Omdat het soms ineens enorm kan gaan stortregenen en als je op dat moment een scherpe enkelbaansbocht in rijdt, kan je niet zo maar even vol op de rem gaan staan als je niet meer kunt zien waar de weg is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Verlichting op een snelweg of autoweg? Waarom? Die zijn breed, geen kruisend verkeer en berekend op een hogere snelheid dan er nu op gereden wordt. En op elke moderne auto zit verlichting die ruim voldoende is.
Zet straatverlichting alleen daar waar gevaar situaties zijn. Dus daar waar meerdere wegen haaks bij elkaar komen of waar fietsers/voetgangers oversteken.
Dat het bij slecht weer lastiger is, maakt direct de regel in de verkeerswet duidelijk. Je dient je snelheid aan te passen aan de verkeerssituatie.
Ja. Maar dit gebeurt bijna nooit.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat het soms ineens enorm kan gaan stortregenen en als je op dat moment een scherpe enkelbaansbocht in rijdt, kan je niet zo maar even vol op de rem gaan staan als je niet meer kunt zien waar de weg is.
Die kat krijgt ook amper te eten hoor, zielig best, zwaar levenquote:
Er is koffie, voedsel en geouwehoer in de kantine. Daar ga ik me nu op storten...quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga dan even iets doen manAnders zit je daar alleen maar te verkleumen
Of is het niet geplaceerd?
Kan jij dan ff het Lenny Kravitz topic van e.o.a. slotje halen? Dankquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:01 schreef MadMaster het volgende:
Het zwembad in Rotterdam...
[ afbeelding ]
Wedstrijd begint pas om 16.00 uur i.p.v. 14.00 uur.
We zijn in ieder geval op tijd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dinosaursquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Irt Alf die niet zo lang geleden voorbij kwam![]()
quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:18 schreef Blues het volgende:
Ik deed een fietstoggie en wandelingetje bij de Oosterplas in de duinenMooi daar, BluesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Done!quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan jij dan ff het Lenny Kravitz topic van e.o.a. slotje halen? Dank
Wat een dagquote:Op zondag 15 oktober 2023 14:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteren weer een nogal bizarre dag. Ik zou een hardloopevenement hebben, maar toen werd afscheid van m'n favo coördinator van vrijwilligerswerk ook die dag gepland. Dus gisteren was m'n dag
6:00 op
7:00 op de fiets, 30 km fietsen (wind tegen)
8:30 bij de start van de hardloopestafette
9:20 achter de eerste loper aan mountainbiken (fijn dat het die nacht zo geregend had)
10:00 zelf rennen
10:30 naar volgende wisselpunten van de estafette fietsen
11:30 naar huis fietsen 25 km (ook wind tegen, gek genoeg)
12:45 thuis, douchen, omkleden, spullen pakken
13:30 trein
15:00 afscheid coördinator met een wandeling, rondleiding door een kasteeltuin, en een etentje
22:30 trein
0:00 thuis![]()
![]()
Kortom vandaag kan ik exact NIKS van mezelf verwachten, ik ben echt mega gaar
Ja begonnen!quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er is koffie, voedsel en geouwehoer in de kantine. Daar ga ik me nu op storten...
Wegens de tv?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:01 schreef MadMaster het volgende:
Het zwembad in Rotterdam...
[ afbeelding ]
Wedstrijd begint pas om 16.00 uur i.p.v. 14.00 uur.
We zijn in ieder geval op tijd...
Is het afscheid nemen begonnen? En een emo week +++in het vooruitzicht?quote:Op zondag 15 oktober 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:
Vriendinnetje heeft net afscheid genomen van Dora, dus we hebben even flink gehuild.
Nu pak ik nog even een doos in, breng er een aantal naar de opslag (de buurvrouw) en dan ga ik op de bank zitten. Het is namelijk ook nog in mn rug geschoten vanochtend. Vet top.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Dat doe je met friet of kroketten toch ook niet? Maar ik zou 'm wel op een wat lagere temperatuur doen en dan langer. Zodat de buitenkant een bruine kleur blijft ipv zwartquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moet een appelflap ontdooien voor hij de airfryer in gaat?
Al afgebakken appelflap? Die ga je denk ik lastig helemaal warm krijgen als die nog bevroren is. Of lage temp.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben niet heel helder. Je redenering klinkt goedquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat doe je met friet of kroketten toch ook niet? Maar ik zou 'm wel op een wat lagere temperatuur doen en dan langer. Zodat de buitenkant een bruine kleur blijft ipv zwart
Ja geen idee. Ligt nog in de vriezer na een tgtg.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al afgebakken appelflap? Die ga je denk ik lastig helemaal warm krijgen als die nog bevroren is. Of lage temp.
Als ie al afgebakken was voor het invriezen zou ik hem eerst laten ontdooien jaquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met JOUW mond nog welquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben niet heel helder. Je redenering klinkt goed![]()
En gatverdegatver. Er zit iemand in Per Seconde Wijzer die steeds heel goor met mijn mond en tong zit te doen terwijl hij vragen beantwoordt. Gelukkig zoomen ze dan goed in
Wat voor tv heb jijquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben niet heel helder. Je redenering klinkt goed![]()
En gatverdegatver. Er zit iemand in Per Seconde Wijzer die steeds heel goor met mijn mond en tong zit te doen terwijl hij vragen beantwoordt. Gelukkig zoomen ze dan goed in
Oh gatverdamme. Nou is het allemaal nog 1000 ergerquote:Op zondag 15 oktober 2023 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met JOUW mond nog wel![]()
Ik kan daar ook slecht tegen
Kusje op je migraine maar een grinnik voor je typos qua tekst en produkt.quote:
Kan je dan wel blijven werken?quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
Het zijn wel puike typo's![]()
voor je migraine.
Ik had vrijdag opeens drie aura's achter elkaar (op mijn werk) Normaal altijd een, laatst opeens twee achter elkaar, dat vond ik al stom maar dit is wel heel overdreven. Ik weet niet goed of ik nog hormonaal ontregeld ben of dat ik maar weer eens een tripje hoofdpijnpoli moet maken.
Veel van deze!quote:Op zondag 15 oktober 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:
Vriendinnetje heeft net afscheid genomen van Dora, dus we hebben even flink gehuild.
Nu pak ik nog even een doos in, breng er een aantal naar de opslag (de buurvrouw) en dan ga ik op de bank zitten. Het is namelijk ook nog in mn rug geschoten vanochtend. Vet top.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:36 schreef Lonaa het volgende:
Jullie zijn lief. Het komt nu allemaal bij elkaar en ik vind het eng en spannend.
Deze dagen lijken me echt zo ontzettend klote voor julliequote:Op zondag 15 oktober 2023 20:36 schreef Lonaa het volgende:
Jullie zijn lief. Het komt nu allemaal bij elkaar en ik vind het eng en spannend.
Nou, er is eigenlijk geen zak aan als je geen vlees eet. Er zijn helemaal geen vleesvervangers, ik heb hier en daar wat champignons en wat ei kunnen eten. En ondertussen zijn de andere mensen biefstuk en garnalen en vis en schnitzels en bitterballen en kip enz enz aan het eten.quote:
Ik denk dat dit wokspecifiek is. De wok hjier in de buurt waar we donderdag naar toe gaan heeft wel diverse keuzes en daar spreken ze wel Nederlands (en overal staan bordjes bij met inhoudsinformatie en allergenen e.d.).quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, er is eigenlijk geen zak aan als je geen vlees eet. Er zijn helemaal geen vleesvervangers, ik heb hier en daar wat champignons en wat ei kunnen eten. En ondertussen zijn de andere mensen biefstuk en garnalen en vis en schnitzels en bitterballen en kip enz enz aan het eten.
Gelukkig bleken het groenteloempia's te zijn (nadat ik een medewerker had gevonden die me verstond).
Het is me niet gelukt om na te vragen of de dumplings vlees hadden, maar m'n tafelgenoten dachten kip te proeven. Helaas.
De toetjes zijn wel leuk natuurlijk
Als dit nodig is om m'n buren beter te leren kennen ga ik mee. Maar het zou niet mijn keuze zijn
Volgens mij is dat hoer bij een enorme wok ook, daar is ook best veel westers eten, enorme vreetschuur eigenlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wokspecifiek is. De wok hjier in de buurt waar we donderdag naar toe gaan heeft wel diverse keuzes en daar spreken ze wel Nederlands (en overal staan bordjes bij met inhoudsinformatie en allergenen e.d.).
Dat is goed om te wetenquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wokspecifiek is. De wok hjier in de buurt waar we donderdag naar toe gaan heeft wel diverse keuzes en daar spreken ze wel Nederlands (en overal staan bordjes bij met inhoudsinformatie en allergenen e.d.).
Nauwelijks. Ik ben eerst maar met mijn ogen dicht gaan kolvenquote:
Lekker hoer! Ook het etenquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hoer bij een enorme wok ook, daar is ook best veel westers eten, enorme vreetschuur eigenlijk.
Mooi beeld, een hoer bij een enorme wokquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hoer bij een enorme wok ook, daar is ook best veel westers eten, enorme vreetschuur eigenlijk.
Groente van de wok zijn die een probleem? Omdat ze wel in hetzelfde water worden gekookt als vlees?quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, er is eigenlijk geen zak aan als je geen vlees eet. Er zijn helemaal geen vleesvervangers, ik heb hier en daar wat champignons en wat ei kunnen eten. En ondertussen zijn de andere mensen biefstuk en garnalen en vis en schnitzels en bitterballen en kip enz enz aan het eten.
Gelukkig bleken het groenteloempia's te zijn (nadat ik een medewerker had gevonden die me verstond).
Het is me niet gelukt om na te vragen of de dumplings vlees hadden, maar m'n tafelgenoten dachten kip te proeven. Helaas.
Als dit nodig is om m'n buren beter te leren kennen ga ik mee. Maar het zou niet mijn keuze zijn
Ja natuurlijk kan ik groenten eten. Dat die in hetzelfde water gaan als vlees en vis is dan maar zo.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Groente van de wok zijn die een probleem? Omdat ze wel in hetzelfde water worden gekookt als vlees?
Ik vind eet best veel groente in zo'n wokhok![]()
Hier staan wel bordjes bij, men spreekt wel Nederlands en het zijn ook niet allemaal Aziaten.
Ik was er een half jaar geleden op uitnodiging van een vriend. De conclusie van mijn tafelgenoten was dat zo’n restaurant aan mij goud geld verdiende maar aan hun alles in veelvoud verlorenquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk kan ik groenten eten. Dat die in hetzelfde water gaan als vlees en vis is dan maar zo.
Maar ik ga niet 40 euro betalen om een hele avond broccoli en lente-uitjes te eten joh.
De medewerkers waren deels Aziatisch en deels Oost-Europees geloof ik.
Gelukkig maar. Idiote verrassing out of the blue altijdquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:39 schreef Clubsoda het volgende:
Nauwelijks. Ik ben eerst maar met mijn ogen dicht gaan kolvenoverwoog mijn patiënt af te zeggen maar het trok net op tijd bij.
Oh, kwam de vraag zo over op je?quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar ik ga niet 40 euro betalen om een hele avond broccoli en lente-uitjes te eten joh.
Ja ik vatte het op als "er zijn geen vleesvervangers maar als vegetariër heb je niks te klagen want er zijn wel groenten". Want dat is wat ik dan meestal hoor. Zoals toen m'n moeder me witte kool gaf waar de rest shoarmavlees ging etenquote:
Logisch.quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:36 schreef Lonaa het volgende:
You've summoned mequote:Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Tele6 het volgende:
(Wil er iemand losgaan over rijst onder warmtelampen?)
Ik heb morgen de bruiloft van mn moeder. Ze hebben een zittend vast menu. Ik weet alle gangen al, van eend, tot carpaccio, buikspek en stoof. En ze zei ‘Je bent gek als je het niet eet’. Nouja, prima als je zo met de dieetwensen van je gasten om wil gaan. Maar ik laat het wel gewoon staan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:35 schreef Tele6 het volgende:
Ja ik vatte het op als "er zijn geen vleesvervangers maar als vegetariër heb je niks te klagen want er zijn wel groenten". Want dat is wat ik dan meestal hoor. Zoals toen m'n moeder me witte kool gaf waar de rest shoarmavlees ging eten![]()
(inmiddels bakt ze wel altijd falafel of Quorn voor me, sinds een "als sporter... eiwitten... bla bla" van m'n broer waar ze wel naar luistert)
Au.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb morgen de bruiloft van mn moeder. Ze hebben een zittend vast menu. Ik weet alle gangen al, van eend, tot carpaccio, buikspek en stoof. En ze zei ‘Je bent gek als je het niet eet’. Nouja, prima als je zo met de dieetwensen van je gasten om wil gaan. Maar ik laat het wel gewoon staan.
Ben benieuwd of ze wel heeft doorgegeven dat ik zwanger ben. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat niet.
Is het ook. En het is ook gewoon simpel gedrag. Voor haar is dit allemaal zo lekker en een bijzondere dag, dat ze gewoon oprecht niet begrijpt waarom een uitzondering niet kan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat best lomp myraela, zeker van je moeder.
wow.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:34 schreef Myraela het volgende:
Ik heb morgen de bruiloft van mn moeder. Ze hebben een zittend vast menu. Ik weet alle gangen al, van eend, tot carpaccio, buikspek en stoof. En ze zei ‘Je bent gek als je het niet eet’. Nouja, prima als je zo met de dieetwensen van je gasten om wil gaan. Maar ik laat het wel gewoon staan.
Ben benieuwd of ze wel heeft doorgegeven dat ik zwanger ben. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh, da’s om het zachtjes te zeggen, niet echt aardigquote:Op maandag 16 oktober 2023 07:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vasthouden en luisteren. Maar meer inderdaad niet echt nee.quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:33 schreef Lonaa het volgende:
Ach @:Candaasje wat moeilijk. Je kunt zo ontzettend weinig als iemand zo veel pijn heeft.
Is zeker zo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:
Wow pittig candaasje! Lijkt me heel ingewikkeld om zo mee te maken, zeker omdat je iemand niet altijd kan beschermen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst maar eens tijd voor ontbijt![]()
quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef Candaasje het volgende:
Dat is echt heel lomp ja![]()
Ook nog even een heel dikke knuffel voor @:Lonaa en Dora.![]()
![]()
![]()
Ik ben op dit moment even heel moe. Mentaal denk ik vooral. En ik heb honger, want gisteravond niet kunnen eten.Heel veel sterkte. Ik heb in jouw schoenen gestaan. Ik kan me alle telefoontjes, de slapeloze nachten en het van hot naar her rijden nog goed herinneren. Het was absoluut de zwaarste periode uit mijn leven. Je bent in mijn gedachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: je tweede spoiler ook gelezen. Nog meer overeenkomsten
[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 16-10-2023 09:19:45 ]Spoilers!
En dit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Huh, da’s om het zachtjes te zeggen, niet echt aardig
Zou een rolkoffer adviserenquote:Op maandag 16 oktober 2023 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En dit.
Wat ga je dan eten @:myreala? Neem je een clutch vol eiwitrepen mee ofzo?
FFS. Ik vind eigenlijk dat volwassenen alsnog jeugdzorg op hun ouders af moeten kunnen sturen bij abusive gedrag.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als dat zo is, lege fles whiskey met thee vullen en die met een rietje leegslurpen tijdens het diner.quote:Ben benieuwd of ze wel heeft doorgegeven dat ik zwanger ben. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat niet.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef Candaasje het volgende:
Dat is echt heel lomp ja![]()
Ook nog even een heel dikke knuffel voor @:Lonaa en Dora.![]()
![]()
![]()
Ik ben op dit moment even heel moe. Mentaal denk ik vooral. En ik heb honger, want gisteravond niet kunnen eten.Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
Er zijn theorieën dat 'boomergedrag' door hun loodvergiftiging komt.quote:
Om oud ijzer...quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zijn theorieën dat 'boomergedrag' door hun loodvergiftiging komt.
Sinds ik dat las denk ik bij ieder oud mens dat zichzelf als totaal middelpunt van het universum ziet "Oja, lood".
Oow 'onze' wok heeft echt mega veel niet-vlees (allerlei paddestoelen enzo) en tofu en groenten..quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Benzo'squote:Op maandag 16 oktober 2023 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Tnnx luitjes![]()
Inmiddels weer wat beter aanspreekbaar/rustiger. Stevig spul, die benzo’s.
@:Lucky_Strike nu herinner ik het me weer een beetje ja, je hebt het eerder wel eens verteld. (Misschien wel 5 jaar geleden, zal ik het vast hier ook wel hebben ).
We hebben één geluk, we zijn nu met 3 stellen die hem helpen. Dus we kunnen het een beetje verdelen.
Maar ik vraag me af of de hulpverlening doorheeft hoe ernstig het met momenten is. Of dat ze zoveel ervaring met deze categorie patiënten hebben dat ze een andere visie hebben dan ik.
Hopelijk niet ook met slagroomvulling? Dat kregen wij laatst bij schoonouders toen wij probeerden een zo vegan-mogelijk gebakje te kiezen. Niet vanwege principieel maar wel vanwege maagkrampen tegenwoordig na te veel zuivel.quote:
Wij hadden er geen slagroom in. Die flap was wel erg lekker trouwens, goede smaak in het deeg.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:31 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hopelijk niet ook met slagroomvulling? Dat kregen wij laatst bij schoonouders toen wij probeerden een zo vegan-mogelijk gebakje te kiezen. Niet vanwege principieel maar wel vanwege maagkrampen tegenwoorden na te veel zuivel.
Gelukkig, zou in de airfryer niet echt lekker zijn geworden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hadden er geen slagroom in. Die flap was wel erg lekker trouwens, goede smaak in het deeg.
Beetje jammer ja, maar al doende leert menquote:Wat een onpraktische verrassing als er toch zuivel in zit
Het scheelt al als het een groentekroket genoemd wordt in plaats van een vegetarische kroket. Ik ben zelf totaal niet van de vleesvervangers. Ik eet dus liever een groentensoep zonder ballen dan eentje met vegetarische balletjes. Als ik het zelf in de winkel kan kopen, kan ik ook kijken wat er in zit (ivm allergien), maar daarbuiten zou ik niet snel zoiets bestellen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik blijf dat 'vlees moet en hoort' zo raar vinden. Laatst hadden we een uitvaart en er waren broodjes kroket. Ik nam er een, was een rundvleeskroket. De volgende schaal waren vegakroketten. Die nam ik en ik was verbaasd over de heerlijkheid van die vegakroket, echt vele malen lekkerder dan de rundvlees. Met groente, geen vleesvervanger. Ik deelde dat met mijn tafelgenoten. Uiteraard toen het standaardpraatje over dat je toch iets mist zonder vlees bij je avondeten enzo.
De volgende ronde kroketten was weer vega en de hele tafel weigerde met zo'n verschrikt gezicht alsof ze een oneerbaar voorstel was gedaan. Als het een kaas- of garnalenkroket was geweest hadden ze het ongetwijfeld wel gegeten. Maar een vegetarische kroket, dat moet wel ontzettend vies zijn
Dat er groente in zat had ik dus juist aan tafel besproken;)quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Het scheelt al als het een groentekroket genoemd wordt in plaats van een vegetarische kroket. Ik ben zelf totaal niet van de vleesvervangers. Ik eet dus liever een groentensoep zonder ballen dan eentje met vegetarische balletjes. Als ik het zelf in de winkel kan kopen, kan ik ook kijken wat er in zit (ivm allergien), maar daarbuiten zou ik niet snel zoiets bestellen.
Maar goed, wat nietquote:
"Die taart van vorige week was erg lekker, smaakte helemaal niet vegan!" Over onze vegan chocolade-gochugarutaart in de bakkerij.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Myraela het volgende:
Overigens is het bij borrels altijd wel mooi. Noem je iets bewust vega, dan laten sommige mensen het inderdaad liggen. Maar is er een schaal bitterballen en een schaal kaastengels, dan denken mensen niet 'oh, dat is voor de mensen die geen vlees eten'.
Zo schattig! Heb je al eens tijgers en leeuwen geprobeerd?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een 8.5 uur durende opname van puppies aangezet op de tablet omdat puppies het favoriete zijn van één van onze katten om naar te kijken.
[ afbeelding ]
Als we tv kijken en hij kijkt mee dan rent hij naar de tv als er puppies zijn.
Ik vraag dus altijd vooraf om dieetwensen (tenzij ik ze al weet), juist omdat ik ook graag wil dat men rekening houdt met een allergie. Daarnaast: een vegetarische optie hoeft helemaal niet alleen voor vegetarische mensen te zijn. Een barbecue is zoveel meer dan alleen maar vlees op het rooster. Wij hebebn hier zelfs wel eens twee barbecues gehad omdat er iemand kwam met een glutenallergie. Het is even lastig, maar dit was dé manier waarop zij ook veilig en gezellig mee kon doen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:25 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het iets kortzichtig als mensen zo over vlees eten denken, maar ben vooral van het principe dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten. Laat het vega-alternatief gerust staan, ik laat de vlees-optie ook staan. Ik heb geen last van jou en jij hebt geen last van mij. Denk ik dan. Maar om een of andere reden vinden sommige mensen 'rekening houden met' dus wel lastig.
Als ik een barbecue organiseer, dan accepteer ik dat ik zelf aan het kortste eindje trek en is er gewoon vlees. Ga ik naar iemand anders toe, dan neem ik met alle liefde voor mezelf een alternatief mee. Als ik er omheen kan eten, eet ik er omheen.
Die zijn ook leuk ja. Alle beestjes wel, en motorrijders die panshots in hun filmpjes hebben worden ook gewaardeerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zo schattig! Heb je al eens tijgers en leeuwen geprobeerd?
Dat was hier laatst een groot succes. Al ging hij toen ook achter de tv kijken omdat het concept tv heel ingewikkeld is.
Nee, maar wie zegt dat dat zo is dan? Misschien zijn er wel extra veel kaasstengels, omdat beide groepen mensen die graag eten natuurlijkquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Myraela het volgende:
Overigens is het bij borrels altijd wel mooi. Noem je iets bewust vega, dan laten sommige mensen het inderdaad liggen. Maar is er een schaal bitterballen en een schaal kaastengels, dan denken mensen niet 'oh, dat is voor de mensen die geen vlees eten'.
Nee, dat is niet mijn moeder.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela kan het zijn dat de medische status van je moeder (ook) een rol speelt bij haar gedrag en empatie?
Als ik mij goed herinner, is er sprake van niet aangeboren hersen beschadiging.
In beginsel ben ik van huis uit een echte een carnivoor en komen vegetarische/veganistische gerechten/producten hier niet of nauwelijks op tafel. Wel eten we steeds minder vlees, het 'automatisme' van altijd vlees bij het avondeten is in de loop der tijd grotendeels verdwenen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik blijf dat 'vlees moet en hoort' zo raar vinden. Laatst hadden we een uitvaart en er waren broodjes kroket. Ik nam er een, was een rundvleeskroket. De volgende schaal waren vegakroketten. Die nam ik en ik was verbaasd over de heerlijkheid van die vegakroket, echt vele malen lekkerder dan de rundvlees. Met groente, geen vleesvervanger. Ik deelde dat met mijn tafelgenoten. Uiteraard toen het standaardpraatje over dat je toch iets mist zonder vlees bij je avondeten enzo.
De volgende ronde kroketten was weer vega en de hele tafel weigerde met zo'n verschrikt gezicht alsof ze een oneerbaar voorstel was gedaan. Als het een kaas- of garnalenkroket was geweest hadden ze het ongetwijfeld wel gegeten. Maar een vegetarische kroket, dat moet wel ontzettend vies zijn
Het ging meer om het punt dat sommige mensen automatische afkeer tegen vega-producten hebben zodra je het zo noemt, maar zich niet beseffen dat ze veel dingen die gewoon vega zijn dus wel lekker vinden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:55 schreef Troel het volgende:
Nee, maar wie zegt dat dat zo is dan? Misschien zijn er wel extra veel kaasstengels, omdat beide groepen mensen die graag eten natuurlijk
Vaak eet je wat je lekker vindt en dat is voor iedereen anders. Als er iets met vis ligt, zal ik het over slaan, maar dat geeft mij niet meer recht op iets waar geen vis op zit toch?
Bewegende dingen hebben sowieso interesse, vogeltjes of de treinen in Transport Tycoon. Maar bij puppies is hij echt geobsedeerd, volgen, neus er op. Hij heeft nu 40 minuten aan een stuk youtube gekeken voor de interesse weg was.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Poes zit hier soms echt super schattig mee te loeren (en soms een pootje naar het scherm) wanneer ik Zelda speel. Verder heb ik nog geen lijn kunnen ontdekken waar ze nu wel en niet naar staart. Het is ook \neens een paar minuten en ineens weer klaar.
Als wij voor de mede activisten cateren, dan gaan we er vanuit dat de niet-vegans van alles mee eten, en maken we relatief veel meer vegan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het ging meer om het punt dat sommige mensen automatische afkeer tegen vega-producten hebben zodra je het zo noemt, maar zich niet beseffen dat ze veel dingen die gewoon vega zijn dus wel lekker vinden.
Overigens zou een beetje sociaal best wel fijn zijn. Net als met tapas. Ik vind tapas delen tof, maar als ik met een tafel zit die nooit iets vega's bestellen, dan hou ik de vega dingen toch ook echt voor mezelf.
Dat komt omdat er standaard al een heleboel dingen vegetarisch waren, maar er niet spastisch* over gedaan werd. Nu lijkt het een hype te zijn (laten we er een v opzetten, want dan kunnen we 15% meer geld ervoor vragen) in winkels.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het ging meer om het punt dat sommige mensen automatische afkeer tegen vega-producten hebben zodra je het zo noemt, maar zich niet beseffen dat ze veel dingen die gewoon vega zijn dus wel lekker vinden.
Overigens zou een beetje sociaal best wel fijn zijn. Net als met tapas. Ik vind tapas delen tof, maar als ik met een tafel zit die nooit iets vega's bestellen, dan hou ik de vega dingen toch ook echt voor mezelf.
Dat zijn dan mensen die geen enkel probleem hebben maar bioindustrie vlees, maar halal is dan ineens een probleemquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:31 schreef Tuindier het volgende:
Nou, van halal vlees kun je natuurlijk best iets vinden. Maar dat zit dan weer in de nuance en die verdwijnt vaak in dit soort discussies.
Alsof die kip er iets van merkt dat één van de productiefaciliteiten van Vion richting Mekka gebouwd is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat zijn dan mensen die geen enkel probleem hebben maar bioindustrie vlees, maar halal is dan ineens een probleemTuurlijk pik.
Hier ook weinig. Geen zin is alleen niet echt een optie. Lager tempo wel dus dat doe ik dan maar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:40 schreef Lonaa het volgende:
Ja, jong0ns, ik heb geen kak zin vandaag.
Ik heb ook dit plan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier ook weinig. Geen zin is alleen niet echt een optie. Lager tempo wel dus dat doe ik dan maar.
Alle kip van de Sligro was tot vorig sowieso halal, weet niet of dat nog steeds zo is nu alles beter leven is. Het stond er niet expliciet op maar aldus de polier was alle verse kip halal, en alle kip van Ruig in de diepvries ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alsof die kip er iets van merkt dat één van de productiefaciliteiten van Vion richting Mekka gebouwd is.
Een onaangename aandoening die verdomd weinig met vegetarisch voedsel van doen heeft.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat komt omdat er standaard al een heleboel dingen vegetarisch waren, maar er niet spastisch* over gedaan werd. Nu lijkt het een hype te zijn (laten we er een v opzetten, want dan kunnen we 15% meer geld ervoor vragen) in winkels.e spasticiteit komt wat mij betreft dus niet van de mensen die vegetarisch eten zelf (over het algemeen
) maar meer hoe de marketing daar vervolgens op inspringt.
In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) "autistisch" heeft spastisch wel gewoon een betekenis volgens de Van Dale die niets met de ziekte/beperking te maken heeft.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een onaangename aandoening die verdomd weinig met vegetarisch voedsel van doen heeft.
Dit zal wel weer mijn verrotte geest zijn maar dit ding associeer ik dus met een vagina vol witte vloed ofzoquote:
Dat vind ik er niet echt aantrekkelijk uitzien. Maar ik had laatst cruffins in een TGTG-box en dat vond ik ook niks. Dus ik ben geloof ik niet zo gevoelig voor vernieuwing van het concept croissant.quote:
Oiquote:Op maandag 16 oktober 2023 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zijn theorieën dat 'boomergedrag' door hun loodvergiftiging komt.
Sinds ik dat las denk ik bij ieder oud mens dat zichzelf als totaal middelpunt van het universum ziet "Oja, lood".
quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zal wel weer mijn verrotte geest zijn maar dit ding associeer ik dus met een vagina vol witte vloed ofzo![]()
quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zal wel weer mijn verrotte geest zijn maar dit ding associeer ik dus met een vagina vol witte vloed ofzo![]()
Ik mag begin november naar de bedrijfsarts. Er is op kantoor hulp ingevlogen en ik werk een aantal uur per dag en soms gaat dat goed, soms niet. Ik heb nu voor mijn werkkamer een vogelhuisje neergezet en daar zie ik nu de vogeltjes en de eekhoorntjes en dat is wel leuk. Verder is het geloof ik niet echt mijn week. Morgen gaat de oudste op werkweek naar Praag en die is behoorlijk gestresst wat ook op mij weer zijn uitwerking heeft. Donderdag is de jongste jarig. En volgende week heb ik twee vrije dagen gepland staan met een uitje waar ik al tijden naar uit kijk, maar waarvan ik twijfel of ik het vol ga houden. Vandaag de fysio een berichtje gedaan met het verzoek of ik samen met haar kan kijken naar een goede manier van energie opbouwen. Ik geloof dat de samenvatting niet meer kut is, maar ook nog echt niet goed, dus ik denk dat het mwah gaat ofzo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:troel, hoe is het inmiddels met je eigenlijk?
Mwah is beter dan kutquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik mag begin november naar de bedrijfsarts. Er is op kantoor hulp ingevlogen en ik werk een aantal uur per dag en soms gaat dat goed, soms niet. Ik heb nu voor mijn werkkamer een vogelhuisje neergezet en daar zie ik nu de vogeltjes en de eekhoorntjes en dat is wel leuk. Verder is het geloof ik niet echt mijn week. Morgen gaat de oudste op werkweek naar Praag en die is behoorlijk gestresst wat ook op mij weer zijn uitwerking heeft. Donderdag is de jongste jarig. En volgende week heb ik twee vrije dagen gepland staan met een uitje waar ik al tijden naar uit kijk, maar waarvan ik twijfel of ik het vol ga houden. Vandaag de fysio een berichtje gedaan met het verzoek of ik samen met haar kan kijken naar een goede manier van energie opbouwen. Ik geloof dat de samenvatting niet meer kut is, maar ook nog echt niet goed, dus ik denk dat het mwah gaat ofzo.
Gewoon genieten van het feit dat je niets hoeft. Dat klinkt als een matige 'wacht maar!' , maar zo bedoel ik het niet. Niets hoeven is een status die met een klein kind niet zo binnen handbereik is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:49 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vrij vandaag, maar toch nergens zin in. En een beetje matige vrije dagen, dit is dus precies waarom ik nooit vrij neem als ik geen grote plannen heb.
Ik heb toch wat gewerkt, want waarom niet. Ben naar de tandarts geweest en moet zo wat boodschappen doen om morgen de lunch voor m'n moeder te kunnen regelen. Ik wilde naar de kringloop, maar die zijn allemaal dicht hier op maandag. Matig.
Ik heb wel de bakker Van Maanen Crompouce (croissant/tompouce) besteld voor donderdag om een paar collega's te vertellen dat we een meisje krijgen. Dat schijnt een Tiktok-hype te zijn waar ze laatst over vertelden, dus ik vond dit een geldige reden om het eens te proberen.
Het woordenboek duid daar hoe het gebruikt wordt, het woordenboek schrijft niet voor hoe het gebruikt moet worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:05 schreef Troel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) "autistisch" heeft spastisch wel gewoon een betekenis volgens de Van Dale die niets met de ziekte/beperking te maken heeft.
Namelijk: overdreven, krampachtig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hadden pas een feestje amerikaanse stijl. Iedereen nam wat mee. Er zijn een paar mensen die veganistisch eten en een paar die vegetarisch eten, maar het gros eet gewoon (veel) vlees. WIj, als vleeseters, hadden een stoofpot mee (niet vega, niet vegan) en knabbelgroente met zelfgemaakte dip (de dip niet vegan, wel vega). Een van de aanwezigen snapte niet waarom we vlees meegenomen hadden. Want we wisten toch dat er mensen waren die het niet zouden eten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken interessant genoeg helemaal geen mensen die krampachtig doen over vegetarisch etenMaar misschien doe ik het zelf wel, ik hoef ook niet meer naar restaurant die geen goede vegetarische gerechten hebben. Niet dat ik het altijd neem, maar als je niet fatsoenlijk vleesvrij kan koken, ben je af voor mij. Bij ons trouwdag-etentje ook een heel fijn groentemenu van zes gangen genomen
![]()
Minder hoogstaand had ik zojuist voor eerst poutinemet vegan jus
Was het maar waar dat het woordenboek dat zou voorschrijven, dan had ik het voorbeeld niet hoeven noemenquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het woordenboek duid daar hoe het gebruikt wordt, het woordenboek schrijft niet voor hoe het gebruikt moet worden.
Het krampachtige van de onderste omschrijving komt gewoon van de verkrampte, spastische, mensen. Dus wat @:vanyel zegt.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Troel het volgende:
[..]
We hadden pas een feestje amerikaanse stijl. Iedereen nam wat mee. Er zijn een paar mensen die veganistisch eten en een paar die vegetarisch eten, maar het gros eet gewoon (veel) vlees. WIj, als vleeseters, hadden een stoofpot mee (niet vega, niet vegan) en knabbelgroente met zelfgemaakte dip (de dip niet vegan, wel vega). Een van de aanwezigen snapte niet waarom we vlees meegenomen hadden. Want we wisten toch dat er mensen waren die het niet zouden eten.
Nou weet ik dat ik niet normaal ben, maar volgens mij was dit echt een vage gedachtenkronkel
Ik snap die mensen wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Troel het volgende:
[..]
We hadden pas een feestje amerikaanse stijl. Iedereen nam wat mee. Er zijn een paar mensen die veganistisch eten en een paar die vegetarisch eten, maar het gros eet gewoon (veel) vlees. WIj, als vleeseters, hadden een stoofpot mee (niet vega, niet vegan) en knabbelgroente met zelfgemaakte dip (de dip niet vegan, wel vega). Een van de aanwezigen snapte niet waarom we vlees meegenomen hadden. Want we wisten toch dat er mensen waren die het niet zouden eten.
Nou weet ik dat ik niet normaal ben, maar volgens mij was dit echt een vage gedachtenkronkel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik snap die mensen wel.
Want uiteraard eis ik dat bij zo’n american party NIETS met kaas wordt meegebracht.
Want dat ga ik écht niet eten en wens ik dus ook niet aan blootgesteld te worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Het is denk ik ook maar net wat je 'gewoon' vindt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Troel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als ik catering moet bestellen zorg ik altijd dat ik weet wie vega eet en ik dacht daar ook rekening mee te houden.
Eye opener toen iemand me recent zei dat de vega gerechten door zowel vlees- als niet vleeseters worden gegeten (d’oh) En als een vegetariër wat achteraan in de rij staat, de vleeseters vóór hem alvast een lekker broodje vlees en de leukste vega broodjes hebben gepakt. Zitten ze weer met hun broodje kaas
Dus nu bestellen we (ook als maar 5% vega eet) een kwart vlees en driekwart vega. Zodat iedereen lekker eet. En het is leuker voor de beestjes.
Bijwinst: vleeseters (inclusief ikzelf) ontdekken hoe lekker vegetarisch eten is.
Ja ok okquote:
Wel mee eens ja!quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat een gemiste kans dat ze deze geen Tom Crouce hebben genoemd eigenlijk.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)rn-disneyland-paris/
Even aanpassen naar Anthraxx, anders werkt de mention nietquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Antraxxx zit je vrouw toevallig ook in De Bilt deze week? Iemand die ik ken van een uitwisseling zit daar deze week. "State food and veterinary service" klinkt wel als een soort NVWA, persoon in kwestie is ook dierenarts.
Bij editten komt er geen melding helaas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Even aanpassen naar Anthraxx, anders werkt de mention niet
Huh, dat is sufquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij editten komt er geen melding helaas.
Nope. Ze heeft deze week nog haar laatste week geboorteverlof.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Antraxxx zit je vrouw toevallig ook in De Bilt deze week? Iemand die ik ken van een uitwisseling zit daar deze week. "State food and veterinary service" klinkt wel als een soort NVWA, persoon in kwestie is ook dierenarts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag van alles besproken met een meneer die zijn gezin mag laten overkomen. Het zijn veel mensen die komen. Gelukkig had ik een tolk erbij. Deze meneer is vrijwel analfabeet, zijn telefoon is ook heel vreemd voor 'm. Gelukkig heeft hij de meeste papieren nu wel op orde, hopelijk kan het volgende week verstuurd worden.
In de middag ging ik wat boodschappen doen en op weg naar huis reed er voor me een meneer van links naar rechts, duidelijk aan het bellen. Op een gegeven moment kon ik er langs en bleek het de meneer te zijn die ik vanochtend had gesproken![]()
Morgen maar even in de groep bespreken dat het nog een keer duidelijk gemaakt moet worden aan de bewoners dat bellen op de fiets niet mag (net zoals wildplassen en nog wat andere dingen)We have far more in common than that which devides us..
@Anthraxxquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:01 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nope. Ze heeft deze week nog haar laatste week geboorteverlof.. Maar klinkt inderdaad wel als dezelfde tak
.
quote:
Vraag in een kookwinkel?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een random advies vraag:
Voor manlief wil ik graag een plaatstalen wok van 28cm kopen als verrassing. Hij kookt bij ons altijd en ik heb er geen kijk op. Wat is een goede plaatstalen wok?
Dat wat een wok goed maakt is vooral hoe hij ingewerkt wordt en de brander die er onder zit. Voor de rest vooral kijken of hij degelijk voelt en lekker in de hand ligt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een random advies vraag:
Voor manlief wil ik graag een plaatstalen wok van 28cm kopen als verrassing. Hij kookt bij ons altijd en ik heb er geen kijk op. Wat is een goede plaatstalen wok?
Ach, heel veel sterkte voor julliequote:Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dierenarts komt straks voorbij, net een laatste bosronde met meneer de Hont gelopen.
Sterktequote:Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dierenarts komt straks voorbij, net een laatste bosronde met meneer de Hont gelopen.
Lekker, denk ik.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:05 schreef Sodemieters het volgende:
Ik heb zojuist gereserveerd bij Noma!
Er was al een Kaatje. En ik had diverse variaties maar niets werkte. Dus toen werd het 1quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:00 schreef AnneX het volgende:
Het was een volle dag hier en daar met afspraken en gedoe.
Zeven dingen groot en klein afgestreept.![]()
Vanavond nog een dingetje. Ophogen van krediet om over te maken was niet helemaal goed gegaan. Nu 4 uur wachten. Suf. Moi.
@:Kaatje1 wrom die 1 eigenlijk? is er een Kaatje2 op de wereld?
Toch knap hoe een (bijna) analfabete /digibete meneer zijn weg vindt in de wereld.
Wij zijn niet helemaal achterlijk - denk ik - en lopen tegen van alles aan. Zie hierboven en bankoverschrijving.
😢 jullie hebben een mooie tijd gedeeld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit is waarom ik altijd al snel op een buffet duik als er lunch is verzorgd. Voel me altijd wat bezwaard, maar heb ook regelmatig mensen 'mijn' broodje op zien eten voor mijn neus. Tof dat je het zo aanpaktquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als ik catering moet bestellen zorg ik altijd dat ik weet wie vega eet en ik dacht daar ook rekening mee te houden.
Eye opener toen iemand me recent zei dat de vega gerechten door zowel vlees- als niet vleeseters worden gegeten (d’oh) En als een vegetariër wat achteraan in de rij staat, de vleeseters vóór hem alvast een lekker broodje vlees en de leukste vega broodjes hebben gepakt. Zitten ze weer met hun broodje kaas
Dus nu bestellen we (ook als maar 5% vega eet) een kwart vlees en driekwart vega. Zodat iedereen lekker eet. En het is leuker voor de beestjes.
Bijwinst: vleeseters (inclusief ikzelf) ontdekken hoe lekker vegetarisch eten is.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:05 schreef Sodemieters het volgende:
Ik heb zojuist gereserveerd bij Noma!
Sterktequote:Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, ik ben erg benieuwd. Ik had het een paar maanden geleden al geprobeerd, bij de vorige ronde, maar was toen niet snel genoeg. Je moet echt klaar zitten op het moment dat de reserveringen open gaan, niet aarzelen over datum of tijdstip, gelijk boeken. Anders ben je sowieso te laat. Na vijf minuten zit alles vol. En dat is niet voor de komende maand of zo, we hebben het over de periode half januari t/m eind mei. Vol. Binnen vijf minuten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lekker, denk ik.
Veel genieten en plezier.💐
Laurelinequote:Op maandag 16 oktober 2023 14:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat een gemiste kans dat ze deze geen Tom Crouce hebben genoemd eigenlijk.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hij is heel vredig ingeslapen begroete de Dierenarts nog vrolijk, in zijn koppie was ie nog zo goed, maar hij kon nauwelijks nog ademen. Hij is vredig ingeslapen. Altijd vriendelijk naar iedereen geweest en gek op kinderen hier in de buurt en zij op hem.
Ga hem heel erg missen.
Hij heeft een prachtig leven bij jullie gehad en zal voor altijd in je herinnering voortleven. Heel veel sterkte, het is hoe dan ook zwaarquote:Op maandag 16 oktober 2023 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hij is heel vredig ingeslapen begroete de Dierenarts nog vrolijk, in zijn koppie was ie nog zo goed, maar hij kon nauwelijks nog ademen. Hij is vredig ingeslapen. Altijd vriendelijk naar iedereen geweest en gek op kinderen hier in de buurt en zij op hem.
Ga hem heel erg missen.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga hem heel erg missen.
Bedacht me net toen ik de auto voor de deur zette om meneer de hont morgen weg te brengen er aan, verrek, heb er de zomerbanden nog op zitten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef Barreltje het volgende:
Sterkte Jan!
Tevens, waarom is het ineens KOUD?
Ik had geen winterjas ingepakt en daar baal ik nu wel van geloof ik..
Waar breng je hem naartoe?quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bedacht me net toen ik de auto voor de deur zette om meneer de hont morgen weg te brengen er aan, verrek, heb er de zomerbanden nog op zitten.
Wat Isabeau hierboven al zo mooi zegt, @Jan_Onderwater! Veel sterktequote:Op maandag 16 oktober 2023 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij heeft een prachtig leven bij jullie gehad en zal voor altijd in je herinnering voortleven. Heel veel sterkte, het is hoe dan ook zwaar
bweh.. ik was vergeten de zomerbanden er op te laten zetten.. ik geloof dat ik het wel weer uitzit tot de " winter"quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bedacht me net toen ik de auto voor de deur zette om meneer de hont morgen weg te brengen er aan, verrek, heb er de zomerbanden nog op zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder veel gepraat. Afspraken gemaakt om te zorgen dat hij de volgende keer wel zelf belt (nu was het mijn appje dat ik stom toevallig op het juiste tijdstip verzond…). Dus dat waren best zware gesprekken. Maar ook fijn dat het kan.
Nu amper geslapen, iets teveel te verwerken geloof ik. Zo naar werk, daar maar aangeven dat ik vandaag op halve kracht sta.![]()
Abonnee-onlyquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:07 schreef Barreltje het volgende:
https://www.pzc.nl/binnen(...)W9GQTSD5KC7YPxYekVNo
ik moest aan Dora denken
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:01 schreef Candaasje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Mevrouw de Hont in mijn avatar is er nog, die is de luidruchtigequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 06:53 schreef Candaasje het volgende:
Heel veel sterkte Jan, het zal vreemd stil zijn in huis nu
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef fietsie het volgende:
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
yes plsquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een betaalverzoekje gemaakt voor een ieder die iets wil bijdragen aan de verhuizing van Dora. Er is een betaallink beschikbaar als je mij een DM stuurt. Of PM. Of het hier gewoon even meldt. Het bedrag is vrij te kiezen.![]()
Kom maar door!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een betaalverzoekje gemaakt voor een ieder die iets wil bijdragen aan de verhuizing van Dora. Er is een betaallink beschikbaar als je mij een DM stuurt. Of PM. Of het hier gewoon even meldt. Het bedrag is vrij te kiezen.![]()
Doe! 😘quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik schiet hier een beetje van vol.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:07 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien is per DM/PM beter trouwens, ik verwacht een hoge opkomst en dan spammen we heel het topic vol
Stuur maar op dat linkjequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Zoiets is hier in de buurt ook. Denk steeds als ik er langs fiets “volgende keer afstappen en een zien hoe dat werkt “quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef AnneX het volgende:
Toen ik in een studentenhuis woonde, ging ik toch wel 1 x maand naar de wasserette.
En vond het nog leuk ook: gemangelde lakens.![]()
Gister kwam ik de laatste variant tegen https://www.revolution-laundry.com/nl-nl/
Naast Basic fit en het tankstation.
Heel veel sterkte met het verlies van je hond. Blijft altijd een heel verliesquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank jullie allemaal voor de lieve woorden. Het was idd een mooie laatste dag. Mevrouw de Hont is eentje met een wat bewogen jeugd, dus die denkt vooral aan zichzelf. Ze is heel lief, maar is niet in een fijn huishouden opgegroeid
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
De kringloop bij mn ouders is doorgaans matig voor kleding, maar vandaag jackpot. 3 jurkjes voor 5 piek per stuk. Ze zien er allemaal ongedragen uit en 1 had zelfs het originele prijskaartje nog99 euro
De tijd van een Leica M6 voor ¤15 bij de kringloop is helaas voorbijquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Zo vond ik jaaaaren geleden bij de kringloop een hele zwik overhemden in mijn maat, allemaal poepchique merken, voor 1,50 - 2 euro per stuk. Thuis in de was gegooid en jarenlang plezier van gehad.
Soms kan je zo geluk hebben, stapels strips, prof keukenapparatuur waar men geen idee van heeft wat het is (Mandoline die nieuw 220 kost), koksmes ofzo voor een prikkie
Ik vind het vandaag al fris.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:57 schreef AnneX het volgende:
Trouwens…nachtvorst wordt wel verwacht volgende week.
Voor zo iemand zou je toch een functie elders moeten zoekenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Collega heeft vandaag ook weer de hele dag op Close Without Save zitten duwen ipv Submitmanmanman hoe bestaat het
We kwamen er om 16:00 achter
Dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom is close without save überhaupt een knop vraag ik mij dan af... Das ook een... keuze...
Ik zou zeggen, dat doe je, tig jaar geleden, één keer, blijkt dom te zijn en daarna nooit meer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Collega heeft vandaag ook weer de hele dag op Close Without Save zitten duwen ipv Submitmanmanman hoe bestaat het
We kwamen er om 16:00 achter
Vandaag vond ik het minder koud dan gisteren, maar toen was ik om 9 uur onderweg, vandaag pas om 1230. In het zonnetje was het prima buiten zitten. Het verschil is bij de boten goed te zien, vandaag zaten er veel buiten, gisteren nauwelijksquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind het vandaag al fris.
Sterkte. En geef hondt nummer 2 wat extra aandacht.quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hier ook de zomers er nog onder. terwijl de wagen afgelopen week nog op de brug stond voor onderhoud.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bweh.. ik was vergeten de zomerbanden er op te laten zetten.. ik geloof dat ik het wel weer uitzit tot de " winter"
Stuur maar door. Kan wel even duren ivm wat druk in prive omgeving.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Dat geeft natuurlijk niet. Lief. Ik stuur je een DM.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Stuur maar door. Kan wel even duren ivm wat druk in prive omgeving.
Kapper. Ik kan het waarschijnlijk nog 1 keer redden door zelf de schaar te hanteren. Maar daarna is de "welkomsmat" in de nek te groot. En dat luk me niet om zelf te snoeien.quote:
Dan op z'n minst met toeters en bellen waar je niet omheen kan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom is close without save überhaupt een knop vraag ik mij dan af... Das ook een... keuze...
Bij m'n vorige werkgever hadden we in het ERP programma Ridder twee delete knoppen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dat doe je, tig jaar geleden, één keer, blijkt dom te zijn en daarna nooit meer.
In Inventor/Vault check je een bestand uit van de server dan kan je het bestand bewerken en iemand anders niet. Je kunt daarna het bestand inchecken (boel wordt dan dus opgeslagen) of undo check out.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Loona Ik wil ook graag een kleingheidje bijdragen
Heb je Het Gouden Uur al gezien op de Netflix?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
En nu moet ik weer iets nieuws zoeken
Nog steeds kapotmoe de hele tijd en naast een beetje werken hier en daar, en een enkel ding buiten de deur, heb ik nergens energie voor anders dan series bingen en met poes kletsen
Jaquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heb je Het Gouden Uur al gezien op de Netflix?
Is t een leftover van de recente corona?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
En nu moet ik weer iets nieuws zoeken
Nog steeds kapotmoe de hele tijd en naast een beetje werken hier en daar, en een enkel ding buiten de deur, heb ik nergens energie voor anders dan series bingen en met poes kletsen
Is lang geleden dat ik wakker gebleven ben om een serie af te kijken, maar dit was wel pareltje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja
Wel echt een aanraderEn Nasrdin Dchar ook wel een lekkertje
Herkenbaar +1.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
NU HEB IK IETS FRANS OPGEZET EN DAAR HEB IK HELEMAAL DE AANDACHTSBOOG NIET VOOOOOOR![]()
![]()
Nou, vergeet bovenstaande post dan maar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
NU HEB IK IETS FRANS OPGEZET EN DAAR HEB IK HELEMAAL DE AANDACHTSBOOG NIET VOOOOOOR![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Misschien zijn jullie gewoon op leeftijd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja het is nog steeds de kerona. Neem ik dan maar aan, dat ik niet ondertussen stiekem aan iets anders aan het wegkwijnen ben. De man claimt weer helemaal beter te zijn. Ik vind de man nog warrig en minder energiek dan normaal
quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje, @:Lonaa en @:Jan_Onderwatervoor jullie alledrie.
Candaasje, wat een verdrietige en heftige situatie zo. Zou jij zelf een rol willen spelen bij het onder de aandacht brengen van hoe ernstig het is en hoe slecht het gaat bij hulpverleners? Ik heb dit academisch jaar bv een keer gebeld naar de hulpverlener van één van mijn studenten om aan te geven dat een collega en ik ons ernstig zorgen maken om haar welzijn ivm suïcidale gedachten en een verleden met een poging, omdat ik niet het idee had dat zij dit zelf echt zo duidelijk kon uiten (zij zegt dan eerder iets van 'het gaat niet zo goed, weten jullie al wanneer ik terecht kan'). Uiteraard wel met toestemming van de betreffende student en ook tevoren aangegeven wat ik zou willen zeggen tegen de hulpverlener en daar dus ook toestemming voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:30 schreef Troel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:27 schreef Isabeau het volgende:
@:candaasje ik snap de morbide grappen welIk hoop maar dat hij zich de afspraak contact op te nemen herinnert in een zwaar moment. Dan ben je denk ik alleen met jezelf bezig en niet bezig met hulp zoeken/denken aan hulp zoeken.
Jij ook veel sterkteHet is prachtig dat je hebt kunnen helpen en kan helpen, maar je bent niet verantwoordelijk voor hem
(voor als het toch mis gaat: het is niet jouw schuld - bedoel ik).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: