abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211030263
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
In het overzicht van mijn Collin omgeving zag ik gister een vakje voor de investeerderstoets staan. Die zojuist maar even gedaan ook al,had ik er nog geen mail over ontvangen. De datum van 10 november nadert nu al snel, mag dus hopen dat Collin voor die tijd de nieuwe Europese vergunning heeft,
thnx, nav jouw post ook maar ff gedaan *O*
  zondag 22 oktober 2023 @ 08:21:16 #177
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211037016
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:06 schreef quepos het volgende:

[..]
Niet zoveel als bij crowdfunding toch?
Rendementspercentages 2023
In de voorlopige aanslag 2023 gebruiken we fictieve rendementspercentages die dicht bij het werkelijke rendement van uw box 3-inkomen liggen. Dit zijn de rendementspercentages voor 2023:

Bank- en spaartegoeden en contant geld: 0,36%
Beleggingen/andere bezittingen: 6,17%
Schulden: 2,57%
Het percentage voor beleggingen en andere bezittingen staat al vast. De percentages voor bank- en spaartegoeden en schulden zijn nog voorlopig. Begin 2024 stellen we die percentages vast. De vastgestelde percentages gebruiken we bij uw definitieve aanslag.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 22 oktober 2023 @ 14:32:47 #178
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211040645
Nieuwe investering bij SIG staat open.
Lage rente.

Zie nog geen "FOK-Meldingen".

Ik blijf er vanaf.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211042344
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 14:32 schreef Zeghomaar het volgende:
Lage rente.

Ik blijf er vanaf.
Wel een safe verhaal. Dit soort van huisvesting is niet aan te slepen. In een B.V. is het een goede investering m.i.
Pecunia non olet
pi_211042508
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 14:32 schreef Zeghomaar het volgende:
Lage rente.

Ik blijf er vanaf.
Toch apart dat de Parkstraat bijna vol zit, en deze voor geen meter loopt.

Schijf 1a is natuurlijk ruk met die rente, maar 1b had ik wel vol verwacht.
pi_211042881
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:20 schreef quepos het volgende:

[..]
Toch apart dat de Parkstraat bijna vol zit, en deze voor geen meter loopt.

Schijf 1a is natuurlijk ruk met die rente, maar 1b had ik wel vol verwacht.
Daar is denk ik iets als "fundingzekerheid" wat een rol speelt, het gemiddeld investeringbedrag is daar zo'n 40% hoger dan het nieuwe project wat meestal een signaal was dat er ergens een forse investeerder tussenzat. Overigens is het gemiddelde bij het nieuwe project ook nog best hoog in vergelijking met oude projecten (ook zo'n 35%) dus ook daar zal (mogelijk in mindere mate) waarschijnlijk iets in die richting spelen.
pi_211047543
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Daar is denk ik iets als "fundingzekerheid" wat een rol speelt, het gemiddeld investeringbedrag is daar zo'n 40% hoger dan het nieuwe project wat meestal een signaal was dat er ergens een forse investeerder tussenzat. Overigens is het gemiddelde bij het nieuwe project ook nog best hoog in vergelijking met oude projecten (ook zo'n 35%) dus ook daar zal (mogelijk in mindere mate) waarschijnlijk iets in die richting spelen.
Die grote investeerders zijn m.i. ook niet op hun achterhoofd gevallen - integendeel zelfs, anders waren ze niet zo vermogend - dus over de kwaliteit van deze projecten zegt het niet al te veel.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 22-10-2023 23:56:09 ]
Pecunia non olet
pi_211050396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:06 schreef quepos het volgende:

[..]
Niet zoveel als bij crowdfunding toch?
voor een eerlijke vergelijking moet het wel meegenomen worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_211051711
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:35 schreef CaLeX het volgende:

[..]
voor een eerlijke vergelijking moet het wel meegenomen worden.
Maar natuurlijk. Trek van het spaarrendement nog 0,2-0,3 belasting af (ergens rond 1,0% spaar-rendement zal het wel uitkomen toch).
pi_211052012
Ik kreeg een linkje voor S*er*es Pr*perti*s

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211053378
Weer eentje van 50+ Mobiel bij Collin Crowdfund via email binnen gekregen.
Opvallend vind ik de motivering voor deze financieringsronde:

"De ondernemers moeten nu haar marketingactiviteiten inkopen voor Q4 2023 waarvoor men een financiering benodigd heeft van ¤ 250.000,- en waardoor er later nog een financieringsbehoefte ontstaat van ¤ 750.000,-."

Het vierde kwartaal van 2023 is al begonnen. En ze stunten wel heel erg met de prijzen. En nog maar 83.000 klanten. Wordt dit niet erg risicovol?
pi_211053881
quote:
5s.gif Op maandag 23 oktober 2023 14:29 schreef DavidTwente het volgende:
Wordt dit niet erg risicovol?
Dat wordt het niet maar dat is het al heel lang.
pi_211054465
quote:
5s.gif Op maandag 23 oktober 2023 14:29 schreef DavidTwente het volgende:
Weer eentje van 50+ Mobiel bij Collin Crowdfund via email binnen gekregen.
Opvallend vind ik de motivering voor deze financieringsronde:

"De ondernemers moeten nu haar marketingactiviteiten inkopen voor Q4 2023 waarvoor men een financiering benodigd heeft van ¤ 250.000,- en waardoor er later nog een financieringsbehoefte ontstaat van ¤ 750.000,-."

Het vierde kwartaal van 2023 is al begonnen. En ze stunten wel heel erg met de prijzen. En nog maar 83.000 klanten. Wordt dit niet erg risicovol?
Dit is een dilemma voor Collin c.s. Ze zitten er al tot over de oren in. Stoppen met het aanbieden van nieuwe financieringsrondes betekent een faillissement van de toko en afgekloven nagels bij degenen die ooit nog dachten dat dit een goede investering was.
Gaan ze door dan is er een bescheiden kans dat het allemaal goed komt maar het drama kan ook nog veel groter worden.
Pecunia non olet
pi_211054903
Geen zorgen hoor, hij zit al vol. :|W
En straks de krant weer vol boze crowdfunders die hun geld kwijt zijn.
pi_211055461
Zoraīda Broos B.V.
¤ 50.000 | 9,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/zoraida-broos-b-v/
Geen harde zekerheden

Het lijkt mij dat met deze lening dit project wordt afgelost
https://www.collincrowdfund.nl/de-zwarte-ruiter-op-t-witte-paart/

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 23-10-2023 18:26:22 ]
pi_211055490
EL Beauty Products
¤ 125.000 | 9,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/el-beauty-products/
2e hypotheek woonhuis. Ze durven aan te komen met een taxatierapport van twee jaar oud.
pi_211055856
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 17:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Geen zorgen hoor, hij zit al vol. :|W
En straks de krant weer vol boze crowdfunders die hun geld kwijt zijn.
Ik heb deze pitches altijd overgeslagen maar nu toch eens gekeken wat ik “gemist” heb. Echt, ik kan geen enkele reden bedenken waarom je hierin zou investeren. Het concept niet, de “zkerhden” die ik zo spel omdat je het niet met “zekerheden” moet verwarren en dan ook nog 2 jaar aflossingsvrij.
pi_211063334
Linkje DRN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211066010
dit staat er nu al 2 dagen op de website van Cap Circle

Beste bezoeker,

Onze website ondergaat momenteel een update. We voegen enkele nieuwe mogelijkheden toe om ons platform nog toegankelijker te maken. We verwachten binnen enkele minuten weer online te zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Voor vragen kunt u ons bereiken op 010 - 30 20 303 en info@capitalcircle.nl.
pi_211066474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:48 schreef zeeland6 het volgende:
dit staat er nu al 2 dagen op de website van Cap Circle

Beste bezoeker,

Onze website ondergaat momenteel een update. We voegen enkele nieuwe mogelijkheden toe om ons platform nog toegankelijker te maken. We verwachten binnen enkele minuten weer online te zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Voor vragen kunt u ons bereiken op 010 - 30 20 303 en info@capitalcircle.nl.
Ik kan gewoon inloggen.
pi_211066595
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:47 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik kan gewoon inloggen.
Ik nu ook, eerder vanmiddag (ik schat zo rond 1700 uur) kreeg ik dezelfde info als zeeland6 te zien.
pi_211066860
Max vindt onderdak bij Kapitaal op Maat

Met genoegen kunnen wij u mededelen dat wij afgelopen donderdagavond een Letter of Intent (LOI) hebben ondertekend met Kapitaal op Maat (KoM). KoM beschikt al over de European Crowdfunding Service Provider Regulation (ECSPR)-licentie en zodra de mogelijke fusie is goedgekeurd door de Autoriteiten Financiële Markten (AFM), zullen de merken Max Crowdfund, Kapitaal op Maat en Capital Circle allemaal opereren onder de ECSPR-licentie van KoM.

Afgelopen donderdag hebben wij tevens een gesprek gehad met de AFM, waarin wij de gelegenheid kregen om mondeling onze visie op de onlangs ontvangen AFM-brief toe te lichten (onze schriftelijke reactie was al verzonden op 9 oktober 2023). De bijeenkomst duurde iets meer dan 2,5 uur, waarbij we ook een demonstratie van de nieuwe software verzorgden. Wij hebben de bijeenkomst als prettig en informatief ervaren. De AFM heeft Max Crowdfund om aanvullende documentatie gevraagd om ons standpunt te onderbouwen. Deze zal in de komende weken worden verstrekt.

Wij hebben de AFM kort geīnformeerd over de mogelijke fusie en Jeroen (van MCF) en Peter-Paul (van KoM) gaan een afspraak met de AFM maken om dit nader te bespreken. Om dit voornemen kracht bij te zetten heeft MCF al twee lening aanvragen voor vastgoedprojecten geīntroduceerd bij KoM, en zij zullen deze projecten de komende weken onboarden op hun platform, dat al ECSPR-compatibel is. Deze projecten zullen worden beoordeeld aan de hand van de investeringscriteria die zijn aangepast aan de nieuwe marktomstandigheden. Als ze worden goedgekeurd, worden ze eerst als “gesloten” ronde gepubliceerd voor bestaande MCF-gebruikers. Als het project in de eerste week niet volledig gefinancierd is, wordt het project opengesteld voor de bestaande investeerders op het KoM-platform en mogelijk ook voor de gebruikers van het Capital Circle-platform.

In onze volgende nieuwsbrief gaan we dieper in op de bestaande portfolio van leningen, de softwareontwikkeling en uiteraard de probleemgevallen, zoals de rechtszaken en leningen in default. Zoals altijd houden we u op de hoogte zodra we feitelijke informatie hebben om te delen. Blijf in de tussentijd de “Update-tabbladen” van de respectievelijke projecten bekijken, aangezien we dagelijks meer informatie toevoegen.

Neem contact met ons op mocht je vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail nieuwsbrief.

Hartelijke groeten,
Het Max Crowdfund-team
pi_211066922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:25 schreef paardendokter het volgende:
Max vindt onderdak bij Kapitaal op Maat

[i]Met genoegen kunnen wij u mededelen dat wij afgelopen donderdagavond een Letter of Intent (LOI) hebben ondertekend met Kapitaal op Maat (KoM). KoM beschikt al over de European Crowdfunding Service Provider Regulation (ECSPR)-licentie en zodra de mogelijke fusie is goedgekeurd door de Autoriteiten Financiële Markten (AFM), zullen de merken Max Crowdfund, Kapitaal op Maat en Capital Circle allemaal opereren onder de ECSPR-licentie van KoM.
Leuk kneuzen clubje zo.
pi_211067200
Ik kan me voorstellen dat de AFM hier ook het nodige van vind. Eerst een afwijzing voor de ECSRP licentie. Hierna met dezelfde mensen, portefeuille en systeem onder een eerder afgegeven licentie gewoon doorgaan.
pi_211067527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:32 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Leuk kneuzen clubje zo.
De lamme leidt de blinde......... :r
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')