thnx, nav jouw post ook maar ff gedaanquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
In het overzicht van mijn Collin omgeving zag ik gister een vakje voor de investeerderstoets staan. Die zojuist maar even gedaan ook al,had ik er nog geen mail over ontvangen. De datum van 10 november nadert nu al snel, mag dus hopen dat Collin voor die tijd de nieuwe Europese vergunning heeft,
Rendementspercentages 2023quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:06 schreef quepos het volgende:
[..]
Niet zoveel als bij crowdfunding toch?
Wel een safe verhaal. Dit soort van huisvesting is niet aan te slepen. In een B.V. is het een goede investering m.i.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:32 schreef Zeghomaar het volgende:
Nieuwe investering bij SIG staat open.
Lage rente.
Zie nog geen "FOK-Meldingen".
Ik blijf er vanaf.
Toch apart dat de Parkstraat bijna vol zit, en deze voor geen meter loopt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:32 schreef Zeghomaar het volgende:
Nieuwe investering bij SIG staat open.
Lage rente.
Zie nog geen "FOK-Meldingen".
Ik blijf er vanaf.
Daar is denk ik iets als "fundingzekerheid" wat een rol speelt, het gemiddeld investeringbedrag is daar zo'n 40% hoger dan het nieuwe project wat meestal een signaal was dat er ergens een forse investeerder tussenzat. Overigens is het gemiddelde bij het nieuwe project ook nog best hoog in vergelijking met oude projecten (ook zo'n 35%) dus ook daar zal (mogelijk in mindere mate) waarschijnlijk iets in die richting spelen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:20 schreef quepos het volgende:
[..]
Toch apart dat de Parkstraat bijna vol zit, en deze voor geen meter loopt.
Schijf 1a is natuurlijk ruk met die rente, maar 1b had ik wel vol verwacht.
Die grote investeerders zijn m.i. ook niet op hun achterhoofd gevallen - integendeel zelfs, anders waren ze niet zo vermogend - dus over de kwaliteit van deze projecten zegt het niet al te veel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef tnhb het volgende:
[..]
Daar is denk ik iets als "fundingzekerheid" wat een rol speelt, het gemiddeld investeringbedrag is daar zo'n 40% hoger dan het nieuwe project wat meestal een signaal was dat er ergens een forse investeerder tussenzat. Overigens is het gemiddelde bij het nieuwe project ook nog best hoog in vergelijking met oude projecten (ook zo'n 35%) dus ook daar zal (mogelijk in mindere mate) waarschijnlijk iets in die richting spelen.
voor een eerlijke vergelijking moet het wel meegenomen worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:06 schreef quepos het volgende:
[..]
Niet zoveel als bij crowdfunding toch?
Maar natuurlijk. Trek van het spaarrendement nog 0,2-0,3 belasting af (ergens rond 1,0% spaar-rendement zal het wel uitkomen toch).quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
voor een eerlijke vergelijking moet het wel meegenomen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een dilemma voor Collin c.s. Ze zitten er al tot over de oren in. Stoppen met het aanbieden van nieuwe financieringsrondes betekent een faillissement van de toko en afgekloven nagels bij degenen die ooit nog dachten dat dit een goede investering was.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:29 schreef DavidTwente het volgende:
Weer eentje van 50+ Mobiel bij Collin Crowdfund via email binnen gekregen.
Opvallend vind ik de motivering voor deze financieringsronde:
"De ondernemers moeten nu haar marketingactiviteiten inkopen voor Q4 2023 waarvoor men een financiering benodigd heeft van ¤ 250.000,- en waardoor er later nog een financieringsbehoefte ontstaat van ¤ 750.000,-."
Het vierde kwartaal van 2023 is al begonnen. En ze stunten wel heel erg met de prijzen. En nog maar 83.000 klanten. Wordt dit niet erg risicovol?
Ik heb deze pitches altijd overgeslagen maar nu toch eens gekeken wat ik “gemist” heb. Echt, ik kan geen enkele reden bedenken waarom je hierin zou investeren. Het concept niet, de “zkerhden” die ik zo spel omdat je het niet met “zekerheden” moet verwarren en dan ook nog 2 jaar aflossingsvrij.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Geen zorgen hoor, hij zit al vol.![]()
En straks de krant weer vol boze crowdfunders die hun geld kwijt zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan gewoon inloggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:48 schreef zeeland6 het volgende:
dit staat er nu al 2 dagen op de website van Cap Circle
Beste bezoeker,
Onze website ondergaat momenteel een update. We voegen enkele nieuwe mogelijkheden toe om ons platform nog toegankelijker te maken. We verwachten binnen enkele minuten weer online te zijn.
Onze excuses voor het ongemak.
Voor vragen kunt u ons bereiken op 010 - 30 20 303 en info@capitalcircle.nl.
Ik nu ook, eerder vanmiddag (ik schat zo rond 1700 uur) kreeg ik dezelfde info als zeeland6 te zien.quote:
Leuk kneuzen clubje zo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:25 schreef paardendokter het volgende:
Max vindt onderdak bij Kapitaal op Maat
[i]Met genoegen kunnen wij u mededelen dat wij afgelopen donderdagavond een Letter of Intent (LOI) hebben ondertekend met Kapitaal op Maat (KoM). KoM beschikt al over de European Crowdfunding Service Provider Regulation (ECSPR)-licentie en zodra de mogelijke fusie is goedgekeurd door de Autoriteiten Financiële Markten (AFM), zullen de merken Max Crowdfund, Kapitaal op Maat en Capital Circle allemaal opereren onder de ECSPR-licentie van KoM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |