Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, ik noem ook weleens de aarde plat, omdat ik alle bollen plat vindt. De definitie van rond kan me gestolen worden, ik hou me aan mijn eigen definities
Die 2 zijn ook onderhevig aan definities en daarom subjectief.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.
ETA bestaat niet meer.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.
Qua uitwerking superseeden ze echter elke terroristische organisatie ter wereld. De ETA, IRA en FARC zullen bewonderingswaardig hiernaar kijken. Ik sluit zelfs een klein stijfje niet uit.²
Benieuwd of je dat nog zegt wanneer er een aanslag in Nederland zou volgen (zal hier nog een retorische vraag op volgen).quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het schept wel terreur , ik noem het uitlokken want een keer gaan die mensen terug slaan, de manier waarop keur ik af maar snappen doe ik het wel
Ik vind het heel logischquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.²
en? Daar wonen ook Palestijnen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.
Alleen al het eerste onderdeel dekt al de lading wat Israël nu doet. Namelijk een terreur campagne met het vernietigen van hele wijken, zoals het IDF stelt, "ons doel is niet precisie, ons doel is zo veel mogelijk schade aanrichten". In de Palestijnen zover te krijgen dat ze nooit meer Israël aanvallenquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.
Als dat volk tot aanslagen kan oproepen daar, dan ook hier.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Dit was dus gisteren al blijkbaar.
En? Die twee conflicten staan gewoon los van elkaar en moeten niet gebruikt worden in discussies over het andere conflict. Alsof Israël op eens gaat zeggen dat het landjepik goed is omdat Hamas het nu ook heeft gedaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en? Daar wonen ook Palestijnen.
De Gazastrook is overigens ook in de loop der jaren steeds verder beperkt in hun vrijheden.
Deels begrijpelijk door groeperingen als Hamas, maar tegelijkertijd draagt het ook bij aan polarisering.
Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Alleen al het eerste onderdeel dekt al de lading wat Israël nu doet. Namelijk een terreur campagne met het vernietigen van hele wijken, zoals het IDF stelt, "ons doel is niet precisie, ons doel is zo veel mogelijk schade aanrichten". In de Palestijnen zover te krijgen dat ze nooit meer Israël aanvallen
een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten.
https://www.consilium.eur(...)t-against-terrorism/
En natuurlijk voor het gemak de citaat van von der Leyen erbij halen omdat ze het hier heel goed samenvat. Echter zoals jij doet gebruikt zij het woord terreur selectief, omdat het je politiek niet uitkomt. Wanneer Rusland iets doet is het terreur. Wanneer Israël iets doet is het zelfverdediging.
[ twitter ]
wanneer kan het niet anders volgens jou?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.
Hier ben ik het wel mee eens. Absoluut.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.
Daarom moeten we ook naar de uitwerking van acties kijken. Anders blijven we hangen in semantiek. Daar kopen die slachtoffers nog geen matsekoek of humus voor.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik het te pas en onpas gebruiken van de term genocide wat vermoeiend.
De Palestijnen zijn niet uit op genocide, Hamas wel.
De Israeli zijn niet uit op genocide en ook het IDF niet.
Er zijn genoeg andere termen zoals oorlogsmisdaden, verdrijving die beter de lading dekken.
Als bewapende zweefvliegers een festival en omliggende steden binnendringen en honderden slachtoffers maken puur om het maken van slachtoffers.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wanneer kan het niet anders volgens jou?
In principe kan het OM deze lui gewoon vervolgen. Gaat alleen niet gebeuren natuurlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als dat volk tot aanslagen kan oproepen daar, dan ook hier.
Maar we moeten het allemaal begrijpen.
klopt, echter ooit is er beloofd dat bij genocide er internationaal moet worden ingegrepen en sinds die tijd heeft genocide altijd een nare bijsmaak en wordt het pas officieel nadat het heeft plaatsgevonden zodat er niet meer ingegrepen kan worden. Dit is doelbewust en xpress.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik het te pas en onpas gebruiken van de term genocide wat vermoeiend.
De Palestijnen zijn niet uit op genocide, Hamas wel.
De Israeli zijn niet uit op genocide en ook het IDF niet.
Er zijn genoeg andere termen zoals oorlogsmisdaden, schending van het internationaal recht en verdrijving die beter de lading dekken.
Keppeltje?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Akathisia het volgende:
Lekker druk in de trein richtin A'dam met zwart/wit/grijze sjaaltjes. Moet ik ze nog iets meegeven?
is dat dan terreur? EN zo ja, wat is genocide bij jou?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als bewapende zweefvliegers een festival en omliggende steden binnendringen en honderden slachtoffers maken puur om het maken van slachtoffers.
Het probleem zit hem bij het vetorecht van de permanente leden van de Veiligheidsraad, denk ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, echter ooit is er beloofd dat bij genocide er internationaal moet worden ingegrepen en sinds die tijd heeft genocide altijd een nare bijsmaak en wordt het pas officieel nadat het heeft plaatsgevonden zodat er niet meer ingegrepen kan worden. Dit is doelbewust en xpress.
en dan weer bij consequenties en strafrecht als iets genocide wordt benoemd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem bij het vetorecht van de permanente leden van de Veiligheidsraad, denk ik.
Ik vind dit hebreeuwse tekens altijd wel heel mooiquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:36 schreef Drxx het volgende:
[ twitter ]
Editor van Israëlische legerradio zegt dat volgens de Palestijnse Autoriteiten, Hamas open staat voor een gevangenenruil.
Gezond verstand.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Akathisia het volgende:
Lekker druk in de trein richtin A'dam met zwart/wit/grijze sjaaltjes. Moet ik ze nog iets meegeven?
Nee, van de andere partij. Las al dat er vanmiddag een Palestijns protest is in het centrum.quote:
Oude talen zien er altijd wel leuk uit ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind dit hebreeuwse tekens altijd wel heel mooi
Beide partijen gaan een mars lopen. Tevens is er de marathon van Amsterdamquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, van de andere partij. Las al dat er vanmiddag een Palestijns protest is in het centrum.
Daar weet ik niet iets te weinig van, uiteindelijk erkennen de belangrijkste landen het internationaal Strafhof niet, maar meer kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan weer bij consequenties en strafrecht als iets genocide wordt benoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |