Ja. Word veel gebruikt. Vooral in oorlogen waar je de burgerbevolking mentaal wil breken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja wel voorbij zien komen in tweets. Maar wordt dat niet in zowat elke oorlog gebruikt? Het is dan wel een oorlogsmisdaad maar in elke oorlog lees in die tweets.
https://www.aljazeera.com(...)sed-of-using-on-gazaquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:06 schreef Peach_1985 het volgende:
Israël zou aanvallen doen met witte fosfor? Iets van bekend bij jullie?
Tsja, veel zal er niet van overblijven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:06 schreef Qarrad het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)t-israel-2023-10-13/
40.000 Hamassers staan er klaar blijkbaar in Gaza
[..]
De landen die denken dat ze binnen afzienbare tijd in een oorlog terecht komen zullen minder snel verdragen tekenen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja wel voorbij zien komen in tweets. Maar wordt dat niet in zowat elke oorlog gebruikt? Het is dan wel een oorlogsmisdaad maar in elke oorlog lees in die tweets.
Lol. Dus men moet land van Egypte afstaan, zodat Palestijnen daar kunnen wonen. Dus dan heeft Egypte dat al twee keer moeten doen, omdat Israel zich niet aan het verdrag houdt?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat het serieus beter zou zijn als Gaza met behulp van internationaal geld herbouwd zou worden in Egypte. Deze waanzin kan toch niet zo door blijven gaan?
Dat het niet gaat gebeuren snap ik maar dit is gewoon je reinste waanzin. Het experiment "samenwonen" is gewoon mislukt en zal blijven mislukken met zoveel haat.
Nep nieuws schijntquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:06 schreef Peach_1985 het volgende:
Israël zou aanvallen doen met witte fosfor? Iets van bekend bij jullie?
Het ligt iets anders. Het gebruik van fosfor opzich is niet verboden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja wel voorbij zien komen in tweets. Maar wordt dat niet in zowat elke oorlog gebruikt? Het is dan wel een oorlogsmisdaad maar in elke oorlog lees ik die tweets.
Dat vraag ik me af. Oorlogvoeren in een stadse omgeving is waanzinnig moeilijk en zij hebben het thuisvoordeel, zij hebben dit voorbereid en ze zijn letterlijk dodelijk fanatiek.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, veel zal er niet van overblijven.
Ja het willen sterven voor je ideologie geeft een ontiegelijk voordeel. Hitler heeft al eens zijn jaloezie geuit tegen Islamitische leiders vroeger. Hij vond het Christendom maar zwak in vergelijking tot de Islam.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Oorlogvoeren in een stadse omgeving is waanzinnig moeilijk en zij hebben het thuisvoordeel, zij hebben dit voorbereid en ze zijn letterlijk dodelijk fanatiek.
zolang je kan spreken van een stad wel, maar ik hou mijn hart vast en verwacht eigenlijk dat er geen steen overeind blijft voor dat gebied weer vrijgegeven wordt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Oorlogvoeren in een stadse omgeving is waanzinnig moeilijk en zij hebben het thuisvoordeel, zij hebben dit voorbereid en ze zijn letterlijk dodelijk fanatiek.
Een Hamasser kan alleen maar winnen. Of hij verslaat zijn eeuwige vijand of hij sterft als een martelaar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel wat thuisvoordeel hebben, maar ze hebben veel mindere wapens, minder technologie etc. Israël zal ook vast genoeg wapens met nachtvisie hebben, Hamas niet gok ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De geschiedenis zoals dat uiteengezet en weerlegd werd in topic 75.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:24 schreef Momo het volgende:
OP heb ik geupdated in geheel naar recente toestand @:Jippie, hopelijk ok, verander desnoods maar.
Andere zaken die mensen graag in OP zien?
Wat is jouw oplossing? Sis.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:12 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lol. Dus men moet land van Egypte afstaan, zodat Palestijnen daar kunnen wonen. Dus dan heeft Egypte dat al twee keer moeten doen, omdat Israel zich niet aan het verdrag houdt?
Bruv.
sinds ik deze week IDF expert ben zag ik deze voorbij komen:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Israël heeft toch ook een tank die ontworpen is om beter te functioneren tijdens gevechten in steden?
Naja tot die tijd hebben ze tijd om te evacueren geloof ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:29 schreef KoningWouter het volgende:
Nog een half uurtje, dan lopen de timers af toch?
Dat was een Pakistaan, geen Arabier dacht ikquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
zolang je kan spreken van een stad wel, maar ik hou mijn hart vast en verwacht eigenlijk dat er geen steen overeind blijft voor dat gebied weer vrijgegeven wordt.
Ik hoop maar dat er achter de schermen in ieder geval al afspraken gemaakt worden over wat te doen na deze oorlog. Er is geld zat in het midden oosten, maar goed... de solidariteit van arabieren beperkt zich meestal tot een hoop geschreeuw en het verbranden opeten van joodse vlaggen.
ik verwacht, of meer, ik hoop, dat Israël weer meer tijd geeft.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:29 schreef KoningWouter het volgende:
Ziet er tegelijk heel effectief en afgrijselijk uit inderdaad omdat je weet waar het voor is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
sinds ik deze week IDF expert ben zag ik deze voorbij komen:
https://en.wikipedia.org/wiki/IDF_Caterpillar_D9
Hallucinant apocalyptisch... maar, ook wel praktisch
Ja weet ik het... gaat om het opeten toch? Dat vond ik wel zo grappig dat ik er een edit voor over had. Laat me... af en toe dom grijnzen in deze ellende is toch niet zo heel erg verkeerd. en daarentevens ben ik geen ornitholoog, dus ik heb geen idee wat voor randfiguur ik vanmorgen een vlag zag oppeuzelen...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat was een Pakistaan, geen Arabier dacht ik
Hahaha het was inderdaad een rare vogelquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja weet ik het... gaat om het opeten toch? Dat vond ik wel zo grappig dat ik er een edit voor over had. Laat me... af en toe dom grijnzen in deze ellende is toch niet zo heel erg verkeerd. en daarentevens ben ik geen ornitholoog, dus ik heb geen idee wat voor randfiguur ik vanmorgen een vlag zag oppeuzelen...
dit soort extreem geweld is godzijdank zo ver van ons bed (vooralsnog) surreëel is, gelukkig maar... dat welquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ziet er tegelijk heel effectief en afgrijselijk uit inderdaad omdat je weet waar het voor is.
Het is een bulldozer?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ziet er tegelijk heel effectief en afgrijselijk uit inderdaad omdat je weet waar het voor is.
Het laagje is dun hoor. Sluit hier de stroom en water af en dan heb je na een halve week ook een reenactment van de Steentijd in je portiek.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dit soort extreem geweld is godzijdank zo ver van ons bed (vooralsnog) surreëel is, gelukkig maar... dat wel
ik snap datquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het laagje is dun hoor. Sluit hier de stroom en water af en dan heb je na een halve week ook een reenactment van de Steentijd in je portiek.
Ja en dan met een waterpistooltje bovenop voor de lol en dat kooiwerk is om waterballonnen tegen te houdenquote:
M'n punt is dat er beduidend "afgrijselijkere" voertugen zijn. Dit is gewoon een bulldozer met genoeg bepantsering om z'n werk te doen in enigsinds vijandelijke gebieden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja en dan met een waterpistooltje bovenop voor de lol en dat kooiwerk is om waterballonnen tegen te houden
Naja, zomaar een voorbeeld (dit is dus nep en dat is ook wel overduidelijk als je er op let maar niet als "een betrouwbare bron" het Tweet). En je kan het natuurlijk wat subtieler doen in Stable Diffusion.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik Twitter (en andere social media) toch met een korreltje zout neem.
Iedereen kan er wat neerplempen, het internet staat vol met beelden en met Stable Diffusion heb je ook in 2 minuten de (niet bestaande) beelden die je wil hebben.
Omg..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
sinds ik deze week IDF expert ben zag ik deze voorbij komen:
https://en.wikipedia.org/wiki/IDF_Caterpillar_D9
Hallucinant apocalyptisch... maar, ook wel praktisch
Ja maar het is ook gewoon ondoenlijk soms he, ik heb al een aantal maal een bericht van CNN gepost dat achteraf onjuist bleek. Als zelfs de president van de VS staat te verkondigen dat ie dingen heeft gezien, die hij achteraf helemaal niet heeft gezien... ja jezusquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, zomaar een voorbeeld (dit is dus nep en dat is ook wel overduidelijk als je er op let maar niet als "een betrouwbare bron" het Tweet):
[ afbeelding ]
Op de leeftijd van Biden zien wij wss ook dingen die er niet zijnquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja maar het is ook gewoon ondoenlijk soms he, ik heb al een aantal maal een bericht van CNN gepost dat achteraf onjuist bleek. Als zelfs de president van de VS staat te verkondigen dat ie dingen heeft gezien, die hij achteraf helemaal niet heeft gezien... ja jezus
Niet Carmageddon winnen door alle voetgangers omver te rijdenquote:
Ik heb geen oplossing. Wat ik wel wil is dat Israël stopt met hun kolonisatie praktijken en hun slachtofferrol.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Sis.
Egypte mag trouwens allang blij zijn dat ze hun land weer hebben na de poging tot genocide op Israël.
Todat die op zijn in je gebied en je met je bulldozer die wel 5 KM/h kan niet snel genoeg bij andere peds bent voor de timer aflooptquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Niet Carmageddon winnen door alle voetgangers omver te rijdenhippie
Als we dat willen moeten we ze wel een out geven. Alle oudere landen zijn gebouwd op landjepik. Kijk alleen maar Turkije waar je zelf woont.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing. Wat ik wel wil is dat Israël stopt met hun kolonisatie praktijken en hun slachtofferrol.
En hoe ziet dit er in de praktijk uit? Erkenning van een Palestijnse staat binnen de grenzen van '67?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing. Wat ik wel wil is dat Israël stopt met hun kolonisatie praktijken en hun slachtofferrol.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Todat die op zijn in je gebied en je met je bulldozer die wel 5 KM/h kan niet snel genoeg bij andere peds bent voor de timer afloopt
Zelfs dit topic is relatief rustigquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:53 schreef KoningWouter het volgende:
Het is een beetje rustig op m'n propaganda kanalen. Stilte voor de storm?
Zelf vind ik whataboutism altijd wel een kenmerk van een slachtofferrol.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ja en dat voor een zaterdagmiddag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
Zelfs dit topic is relatief rustig
Ik verwacht niet meteen. Maar zoek zullen genoeg fake berichten op twitter komen denk ik dat het wel zogenaamd begonnen is komende uren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:29 schreef KoningWouter het volgende:
Brammetje Brammetje toch. Oekraïne-Rusland is niet te vergelijken met Israël-Palestina. Dat landen niet de kant van Oekraïne willen kiezen of zelfs Rusland willen blijven steunen getuigt van hun eigen scheve moraal. Dat hoeven wij toch niet aan te moedigen of te belonen of wel soms?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:48 schreef Slayage het volgende:
Bram Verbrugge beargumenteerd waarom het niet in ons belang is om Israël onvoorwaardelijk te steunen
https://www.vpro.nl/progr(...)dan-nederlandse.html
[ twitter ]
[ twitter ]
De grote kritische denkers liggen nog op hun nest. Wacht maar tot vanavond/vannacht.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:55 schreef Oriente het volgende:
[..]
Zelfs dit topic is relatief rustig
Ik zou graag een argumentatie willen zien welk alternatief voor de evacuatie en grondinvasie die Israël heeft.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:48 schreef Slayage het volgende:
Bram Verbrugge beargumenteerd waarom het niet in ons belang is om Israël onvoorwaardelijk te steunen
https://www.vpro.nl/progr(...)dan-nederlandse.html
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee omdat Egypte en Palestina zich nergens aan houden. Niet aan verdragen, mensenrechten en ga zo maar door. Dus de Palestijnen moeten verkassen naar Egypte. Ze zoeken het zelf maar uit. Hun verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:12 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lol. Dus men moet land van Egypte afstaan, zodat Palestijnen daar kunnen wonen. Dus dan heeft Egypte dat al twee keer moeten doen, omdat Israel zich niet aan het verdrag houdt?
Bruv.
Atoombom op Noord-Gaza. Niet aanvallen en de andere wang toekeren is ook een optie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou graag een argumentatie willen zien welk alternatief voor de evacuatie en grondinvasie die Israël heeft.
Gezien de nabijheid tot Israël geen optie. Sowieso gezien de beperkte schaal van het conflict geen optie.quote:
Ik ga deze op Twitter zetten en kijken hoe lang het duurt voor ik 'm hier weer ziequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja maar het is ook gewoon ondoenlijk soms he, ik heb al een aantal maal een bericht van CNN gepost dat achteraf onjuist bleek. Als zelfs de president van de VS staat te verkondigen dat ie dingen heeft gezien, die hij achteraf helemaal niet heeft gezien... ja jezus
Ja dat wordt nog wel spannend. Het zou best kunnen dat op het moment dat ze Gaza-stad binnen vallen dat Hezbollah helemaal loos gaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:07 schreef Doler12 het volgende:
Beschietingen aan beide kanten weer aan de grens met Libanon
Dan zal de US zich er ook wel wat uitgebreider mee gaan bemoeien...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat wordt nog wel spannend. Het zou best kunnen dat op het moment dat ze Gaza-stad binnen vallen dat Hezbollah helemaal loos gaat.
Moet je er wel ff een goed verhaaltje omheen zetten. Iets van.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga deze op Twitter zetten en kijken hoe lang het duurt voor ik 'm hier weer zie
[ afbeelding ]
Simpel zal dat zeer zeker niet gaan zijn, maar ik verwacht wel dat er daarna humanitaire hulp op gang zal komen. Het zou me overigens ook totaal niet verbazen wanneer die humanitaire hulp ook van de Israeli's zal komen, hoe zeer sommigen op dit forum ook beweren dat het genocidale zionistische monsters zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar gaat Hamas afgemaakt worden binnen een aantal dagen? Ik ben bang dat het niet zo simpel zal zijn....
quote:
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:10 schreef littlemindy het volgende:
Die reactie![]()
"Are you sure they aren't building another pyramid?"
Vreemde genocide met een bevolking die met 500 procent is gegroeid ten opzichte van 1970.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Simpel zal dat zeer zeker niet gaan zijn, maar ik verwacht wel dat er daarna humanitaire hulp op gang zal komen. Het zou me overigens ook totaal niet verbazen wanneer die humanitaire hulp ook van de Israeli's zal komen, hoe zeer sommigen op dit forum ook beweren dat het genocidale zionistische monsters zijn.
dan overschat je mensen op twitter echt flinkquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ok, ik deel je overtuiging dat de wereld (met uitzondering van mezelf dan he) wordt bevolkt door gecertificeerde randdebielen, maar hier trapt echt zelfs Henk Krol niet in hoor
Je bent te optimistisch vriend.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ok, ik deel je overtuiging dat de wereld (met uitzondering van mezelf dan he) wordt bevolkt door gecertificeerde randdebielen, maar hier trapt echt zelfs Henk Krol niet in hoor
Yup, en dan Iran. Dan Europa en voor we het weten zitten we in een wereldoorlog. (Wat best de hele opzet van Hamas & Hezbolla (of de belangrijke Islamitische leiders) kan zijn)quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan zal de US zich er ook wel wat uitgebreider mee gaan bemoeien...
Je ziet nu ook zat beelden van ultra orthodoxe joden die roepen dat alle Arabieren dood moeten. Zelfs in klassen wordt deze haat onderwezen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Simpel zal dat zeer zeker niet gaan zijn, maar ik verwacht wel dat er daarna humanitaire hulp op gang zal komen. Het zou me overigens ook totaal niet verbazen wanneer die humanitaire hulp ook van de Israeli's zal komen, hoe zeer sommigen op dit forum ook beweren dat het genocidale zionistische monsters zijn.
Rustig wachten tot ze weer een slachting komen aanrichten is inderdaad een optie, maar niet een die erg verkoopbaar is aan het binnenlandse publiek lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Atoombom op Noord-Gaza. Niet aanvallen en de andere wang toekeren is ook een optie.
oquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan overschat je mensen op twitter echt flink
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:10 schreef littlemindy het volgende:
[ twitter ]
Die reactie![]()
"Are you sure they aren't building another pyramid?"
Iran heeft niet genoeg vrienden voor een wereldoorlog en grenst Godzijdank niet aan Israël.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Yup, en dan Iran. Dan Europa en voor we het weten zitten we in een wereldoorlog. (Wat best de hele opzet van Hamas & Hezbolla (of de belangrijke Islamitische leiders) kan zijn)
Isreal is wel een land waarvoor een wereldoorlog voor geriskeerd gaat worden in tegenstelling tot Oekraine.
Voorlopig blijft het bij beschietingen van militaire stellingen,met een aantal gepoogde infiltraties van Hamas en co.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat wordt nog wel spannend. Het zou best kunnen dat op het moment dat ze Gaza-stad binnen vallen dat Hezbollah helemaal loos gaat.
Het probleem is het verkeerde en overdreven gebruik van het woord "genocide". Je kunt werkelijk geen conflict meer vinden waarin het niet gekrijst wordt, waardoor het etiketje a) zijn waarde verliest en b) door relevante partijen niet zo snel wordt aangenomen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vreemde genocide met een bevolking die met 500 procent is gegroeid ten opzichte van 1970.
Dat vind ik onzin, de laatste 2 wereldoorlogen ging over het bezetten van Europa.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Yup, en dan Iran. Dan Europa en voor we het weten zitten we in een wereldoorlog. (Wat best de hele opzet van Hamas & Hezbolla (of de belangrijke Islamitische leiders) kan zijn)
Isreal is wel een land waarvoor een wereldoorlog voor geriskeerd gaat worden in tegenstelling tot Oekraine.
Er zullen wereldwijd wat meer landen mee moeten doen voordat je van een wereldoorlog kunt spreken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zo bang om eens een reactie te geven? Ik ben benieuwd naar je ideeën.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
Gelukkig is er binnen de EU discussie over het gedrag van von der Leyen
"Her approach has caused deepening unease within European institutions and in national capitals as Israel undertakes what the Taoiseach has described as “collective punishment” against the people of Gaza, cutting off water, food and electricity, and now ordering over a million people to evacuate in 24 hours to the alarm of the United Nations.
...
Her approach contrasts with that of the European Council, the institution of the member states. Its Brussels headquarters this weekend was not lit up in the Israeli flag but in white instead, reflecting a respect for the divisions among member states and a level of caution among those with diplomatic experience towards what was to come. When EU foreign ministers met earlier this week they invited not just the Israeli foreign minister but also his Palestinian counterpart, though in the end neither attended."
[ twitter ]
Heb op twitter gelezen (quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iran heeft niet genoeg vrienden voor een wereldoorlog en grenst Godzijdank niet aan Israël.
nou... er rolt wel een balletje, al een hele tijd hoor, dat snap ik, maar dan nog staan we nu wel op een cruciaal punt denk ik. Ik snap de vergelijkingen met 9/11 op zich wel en destijds vreesde ik heel eerlijk ook dat ik midden in de derde wereldoorlog zat (hier veilig in NL heur)quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iran heeft niet genoeg vrienden voor een wereldoorlog en grenst Godzijdank niet aan Israël.
Mevrouw begrijpt niet dat haar mandaat bestaat bij de gratie van soevereine natiestaten. De EU hoort geen eigen mening te hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
"Her approach has caused deepening unease within European institutions and in national capitals as Israel undertakes what the Taoiseach has described as “collective punishment” against the people of Gaza, cutting off water, food and electricity, and now ordering over a million people to evacuate in 24 hours to the alarm of the United Nations.
...
Her approach contrasts with that of the European Council, the institution of the member states. Its Brussels headquarters this weekend was not lit up in the Israeli flag but in white instead, reflecting a respect for the divisions among member states and a level of caution among those with diplomatic experience towards what was to come. When EU foreign ministers met earlier this week they invited not just the Israeli foreign minister but also his Palestinian counterpart, though in the end neither attended."
[ twitter ]
Gozer...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
...
[ twitter ]
China heeft nog niet de capaciteit om een amfibische invasie uit te voeren, aan die kant zal het dan weer meevallen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heb op twitter gelezen () dat er troepenverplaatsing door Irak en Syrie gespot is. Maar goed Twitter zegt zoveel.
Maar Iran heeft Rusland. En als dan Amerika druk is met Oekraine en Israel kan China mooi Taiwan pakken.
Maar ik hoop maar dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Vertel jij eens wat jij denkt dat de oplossing van de problemen tussen Hamas en Israël is?quote:
Israel is een land waar een wereldoorlog over geriskeerd gaat worden in tegenstelling tot Oekraine. Het de uitkomst van de twee wereldoorlogen waardoor Israel bestaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:18 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin, de laatste 2 wereldoorlogen ging over het bezetten van Europa.
Dit gaat over een Midden-Oosten conflict met aan beide partijen niet veel bevolking 6-2 miljoen.
De VS kan dit prima reguleren.
Wat wel gevaarlijk is is dat moslims in Europa een jihad gaan voeren. Maar enige wat ze daarmee bereiken is dat de westerse man opstaan en weer kampen bouwt, dat winnen ze natuurlijk nooit.
Je hebt Japan nogquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heb op twitter gelezen () dat er troepenverplaatsing door Irak en Syrie gespot is. Maar goed Twitter zegt zoveel.
Maar Iran heeft Rusland. En als dan Amerika druk is met Oekraine en Israel kan China mooi Taiwan pakken.
Jij snapt het, maar dat flikt mevrouw steeds. Ongeleid projectiel dat het is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mevrouw begrijpt niet dat haar mandaat bestaat bij de gratie van soevereine natiestaten. De EU hoort geen eigen mening te hebben.
Mwaaah. Door de Golanhoogte komt Iran Israël niet binnen. Die gaan heel snel terug naar Allah als ze dat proberen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Echt super nobel van ze!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Israel heeft ook meer tijd gegeven aan de bewoners zodat die weg kunnen wezen.
Volgens mij ben je deze vergeten:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:20 schreef Momo het volgende:
Hele lijst voor OP met geschiedenis conflict mochten mensen geïnteresseerd zijn.
Sykes-Picotverdrag 1916
Balfour-verklaring 1917
Arabisch-Palestijnse opstand 1936-39
De geschiedenis van Israel in WO2 (CIDI)
Tweestatenoplossing 1947
Kaartje ontwikkelingen 1947 en 1948
Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948
Suezcrisis 1956
Palestijnse Bevrijdingsorganisatie 1964
Zesdaagse Oorlog 1967
Resolutie 242 Veiligheidsraad Verenigde Naties 1967
Resolutie 338 Veiligheidsraad Verenigde Naties 1973
Jom Kipoer-oorlog 1973
Libanese Burgeroorlog 1975-1990
Camp David-akkoorden 1978
Libanonoorlog (1982)
Palestinian Declaration of Independence 1988
Oslo-akkoorden 1993
2000 Camp David Summit
Taba Summit 2001
2002 Arab League summit
Conflict in de Gazastrook 2008-2009
Conflict in de Gazastrook 2012
Conflict in de Gazastrook 2014
Israëlisch-Palestijns conflict (2021)
Fok!kerhaterquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
Ah, we zijn hier elkaar nog steeds voor rotte vis aan het uitmaken over iets dat we ook alleen maar kennen van tv. Goed bezig, mensen! Lekker elkaar Jodenhater of Moslimhater noemen, zeer volwassen en heel erg bevoordelijk voor een goede discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |