Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Alleen al het eerste onderdeel dekt al de lading wat Israël nu doet. Namelijk een terreur campagne met het vernietigen van hele wijken, zoals het IDF stelt, "ons doel is niet precisie, ons doel is zo veel mogelijk schade aanrichten". In de Palestijnen zover te krijgen dat ze nooit meer Israël aanvallen
een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten.
https://www.consilium.eur(...)t-against-terrorism/
En natuurlijk voor het gemak de citaat van von der Leyen erbij halen omdat ze het hier heel goed samenvat. Echter zoals jij doet gebruikt zij het woord terreur selectief, omdat het je politiek niet uitkomt. Wanneer Rusland iets doet is het terreur. Wanneer Israël iets doet is het zelfverdediging.
[ twitter ]
wanneer kan het niet anders volgens jou?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.
Hier ben ik het wel mee eens. Absoluut.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben iemand die de grote woorden zoals terreur en genocide pas gaat gebruiken als het ook echt niet anders kan. Als je het te pas en te onpas gaat gebruiken, verliezen zulke termen hun lading. Net als racisme.
Daarom moeten we ook naar de uitwerking van acties kijken. Anders blijven we hangen in semantiek. Daar kopen die slachtoffers nog geen matsekoek of humus voor.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik het te pas en onpas gebruiken van de term genocide wat vermoeiend.
De Palestijnen zijn niet uit op genocide, Hamas wel.
De Israeli zijn niet uit op genocide en ook het IDF niet.
Er zijn genoeg andere termen zoals oorlogsmisdaden, verdrijving die beter de lading dekken.
Als bewapende zweefvliegers een festival en omliggende steden binnendringen en honderden slachtoffers maken puur om het maken van slachtoffers.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wanneer kan het niet anders volgens jou?
In principe kan het OM deze lui gewoon vervolgen. Gaat alleen niet gebeuren natuurlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als dat volk tot aanslagen kan oproepen daar, dan ook hier.
Maar we moeten het allemaal begrijpen.
klopt, echter ooit is er beloofd dat bij genocide er internationaal moet worden ingegrepen en sinds die tijd heeft genocide altijd een nare bijsmaak en wordt het pas officieel nadat het heeft plaatsgevonden zodat er niet meer ingegrepen kan worden. Dit is doelbewust en xpress.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik het te pas en onpas gebruiken van de term genocide wat vermoeiend.
De Palestijnen zijn niet uit op genocide, Hamas wel.
De Israeli zijn niet uit op genocide en ook het IDF niet.
Er zijn genoeg andere termen zoals oorlogsmisdaden, schending van het internationaal recht en verdrijving die beter de lading dekken.
Keppeltje?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Akathisia het volgende:
Lekker druk in de trein richtin A'dam met zwart/wit/grijze sjaaltjes. Moet ik ze nog iets meegeven?
is dat dan terreur? EN zo ja, wat is genocide bij jou?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als bewapende zweefvliegers een festival en omliggende steden binnendringen en honderden slachtoffers maken puur om het maken van slachtoffers.
Het probleem zit hem bij het vetorecht van de permanente leden van de Veiligheidsraad, denk ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, echter ooit is er beloofd dat bij genocide er internationaal moet worden ingegrepen en sinds die tijd heeft genocide altijd een nare bijsmaak en wordt het pas officieel nadat het heeft plaatsgevonden zodat er niet meer ingegrepen kan worden. Dit is doelbewust en xpress.
en dan weer bij consequenties en strafrecht als iets genocide wordt benoemd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem bij het vetorecht van de permanente leden van de Veiligheidsraad, denk ik.
Ik vind dit hebreeuwse tekens altijd wel heel mooiquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:36 schreef Drxx het volgende:
[ twitter ]
Editor van Israëlische legerradio zegt dat volgens de Palestijnse Autoriteiten, Hamas open staat voor een gevangenenruil.
Gezond verstand.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef Akathisia het volgende:
Lekker druk in de trein richtin A'dam met zwart/wit/grijze sjaaltjes. Moet ik ze nog iets meegeven?
Nee, van de andere partij. Las al dat er vanmiddag een Palestijns protest is in het centrum.quote:
Oude talen zien er altijd wel leuk uit ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind dit hebreeuwse tekens altijd wel heel mooi
Beide partijen gaan een mars lopen. Tevens is er de marathon van Amsterdamquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, van de andere partij. Las al dat er vanmiddag een Palestijns protest is in het centrum.
Daar weet ik niet iets te weinig van, uiteindelijk erkennen de belangrijkste landen het internationaal Strafhof niet, maar meer kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan weer bij consequenties en strafrecht als iets genocide wordt benoemd.
mja, 1 van jullie voor 1000 van onsquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:36 schreef Drxx het volgende:
[ twitter ]
Editor van Israëlische legerradio zegt dat volgens de Palestijnse Autoriteiten, Hamas open staat voor een gevangenenruil.
Goed geregeld weer.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Beide partijen gaan een mars lopen. Tevens is er de marathon van Amsterdam. Gekkenhuis incoming.
Het begon al met een parel die meisjes lastig begon te vallen en in de wc zat te rokenquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Beide partijen gaan een mars lopen. Tevens is er de marathon van Amsterdam. Gekkenhuis incoming.
Daarom lijkt de discussie losgebarsten of het wel moet gebeuren. Van "die (Palestijnse) kinderen worden toekomstige moordenaars!" tot "moeten wij onze (Israëlische) kinderen laten stikken dan?"quote:
Wat een verrijking weerquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het begon al met een parel die meisjes lastig begon te vallen en in de wc zat te roken. Gelukkig hoef ik maar 13 min in dat pauperhol te verblijven.
Zitten beide partijen nu in dezelfde trein richting Amsterdam, of hoe moet ik mij dit voorstellen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, van de andere partij. Las al dat er vanmiddag een Palestijns protest is in het centrum.
als dat zo is dan hoop ik op een streemquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:42 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zitten beide partijen nu in dezelfde trein richting Amsterdam, of hoe moet ik mij dit voorstellen?
Ik denk niet dat pro-Israeli er verstandig aan zouden doen herkenbaar in deze trein te zitten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:42 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zitten beide partijen nu in dezelfde trein richting Amsterdam, of hoe moet ik mij dit voorstellen?
zeker, heel belangrijk voor de arbeidsmarkt.quote:
Het was een grap.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Jammer trouwens dat dat conflict hier geïmporteerd wordt. Al begrijp ik de emotionele betrokkenheid wel hoor. En dan voornamelijk met die van de situatie van de Palestijnen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:42 schreef Drxx het volgende:
[..]
Iron Dome is daar ook al toch?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Krijgen we straks Amerikanen in vluchtelingenkampen op Cyprus
die worden opgehaald door de VS zelf om daar op de hoek van 2 straten hun tentje op te mogen zetten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Krijgen we straks Amerikanen in vluchtelingenkampen op Cyprus
The irony is strong in this one.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Jammer trouwens dat dat conflict hier geïmporteerd wordt. Al begrijp ik de emotionele betrokkenheid wel hoor. En dan voornamelijk met die van de situatie van de Palestijnen.²
tja, die import is al jaren aan de gang en de meeste kijken ernaar....quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Jammer trouwens dat dat conflict hier geïmporteerd wordt. Al begrijp ik de emotionele betrokkenheid wel hoor. En dan voornamelijk met die van de situatie van de Palestijnen.²
Het is erg, maar denk dat het verder toeval is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:38 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Timesofgaza/status/1713247797095416198
Palestijn in wanhoop, vanwege het feit dat zijn dochter is gestorven bij bombardementen van Israel. Volgens Israelische bronnen had het meisje een kritische tweet geuit jegens de staat Israel.
Dat moeten we niet willen. Je wilt hier toch in harmonie met elkaar samenleven. Maar wat doe je er tegen. Overal ter wereld is iemand voor of tegen. Nuance is soms ver te zoeken. Helaas.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, die import is al jaren aan de gang en de meeste kijken ernaar....
Hamas zijn terroristen die ook de Palestijnen terroriseren.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
Palestijnen terroristen, maar Oekraniers zijn helden hahahahahaa
Hamas vecht voor uitroeiing van Israël.quote:Ze vechten niet eens in de naam van de islam, maar om hun grond en basisrechten.
Dat is een ander conflict dan waar we het nu over hebben.quote:Ik ken persoonlijk Palestijnen en wat je hoort is schrijnend. Oma’s die uit huis worden gezet, in het huis waar ze nota bene geboren zijn, omdat een zionist besloten heeft er te willen wonen, amper tot geen elektriciteit,…..
Zelfs Hitler was niet eens zo laf als de zionisten.
Bingo! Wat win ik nu?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
Ze vechten niet eens in de naam van de islam, maar om hun grond en basisrechten.
Ik ken persoonlijk Palestijnen en wat je hoort is schrijnend. Oma’s die uit huis worden gezet, in het huis waar ze nota bene geboren zijn, omdat een zionist besloten heeft er te willen wonen, amper tot geen elektriciteit,…..
Is blijkbaar goed afgelopen met de inzittenden van de helicopter en inderdaad een Sikorsky CH-53 .quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De staart op de foto heeft wat weg van de 'Sikorsky CH-53'. Volgens Wiki kunnen daar 38 Passagiers in, maar 50 zou misschien kunnen passen
volgens Wiki is dat de grootste heli die Israël heeft
https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_CH-53_Sea_Stallion
quote:Helicopter carrying Israeli troops to south after Hamas assault was hit by explosive
None of the dozens of soldiers aboard the Sikorsky CH-53 were hurt in October 7 incident, as pilots managed to safely land the aircraft before it went up in flames
dat is van alle tijden. Je rug recht houden en niet iedereen tevreden willen houden is het enige echte remediequote:Op zondag 15 oktober 2023 13:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar wat doe je er tegen. Overal ter wereld is iemand voor of tegen.
En stilaan wordt Europa islamitisch. Alhamdullilah.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, die import is al jaren aan de gang en de meeste kijken ernaar....
Dat zeg je wel steeds. Maar het loopt behoorlijk door elkaar. Het een heeft zeker in meer of mindere mate met elkaar te maken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is een ander conflict dan waar we het nu over hebben.
ach klote, ik mis er nog 1 en dan was mijn bullshit bingo kaart vol. Kan jke nog even iets beter je best doen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
Ze vechten niet eens in de naam van de islam, maar om hun grond en basisrechten.
Ik ken persoonlijk Palestijnen en wat je hoort is schrijnend. Oma’s die uit huis worden gezet, in het huis waar ze nota bene geboren zijn, omdat een zionist besloten heeft er te willen wonen, amper tot geen elektriciteit,…..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |