptan omdat ik de 1e keer weer zo misselijk was dat ik dacht ik puke m toch uit en met ibu/pcm de moker die overblijft na de aura's en afasie en gevoelloze hand/mond iets heb kunnen beteugelen.
Wat mij opviel was het ontbreken van die klote bijwerkingen van de sumatriptan. Dat was heel fijn naderhand! En de aanvallen duren sowieso toch even lang ongeveer.
De aura's waren heel verschillend. 2e keer niet zo lichtend, maar die 1e keer had ik een ingebouwde inwendige zonnebril nodig, het leek wel of die hele aurawereld in lichterlaaie stond, zo enorm licht en zoveel kleuren :r :r :r
Bijna mooi :')
pi_210964938
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
Het zijn wel puike typo's *O*

:* voor je migraine.

Ik had vrijdag opeens drie aura's achter elkaar (op mijn werk ^O^ ) Normaal altijd een, laatst opeens twee achter elkaar, dat vond ik al stom maar dit is wel heel overdreven. Ik weet niet goed of ik nog hormonaal ontregeld ben of dat ik maar weer eens een tripje hoofdpijnpoli moet maken.
Kan je dan wel blijven werken?
pi_210964985
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:

Veel van deze! :*
pi_210965011
Jullie zijn lief. Het komt nu allemaal bij elkaar en ik vind het eng en spannend.
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:54:36 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210965274
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:36 schreef Lonaa het volgende:
Jullie zijn lief. Het komt nu allemaal bij elkaar en ik vind het eng en spannend.
:*
pi_210965318
quote:
Deze dagen lijken me echt zo ontzettend klote voor jullie :*
pi_210965324
:* @Lonaa
:* op de migraine van @Lucky_Strike en met terugwerkende kracht die van @Blues en @Clubsoda
@Cat-astrophe klinkt als een goed uitstapje O+
pi_210965420
Ik was naar de vreetschuur met m'n buren. We waren maar met z'n twaalven (van dertig appartementen) maar dat was eigenlijk wel fijn, hield het overzichtelijk. En elke verdieping van de vijf was vertegenwoordigd.

Halverwege de avond ging iemand 3 tafeltjes verderop neer, en iedereen in ons gebouw heeft een "sleutelberoep" dwz zorg of onderwijs, dus de helft van de tafel zat van "moet ik ernaartoe? is er al iemand bij? is er wat aan de hand?" maar kennelijk was diegene bekend met epilepsie en kwam het goed zonder dat m'n buren van tafel hoefden. En ik werk wel in de zorg maar bij een epileptische aanval heb je vrij weinig aan me :s)

Ik was nog nooit bij de wok geweest dus het was even puzzelen hoe dit werkte.
• Welke dingen zijn vegetarisch, er staan geen bordjes bij en de medewerkers verstaan geen Nederlands
• Hoe krijg je je groente en dingen gewokt, de wokmeneer staat gewoon z'n ding te doen en verstaat ook geen Nederlands
• hoe krijg je eigenlijk chocolade uit een chocoladefontein, je kan moeilijk je bord eronder houden
• waar laat je je vuile serviesgoed
Kortom, ik heb een hoop geleerd. En hopelijk geen voedselvergiftiging morgen. (Wil er iemand losgaan over rijst onder warmtelampen?)
pi_210965460
Lekker rijst!!

Ook het eten :9
pi_210965473
O shit verkeerde :(
pi_210965694
Is het voor hh vatbaar, die wok :D
pi_210965918
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:18 schreef Blues het volgende:
Is het voor hh vatbaar, die wok :D
Nou, er is eigenlijk geen zak aan als je geen vlees eet. Er zijn helemaal geen vleesvervangers, ik heb hier en daar wat champignons en wat ei kunnen eten. En ondertussen zijn de andere mensen biefstuk en garnalen en vis en schnitzels en bitterballen en kip enz enz aan het eten.
Gelukkig bleken het groenteloempia's te zijn (nadat ik een medewerker had gevonden die me verstond).
Het is me niet gelukt om na te vragen of de dumplings vlees hadden, maar m'n tafelgenoten dachten kip te proeven. Helaas.

De toetjes zijn wel leuk natuurlijk :D

Als dit nodig is om m'n buren beter te leren kennen ga ik mee. Maar het zou niet mijn keuze zijn :s)
  zondag 15 oktober 2023 @ 21:33:59 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_210965957
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou, er is eigenlijk geen zak aan als je geen vlees eet. Er zijn helemaal geen vleesvervangers, ik heb hier en daar wat champignons en wat ei kunnen eten. En ondertussen zijn de andere mensen biefstuk en garnalen en vis en schnitzels en bitterballen en kip enz enz aan het eten.
Gelukkig bleken het groenteloempia's te zijn (nadat ik een medewerker had gevonden die me verstond).
Het is me niet gelukt om na te vragen of de dumplings vlees hadden, maar m'n tafelgenoten dachten kip te proeven. Helaas.

Als dit nodig is om m'n buren beter te leren kennen ga ik mee. Maar het zou niet mijn keuze zijn :s)
Ik denk dat dit wokspecifiek is. De wok hjier in de buurt waar we donderdag naar toe gaan heeft wel diverse keuzes en daar spreken ze wel Nederlands (en overal staan bordjes bij met inhoudsinformatie en allergenen e.d.).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210965980
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat dit wokspecifiek is. De wok hjier in de buurt waar we donderdag naar toe gaan heeft wel diverse keuzes en daar spreken ze wel Nederlands (en overal staan bordjes bij met inhoudsinformatie en allergenen e.d.).
Volgens mij is dat hoer bij een enorme wok ook, daar is ook best veel westers eten, enorme vreetschuur eigenlijk.
pi_210965982
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is goed om te weten :)

De wok staat in de regio goed bekend (althans, ik heb eerder deze week echt veel mensen gehoord die er al eens waren geweest en het erg leuk en lekker hadden gevonden) dus ik dacht dat dit wel ongeveer was waar je het mee moest doen. Maar elders kan het beter dus ^O^
pi_210966041
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je dan wel blijven werken?
Nauwelijks. Ik ben eerst maar met mijn ogen dicht gaan kolven :') overwoog mijn patiënt af te zeggen maar het trok net op tijd bij.
pi_210966043
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hoer bij een enorme wok ook, daar is ook best veel westers eten, enorme vreetschuur eigenlijk.
Lekker hoer! Ook het eten :9~
pi_210966053
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mooi beeld, een hoer bij een enorme wok O+
pi_210966059
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Of dat :')
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 21:52:27 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210966207
quote:

[..]

Groente van de wok zijn die een probleem? Omdat ze wel in hetzelfde water worden gekookt als vlees?

Ik vind eet best veel groente in zo'n wokhok :)

Hier staan wel bordjes bij, men spreekt wel Nederlands en het zijn ook niet allemaal Aziaten.
  zondag 15 oktober 2023 @ 21:53:12 #67
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 21:56:32 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210966256
Ik heb even gekeken, ik vond het wel een hoop gezeik over het weer :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 21:57:12 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210966265
Bij de plaatselijk wok hier *ok Wereldkeuken vijf jaar geleden voor het laatst geweest was er volgens mij nog best wat keuze voor niet-vleescheters. Maar goed die hebben ook bijna alles wat je kan bedenken. Jin Lai is dan ook één van de betere vreetschuren in de regio.

Ben niet zo van de vreetschuren, maar zou nog wel naar die van Corendon willen in Badhoevedorp. :+
pi_210966293
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Groente van de wok zijn die een probleem? Omdat ze wel in hetzelfde water worden gekookt als vlees?

Ik vind eet best veel groente in zo'n wokhok :)

Hier staan wel bordjes bij, men spreekt wel Nederlands en het zijn ook niet allemaal Aziaten.
Ja natuurlijk kan ik groenten eten. Dat die in hetzelfde water gaan als vlees en vis is dan maar zo.
Maar ik ga niet 40 euro betalen om een hele avond broccoli en lente-uitjes te eten joh.

De medewerkers waren deels Aziatisch en deels Oost-Europees geloof ik. :s)
pi_210966396
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk kan ik groenten eten. Dat die in hetzelfde water gaan als vlees en vis is dan maar zo.
Maar ik ga niet 40 euro betalen om een hele avond broccoli en lente-uitjes te eten joh.

De medewerkers waren deels Aziatisch en deels Oost-Europees geloof ik. :s)
Ik was er een half jaar geleden op uitnodiging van een vriend. De conclusie van mijn tafelgenoten was dat zo’n restaurant aan mij goud geld verdiende maar aan hun alles in veelvoud verloren :D
pi_210966406
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:39 schreef Clubsoda het volgende:

Nauwelijks. Ik ben eerst maar met mijn ogen dicht gaan kolven :') overwoog mijn patiënt af te zeggen maar het trok net op tijd bij.
Gelukkig maar. Idiote verrassing out of the blue altijd }:|
pi_210966417
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

:D
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 22:21:05 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210966569
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, kwam de vraag zo over op je? :D
pi_210966772
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh, kwam de vraag zo over op je? :D
Ja ik vatte het op als "er zijn geen vleesvervangers maar als vegetariër heb je niks te klagen want er zijn wel groenten". Want dat is wat ik dan meestal hoor. Zoals toen m'n moeder me witte kool gaf waar de rest shoarmavlees ging eten :')

(inmiddels bakt ze wel altijd falafel of Quorn voor me, sinds een "als sporter... eiwitten... bla bla" van m'n broer waar ze wel naar luistert)
  zondag 15 oktober 2023 @ 22:42:43 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210966851
quote:
Logisch.
Probeer je er aan over te geven, hoe lastig het ook is… 😘
pi_210967489
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Tele6 het volgende:
(Wil er iemand losgaan over rijst onder warmtelampen?)
You've summoned me :D

Maar dat loopt wel los hoor. Hoge doorloop, en waarschijnlijk dat chaffing dish + warmhoudlamp dik boven de 70c zit, dus niets aan de hand. Los van dat all you can eat restaurants één van de lagen van Dante zijn.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210967495
Bwoh vandaag zelf van mijn dulce de leche gegeten, en sous vide wel duizend keer lekkerder dan met gevaar voor eigen leven een blikje koken in de pan. De textuur wordt echt fenomenaal zacht.
pi_210968115
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:35 schreef Tele6 het volgende:
Ja ik vatte het op als "er zijn geen vleesvervangers maar als vegetariër heb je niks te klagen want er zijn wel groenten". Want dat is wat ik dan meestal hoor. Zoals toen m'n moeder me witte kool gaf waar de rest shoarmavlees ging eten :')

(inmiddels bakt ze wel altijd falafel of Quorn voor me, sinds een "als sporter... eiwitten... bla bla" van m'n broer waar ze wel naar luistert)
Ik heb morgen de bruiloft van mn moeder. Ze hebben een zittend vast menu. Ik weet alle gangen al, van eend, tot carpaccio, buikspek en stoof. En ze zei ‘Je bent gek als je het niet eet’. Nouja, prima als je zo met de dieetwensen van je gasten om wil gaan. Maar ik laat het wel gewoon staan.

Ben benieuwd of ze wel heeft doorgegeven dat ik zwanger ben. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat niet.
pi_210968182
Ik vind dat best lomp myraela, zeker van je moeder.
pi_210968186
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb morgen de bruiloft van mn moeder. Ze hebben een zittend vast menu. Ik weet alle gangen al, van eend, tot carpaccio, buikspek en stoof. En ze zei ‘Je bent gek als je het niet eet’. Nouja, prima als je zo met de dieetwensen van je gasten om wil gaan. Maar ik laat het wel gewoon staan.

Ben benieuwd of ze wel heeft doorgegeven dat ik zwanger ben. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat niet.
Au.

pi_210968268
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat best lomp myraela, zeker van je moeder.
Is het ook. En het is ook gewoon simpel gedrag. Voor haar is dit allemaal zo lekker en een bijzondere dag, dat ze gewoon oprecht niet begrijpt waarom een uitzondering niet kan.
pi_210968300
quote:

wow.

Gewoon wow.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210968320
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210968358
Oude mensen man... they craaazy
pi_210968380
Mogge!
Het was nog donker op m’n fietstocht. Foto van gisterochtend dan maar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210968421
Dat is echt heel lomp ja :{

Ook nog even een heel dikke knuffel voor @Lonaa en Dora. O+ :* ;(

Ik ben op dit moment even heel moe. Mentaal denk ik vooral. En ik heb honger, want gisteravond niet kunnen eten.

SPOILER
pi_210968471
Ach @Candaasje wat moeilijk. Je kunt zo ontzettend weinig als iemand zo veel pijn heeft. :*
pi_210968495
Waarom waren jullie uit Myat? }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210968510
Wow pittig candaasje! Lijkt me heel ingewikkeld om zo mee te maken, zeker omdat je iemand niet altijd kan beschermen
pi_210968567
quote:

[..]

Huh, da’s om het zachtjes te zeggen, niet echt aardig
pi_210968643
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:33 schreef Lonaa het volgende:
Ach @:Candaasje wat moeilijk. Je kunt zo ontzettend weinig als iemand zo veel pijn heeft. :*
Vasthouden en luisteren. Maar meer inderdaad niet echt nee. ;(

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:
Wow pittig candaasje! Lijkt me heel ingewikkeld om zo mee te maken, zeker omdat je iemand niet altijd kan beschermen
Is zeker zo.

SPOILER
Eerst maar eens tijd voor ontbijt :)
pi_210968644
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef Candaasje het volgende:

Ook nog even een heel dikke knuffel voor @:Lonaa en Dora. O+ :* ;(

Ik ben op dit moment even heel moe. Mentaal denk ik vooral. En ik heb honger, want gisteravond niet kunnen eten.

SPOILER
Heel veel sterkte. Ik heb in jouw schoenen gestaan. Ik kan me alle telefoontjes, de slapeloze nachten en het van hot naar her rijden nog goed herinneren. Het was absoluut de zwaarste periode uit mijn leven. Je bent in mijn gedachten :*

Edit: je tweede spoiler ook gelezen. Nog meer overeenkomsten ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 16-10-2023 09:19:45 ]
Spoilers!
pi_210968661
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Huh, da’s om het zachtjes te zeggen, niet echt aardig
En dit.

Wat ga je dan eten @Myreala? Neem je een clutch vol eiwitrepen mee ofzo?
Spoilers!
pi_210968701
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En dit.

Wat ga je dan eten @:myreala? Neem je een clutch vol eiwitrepen mee ofzo?
Zou een rolkoffer adviseren
pi_210968712
Pfoef Candaasje :'(
pi_210968763
@Myraela jeetje, dat is ook wel bijzonder van je moeder. Op haar bruiloft. :X
pi_210968977
quote:

[..]
FFS. Ik vind eigenlijk dat volwassenen alsnog jeugdzorg op hun ouders af moeten kunnen sturen bij abusive gedrag.
quote:
Als dat zo is, lege fles whiskey met thee vullen en die met een rietje leegslurpen tijdens het diner.
pi_210968992
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef Candaasje het volgende:

Ook nog even een heel dikke knuffel voor @:Lonaa en Dora. O+ :* ;(

SPOILER
Sterkte.
pi_210969012
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oude mensen man... they craaazy
Er zijn theorieën dat 'boomergedrag' door hun loodvergiftiging komt.

Sinds ik dat las denk ik bij ieder oud mens dat zichzelf als totaal middelpunt van het universum ziet "Oja, lood".
pi_210969029
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Sinds ik dat las denk ik bij ieder oud mens dat zichzelf als totaal middelpunt van het universum ziet "Oja, lood".
Om oud ijzer...
pi_210969081
Sterkte @Candaasje :*

En jouw moeder @Myraela ......
pi_210969132
Tnnx luitjes :*

Inmiddels weer wat beter aanspreekbaar/rustiger. Stevig spul, die benzo’s.

@Lucky_Strike nu herinner ik het me weer een beetje ja, je hebt het eerder wel eens verteld. (Misschien wel 5 jaar geleden, zal ik het vast hier ook wel hebben ).

We hebben één geluk, we zijn nu met 3 stellen die hem helpen. Dus we kunnen het een beetje verdelen.

Maar ik vraag me af of de hulpverlening doorheeft hoe ernstig het met momenten is. Of dat ze zoveel ervaring met deze categorie patiënten hebben dat ze een andere visie hebben dan ik.
  maandag 16 oktober 2023 @ 10:25:48 #105
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210969445
quote:

[..]

Oow 'onze' wok heeft echt mega veel niet-vlees (allerlei paddestoelen enzo) en tofu en groenten..
Denk dat dat per bedrijf aardig verschilt..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210969507
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Tnnx luitjes :*

Inmiddels weer wat beter aanspreekbaar/rustiger. Stevig spul, die benzo’s.

@:Lucky_Strike nu herinner ik het me weer een beetje ja, je hebt het eerder wel eens verteld. (Misschien wel 5 jaar geleden, zal ik het vast hier ook wel hebben ).

We hebben één geluk, we zijn nu met 3 stellen die hem helpen. Dus we kunnen het een beetje verdelen.

Maar ik vraag me af of de hulpverlening doorheeft hoe ernstig het met momenten is. Of dat ze zoveel ervaring met deze categorie patiënten hebben dat ze een andere visie hebben dan ik.
Benzo's O+

Wat fijn dat jullie de last kunnen verdelen. Dat is echt goud waard.

Mijn vriendin liep er steeds tegenaan dat ze een slim en welbespraakt persoon is die er verzorgd uitziet. Het lijkt alsof je dan minder serieus wordt genomen. Het is echt een enorm gevecht geweest om hulp voor haar te krijgen. Een van de diagnoses is borderline en die worden eigenlijk per definitie aan hun lot overgelaten in een crisissituatie. Alle andere diagnoses zijn dan niet meer van belang. Inmiddels is door een aantal welwillende hulpverleners haar dossier zo ingericht dat men haar bij een hulpvraag wel serieus neemt maar daar is 8 jaar overheen gegaan. En nog gaan er dingen fout, houden hulpverleners zich niet aan de afspraken.

Het helpt enorm als een patiënt mensen heeft die voor hem vechten. Zorg dat je eventueel bij zorgafstemmingsgesprekken bent, dat je goede afspraken maakt met de crisisdienst, dat je weet met wie je wanneer hebt gesproken, dat je vriend niet akkoord gaat met voorstellen die niet realistisch zijn, dat hij een crisisplan maakt en zich er aan houdt. Er bestaat echt hulp, echt goede ook. Vroeg of laat kom je iemand tegen die begrijpt dat het echt serieus is.

Spoilers!
pi_210969510
quote:

[..]
Blijkt kersenflap.
Hopelijk niet ook met slagroomvulling? Dat kregen wij laatst bij schoonouders toen wij probeerden een zo vegan-mogelijk gebakje te kiezen. Niet vanwege principieel maar wel vanwege maagkrampen tegenwoordig na te veel zuivel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 16-10-2023 10:46:58 ]
pi_210969534
En sterkte @Candaasje en op een ander niveau @Myraela .

Dat geen rekeningen kunnen/willen houden door het echt niet te begrijpen blijf ik ook wel lastig vinden. Ondanks onze redelijke flexibiliteit in vegan-eten (tomatensoep met gehaktballetjes en runderbouillion betekent inmiddels 'gewoon' om de ballen heen eten bijvoorbeeld).
pi_210969631
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:31 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Hopelijk niet ook met slagroomvulling? Dat kregen wij laatst bij schoonouders toen wij probeerden een zo vegan-mogelijk gebakje te kiezen. Niet vanwege principieel maar wel vanwege maagkrampen tegenwoorden na te veel zuivel.
Wij hadden er geen slagroom in. Die flap was wel erg lekker trouwens, goede smaak in het deeg.

Wat een onpraktische verrassing als er toch zuivel in zit :{
Spoilers!
pi_210969644
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij hadden er geen slagroom in. Die flap was wel erg lekker trouwens, goede smaak in het deeg.

Gelukkig, zou in de airfryer niet echt lekker zijn geworden.

quote:
Wat een onpraktische verrassing als er toch zuivel in zit :{
Beetje jammer ja, maar al doende leert men ;)
pi_210969666
Ik blijf dat 'vlees moet en hoort' zo raar vinden. Laatst hadden we een uitvaart en er waren broodjes kroket. Ik nam er een, was een rundvleeskroket. De volgende schaal waren vegakroketten. Die nam ik en ik was verbaasd over de heerlijkheid van die vegakroket, echt vele malen lekkerder dan de rundvlees. Met groente, geen vleesvervanger. Ik deelde dat met mijn tafelgenoten. Uiteraard toen het standaardpraatje over dat je toch iets mist zonder vlees bij je avondeten enzo.

De volgende ronde kroketten was weer vega en de hele tafel weigerde met zo'n verschrikt gezicht alsof ze een oneerbaar voorstel was gedaan. Als het een kaas- of garnalenkroket was geweest hadden ze het ongetwijfeld wel gegeten. Maar een vegetarische kroket, dat moet wel ontzettend vies zijn :')
Spoilers!
pi_210969680
Wij hebben ook serieus lekkere vegetarische burgers in ons assortiment :Y
  maandag 16 oktober 2023 @ 10:57:06 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_210969701
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik blijf dat 'vlees moet en hoort' zo raar vinden. Laatst hadden we een uitvaart en er waren broodjes kroket. Ik nam er een, was een rundvleeskroket. De volgende schaal waren vegakroketten. Die nam ik en ik was verbaasd over de heerlijkheid van die vegakroket, echt vele malen lekkerder dan de rundvlees. Met groente, geen vleesvervanger. Ik deelde dat met mijn tafelgenoten. Uiteraard toen het standaardpraatje over dat je toch iets mist zonder vlees bij je avondeten enzo.

De volgende ronde kroketten was weer vega en de hele tafel weigerde met zo'n verschrikt gezicht alsof ze een oneerbaar voorstel was gedaan. Als het een kaas- of garnalenkroket was geweest hadden ze het ongetwijfeld wel gegeten. Maar een vegetarische kroket, dat moet wel ontzettend vies zijn :')
Het scheelt al als het een groentekroket genoemd wordt in plaats van een vegetarische kroket. Ik ben zelf totaal niet van de vleesvervangers. Ik eet dus liever een groentensoep zonder ballen dan eentje met vegetarische balletjes. Als ik het zelf in de winkel kan kopen, kan ik ook kijken wat er in zit (ivm allergien), maar daarbuiten zou ik niet snel zoiets bestellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210969716
Also, uur strekken en wat oefeningen maakte mijn hamstrings/bips/onderrug iets beter. Het trekt wel af en toe naar m'n benen en soms denk ik dat m'n voeten tintelen. Alles zit gewoon kneiter verkrampt. ;( En omdat (angst voor) pijn trek ik ook m'n schouders op dus die zitten nu ook vast. Oor is ook 3x zo luid als normaal.

Dikke spierontspanningsbenzo's worden overwogen. Maar ja.
pi_210969756
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Het scheelt al als het een groentekroket genoemd wordt in plaats van een vegetarische kroket. Ik ben zelf totaal niet van de vleesvervangers. Ik eet dus liever een groentensoep zonder ballen dan eentje met vegetarische balletjes. Als ik het zelf in de winkel kan kopen, kan ik ook kijken wat er in zit (ivm allergien), maar daarbuiten zou ik niet snel zoiets bestellen.
Dat er groente in zat had ik dus juist aan tafel besproken;)

Ik ben ook niet van de vleesvervangers. Af en toe eens vegagehakt. Ik eet ook nauwelijks AGV dus ik heb geen vleesvervangers nodig.

Vegetarische soepballen klinkt nasty :D Maar ik ben al niet van de ballen in de soep. Ik heb daar een traumaatje aan overgehouden toen oma eens soepballen uit een potje gebruikte :r Ik moest het ook echt opeten van mijn ouders. Ik heb alles in mijn mond gepropt en ben naar de wc gerend om het uit te spugen.
Spoilers!
pi_210969913
Ik vind het iets kortzichtig als mensen zo over vlees eten denken, maar ben vooral van het principe dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten. Laat het vega-alternatief gerust staan, ik laat de vlees-optie ook staan. Ik heb geen last van jou en jij hebt geen last van mij. Denk ik dan. Maar om een of andere reden vinden sommige mensen 'rekening houden met' dus wel lastig.

Als ik een barbecue organiseer, dan accepteer ik dat ik zelf aan het kortste eindje trek en is er gewoon vlees. Ga ik naar iemand anders toe, dan neem ik met alle liefde voor mezelf een alternatief mee. Als ik er omheen kan eten, eet ik er omheen.
pi_210969926
Overigens is het bij borrels altijd wel mooi. Noem je iets bewust vega, dan laten sommige mensen het inderdaad liggen. Maar is er een schaal bitterballen en een schaal kaastengels, dan denken mensen niet 'oh, dat is voor de mensen die geen vlees eten'.
pi_210970029
Kaastengels O+

Zo duur :'(
Spoilers!
pi_210970039
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaastengels O+

Zo duur :'(
Maar goed, wat niet *O*
pi_210970051
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Myraela het volgende:
Overigens is het bij borrels altijd wel mooi. Noem je iets bewust vega, dan laten sommige mensen het inderdaad liggen. Maar is er een schaal bitterballen en een schaal kaastengels, dan denken mensen niet 'oh, dat is voor de mensen die geen vlees eten'.
"Die taart van vorige week was erg lekker, smaakte helemaal niet vegan!" Over onze vegan chocolade-gochugarutaart in de bakkerij.
pi_210970052
@Myraela kan het zijn dat de medische status van je moeder (ook) een rol speelt bij haar gedrag en empatie?
Als ik mij goed herinner, is er sprake van niet aangeboren hersen beschadiging.
Verdere tips kreeg je al.

@Candaasje zwaar zeg. En wat fijn, dat jullie met meerdere de zware zorg kunnen delen.

Heel luxe: de tuinhulp is aan het werk: en ik zie de gerania weer terug.
En hortensia in zwarte aarde. ( voor zolang als het duurt.)
En hij heeft zijn zware jack en een fleece al uit. In het stukje tuin schijnt de zon al. w/
pi_210970118
Ik heb een 8.5 uur durende opname van puppies aangezet op de tablet omdat puppies het favoriete zijn van één van onze katten om naar te kijken.

Als we tv kijken en hij kijkt mee dan rent hij naar de tv als er puppies zijn.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:50:13 #123
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210970131
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een 8.5 uur durende opname van puppies aangezet op de tablet omdat puppies het favoriete zijn van één van onze katten om naar te kijken.

[ afbeelding ]

Als we tv kijken en hij kijkt mee dan rent hij naar de tv als er puppies zijn.
Zo schattig! Heb je al eens tijgers en leeuwen geprobeerd?
Dat was hier laatst een groot succes. Al ging hij toen ook achter de tv kijken omdat het concept tv heel ingewikkeld is.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:53:02 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_210970144
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:25 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het iets kortzichtig als mensen zo over vlees eten denken, maar ben vooral van het principe dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten. Laat het vega-alternatief gerust staan, ik laat de vlees-optie ook staan. Ik heb geen last van jou en jij hebt geen last van mij. Denk ik dan. Maar om een of andere reden vinden sommige mensen 'rekening houden met' dus wel lastig.

Als ik een barbecue organiseer, dan accepteer ik dat ik zelf aan het kortste eindje trek en is er gewoon vlees. Ga ik naar iemand anders toe, dan neem ik met alle liefde voor mezelf een alternatief mee. Als ik er omheen kan eten, eet ik er omheen.
Ik vraag dus altijd vooraf om dieetwensen (tenzij ik ze al weet), juist omdat ik ook graag wil dat men rekening houdt met een allergie. Daarnaast: een vegetarische optie hoeft helemaal niet alleen voor vegetarische mensen te zijn. Een barbecue is zoveel meer dan alleen maar vlees op het rooster. Wij hebebn hier zelfs wel eens twee barbecues gehad omdat er iemand kwam met een glutenallergie. Het is even lastig, maar dit was dé manier waarop zij ook veilig en gezellig mee kon doen.
Met hapjes houd ik er dus ook rekening mee. Vleesdingen liggen niet op een schaal met niet-vleesdingen. En ik heb ook gewoon vegan en vega kookboeken in huis (want ik vind het dus wel heel lastig om dat zelf te bedenken en ik vind dat praktischer dan iets van internet plukken).
En ik eet ook wel eens bij mensen die zelf vegetarisch zijn, maar die houden dan toch ook rekening met dat ik bepaalde dingen niet eet, dus waarom zou ik dat andersom niet doen?

(Overigens, toen ik ging trouwen en mijn tante daggast was, was ik ook compleet vergeten dat ze zeven maanden zwanger was. maar dat kon gelukkig allemaal nog geregeld worden. En ja, dat wist ik ook gewoon, dus het was echt gewoon stom. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de band met jouw moeder is @Myraela maar het kan dus wel gewoon echt vergeten zijn :P Wij hadden voor iedereen verder biefstuk, maar wisten ook dat iedereen dat lekker vond. Anders hadden we inderdaad wel wat anders geregeld. Mijn tante kreeg uiteindelijk kipfilet :P :@ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210970150
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:50 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Zo schattig! Heb je al eens tijgers en leeuwen geprobeerd?
Dat was hier laatst een groot succes. Al ging hij toen ook achter de tv kijken omdat het concept tv heel ingewikkeld is.
Die zijn ook leuk ja. Alle beestjes wel, en motorrijders die panshots in hun filmpjes hebben worden ook gewaardeerd.

Maar puppies (en herten) zijn favoriet.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:55:29 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_210970158
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Myraela het volgende:
Nee, maar wie zegt dat dat zo is dan? Misschien zijn er wel extra veel kaasstengels, omdat beide groepen mensen die graag eten natuurlijk ;)
Vaak eet je wat je lekker vindt en dat is voor iedereen anders. Als er iets met vis ligt, zal ik het over slaan, maar dat geeft mij niet meer recht op iets waar geen vis op zit toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210970162
O+

Poes zit hier soms echt super schattig mee te loeren (en soms een pootje naar het scherm) wanneer ik Zelda speel. Verder heb ik nog geen lijn kunnen ontdekken waar ze nu wel en niet naar staart. Het is ook \neens een paar minuten en ineens weer klaar.
pi_210970179
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela kan het zijn dat de medische status van je moeder (ook) een rol speelt bij haar gedrag en empatie?
Als ik mij goed herinner, is er sprake van niet aangeboren hersen beschadiging.
Nee, dat is niet mijn moeder.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:59:54 #129
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210970194
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

In beginsel ben ik van huis uit een echte een carnivoor en komen vegetarische/veganistische gerechten/producten hier niet of nauwelijks op tafel. Wel eten we steeds minder vlees, het 'automatisme' van altijd vlees bij het avondeten is in de loop der tijd grotendeels verdwenen.

Kaaskroketten ken ik wel al sinds mijn jeugd en ik ben er gek op. Ik associeer dat ook niet met vega of of zo.
Onlangs heb ik bij een werkmeeting ook een paddenstoelenkroket gegeten en die was echt heerlijk.

Heel soms koopt mw. MM wel eens een vegaburger of zo voor zichzelf, terwijl ik dan een vleesvariant op mijn bord heb. Heb wel eens een stukje van haar vegaburger geproefd, maar dat was voor mij toen niet 'the real deal'. Misschien was het niet de goede versie.

Ik ben er van overtuigd dat er veel meer lekker vega-varianten zijn, maar dat ik die nog niet gegeten heb, omdat ik geen idealistisch streven heb om geen vlees meer te eten en het dus simpelweg niet op mijn pad komt.
Maar wel of niet vega, als iets me smaakt dan maakt het me niets uit of het wel of geen vlees bevat...
pi_210970234
Via TGTG hebben we regelmatig vleesvervangers, die ik niet zo snel zou kopen ondanks dat we vrij vaak vleesloos eten, maar moet zeggen dat er regelmatig hele acceptabele dingen tussen. Van de week broodjes fauoarma gemaakt met vegan kipstukjes die in een pakket zaten. Had er geen hoge verwachtingen van, maar omnomnomnom, lekkere, makkelijke lunch zo,
pi_210970266
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:55 schreef Troel het volgende:
Nee, maar wie zegt dat dat zo is dan? Misschien zijn er wel extra veel kaasstengels, omdat beide groepen mensen die graag eten natuurlijk ;)
Vaak eet je wat je lekker vindt en dat is voor iedereen anders. Als er iets met vis ligt, zal ik het over slaan, maar dat geeft mij niet meer recht op iets waar geen vis op zit toch?
Het ging meer om het punt dat sommige mensen automatische afkeer tegen vega-producten hebben zodra je het zo noemt, maar zich niet beseffen dat ze veel dingen die gewoon vega zijn dus wel lekker vinden.

Overigens zou een beetje sociaal best wel fijn zijn. Net als met tapas. Ik vind tapas delen tof, maar als ik met een tafel zit die nooit iets vega's bestellen, dan hou ik de vega dingen toch ook echt voor mezelf.
pi_210970304
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+

Poes zit hier soms echt super schattig mee te loeren (en soms een pootje naar het scherm) wanneer ik Zelda speel. Verder heb ik nog geen lijn kunnen ontdekken waar ze nu wel en niet naar staart. Het is ook \neens een paar minuten en ineens weer klaar.
Bewegende dingen hebben sowieso interesse, vogeltjes of de treinen in Transport Tycoon. Maar bij puppies is hij echt geobsedeerd, volgen, neus er op. Hij heeft nu 40 minuten aan een stuk youtube gekeken voor de interesse weg was.
pi_210970323
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Het ging meer om het punt dat sommige mensen automatische afkeer tegen vega-producten hebben zodra je het zo noemt, maar zich niet beseffen dat ze veel dingen die gewoon vega zijn dus wel lekker vinden.

Overigens zou een beetje sociaal best wel fijn zijn. Net als met tapas. Ik vind tapas delen tof, maar als ik met een tafel zit die nooit iets vega's bestellen, dan hou ik de vega dingen toch ook echt voor mezelf.
Als wij voor de mede activisten cateren, dan gaan we er vanuit dat de niet-vegans van alles mee eten, en maken we relatief veel meer vegan.

En van het weekend met drie alles en één vegetariër, je wilt niet met tapas dat iedereen deelt maar de vega een eigen bordje krijgt. Dus de vega-elementen dubbel aanwezig.

En alles was op, dus dat was maar goed ook.
pi_210970366
Kaastengels :9
Kaaskroket :9
Kaas :9
  maandag 16 oktober 2023 @ 12:23:14 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210970381
Ik haal de Stolwijkse en Bergambachtse kaas zaterdag; rauwmelks, van specifieke boerderijen die mjam-kaas maken :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 16 oktober 2023 @ 12:27:12 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_210970426
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat komt omdat er standaard al een heleboel dingen vegetarisch waren, maar er niet spastisch* over gedaan werd. Nu lijkt het een hype te zijn (laten we er een v opzetten, want dan kunnen we 15% meer geld ervoor vragen) in winkels.

*De spastisiteit komt wat mij betreft dus niet van de mensen die vegetarisch eten zelf (over het algemeen :P ) maar meer hoe de marketing daar vervolgens op inspringt.

Overigens merk je hetzelfde met halal. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat ze niets wilde hebben wat halal was. Stop dan maar met ademhalen >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210970464
Nou, van halal vlees kun je natuurlijk best iets vinden. Maar dat zit dan weer in de nuance en die verdwijnt vaak in dit soort discussies.
pi_210970489
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:31 schreef Tuindier het volgende:
Nou, van halal vlees kun je natuurlijk best iets vinden. Maar dat zit dan weer in de nuance en die verdwijnt vaak in dit soort discussies.
Dat zijn dan mensen die geen enkel probleem hebben maar bioindustrie vlees, maar halal is dan ineens een probleem :D Tuurlijk pik.
pi_210970511
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat zijn dan mensen die geen enkel probleem hebben maar bioindustrie vlees, maar halal is dan ineens een probleem :D Tuurlijk pik.
Alsof die kip er iets van merkt dat één van de productiefaciliteiten van Vion richting Mekka gebouwd is.
pi_210970558
Ja, jong0ns, ik heb geen kak zin vandaag.
pi_210970561
Ik vind het zo geinig dat er katten zijn die tv kijken. Piep snapt het hele concept niet eens. Ze ziet gewoon niet dat er iets gebeurt op die rechthoek.
Spoilers!
pi_210970577
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:40 schreef Lonaa het volgende:
Ja, jong0ns, ik heb geen kak zin vandaag.
Hier ook weinig. Geen zin is alleen niet echt een optie. Lager tempo wel dus dat doe ik dan maar.
Spoilers!
pi_210970621
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier ook weinig. Geen zin is alleen niet echt een optie. Lager tempo wel dus dat doe ik dan maar.
Ik heb ook dit plan.
pi_210970673
Ik ben vrij vandaag, maar toch nergens zin in. En een beetje matige vrije dagen, dit is dus precies waarom ik nooit vrij neem als ik geen grote plannen heb.

Ik heb toch wat gewerkt, want waarom niet. Ben naar de tandarts geweest en moet zo wat boodschappen doen om morgen de lunch voor m'n moeder te kunnen regelen. Ik wilde naar de kringloop, maar die zijn allemaal dicht hier op maandag. Matig.

Ik heb wel de bakker Van Maanen Crompouce (croissant/tompouce) besteld voor donderdag om een paar collega's te vertellen dat we een meisje krijgen. Dat schijnt een Tiktok-hype te zijn waar ze laatst over vertelden, dus ik vond dit een geldige reden om het eens te proberen.
pi_210970681
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 12:53:43 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210970705
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Alsof die kip er iets van merkt dat één van de productiefaciliteiten van Vion richting Mekka gebouwd is.
Alle kip van de Sligro was tot vorig sowieso halal, weet niet of dat nog steeds zo is nu alles beter leven is. Het stond er niet expliciet op maar aldus de polier was alle verse kip halal, en alle kip van Ruig in de diepvries ook.
pi_210970724
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:27 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat komt omdat er standaard al een heleboel dingen vegetarisch waren, maar er niet spastisch* over gedaan werd. Nu lijkt het een hype te zijn (laten we er een v opzetten, want dan kunnen we 15% meer geld ervoor vragen) in winkels.

*De spasticiteit komt wat mij betreft dus niet van de mensen die vegetarisch eten zelf (over het algemeen :P ) maar meer hoe de marketing daar vervolgens op inspringt.

Een onaangename aandoening die verdomd weinig met vegetarisch voedsel van doen heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:05:49 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_210970797
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Een onaangename aandoening die verdomd weinig met vegetarisch voedsel van doen heeft.
In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) "autistisch" heeft spastisch wel gewoon een betekenis volgens de Van Dale die niets met de ziekte/beperking te maken heeft.

Namelijk: overdreven, krampachtig.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:10:46 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210970837
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zal wel weer mijn verrotte geest zijn maar dit ding associeer ik dus met een vagina vol witte vloed ofzo _O-

Tof dat jullie een meisje krijgen, jongen natuurlijk ook, daar niet van
Maar het gaf mij toen zo'n boost in het kunnen inbeelden van wat voor wezen er op de aarde zou stappen :D
Niet dat enige voorspelling uitkomt in het echt uiteraard, maar toch leuk

Benieuwd ook naar de smaakervaring, of het een aanrader is :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210970842
Och @Candaasje, wat zwaar voor alle betrokkenen. Hopelijk ben je een beetje bijgekomen.

En @Myraela: echt ongelofelijk van de bruiloftsmaaltijd. Omgekeerd was ik laatst op een bruiloft waar de bruiden geen zin hadden in een hele tafelschikking en allemaal verschillende dieetopties dus daar was alles ‘shared dining’ (met per gang grote schalen op tafel waarvan je zelf op kon scheppen), alles vega en meer dan voldoende vegan-opties (en dus ook lactosevrij) en voldoende rekening gehouden met veelvoorkomende allergenen. En heerlijk eten!

Daar waren dus ook nog mensen die enorm zeurden. Ik zat op een gegeven moment naast iemand die zo bang was dat hij een vleestekort zou oplopen van die ene maaltijd dat hij speciaal kipfilet had meegenomen om de lunch voorafgaand aan het diner én de brunch de volgende ochtend mee op te vlezen. Want ja. Je zal toch een tekort aan proteïne opdoen. Van 1 maaltijd met groente als hoofdingrediënt. :') :@
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:12:12 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210970851
Verder zijn er gewoon teveel schijtdomme mensen, punt
pi_210970863
quote:
[ afbeelding ]
Spoilers!
pi_210970864
quote:
[ afbeelding ]
Dat vind ik er niet echt aantrekkelijk uitzien. Maar ik had laatst cruffins in een TGTG-box en dat vond ik ook niks. Dus ik ben geloof ik niet zo gevoelig voor vernieuwing van het concept croissant.
pi_210970866
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oi :(
pi_210970876
@Troel, hoe is het inmiddels met je eigenlijk?
Spoilers!
pi_210970905
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit zal wel weer mijn verrotte geest zijn maar dit ding associeer ik dus met een vagina vol witte vloed ofzo _O-

pi_210970919
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]
:N

Vulva
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:22:17 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_210970960
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:troel, hoe is het inmiddels met je eigenlijk?
Ik mag begin november naar de bedrijfsarts. Er is op kantoor hulp ingevlogen en ik werk een aantal uur per dag en soms gaat dat goed, soms niet. Ik heb nu voor mijn werkkamer een vogelhuisje neergezet en daar zie ik nu de vogeltjes en de eekhoorntjes en dat is wel leuk. Verder is het geloof ik niet echt mijn week. Morgen gaat de oudste op werkweek naar Praag en die is behoorlijk gestresst wat ook op mij weer zijn uitwerking heeft. Donderdag is de jongste jarig. En volgende week heb ik twee vrije dagen gepland staan met een uitje waar ik al tijden naar uit kijk, maar waarvan ik twijfel of ik het vol ga houden. Vandaag de fysio een berichtje gedaan met het verzoek of ik samen met haar kan kijken naar een goede manier van energie opbouwen. Ik geloof dat de samenvatting niet meer kut is, maar ook nog echt niet goed, dus ik denk dat het mwah gaat ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210971016
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik mag begin november naar de bedrijfsarts. Er is op kantoor hulp ingevlogen en ik werk een aantal uur per dag en soms gaat dat goed, soms niet. Ik heb nu voor mijn werkkamer een vogelhuisje neergezet en daar zie ik nu de vogeltjes en de eekhoorntjes en dat is wel leuk. Verder is het geloof ik niet echt mijn week. Morgen gaat de oudste op werkweek naar Praag en die is behoorlijk gestresst wat ook op mij weer zijn uitwerking heeft. Donderdag is de jongste jarig. En volgende week heb ik twee vrije dagen gepland staan met een uitje waar ik al tijden naar uit kijk, maar waarvan ik twijfel of ik het vol ga houden. Vandaag de fysio een berichtje gedaan met het verzoek of ik samen met haar kan kijken naar een goede manier van energie opbouwen. Ik geloof dat de samenvatting niet meer kut is, maar ook nog echt niet goed, dus ik denk dat het mwah gaat ofzo.
Mwah is beter dan kut :Y

Ziek zijn is lastig in het normale leven te plannen. En als dat normale leven dan ook nog eens af wijkt van de norm met werkweken en uitjes, is het nog ingewikkelder.

Heb je al eens aan een ergotherapeut gedacht? Die heeft mij tijdens de revalidatie enorm goed geholpen met mijn dagindeling en het aanvoelen en plannen van dingen.

Vanochtend was alles weer ingewikkeld en onoverzichtelijk en drama. Toen heb ik even bedacht wat de ergo zou adviseren en inmiddels is het wel weer redelijk ok hier.

Vogelhuisje O+
Spoilers!
pi_210971032
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:49 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vrij vandaag, maar toch nergens zin in. En een beetje matige vrije dagen, dit is dus precies waarom ik nooit vrij neem als ik geen grote plannen heb.

Ik heb toch wat gewerkt, want waarom niet. Ben naar de tandarts geweest en moet zo wat boodschappen doen om morgen de lunch voor m'n moeder te kunnen regelen. Ik wilde naar de kringloop, maar die zijn allemaal dicht hier op maandag. Matig.

Ik heb wel de bakker Van Maanen Crompouce (croissant/tompouce) besteld voor donderdag om een paar collega's te vertellen dat we een meisje krijgen. Dat schijnt een Tiktok-hype te zijn waar ze laatst over vertelden, dus ik vond dit een geldige reden om het eens te proberen.
Gewoon genieten van het feit dat je niets hoeft. Dat klinkt als een matige 'wacht maar!' , maar zo bedoel ik het niet. Niets hoeven is een status die met een klein kind niet zo binnen handbereik is.
pi_210971062
Ik ken interessant genoeg helemaal geen mensen die krampachtig doen over vegetarisch eten :? Maar misschien doe ik het zelf wel, ik hoef ook niet meer naar restaurant die geen goede vegetarische gerechten hebben. Niet dat ik het altijd neem, maar als je niet fatsoenlijk vleesvrij kan koken, ben je af voor mij. Bij ons trouwdag-etentje ook een heel fijn groentemenu van zes gangen genomen O+

Minder hoogstaand had ik zojuist voor eerst poutine *O* met vegan jus :P
pi_210971081
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:05 schreef Troel het volgende:

[..]
In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) "autistisch" heeft spastisch wel gewoon een betekenis volgens de Van Dale die niets met de ziekte/beperking te maken heeft.

Namelijk: overdreven, krampachtig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het woordenboek duid daar hoe het gebruikt wordt, het woordenboek schrijft niet voor hoe het gebruikt moet worden.

Het krampachtige van de onderste omschrijving komt gewoon van de verkrampte, spastische, mensen. Dus wat @Vanyel zegt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:41:31 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_210971107
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken interessant genoeg helemaal geen mensen die krampachtig doen over vegetarisch eten :? Maar misschien doe ik het zelf wel, ik hoef ook niet meer naar restaurant die geen goede vegetarische gerechten hebben. Niet dat ik het altijd neem, maar als je niet fatsoenlijk vleesvrij kan koken, ben je af voor mij. Bij ons trouwdag-etentje ook een heel fijn groentemenu van zes gangen genomen O+

Minder hoogstaand had ik zojuist voor eerst poutine *O* met vegan jus :P
We hadden pas een feestje amerikaanse stijl. Iedereen nam wat mee. Er zijn een paar mensen die veganistisch eten en een paar die vegetarisch eten, maar het gros eet gewoon (veel) vlees. WIj, als vleeseters, hadden een stoofpot mee (niet vega, niet vegan) en knabbelgroente met zelfgemaakte dip (de dip niet vegan, wel vega). Een van de aanwezigen snapte niet waarom we vlees meegenomen hadden. Want we wisten toch dat er mensen waren die het niet zouden eten.
Nou weet ik dat ik niet normaal ben, maar volgens mij was dit echt een vage gedachtenkronkel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:43:35 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_210971123
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het woordenboek duid daar hoe het gebruikt wordt, het woordenboek schrijft niet voor hoe het gebruikt moet worden.

Het krampachtige van de onderste omschrijving komt gewoon van de verkrampte, spastische, mensen. Dus wat @:vanyel zegt.
Was het maar waar dat het woordenboek dat zou voorschrijven, dan had ik het voorbeeld niet hoeven noemen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:44:35 #165
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210971130
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Troel het volgende:

[..]
We hadden pas een feestje amerikaanse stijl. Iedereen nam wat mee. Er zijn een paar mensen die veganistisch eten en een paar die vegetarisch eten, maar het gros eet gewoon (veel) vlees. WIj, als vleeseters, hadden een stoofpot mee (niet vega, niet vegan) en knabbelgroente met zelfgemaakte dip (de dip niet vegan, wel vega). Een van de aanwezigen snapte niet waarom we vlees meegenomen hadden. Want we wisten toch dat er mensen waren die het niet zouden eten.
Nou weet ik dat ik niet normaal ben, maar volgens mij was dit echt een vage gedachtenkronkel ;)
:Y 8)7 |:(
pi_210971346
Als ik catering moet bestellen zorg ik altijd dat ik weet wie vega eet en ik dacht daar ook rekening mee te houden.
Eye opener toen iemand me recent zei dat de vega gerechten door zowel vlees- als niet vleeseters worden gegeten (d’oh) En als een vegetariër wat achteraan in de rij staat, de vleeseters vóór hem alvast een lekker broodje vlees en de leukste vega broodjes hebben gepakt. Zitten ze weer met hun broodje kaas ;(

Dus nu bestellen we (ook als maar 5% vega eet) een kwart vlees en driekwart vega. Zodat iedereen lekker eet. En het is leuker voor de beestjes.
Bijwinst: vleeseters (inclusief ikzelf) ontdekken hoe lekker vegetarisch eten is.
pi_210971439
quote:

[..]
Ik snap die mensen wel.
Want uiteraard eis ik dat bij zo’n american party NIETS met kaas wordt meegebracht.
Want dat ga ik écht niet eten en wens ik dus ook niet aan blootgesteld te worden :{w

SPOILER
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:15:57 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_210971459
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik snap die mensen wel.
Want uiteraard eis ik dat bij zo’n american party NIETS met kaas wordt meegebracht.
Want dat ga ik écht niet eten en wens ik dus ook niet aan blootgesteld te worden :{w

SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210971461
quote:

[..]
Het is denk ik ook maar net wat je 'gewoon' vindt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:16:55 #170
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210971468
De enige vegetariërs die ik ken zijn onze overbuurvrouwen.
We komen af en toe bij elkaar voor een zelfgemaakt diner en wij houden rekening met hun keuze.
Mw. MM bereidt dan iets wat geen vlees bevat.

Eten we bij hen, dan zit er dus geen vlees in hun gerechten.
Als het lekker is (en dat is het meestal), dan mis ik echt geen vlees.
Ik sta er dan niet eens bij stil dat het vega is.

Een discussie of zelfs maar een gesprek over wel/niet vega hebben we verder nooit.
Het is een individuele keuze die m.i. geen enkele discussie waard is, als je simpelweg rekening met elkaars voorkeuren houdt.

Zelf lust ik bijv. geen mais in gerechten, mw. MM kan niet tegen paprika.
Dat is bij de meesten rondom ons bekend (of we melden het vooraf bij een restaurant of bij minder bekenden) en dus komen er zelden of nooit gerechten met mais of paprika op tafel. En indien wel, dan bedanken we en slaan we een rondje over.
Prima toch?
pi_210971470
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als ik catering moet bestellen zorg ik altijd dat ik weet wie vega eet en ik dacht daar ook rekening mee te houden.
Eye opener toen iemand me recent zei dat de vega gerechten door zowel vlees- als niet vleeseters worden gegeten (d’oh) En als een vegetariër wat achteraan in de rij staat, de vleeseters vóór hem alvast een lekker broodje vlees en de leukste vega broodjes hebben gepakt. Zitten ze weer met hun broodje kaas ;(

Dus nu bestellen we (ook als maar 5% vega eet) een kwart vlees en driekwart vega. Zodat iedereen lekker eet. En het is leuker voor de beestjes.
Bijwinst: vleeseters (inclusief ikzelf) ontdekken hoe lekker vegetarisch eten is.
^O^

Ondanks dat ik dus wel wat vlees eet, kies ik op zulke momenten altijd vega of vegan. Ik weet de herkomst van het vlees niet en ik hou niet eens van vleeswaren ook.

Ik heb momenteel trouwens enorm veel trek in vlees. Bijzonder hoe dat soms gaat.
Spoilers!
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:21:31 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210971501
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N

Vulva
Ja ok ok :T

Brein is beetje gefrituurd hier door de hitte.
De herfstvakantie op de Canarische Eilanden is ietsjes heter dan verwacht :')
pi_210971530
quote:
[ afbeelding ]
Wat een gemiste kans dat ze deze geen Tom Crouce hebben genoemd eigenlijk.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:25:23 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210971537
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:24 schreef Laureline het volgende:

[..]
Wel mee eens ja!
pi_210971631
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 15:01:28 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210971925
@Antraxxx zit je vrouw toevallig ook in De Bilt deze week? Iemand die ik ken van een uitwisseling zit daar deze week. "State food and veterinary service" klinkt wel als een soort NVWA, persoon in kwestie is ook dierenarts.
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:02:45 #178
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210971937
quote:
8s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Antraxxx zit je vrouw toevallig ook in De Bilt deze week? Iemand die ik ken van een uitwisseling zit daar deze week. "State food and veterinary service" klinkt wel als een soort NVWA, persoon in kwestie is ook dierenarts.
Even aanpassen naar Anthraxx, anders werkt de mention niet ;)
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:14:32 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_210972032
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Even aanpassen naar Anthraxx, anders werkt de mention niet ;)
Bij editten komt er geen melding helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:15:42 #180
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210972046
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij editten komt er geen melding helaas.
Huh, dat is suf :D
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:17:44 #181
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_210972059
quote:
@:Antraxxx zit je vrouw toevallig ook in De Bilt deze week? Iemand die ik ken van een uitwisseling zit daar deze week. "State food and veterinary service" klinkt wel als een soort NVWA, persoon in kwestie is ook dierenarts.
Nope. Ze heeft deze week nog haar laatste week geboorteverlof. ;). Maar klinkt inderdaad wel als dezelfde tak :).
pi_210972488
Ik heb zojuist gereserveerd bij Noma! :o
pi_210972607
Even reageren op van alles

@Candaasje wat moeilijk, voor hem maar ook voor de kring om hem heen. Hopelijk krijgt hij snel weer goede hulp. Maar wanneer dit vaker voorkomt, dat lijkt me voor hem ook zo erg. Als hij hier nu uitkomt, dan lijkt het dat je haast "wacht" op de volgende keer.

Vlees/vega Ik eet beiden, en beiden omdat ik het lekker vind. Met vlees probeer ik het wel zoveel mogelijk "netjes" te doen. Ben benieuwd hoe lang ik dat financieel kan volhouden, want netjes vlees ook ook vaak flink duurder vlees. Dan nog maar minder vlees waarschijnlijk.

Vega/groenten kroketten zijn ook gewoon erg lekker. Qua vlees vind ik de goulashkroketten het lekkers en krokettenkunst had ooit eens iets heel lekkers, maar weet niet meer wat.
De nieuwe vriezer in de combi is een schrikbarend stuk kleiner (laden zijn veel minder diep) dus ik wacht nog even tot de nieuwe losse vriezer er is voordat ik een bestelling bij krokettenkunst ga doen.

Nog weer een knuffel voor @Lonaa Het is zo'n klote tijd voor je.

BBQ Een van de bruiden heeft glutenintolerantie (ik twijfel wel hoe ernstig, zij eet meer gluten dan ik vis in ieder geval) en die had laatst een bbq bij één van de "opstandige" vrijgezellenfeest dames. Netjes (op app) doorgegeven dat ze geen gluten eet, dus graag een alternatief voor brood, wanneer ze dat niet konden vinden, even laten weten dan zou de bruid zelf wat meenemen. Nooit meer wat gehoord, dus zelf niets meegenomen. Er was brood, er was salade met croutons en nog meer dingen waar gluten in zaten -O- en reactie "oh dat wist ik niet" (app was gelezen)

Ik vraag altijd waar mensen wel/niet tegen kunnen. Maar geef ook altijd zelf door dat ik geen vis/schelp/schaaldieren eet. Laatst kwam iemand eten die ziek werd van chili. In het gerecht moest sambal. Dus zonder sambal gemaakt en het potje op tafel gezet. Zo moeilijk is het niet.

@Troel je bent ook hartstikke ziek geweest, logisch dat je lijf (en waarschijnlijk ook je geest) daar van moet herstellen. Wil je vast niet, ook logisch maar langzaamaan dan breekt het lijntje niet zij mij wijze moeder altijd.

TV kijkende poes, zo leuk. Elin doet dat regelmatig, maar Nika zat standaard voor de tv, oortjes naar voren en kijken maar.
SPOILER
Vandaag van alles besproken met een meneer die zijn gezin mag laten overkomen. Het zijn veel mensen die komen. Gelukkig had ik een tolk erbij. Deze meneer is vrijwel analfabeet, zijn telefoon is ook heel vreemd voor 'm. Gelukkig heeft hij de meeste papieren nu wel op orde, hopelijk kan het volgende week verstuurd worden.

In de middag ging ik wat boodschappen doen en op weg naar huis reed er voor me een meneer van links naar rechts, duidelijk aan het bellen. Op een gegeven moment kon ik er langs en bleek het de meneer te zijn die ik vanochtend had gesproken _O-

Morgen maar even in de groep bespreken dat het nog een keer duidelijk gemaakt moet worden aan de bewoners dat bellen op de fiets niet mag (net zoals wildplassen en nog wat andere dingen)
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:33:51 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210972820
quote:
@Anthraxx
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:36:53 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_210972849
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Nope. Ze heeft deze week nog haar laatste week geboorteverlof. ;). Maar klinkt inderdaad wel als dezelfde tak :).
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
@:Anthraxx
O-)

Lees: toen ik wilde doen wat jij deed, had hij al gepost :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:37:39 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210972856
:D
pi_210972962
Even een random advies vraag:
Voor manlief wil ik graag een plaatstalen wok van 28cm kopen als verrassing. Hij kookt bij ons altijd en ik heb er geen kijk op. Wat is een goede plaatstalen wok?
pi_210972984
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor manlief wil ik graag een plaatstalen wok van 28cm kopen als verrassing. Hij kookt bij ons altijd en ik heb er geen kijk op. Wat is een goede plaatstalen wok?
Vraag in een kookwinkel?
Indien in je regio? Bijv. https://www.kooklust.nl/
Bel anders voor advies en dan de webshop gebruiken?
Succes.
pi_210972986
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat wat een wok goed maakt is vooral hoe hij ingewerkt wordt en de brander die er onder zit. Voor de rest vooral kijken of hij degelijk voelt en lekker in de hand ligt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:58:59 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210973034
Dierenarts komt straks voorbij, net een laatste bosronde met meneer de Hont gelopen.
;(
pi_210973044
Het was een volle dag hier en daar met afspraken en gedoe.

Zeven dingen groot en klein afgestreept. w/
Vanavond nog een dingetje. Ophogen van krediet om over te maken was niet helemaal goed gegaan. Nu 4 uur wachten. Suf. Moi.

@Kaatje1 wrom die 1 eigenlijk? is er een Kaatje2 op de wereld?
Toch knap hoe een (bijna) analfabete /digibete meneer zijn weg vindt in de wereld.
Wij zijn niet helemaal achterlijk - denk ik - en lopen tegen van alles aan. Zie hierboven en bankoverschrijving.
pi_210973061
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dierenarts komt straks voorbij, net een laatste bosronde met meneer de Hont gelopen.
;(
Ach, heel veel sterkte voor jullie
pi_210973064
quote:
;(
Sterkte
pi_210973065
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:05 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker, denk ik.
Veel genieten en plezier.💐
pi_210973068
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:00 schreef AnneX het volgende:
Het was een volle dag hier en daar met afspraken en gedoe.

Zeven dingen groot en klein afgestreept. w/
Vanavond nog een dingetje. Ophogen van krediet om over te maken was niet helemaal goed gegaan. Nu 4 uur wachten. Suf. Moi.

@:Kaatje1 wrom die 1 eigenlijk? is er een Kaatje2 op de wereld?
Toch knap hoe een (bijna) analfabete /digibete meneer zijn weg vindt in de wereld.
Wij zijn niet helemaal achterlijk - denk ik - en lopen tegen van alles aan. Zie hierboven en bankoverschrijving.
Er was al een Kaatje. En ik had diverse variaties maar niets werkte. Dus toen werd het 1
pi_210973071
quote:
;(
😢 jullie hebben een mooie tijd gedeeld.
Sterkte.
pi_210973127
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dit is waarom ik altijd al snel op een buffet duik als er lunch is verzorgd. Voel me altijd wat bezwaard, maar heb ook regelmatig mensen 'mijn' broodje op zien eten voor mijn neus. Tof dat je het zo aanpakt :).

Jan, sterkte ;( .
pi_210973161
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:05 schreef Sodemieters het volgende:
_O_
Spoilers!
pi_210973180
quote:
;(
Sterkte ;(
Spoilers!
pi_210973212
quote:
;(
Sterkte :*
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:34:08 #201
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210973349
quote:
;(
;( veel sterkte!
pi_210973359
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lekker, denk ik.
Veel genieten en plezier.💐
Ja, ik ben erg benieuwd. Ik had het een paar maanden geleden al geprobeerd, bij de vorige ronde, maar was toen niet snel genoeg. Je moet echt klaar zitten op het moment dat de reserveringen open gaan, niet aarzelen over datum of tijdstip, gelijk boeken. Anders ben je sowieso te laat. Na vijf minuten zit alles vol. En dat is niet voor de komende maand of zo, we hebben het over de periode half januari t/m eind mei. Vol. Binnen vijf minuten.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:38:58 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210973407
Eerste dag weer overleefd. Er is weer orde in de chaos.
En Heb per 1/11 een nieuwe manager. Wie het is dat is geen verrassing en steunen we van harte. Moment waarop is zeg wel ruim een half jaar ´te vroeg´.
Mn huidige manager zou per 1-1-2025 er mee stoppen. Maar besloot na een roerig laatste jaar dat te vervroegen naar 1-7-2024. Echter zijn besluit heeft niet 'tot rust' geleid en wil er eigenlijk direct uit. Hij is momenteel ook afwezig.
Hoe dat afloopt horen we snel. Het nieuwe opperhoofd om mee te werken ben ik blij mee. :Y Totaal ander type dan mn huidige manager, maar wel een fijne :Y.

Sterkte Jan :*
pi_210973685
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:24 schreef Laureline het volgende:

[..]
Laureline O+

Ik vind het altijd zo leuk jouw avatar te zien. Het is toch een heldin.
pi_210973789
Ach @Jan_Onderwater, is het toch zo ver. Sterkte.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:30:32 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210973921
quote:
;(
Sterkte
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210973983
@Candaasje, @Lonaa en @Jan_Onderwater :* voor jullie alledrie.

Candaasje, wat een verdrietige en heftige situatie zo. Zou jij zelf een rol willen spelen bij het onder de aandacht brengen van hoe ernstig het is en hoe slecht het gaat bij hulpverleners? Ik heb dit academisch jaar bv een keer gebeld naar de hulpverlener van één van mijn studenten om aan te geven dat een collega en ik ons ernstig zorgen maken om haar welzijn ivm suïcidale gedachten en een verleden met een poging, omdat ik niet het idee had dat zij dit zelf echt zo duidelijk kon uiten (zij zegt dan eerder iets van 'het gaat niet zo goed, weten jullie al wanneer ik terecht kan'). Uiteraard wel met toestemming van de betreffende student en ook tevoren aangegeven wat ik zou willen zeggen tegen de hulpverlener en daar dus ook toestemming voor.

Lonaa, de laatste paar dagen samen met Dora zijn ingegaan. Hoe voel je je er nu bij? Het lijkt me zo'n rollercoaster van emoties met ook zoveel verschillende emoties door elkaar.. en dan is de rest van de situatie ook nog eens allemaal aan het veranderen. Hoe bevalt je nieuwe stekje?

Jan_Onderwater, een mooi afscheid gewenst. Zo verdrietig.. ;(
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 18:35:43 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210973988
Sterkte Jan.
pi_210974150
Jan ;(
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:12:20 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210974340
Hij is heel vredig ingeslapen begroete de Dierenarts nog vrolijk, in zijn koppie was ie nog zo goed, maar hij kon nauwelijks nog ademen. Hij is vredig ingeslapen. Altijd vriendelijk naar iedereen geweest en gek op kinderen hier in de buurt en zij op hem.
Ga hem heel erg missen.
pi_210974365
Gecondoleerd, lijkt me vreselijk. ;(
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:16:50 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210974385
Sterkte, Jan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210974785
Och Jan, wat verdrietig
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:53:55 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210974955
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hij is heel vredig ingeslapen begroete de Dierenarts nog vrolijk, in zijn koppie was ie nog zo goed, maar hij kon nauwelijks nog ademen. Hij is vredig ingeslapen. Altijd vriendelijk naar iedereen geweest en gek op kinderen hier in de buurt en zij op hem.
Ga hem heel erg missen.
:{
Sterkte…
pi_210975495
quote:
Ga hem heel erg missen.
Hij heeft een prachtig leven bij jullie gehad en zal voor altijd in je herinnering voortleven. Heel veel sterkte, het is hoe dan ook zwaar :*
pi_210975544
-O- :'(
pi_210975570
quote:
Ga hem heel erg missen.
;( :*
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:58 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210976144
Sterkte Jan!

Tevens, waarom is het ineens KOUD?
Ik had geen winterjas ingepakt en daar baal ik nu wel van geloof ik..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:07:03 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210976284
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:18:08 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210976669
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef Barreltje het volgende:
Sterkte Jan!

Tevens, waarom is het ineens KOUD?
Ik had geen winterjas ingepakt en daar baal ik nu wel van geloof ik..
Bedacht me net toen ik de auto voor de deur zette om meneer de hont morgen weg te brengen er aan, verrek, heb er de zomerbanden nog op zitten.
pi_210977424
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bedacht me net toen ik de auto voor de deur zette om meneer de hont morgen weg te brengen er aan, verrek, heb er de zomerbanden nog op zitten.
Waar breng je hem naartoe?
pi_210978762
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hij heeft een prachtig leven bij jullie gehad en zal voor altijd in je herinnering voortleven. Heel veel sterkte, het is hoe dan ook zwaar :*
Wat Isabeau hierboven al zo mooi zegt, @Jan_Onderwater! Veel sterkte :*
  maandag 16 oktober 2023 @ 22:40:33 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210978999
quote:

[..]
bweh.. ik was vergeten de zomerbanden er op te laten zetten.. ik geloof dat ik het wel weer uitzit tot de " winter"
pi_210979662
M’n zus had, door de armbreuk, ook helemaal vergeten de zomerbanden erop te laten zetten, nav jullie opmerkingen haar gebeld en ze was blij, was het al weer vergeten
pi_210980947
Heel veel sterkte, Jan!
pi_210980994
Heel veel sterkte Jan, het zal vreemd stil zijn in huis nu :*
pi_210981001
Goedemorgen.
Het is koud! 2,4o

Vandaag meneer Hond naar de laaste rustplaats brengen dus?
Sterkte, dat het maar een mooie rit mag zijn.
pi_210981021
Ik reageer later vanavond nog even beter inhoudelijk hoor, op reacties richting mij. Vriend is weer thuis, het ging gelukkig gisteren weer wat beter. We hebben zelfs kunnen wandelen door het bos. En stomme morbide grappen kunnen maten :') O+ ;

‘Zag je vannacht nog dat hert?
‘Ja, ik dacht nog, dat is een fijn avondmaal!
‘Maar B, je was je kruisboog vergeten…. ‘

SPOILER
Verder veel gepraat. Afspraken gemaakt om te zorgen dat hij de volgende keer wel zelf belt (nu was het mijn appje dat ik stom toevallig op het juiste tijdstip verzond…). Dus dat waren best zware gesprekken. Maar ook fijn dat het kan.

Nu amper geslapen, iets teveel te verwerken geloof ik. Zo naar werk, daar maar aangeven dat ik vandaag op halve kracht sta. :)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:28:15 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981094
quote:
Abonnee-only :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:30:22 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981107
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:01 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:36:59 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210981131
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 06:53 schreef Candaasje het volgende:
Heel veel sterkte Jan, het zal vreemd stil zijn in huis nu :*
Mevrouw de Hont in mijn avatar is er nog, die is de luidruchtige
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:49:22 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981165
Heel veel sterkte Jan en hopelijk gaat het met mevrouw Hont ook goed, die zal wellicht ook haar maatje missen?

Hier net de oudste op de bus naar Tsjechië gezet. Werkweek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210981240
@Jan_Onderwater
Heel veel sterkte!

@Candaasje succes met werken en fijn dat je er kan zijn voor jullie vriend

@Troel knuffel dat het nog niet allemaal zo gaat zoals je wilt dat het gaat

@Lonaa dikke knuffel voor alles wat er speelt....en voor Dora
pi_210981273
Och Jan, sterkte. Het klinkt als een mooie laatste dag en het juiste moment.

@Candaasje, let je ook een beetje op jezelf?

@Yinny, goedemorgen, hoe is het nu?

Hier is het koud. Even wennen weer.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:26:07 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210981357
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:27:28 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210981374
Dank jullie allemaal voor de lieve woorden. Het was idd een mooie laatste dag. Mevrouw de Hont is eentje met een wat bewogen jeugd, dus die denkt vooral aan zichzelf. Ze is heel lief, maar is niet in een fijn huishouden opgegroeid
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:36:00 #237
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210981433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef fietsie het volgende:
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Daar sluit ik me bij aan.
Er gebeurt nog al wat hier en daar… :{

Vanmorgen liep ik om 7.30 uur buiten in de veronderstelling dat het al 8.30 uur was.
Ik begreep al niet waarom het nog zo donker was…

Vanavond maar even geen honkbal in R'dam voor mij, de inhaalwedstrijd van afgelopen donderdag sla ik over.
Het staat 2-2 in wedstrijden, er staat vanavond dus nog niks op het spel en we bleken voor vandaag kaartjes te hebben voor de opnames van het TV programma Maestro.
Na de marathon wedstrijddagen afgelopen weekend dus maar even wat tijd met mw. MM doorbrengen. Die heb ik van het weekend niet veel gezien, ook omdat zij de halve marathon van Amsterdam heeft gewandeld…
pi_210981639
Ik heb al drie nachten achter elkaar goed geslapen O+
Spoilers!
pi_210981675
Mogge!

Hier ook al een aantal goede nachten, behalve zondag op maandag omdat ik toen de middag paracetamol was vergeten.

Langere dag @MadMaster :D

Pfff gisteren naar de eerste 2 afleveringen gekeken over Jimmy Saville, en hoe hij jarenlang kinderen en zwakkeren kon misbruiken maar op de een of andere manier er mee weg kon komen.
pi_210982149
@Candaasje ik snap de morbide grappen wel :') Ik hoop maar dat hij zich de afspraak contact op te nemen herinnert in een zwaar moment. Dan ben je denk ik alleen met jezelf bezig en niet bezig met hulp zoeken/denken aan hulp zoeken.

Jij ook veel sterkte :* Het is prachtig dat je hebt kunnen helpen en kan helpen, maar je bent niet verantwoordelijk voor hem :* (voor als het toch mis gaat: het is niet jouw schuld - bedoel ik).
pi_210983184
Ik heb ook al een paar nachten goed en voldoende geslapen.

Gisterenavond fikkie gestookt, sterren gekeken en hotdogs laten verbranden boven het open vuur. O+
pi_210983393
Klinkt bijna romantisch :')
pi_210983940
Ik heb een betaalverzoekje gemaakt voor een ieder die iets wil bijdragen aan de verhuizing van Dora. Er is een betaallink beschikbaar als je mij een DM stuurt. Of PM. Of het hier gewoon even meldt. Het bedrag is vrij te kiezen. :)
pi_210983958
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een betaalverzoekje gemaakt voor een ieder die iets wil bijdragen aan de verhuizing van Dora. Er is een betaallink beschikbaar als je mij een DM stuurt. Of PM. Of het hier gewoon even meldt. Het bedrag is vrij te kiezen. :)
yes pls
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:07:03 #245
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210983960
quote:
Kom maar door!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:07:51 #246
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210983967
Misschien is per DM/PM beter trouwens, ik verwacht een hoge opkomst en dan spammen we heel het topic vol :)
pi_210983994
quote:
Doe! 😘

Vanuit de kapper stoel :W
pi_210983996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:07 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien is per DM/PM beter trouwens, ik verwacht een hoge opkomst en dan spammen we heel het topic vol :)
Ik schiet hier een beetje van vol.
pi_210984004
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe! 😘

Ja, kapper. Dat moet ik ook al weken. :')
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:16:20 #250
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210984072
Ik al maanden :D Nog geen nieuwe kapper uitgekozen in m'n nieuwe thuisstad. Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag. Een thuiskapper uitproberen voor m'n peuter (en mezelf), misschien raakt hij dan net iets minder enorm over de zeik.
pi_210984096
Ik moet er even geld voor vinden en/of het belangrijk genoeg vinden. :')
pi_210985290
quote:
Stuur maar op dat linkje
pi_210985308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Stuur maar op dat linkje
Done.
pi_210985699
Toen ik in een studentenhuis woonde, ging ik toch wel 1 x maand naar de wasserette.
En vond het nog leuk ook: gemangelde lakens. O+
Gister kwam ik de laatste variant tegen https://www.revolution-laundry.com/nl-nl/
Naast Basic fit en het tankstation.
pi_210985725
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef AnneX het volgende:
Toen ik in een studentenhuis woonde, ging ik toch wel 1 x maand naar de wasserette.
En vond het nog leuk ook: gemangelde lakens. O+
Gister kwam ik de laatste variant tegen https://www.revolution-laundry.com/nl-nl/
Naast Basic fit en het tankstation.
Zoiets is hier in de buurt ook. Denk steeds als ik er langs fiets “volgende keer afstappen en een zien hoe dat werkt “
pi_210985879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank jullie allemaal voor de lieve woorden. Het was idd een mooie laatste dag. Mevrouw de Hont is eentje met een wat bewogen jeugd, dus die denkt vooral aan zichzelf. Ze is heel lief, maar is niet in een fijn huishouden opgegroeid
Heel veel sterkte met het verlies van je hond. Blijft altijd een heel verlies
I solemnly swear i'm up to no good
pi_210985919
De kringloop bij mn ouders is doorgaans matig voor kleding, maar vandaag jackpot. 3 jurkjes voor 5 piek per stuk. Ze zien er allemaal ongedragen uit en 1 had zelfs het originele prijskaartje nog *O* 99 euro *O*
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:49:58 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210986038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
De kringloop bij mn ouders is doorgaans matig voor kleding, maar vandaag jackpot. 3 jurkjes voor 5 piek per stuk. Ze zien er allemaal ongedragen uit en 1 had zelfs het originele prijskaartje nog *O* 99 euro *O*
Gefeliciteerd!
Zo vond ik jaaaaren geleden bij de kringloop een hele zwik overhemden in mijn maat, allemaal poepchique merken, voor 1,50 - 2 euro per stuk. Thuis in de was gegooid en jarenlang plezier van gehad.
Soms kan je zo geluk hebben, stapels strips, prof keukenapparatuur waar men geen idee van heeft wat het is (Mandoline die nieuw 220 kost), koksmes ofzo voor een prikkie
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:52:22 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210986053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Zo vond ik jaaaaren geleden bij de kringloop een hele zwik overhemden in mijn maat, allemaal poepchique merken, voor 1,50 - 2 euro per stuk. Thuis in de was gegooid en jarenlang plezier van gehad.
Soms kan je zo geluk hebben, stapels strips, prof keukenapparatuur waar men geen idee van heeft wat het is (Mandoline die nieuw 220 kost), koksmes ofzo voor een prikkie
De tijd van een Leica M6 voor ¤15 bij de kringloop is helaas voorbij ;(
pi_210986070
Overdag ging het wel qua temperatuur.
Alhoewel mijn winterjas aan voor het eerst.

Nu ook de cv aan. Het is nu 17,5 o en dat is een beetje bar. En afzien.

Straks een sushi bowl met oa. ingemaakte radijs en warm gerookte zalm. :Y)
Bij de groenteman zag ik boerenkool. Je weet wel, de struiken van het land.
Er is nog geen nachtvorst geweest. Dus even wachten.
pi_210986083
Trouwens…nachtvorst wordt wel verwacht volgende week. O-)
pi_210986550
@Lonaa ik wil ook graag pm/dm van je!
pi_210986597
@Lonaa ook berichtje graag!
pi_210986606
Collega heeft vandaag ook weer de hele dag op Close Without Save zitten duwen ipv Submit :'( manmanman hoe bestaat het :')
We kwamen er om 16:00 achter :')
pi_210986610
Jullie zijn zulke schatten O+
pi_210986622
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:57 schreef AnneX het volgende:
Trouwens…nachtvorst wordt wel verwacht volgende week. O-)
Ik vind het vandaag al fris.
pi_210986636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Collega heeft vandaag ook weer de hele dag op Close Without Save zitten duwen ipv Submit :'( manmanman hoe bestaat het :')
Voor zo iemand zou je toch een functie elders moeten zoeken |:( |:(
pi_210986640
Grooooote pan hutspot gemaakt, net chocomel met rum smaak op, verwarming voor het eerst aan.
Hallo herfst!

Vanmorgen leek me ook (pas) een uitstekend moment om de mobiele airco op te bergen :')
pi_210986747
Waarom is close without save überhaupt een knop vraag ik mij dan af... Das ook een... keuze...
pi_210986777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom is close without save überhaupt een knop vraag ik mij dan af... Das ook een... keuze...
Dit.
pi_210986969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou zeggen, dat doe je, tig jaar geleden, één keer, blijkt dom te zijn en daarna nooit meer.
pi_210987012
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik vind het vandaag al fris.
Vandaag vond ik het minder koud dan gisteren, maar toen was ik om 9 uur onderweg, vandaag pas om 1230. In het zonnetje was het prima buiten zitten. Het verschil is bij de boten goed te zien, vandaag zaten er veel buiten, gisteren nauwelijks
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:46:40 #273
63722 z80
I fink you freaky
pi_210987118
quote:

[..]
Sterkte. En geef hondt nummer 2 wat extra aandacht.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:47:49 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_210987133
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]
bweh.. ik was vergeten de zomerbanden er op te laten zetten.. ik geloof dat ik het wel weer uitzit tot de " winter"
Hier ook de zomers er nog onder. terwijl de wagen afgelopen week nog op de brug stond voor onderhoud.
Als het echt koud gaat worden eens een wissel uitvoeren.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:51:15 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_210987185
quote:
Stuur maar door. Kan wel even duren ivm wat druk in prive omgeving.
pi_210987199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Stuur maar door. Kan wel even duren ivm wat druk in prive omgeving.
Dat geeft natuurlijk niet. Lief. Ik stuur je een DM.
pi_210987203
Ik heb het dus wel enorm koud dus ik ga even 2359123 minuten heet douchen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:54:48 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_210987237
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe! 😘

Kapper. Ik kan het waarschijnlijk nog 1 keer redden door zelf de schaar te hanteren. Maar daarna is de "welkomsmat" in de nek te groot. En dat luk me niet om zelf te snoeien.
pi_210987349
quote:
Dan op z'n minst met toeters en bellen waar je niet omheen kan.
pi_210987402
Topic pointer O+
Spoilers!
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:14:19 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210987604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, dat doe je, tig jaar geleden, één keer, blijkt dom te zijn en daarna nooit meer.
Bij m'n vorige werkgever hadden we in het ERP programma Ridder twee delete knoppen.

Degene in de titelbalk was om de stuklijst waarin je op dat moment bezig was, gehele weg te gooien. Iets lager dezelfde knop om een artikel of sub-stuklijst uit de bestaande stuklijst te gooien.

Toen ik een van m'n eerste stuklijsten maakte, kwam vrij vlot de vraag "zit er een ongedaan maken knop in Ridder?" Die vraag stelde elke nieuwe persoon één of twee keer :+
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:22:56 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210987785
quote:
In Inventor/Vault check je een bestand uit van de server dan kan je het bestand bewerken en iemand anders niet. Je kunt daarna het bestand inchecken (boel wordt dan dus opgeslagen) of undo check out.

Er zijn genoeg situaties waarin undo check-out wordt gebruikt :Y
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:52:48 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210988255
@Lonaa Ik wil ook graag een kleinigheidje bijdragen

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-10-2023 21:00:47 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210988269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Loona Ik wil ook graag een kleingheidje bijdragen
O+
pi_210988364
Ik jaste vandaag the Walk in er doorheen op NPO en kwam ineens de sig van @Kaatje1 in het wild tegen :o
pi_210988487
En nu moet ik weer iets nieuws zoeken :'(

Nog steeds kapotmoe de hele tijd en naast een beetje werken hier en daar, en een enkel ding buiten de deur, heb ik nergens energie voor anders dan series bingen en met poes kletsen :'(
pi_210988514
@Lonaa doe eens een berichtje O+
pi_210988522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

Nog steeds kapotmoe de hele tijd en naast een beetje werken hier en daar, en een enkel ding buiten de deur, heb ik nergens energie voor anders dan series bingen en met poes kletsen :'(
Heb je Het Gouden Uur al gezien op de Netflix?
pi_210988525
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Candaasje het volgende:
@:Lonaa doe eens een berichtje O+
Done.
pi_210988540
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Heb je Het Gouden Uur al gezien op de Netflix?
Ja :'(

Wel echt een aanrader *O* En Nasrdin Dchar ook wel een lekkertje :9~
pi_210988549
NU HEB IK IETS FRANS OPGEZET EN DAAR HEB IK HELEMAAL DE AANDACHTSBOOG NIET VOOOOOOR :'( :'( :'(
pi_210988554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

Is t een leftover van de recente corona?
Hoe doet man het nu?

Zelf ben ik the Good Fight aan het bingen. Vervolg op the Good Wife.
The Morning Show wacht ik op de laatste episodes.
Al dat stomme wereld nieuws.
pi_210988557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja :'(

Wel echt een aanrader *O* En Nasrdin Dchar ook wel een lekkertje :9~
Is lang geleden dat ik wakker gebleven ben om een serie af te kijken, maar dit was wel pareltje.

Je kunt altijd Downton Abbey nogmaals bingen.
pi_210988560
quote:
NU HEB IK IETS FRANS OPGEZET EN DAAR HEB IK HELEMAAL DE AANDACHTSBOOG NIET VOOOOOOR :'( :'( :'(
Herkenbaar +1.
pi_210988580
quote:
Nou, vergeet bovenstaande post dan maar.

Ondertussen druk met appen met buren over een afscheidskadootje voor de verhuis buurvrouw.
Foto’s van de huidige woonomgeving. 8)7
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:12:26 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_210988588
Note to self.
Niet proberen van een inval trainer te winnen met een iets te zware kettlebell. Dit geef binnen 24 uur spierpijn.
Wel gewonnen.
SPOILER
pi_210988614
Ja het is nog steeds de kerona. Neem ik dan maar aan, dat ik niet ondertussen stiekem aan iets anders aan het wegkwijnen ben. De man claimt weer helemaal beter te zijn. Ik vind de man nog warrig en minder energiek dan normaal
pi_210988690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja het is nog steeds de kerona. Neem ik dan maar aan, dat ik niet ondertussen stiekem aan iets anders aan het wegkwijnen ben. De man claimt weer helemaal beter te zijn. Ik vind de man nog warrig en minder energiek dan normaal
Misschien zijn jullie gewoon op leeftijd.
pi_210988798
@Lonaa mag ik een linkje?
Dikke knuffel voor @Tele6
En dikke knuffel voor Jan ;(

Of gewoon dikke knuffels all around want soms hoef je m niet nodig te hebben om m toch nodig te hebben.
pi_210988873
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje, @:Lonaa en @:Jan_Onderwater :* voor jullie alledrie.

Candaasje, wat een verdrietige en heftige situatie zo. Zou jij zelf een rol willen spelen bij het onder de aandacht brengen van hoe ernstig het is en hoe slecht het gaat bij hulpverleners? Ik heb dit academisch jaar bv een keer gebeld naar de hulpverlener van één van mijn studenten om aan te geven dat een collega en ik ons ernstig zorgen maken om haar welzijn ivm suïcidale gedachten en een verleden met een poging, omdat ik niet het idee had dat zij dit zelf echt zo duidelijk kon uiten (zij zegt dan eerder iets van 'het gaat niet zo goed, weten jullie al wanneer ik terecht kan'). Uiteraard wel met toestemming van de betreffende student en ook tevoren aangegeven wat ik zou willen zeggen tegen de hulpverlener en daar dus ook toestemming voor.

SPOILER
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:30 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:27 schreef Isabeau het volgende:
@:candaasje ik snap de morbide grappen wel :') Ik hoop maar dat hij zich de afspraak contact op te nemen herinnert in een zwaar moment. Dan ben je denk ik alleen met jezelf bezig en niet bezig met hulp zoeken/denken aan hulp zoeken.

Jij ook veel sterkte :* Het is prachtig dat je hebt kunnen helpen en kan helpen, maar je bent niet verantwoordelijk voor hem :* (voor als het toch mis gaat: het is niet jouw schuld - bedoel ik).
SPOILER
pi_210988891
Bam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')