Etnische zuiveringen te faciliteren? Dat haal ik daar niet uitquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:07 schreef Slayage het volgende:
Zoals ik een paar dagen terug had geopperd. Men wil de Egyptenaren afkopen om etnische zuiveringen te faciliteren.
[ twitter ]
Beide partijen zijn in deze kwestie fout, ik vind het verwerpelijk dat de focus zo op terreurbeweging Hamas ligt terwijl het democratische Israël met steun van het westen ook verwerpelijke dingen doetquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Heel sterk punt, maar dat geldt net zo goed voor de andere partij, die muur staat er niet ter decoratie maar door aanhoudende terreuraanslagen op onschuldige burgers, decennia lang, wekelijks ontplofte er wel een bus.
Op een gegeven moment was genoeg genoeg en heeft Israël maatregelen getroffen en zijn grens hermetisch afgesloten.
Welke mening iemand ook heeft, iemand wil je ervoor vermoorden. Dat is toch niks nieuws?quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:58 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk is het volgens sommigen"verraad" als je een oproep doet om geen burgers te doden
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik weet wat Israël daar doet, maar ik ga dat niet terreur noemen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat jij niks meekrijgt van de dagelijkse terreur impliceert niet dat er geen terreur is. Tenzij jij stelt dat alleen Palestijnen in staat zijn om terreur te plegen.
Kijk je weleens tv?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Beide partijen zijn in deze kwestie fout, ik vind het verwerpelijk dat de focus zo op terreurbeweging Hamas ligt terwijl het democratische Israël met steun van het westen ook verwerpelijke dingen doet
FTFYquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:07 schreef Slayage het volgende:
Zoals ik een paar dagen terug had geopperd. Men wil de Egyptenaren afkopen
[ twitter ]
Mag ik vragen hoe jij dat dan noemt?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet wat Israël daar doet, maar ik ga dat niet terreur noemen.
Op lokaal niveau is het pure terreurquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met zijn "IsraHeliërs" op zeer subtiele wijze verwijst naar zijn eigen Helicopterview, die hij altijd meent te hanteren en waarmee hij altijd, ruis in de analyse door de emoties eliminerend, zo objectief en rechtvaardig mogelijk en dicht bij zichzelf, edoch zich tegelijkertijd buiten zichzelf plaatsend, kan blijven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ben je dyslectisch? Kost je toch wel bijzonder veel moeite om het woord "Israël" correct te typen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik riep het al eerder. Ze doen het langs sociaal geaccepteerde paden maar het netto effect is groter en vernietigender dan de natte dromen van de IRA, ETA en ISIS bij elkaar. Het is ook grappig, ze zijn zelf betrokken geweest bij het afbakenen van de term terrorisme/terreur. Dan is het lekker makkelijk ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan hoor je genoeg focussen op andere dingenquote:
Ik reageer er geen eens meer op. Genocide, terreur. Alles wordt uit de kast getrokken, de eeuwige slachtofferkaartquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja doei, eerst wil je Israël als terroristische organisatie oormerken en nou dit weer, wat een gekronkel en gedraai weer, typisch
Ik heb het in deze vooral in dit topicquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan hoor je genoeg focussen op andere dingen
Landjepik, verdrijving, kolonisatie, kies een leuke uit.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij dat dan noemt?
quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met zijn "IsraHeliërs" op zeer subtiele wijze verwijst naar zijn eigen Helicopterview, die hij altijd meent te hanteren en waarmee hij altijd, ruis in de analyse door de emoties eliminerend, zo objectief en rechtvaardig mogelijk en dicht bij zichzelf, edoch zich tegelijkertijd buiten zichzelf plaatsend, kan blijven.
Kijk, daar hou ik nou van - dat soort intelligente, verfijnde woordspelingen tussendoor.
Deze man.Ik zou graag willen dat iedereen dit deed en kon. Maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat dit een eigenschap die niet iedereen gegeven is. Het is ook niet altijd even makkelijk. Bij een emotionele situatie als deze heb ik het ook lastig. Maar ik houd me staande.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Oh en dat doen ze in Israël niet, slachtofferkaart spelen, stop je kop maar lekker in het zand johquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik reageer er geen eens meer op. Genocide, terreur. Alles wordt uit de kast getrokken, de eeuwige slachtofferkaart
Wat noem jij wel proportioneel, dan? Dat de IDF een duizend of zo burgers uit Gaza willekeurig uitkiest en neerschiet?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut oneens! We gaan voorbij aan het feit dat deze buitenproportionele aanval voornamelijk de Palestinian girl next door en werkende bakker raakt. Zij moeten wellicht ook niks van Hamas. Weten wij veel.²
ja het is inderdaad een zeer rijk bouquet aan talenten en eigenschappen dat je hier tentoon stelt, niet te zuinig zegquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou graag willen dat iedereen dit deed en kon. Maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat dit een eigenschap die niet iedereen gegeven is. Het is ook niet altijd even makkelijk. Bij een emotionele situatie als deze heb ik het ook lastig. Maar ik houd me staande.²
Ach, gelukkig nog iets om te lachen vandaag.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Waarom gaan er mensen naar Israël op vakantie?
Het is een andere vorm van terreur en lokt in ieder geval terreur uitquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Landjepik, verdrijving, kolonisatie, kies een leuke uit.
Oh zo, dan heb je gelijkquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb het in deze vooral in dit topic
Door die nederzettingen zijn er checkpoints. Waar alleen de Arabieren elke dag uren in de rij staan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag vinden van die nederzettingen op de oostelijke Jordaanoever wat je wil, maar er is geen terreur en ook geen genocide.
Tuurlijk niet. Alleen Palestijnen kunnen zich schuldig maken aan terreur.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is een andere vorm van terreur en lokt in ieder geval terreur uit
Ik ben de eerste die erkent dat het een ingewikkelde situatie is. Absoluut. Maar simplistisch alles platgooien kan nooit de oplossing zijn. Zeker niet van een land wat zich neerzet als "de enige democratie van het midden-oosten".quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef Alov het volgende:
[..]
Wat noem jij wel proportioneel, dan? Dat de IDF een duizend of zo burgers uit Gaza willekeurig uitkiest en neerschiet?
Als Israël besluit om onschuldige nederzettingen plat te bombarderen met inwoners erbij, is dat terreur.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Alleen Palestijnen kunnen zich schuldig maken aan terreur.
Zoals ik al zei is zo'n vorm van landjepik wel degelijk een vorm van terreur. Zeker de manier waarop, waarbij iedere vorm van weerstand meedogenloos de kop wordt ingedrukt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Door die nederzettingen zijn er checkpoints. Waar alleen de Arabieren elke dag uren in de rij staan.
Dus die nederzettjng is inderdaad geen terreur of genocide. Het is wel een eenzijdige voorstelling van zaken
Klopt daar heb je gelijk inquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.
Je broeders en zusters hadden er anders geen moeite mee de Joden te verdrijven uit de Arabische wereld na 1948. Toen ook zo verontwaardigd?quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die erkent dat het een ingewikkelde situatie is. Absoluut. Maar simplistisch alles platgooien kan nooit de oplossing zijn. Zeker niet van een land wat zich neerzet als "de enige democratie van het midden-oosten".
Ik ben niet zo van de Godwins, maar snap niet dat een natie die de Holocaust heeft overleeft DIT kan doen.
Snap ik echt niet. Ik blijf dat stukje malse menselijkheid in mezelf aanspreken. Ik hoop dat anderen dit ook doen.²
Ik kijk naar de uitwerking en dan kan die definitie me gestolen worden:quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je maakt er een leuke sematische discussie van, maar volgens de grote definitie is iets pas terreur als het het doel heeft om zo veel mogelijk slachtoffers te maken en om angst te verspreiden.
Dat laatste is precies wat ik bedoel en dus probeer aan te gevenquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is zo'n vorm van landjepik wel degelijk een vorm van terreur. Zeker de manier waarop, waarbij iedere vorm van weerstand meedogenloos de kop wordt ingedrukt.
Zo ontstaat een wisselwerking van het creëren van een voedingsbodem voor extremisme helaas.
Denk dat die organisatie inderdaad wel het draaiboek van Hamas zouden willen inzien (of wellicht kopen, kan Hamas zich inschrijven als ondernemer in de plaatselijke KvK).quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.
Qua uitwerking superseeden ze echter elke terroristische organisatie ter wereld. De ETA, IRA en FARC zullen bewonderingswaardig hiernaar kijken. Ik sluit zelfs een klein stijfje niet uit.²
Nou, ben benieuwd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Dit was dus gisteren al blijkbaar.
Tja, ik noem ook weleens de aarde plat, omdat ik alle bollen plat vindt. De definitie van rond kan me gestolen worden, ik hou me aan mijn eigen definitiesquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kijk naar de uitwerking en dan kan die definitie me gestolen worden:
Zijn er ontzettend veel slachtoffers onder de Palestijnen? JA!
Zijn de Palestijnen bang? JA!²
Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kijk naar de uitwerking en dan kan die definitie me gestolen worden:
Zijn er ontzettend veel slachtoffers onder de Palestijnen? JA!
Zijn de Palestijnen bang? JA!²
Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, ik noem ook weleens de aarde plat, omdat ik alle bollen plat vindt. De definitie van rond kan me gestolen worden, ik hou me aan mijn eigen definities
Die 2 zijn ook onderhevig aan definities en daarom subjectief.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.
ETA bestaat niet meer.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.
Qua uitwerking superseeden ze echter elke terroristische organisatie ter wereld. De ETA, IRA en FARC zullen bewonderingswaardig hiernaar kijken. Ik sluit zelfs een klein stijfje niet uit.²
Benieuwd of je dat nog zegt wanneer er een aanslag in Nederland zou volgen (zal hier nog een retorische vraag op volgen).quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het schept wel terreur , ik noem het uitlokken want een keer gaan die mensen terug slaan, de manier waarop keur ik af maar snappen doe ik het wel
Ik vind het heel logischquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje gek voor een 41 jarige eerlijk gezegd. Maar dat is offtopic.²
en? Daar wonen ook Palestijnen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt de conflicten met Gaza en de westbank weer door elkaar.
Alleen al het eerste onderdeel dekt al de lading wat Israël nu doet. Namelijk een terreur campagne met het vernietigen van hele wijken, zoals het IDF stelt, "ons doel is niet precisie, ons doel is zo veel mogelijk schade aanrichten". In de Palestijnen zover te krijgen dat ze nooit meer Israël aanvallenquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dat volk tot aanslagen kan oproepen daar, dan ook hier.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Dit was dus gisteren al blijkbaar.
En? Die twee conflicten staan gewoon los van elkaar en moeten niet gebruikt worden in discussies over het andere conflict. Alsof Israël op eens gaat zeggen dat het landjepik goed is omdat Hamas het nu ook heeft gedaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en? Daar wonen ook Palestijnen.
De Gazastrook is overigens ook in de loop der jaren steeds verder beperkt in hun vrijheden.
Deels begrijpelijk door groeperingen als Hamas, maar tegelijkertijd draagt het ook bij aan polarisering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |