abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211016835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:20 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Ik vind de pitch wel vrij onduidelijk mbt hoe ze de constructie uitleggen. Huren ze het pand nu zelf en gaan ze het aankopen en verhuren? aangezien ze spreken van teruggedrongen rentelasten?

En waarom is de toekomstige huurder een van de leningnemers?
https://www.fundainbusine(...)y-van-goorstraat-30/
pi_211017468
quote:
Tja, na kosten en belasting 3,8%.
Terwijl een risicoloos deposito bij Nederlandse CE Bank voor 3 jaar 3,95% is.
Sig is geen alternatief meer voor mij met deze verlaagde rentes per 31/8/23.
Jammer.
pi_211017528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:46 schreef Belegger9 het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die in K*ver G*nev*r zitten? Tijd geleden iets van vernomen maar sinds dien geen betaling meer gezien. Iemand die weet wat hier de status is?

Is vie Crowdaboutnow gegaan
Ik zit er niet in maar zo te zien is er één betaalmoment per jaar. Als 'een tijd geleden' juni was dan zou dat kloppen.
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/kevergenevergroeit
pi_211018120
Nieuwe bij collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige was 12 maanden tegen 7.5 procent.

[ Bericht 2% gewijzigd door raser1981 op 20-10-2023 15:45:23 (Aanvulling) ]
pi_211018472
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:39 schreef raser1981 het volgende:
Nieuwe bij collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is de nu 7% wel erg karig. Als je over een maand of 8 je geld terug krijgt heb je na belasting wel erg weinig over gehouden.
pi_211019053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 16:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dan is de nu 7% wel erg karig. Als je over een maand of 8 je geld terug krijgt heb je na belasting wel erg weinig over gehouden.
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
https://www.deorkaan.nl/h(...)ft-met-negen-kamers/
pi_211019841
Voor de geïnteresseerden een linkje voor Northern Linen II bij GVE, dit project is gaat binnenkort publiekelijk open maar er kan nu alvast worden geinvesteerd. Zelf doe ik mee aan het eerste project en de rente + aflossing werd altijd op tijd betaald.

SPOILER
Hoewel ik geen fan van GVE ben en daar ooit alleen in 2 projecten heb geinvesteerd, is mijn oog gevallen op 1 van de projecten die nu open staan. Het gaat om Recreatiepark 8stone Villas - 9,4% netto en goed dekkende hypothecaire zekerheid. Wel een minder courant onderpand dan een woonhuis uiteraard. Ondanks dat het bij GVE is, overweeg toch om mee te doen, wat zijn jullie gedachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door JP01 op 20-10-2023 18:15:33 ]
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:22:24 #159
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211019958
Ik doe er principieel niet meer aan mee. We hebben in NL de laatste jaren een stortvloed van dit soort parken over ons heen gekregen. Inmiddels zijn het er, in mijn ogen, méér dan genoeg. Oók ik heb in recente verleden hier nog aan meegedaan. Maar Ooltgensplaat (CRE) is inmiddels afgelost en het geld van Waterpark Zwartkruis (NLI) komt volgende week terug. In nieuwe soortgelijke proposities zal ik niet meer participeren. Niet alleen het rendement geeft voor mij de doorslag, ik moet er ook een beetje een goed gevoel bij hebben...
Ieder maakt gelukkig zijn eigen afwegingen
pi_211020552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 16:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Rol hem zelf ook niet door. Korte termijn en voelt niet goed als ik dat van peterc lees. Vraag mij dan ook wel af waar het moreel kompas is van Colin. Dit voelt voor mij als op het randje.
pi_211021103
Linkje Saeed op Collin
SPOILER
pi_211021132
Linkje oude bekende op collin

SPOILER
pi_211022142
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:08 schreef JP01 het volgende:
Voor de geïnteresseerden een linkje voor Northern Linen II bij GVE, dit project is gaat binnenkort publiekelijk open maar er kan nu alvast worden geinvesteerd. Zelf doe ik mee aan het eerste project en de rente + aflossing werd altijd op tijd betaald.

SPOILER
Hoewel ik geen fan van GVE ben en daar ooit alleen in 2 projecten heb geinvesteerd, is mijn oog gevallen op 1 van de projecten die nu open staan. Het gaat om Recreatiepark 8stone Villas - 9,4% netto en goed dekkende hypothecaire zekerheid. Wel een minder courant onderpand dan een woonhuis uiteraard. Ondanks dat het bij GVE is, overweeg toch om mee te doen, wat zijn jullie gedachten?
Kans dat de meerdere vervroegde aflossingen gaan komen waardoor relatief veel administratie.
pi_211022189
quote:
Dit is een herfinanciering van https://matchingcapital.com/product/gln/
De recente SIG in de Lier was ook via MC gefinancierd: https://matchingcapital.com/product/adl/

Ik zit overigens niet in deze twee maar wel in een aantal andere panden die dhr. Ozgul vorig jaar via MC heeft gefinancierd. Rentebetalingen lopen verder goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 20-10-2023 21:14:09 ]
pi_211022294
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:08 schreef JP01 het volgende:

SPOILER
De cijfers van Northern Linen zien er goed uit. Jammer van de looptijd, maar wel mooi dat zo'n bedrijf het via crowdfunding doet.
pi_211022352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:14 schreef raser1981 het volgende:

[..]
Vraag mij dan ook wel af waar het moreel kompas is van Colin. Dit voelt voor mij als op het randje.
Dat vraag ik mij af bij de enorme serie 50plus mobiel leningen, dat is wat mij betreft over het randje door Collin :N
pi_211022457
Linkje B**ij Holding
SPOILER
pi_211023249
4e en laatste linkje voor vandaag :-)

Vr*di Vastgoed

SPOILER
pi_211024044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin. OG ziet er goed uit.

https://www.collincrowdfund.nl/vredi-vastgoed-b-v/
Het o/g ziet inderdaad goed uit, mooie overwaarde door eigen inbreng.

Ik vraag me wel af waar ze die eigen inbreng van betalen?
De bedrijfsbalans is uiterst zwak. Als je die lening aan de DGA wegstreept tegen het E.V. dan houd je een negatief Eigen Vermogen over van 139K, bij een vrij forse schuldenlast.
Je zou kunnen stellen dat ze op het randje zitten. Mijn beleid is om niet puur op goede zekerheid te investeren dus ik moet hier nog eens goed over nadenken.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 20-10-2023 23:47:42 ]
Pecunia non olet
pi_211024141
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:39 schreef raser1981 het volgende:
Nieuwe bij collin

SPOILER
Hij zoekt zich maar een andere gek voor zo'n kort leninkje. :6
Pecunia non olet
pi_211024436
Een hoop bagger vandaag, om diverse redenen........ geen enkele parel.
Pecunia non olet
pi_211029179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het o/g ziet inderdaad goed uit, mooie overwaarde door eigen inbreng.

Ik vraag me wel af waar ze die eigen inbreng van betalen?
De bedrijfsbalans is uiterst zwak. Als je die lening aan de DGA wegstreept tegen het E.V. dan houd je een negatief Eigen Vermogen over van 139K, bij een vrij forse schuldenlast.
Je zou kunnen stellen dat ze op het randje zitten. Mijn beleid is om niet puur op goede zekerheid te investeren dus ik moet hier nog eens goed over nadenken.
zeer bescheiden meegenomen enkel obv 1ehypo op een courant altijd wel te verkopen pand, idem balans & W&V (3% R) houdt zeker niet over, de kortlopende schulden (<1jr) van 538k zijn ook nogal ivht tot de andere zijde, vlottende activa > voorraden, debiteuren, liq midd? en onderhanden werken?
Roton gaat van 9k > 24k huur =duidelijk waarom, +en ook dat er maar 24k afgelost wordt in 5jr geeft aan dat cash hier niet altijd king is.
pi_211029596
In het overzicht van mijn Collin omgeving zag ik gister een vakje voor de investeerderstoets staan. Die zojuist maar even gedaan ook al,had ik er nog geen mail over ontvangen. De datum van 10 november nadert nu al snel, mag dus hopen dat Collin voor die tijd de nieuwe Europese vergunning heeft,
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:43:32 #174
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211029686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 14:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Tja, na kosten en belasting 3,8%.
Terwijl een risicoloos deposito bij Nederlandse CE Bank voor 3 jaar 3,95% is.
Sig is geen alternatief meer voor mij met deze verlaagde rentes per 31/8/23.
Jammer.
Hoeft er over de deposito dan geen belasting betaald te worden?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211029894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 15:43 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hoeft er over de deposito dan geen belasting betaald te worden?
Niet zoveel als bij crowdfunding toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')