abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 13:19:16 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210960653
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is een andere vorm van terreur en lokt in ieder geval terreur uit
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:19:34 #227
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210960654
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef Alov het volgende:

[..]
Wat noem jij wel proportioneel, dan? Dat de IDF een duizend of zo burgers uit Gaza willekeurig uitkiest en neerschiet?
Ik ben de eerste die erkent dat het een ingewikkelde situatie is. Absoluut. Maar simplistisch alles platgooien kan nooit de oplossing zijn. Zeker niet van een land wat zich neerzet als "de enige democratie van het midden-oosten".

Ik ben niet zo van de Godwins, maar snap niet dat een natie die de Holocaust heeft overleeft DIT kan doen.

Snap ik echt niet. Ik blijf dat stukje malse menselijkheid in mezelf aanspreken. Ik hoop dat anderen dit ook doen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 13:19:56 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210960658
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Alleen Palestijnen kunnen zich schuldig maken aan terreur.
Als Israël besluit om onschuldige nederzettingen plat te bombarderen met inwoners erbij, is dat terreur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210960660
Stukje geschiedenis om te begrijpen wat er al meer dan een eeuw gaande is.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210960663
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Door die nederzettingen zijn er checkpoints. Waar alleen de Arabieren elke dag uren in de rij staan.

Dus die nederzettjng is inderdaad geen terreur of genocide. Het is wel een eenzijdige voorstelling van zaken
Zoals ik al zei is zo'n vorm van landjepik wel degelijk een vorm van terreur. Zeker de manier waarop, waarbij iedere vorm van weerstand meedogenloos de kop wordt ingedrukt.

Zo ontstaat een wisselwerking van het creëren van een voedingsbodem voor extremisme helaas.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210960667
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.
Klopt daar heb je gelijk in
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:21:07 #232
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210960669
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ben de eerste die erkent dat het een ingewikkelde situatie is. Absoluut. Maar simplistisch alles platgooien kan nooit de oplossing zijn. Zeker niet van een land wat zich neerzet als "de enige democratie van het midden-oosten".

Ik ben niet zo van de Godwins, maar snap niet dat een natie die de Holocaust heeft overleeft DIT kan doen.

Snap ik echt niet. Ik blijf dat stukje malse menselijkheid in mezelf aanspreken. Ik hoop dat anderen dit ook doen.

Je broeders en zusters hadden er anders geen moeite mee de Joden te verdrijven uit de Arabische wereld na 1948. Toen ook zo verontwaardigd?

Kruimelige appeltaart tussen mijn vochtige billen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:21:14 #233
13462 BansheeBoy
pi_210960670
quote:

[..]
Ik kijk naar de uitwerking en dan kan die definitie me gestolen worden:

Zijn er ontzettend veel slachtoffers onder de Palestijnen? JA!
Zijn de Palestijnen bang? JA!

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210960671
twitter
Dit was dus gisteren al blijkbaar.
pi_210960674
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_210960676
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zoals ik al zei is zo'n vorm van landjepik wel degelijk een vorm van terreur. Zeker de manier waarop, waarbij iedere vorm van weerstand meedogenloos de kop wordt ingedrukt.

Zo ontstaat een wisselwerking van het creëren van een voedingsbodem voor extremisme helaas.
Dat laatste is precies wat ik bedoel en dus probeer aan te geven
pi_210960680
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.

Qua uitwerking superseeden ze echter elke terroristische organisatie ter wereld. De ETA, IRA en FARC zullen bewonderingswaardig hiernaar kijken. Ik sluit zelfs een klein stijfje niet uit.

Denk dat die organisatie inderdaad wel het draaiboek van Hamas zouden willen inzien (of wellicht kopen, kan Hamas zich inschrijven als ondernemer in de plaatselijke KvK).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:23:41 #238
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210960688
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Dit was dus gisteren al blijkbaar.
Nou, ben benieuwd. :')

Goed plan wel, die multikul. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_210960693
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tja, ik noem ook weleens de aarde plat, omdat ik alle bollen plat vindt. De definitie van rond kan me gestolen worden, ik hou me aan mijn eigen definities
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 13:25:14 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210960698
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:25:52 #241
13462 BansheeBoy
pi_210960701
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tja, ik noem ook weleens de aarde plat, omdat ik alle bollen plat vindt. De definitie van rond kan me gestolen worden, ik hou me aan mijn eigen definities
Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.

pi_210960702
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die 2 zijn ook onderhevig aan definities en daarom subjectief.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:26:09 #243
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210960704
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.

Qua uitwerking superseeden ze echter elke terroristische organisatie ter wereld. De ETA, IRA en FARC zullen bewonderingswaardig hiernaar kijken. Ik sluit zelfs een klein stijfje niet uit.

ETA bestaat niet meer.
IRA heeft de wapens allang neergelegd.
FARC is nog een splintergroepering, je heb je feiten niet echt op orde.
pi_210960706
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het schept wel terreur , ik noem het uitlokken want een keer gaan die mensen terug slaan, de manier waarop keur ik af maar snappen doe ik het wel
Benieuwd of je dat nog zegt wanneer er een aanslag in Nederland zou volgen (zal hier nog een retorische vraag op volgen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210960709
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.

Ik vind het heel logisch
pi_210960718
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
en? Daar wonen ook Palestijnen.

De Gazastrook is overigens ook in de loop der jaren steeds verder beperkt in hun vrijheden.

Deels begrijpelijk door groeperingen als Hamas, maar tegelijkertijd draagt het ook bij aan polarisering.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210960726
quote:

[..]
Alleen al het eerste onderdeel dekt al de lading wat Israël nu doet. Namelijk een terreur campagne met het vernietigen van hele wijken, zoals het IDF stelt, "ons doel is niet precisie, ons doel is zo veel mogelijk schade aanrichten". In de Palestijnen zover te krijgen dat ze nooit meer Israël aanvallen

een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten.

https://www.consilium.eur(...)t-against-terrorism/

En natuurlijk voor het gemak de citaat van von der Leyen erbij halen omdat ze het hier heel goed samenvat. Echter zoals jij doet gebruikt zij het woord terreur selectief, omdat het je politiek niet uitkomt. Wanneer Rusland iets doet is het terreur. Wanneer Israël iets doet is het zelfverdediging.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:29:26 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210960728
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Dit was dus gisteren al blijkbaar.
Als dat volk tot aanslagen kan oproepen daar, dan ook hier.

Maar we moeten het allemaal begrijpen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2023 @ 13:29:39 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210960730
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
en? Daar wonen ook Palestijnen.

De Gazastrook is overigens ook in de loop der jaren steeds verder beperkt in hun vrijheden.

Deels begrijpelijk door groeperingen als Hamas, maar tegelijkertijd draagt het ook bij aan polarisering.
En? Die twee conflicten staan gewoon los van elkaar en moeten niet gebruikt worden in discussies over het andere conflict. Alsof Israël op eens gaat zeggen dat het landjepik goed is omdat Hamas het nu ook heeft gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210960735
Lekker druk in de trein richtin A'dam met zwart/wit/grijze sjaaltjes. Moet ik ze nog iets meegeven?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')