En dat is een uiterst triest gegeven ja. En velen van hen zal dat lot helaas ook overkomen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:36 schreef Janneke141 het volgende:
Als gewone, niet-strijdende Gazabewoner ben je gewoon de sjaak. Werkelijk niemand op de wereld interesseert het iets of je overleeft. Niet Israël, niet Hamas, niet de buurlanden en niet de VN.
Niet al te welwillend.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:33 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hoe staat Jordanië eigenlijk ten opzichte van opvangen van Palestijnse vluchtelingen?
Just asking, don't shoot me....
Ja, of denk jij dat de israeli's ook kinderen neermaaien die met stenen gooien straks?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is hoe je de hele bevolking van Gaza ziet?
Idd. En ze waren al de Sjaak natuurlijk in dat apartheidsregime. Maar nu is het al helemaal klaar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:36 schreef Janneke141 het volgende:
Als gewone, niet-strijdende Gazabewoner ben je gewoon de sjaak. Werkelijk niemand op de wereld interesseert het iets of je overleeft. Niet Israël, niet Hamas, niet de buurlanden en niet de VN.
Sterker nog, sommige van die partijen zetten je in of als menselijk schild of als drukmiddel richting andere partijen. Het is zo triest.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:36 schreef Janneke141 het volgende:
Toch gaf Israël ook aan dat ze begrijpen dat er meer tijd nodig is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:34 schreef Momo het volgende:
In de flyer die vanochtend over Gaza zijn uitgestrooid stond dus binnen 24 uur weg. Sjabbat (rustdag) is van vrijdagavond tot zaterdagavond, zal invasie zaterdag op zondagnacht zijn?
Dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, of denk jij dat de israeli's ook kinderen neermaaien die met stenen gooien straks?
Daarmee waren ze zaterdag een aardig eind op weg ja...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een corridor maken richting de Westelijke Jordaanoever zou je zeggen.
Helemaal mee eens. Ik denk ook niet dat grondtroepen zomaar vrouwen en jonge kinderen af gaan schieten. Misschien gevangen nemen, als ruilmateriaal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. De slachtoffers in Israël afschuwelijk vinden (dat is het ook, de manier waarop is ook beestachtig, simpelweg terrorisme), maar dan vervolgens wel zo lichtzinnig doen over komende "nevenschade" in de Gazastrook. Daar is het sneuvelen van onschuldige kinderen en babies gewoon net zo erg, en niets om lichtzinnig over te doen. De levens van mensen in Israël wegen niet minder of zwaarder dan de levens van mensen in de Gazastrook.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het verschil tussen 'burger' en 'militant' is slechts de AK die ze vasthouden in deze.
Ja ik ook. Mijn letterlijke gedachte was: nu is het feest maar binnen enkele uren of dagen is Gaza een rokende puinhoop.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had toen al zo'n vaag vermoeden dat dat voorlopig het laatste feestje was dat ze zouden vieren.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kom niet helemaal uit met het aantal inwoners per stad en of de mensen in de vluchtelingenkampen bij de inwoners van de stad geteld worden;
- Gaza City: 590.000
- Nuseirat Camp: 161.000
- Burej Camp: 43.000
Maar als ze 1.100.000 mensen vragen naar het zuiden te trekken, vragen ze de mensen binnen de rode lijn dan te vertrekken? Want met alleen Gaza-stad kom je niet op die aantallen. Dat is toch godsonmogelijk?
[ afbeelding ]
Laten we het hopen, al met al houd ik mijn hart vast voor de mensen daar. Bah.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik denk ook niet dat grondtroepen zomaar vrouwen en jonge kinderen af gaan schieten. Misschien gevangen nemen, als ruilmateriaal.
DAt is och onmenselijk en onverteerbaar?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:36 schreef Janneke141 het volgende:
Zouden ze nou niet snappen dat dit niet helpt en het ze hun leven kan en zal kosten? Wat willen ze doen, stenen gooien en krijsen?quote:
Tjah voor hetzelfde geld is het wel een granaat.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd.
Jouw vermoeden ja. Maar dit klinkt niet logisch. Welk land is er gebaat bij een terreurorganisatie naar de deur, die continue probeert te infiltreren en slachtoffers te maken?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:21 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Israël trouwens een concreet plan over wat ze precies willen doen nadat ze Hamas kopstukken te pakken hebben genomen? Dat idee heb ik namelijk niet, wat mij bevestigd in mijn vermoeden dat Israël het eigenlijk wel fijn vindt om een vijand als Hamas te hebben. Daar mogen om de paar jaar best wat Israëlische burgers voor betalen met hun leven. Nu keihard ingrijpen, terugtrekken, wachten op de volgende Hamas-aanslag, repeat...
Fake news, filmpje is al enkele jaren oud. Niet alles op dat achterlijke twitter voor waarheid aannemen.quote:
Slim, de Israëliërs zullen ze aan de andere kant vast en zeker met open armen ontvangen.quote:
Trouwens stad net boven Gaza stad Jabalia, heeft schijnbaar ook 123.200 inwoners, die zal dan wel niet bij Gaza stad geteld worden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is kaartje op de flyer. Lijkt redelijk overeen te komen met wat jij laat zien. Zouden er misschien ook veel mensen niet geregistreerd zijn officieel?
In Jordanië is de situatie al momenteel intern al behoorlijk gespannen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:33 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hoe staat Jordanië eigenlijk ten opzichte van opvangen van Palestijnse vluchtelingen?
Just asking, don't shoot me....
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:39 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga weer even werken denk ik.
Niveau daalt weer drastisch. Voor zover dat nog kan.
Die ze even ervoor van de straat rapen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah voor hetzelfde geld is het wel een granaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |