linkjequote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Jeroen van den Adel Holding B.V. Veenweg 71 2
¤ 210.000 | 7,5% rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfu(...)ng-b-v-veenweg-71-2/
1e hypotheek woonhuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het geen direct lening was had ik hem wel meegenomen. Nu niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
'Deposito' voor 6 maanden + 1 dag ?(met kleine kans op een extraatje).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Fusie kandidaat voor MAX CF.😂quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:46 schreef Horsemen het volgende:
Openstaande project bij A4F loopt ook al lekker vol (maar niet heus).
https://www.all4funding.n(...)aat-42bis-te-utrecht
Nog 4 dagen te gaan en al 30K van de 174k opgehaald.
Hoe lang zal dit platform nog blijven bestaan om geld op te halen voor de projecten van de eigenaar
Ik heb soortgelijk vraag gesteld en keer (vrijwel per omgaande) de volgende reactie :quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:41 schreef optrandje het volgende:
[..]
Nu ook weer n.a.v. het overzicht van de verzamelbetaling per mail om uitleg gevraagd.
[..]
Ik ga er vanuit dat deze systeemfout eenmalig is. De hele manier van verzamelbetalingen zorgt administratief al voor gedoe vanwege om de 2 weken een 4 wekelijkse periode waardoor er geen link meer is met de originele maandelijkse betalingen en er soms geen of soms een dubbeel betaling in een maand is. Ik heb ze destijds wel eens voorgesteld de 1e en de 15e van de maand een batch te doen, dan heb je gewoon 24 periode betalingen per jaar, (2 per maand) en geen 26 wat niet deelbaar is door het aantal maanden in een jaar, terwijl de rentebedragen wel per maand worden berekent. Maar om een of andere reden willen ze dat niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Voor crowdfinanceplatforms heeft Online Payment Platform (OPP) een goede oplossing voorgesteld. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze betalingen te laten beheren door OPP, een instelling met de vereiste vergunning.
Als investeerder wordt u naast klant van ons ook een beetje klant bij OPP. OPP heeft gegevens van u nodig, gegevens die wij al in ons bezit hebben.
Het heeft een paar weken geduurd, maar investering kan worden afgerond nu. Kantje boord gelukt lijkt het...quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn: als zelfs zo'n project niet meer vol komt dan hebben ze een probleem.
Ik heb vanochtend al een rondje langs de kassa gemaakt. Mooie voor de collectiequote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:57 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Het heeft een paar weken geduurd, maar investering kan worden afgerond nu. Kantje boord gelukt lijkt het...
heb je iets meer achterliggende gedachte? Wat valt er tegen en wat voor defaults heb je allemaal?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:48 schreef RamboDirk het volgende:
De rentes blijven wel achter hoor. Crowdfunding wordt echter minder interessant, netto rendementen vallen tegen. Veel defaults.
In mijn optiek is de rente ook te ver achter gebleven. 2-3 jaar geleden waren rentes van 6-7% vrij gebruikelijk. Inmiddels is de marktrente met zo'n 400 basispunten gestegen maar zijn rentes van 10-11% nog niet de norm in crowdfunding.quote:
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
linkjeDank voor het linkje. Prima project om voor 100 euro eens te zien hoe Collin werkt. 1e project via dit platform voor mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Als het geen direct lening was had ik hem wel meegenomen. Nu niet.![]()
Geen fan van hokjesverhuur.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:12 schreef Belegger9 het volgende:
Wat zijn de meningen over de nieuwe SIG die vandaag 12:30 uur live gaat?
Defaults vooral uit de 1e fase natuurlijk. Horeca voornamelijk (pastazaken,subway,kroeg)quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
heb je iets meer achterliggende gedachte? Wat valt er tegen en wat voor defaults heb je allemaal?
Misschien dat iemand er iets van kan leren.
In elk geval CCF, o.a. (maar mogelijk nog meer/elders):quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op KOM https://www.kapitaalopmaa(...)B-V-Verduurzaming-II
Deed de heer Krautwurst eerder geen zaken via Collin? Of zat hij bij SIG?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dhr. Krautwurst zit overal. Tot z'n nek in de leningen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op KOM https://www.kapitaalopmaa(...)B-V-Verduurzaming-II
Deed de heer Krautwurst eerder geen zaken via Collin? Of zat hij bij SIG?
Ik vind de pitch wel vrij onduidelijk mbt hoe ze de constructie uitleggen. Huren ze het pand nu zelf en gaan ze het aankopen en verhuren? aangezien ze spreken van teruggedrongen rentelasten?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin. OG ziet er goed uit.
https://www.collincrowdfund.nl/vredi-vastgoed-b-v/
Kan meevallen, richting einde van het jaar vind ik het vanwege VRH minder interessant. En de risicopremie is ook niet meer zo hoog met de stijgende rente.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:22 schreef Belegger9 het volgende:
Ik pak de nieuwe SIG ruim mee. Target is 1A maar die zit verwacht ik, mede door het geringe aantal projecten momenteel, snel vol
Gaat toch best hard. 66% nuquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kan meevallen, richting einde van het jaar vind ik het vanwege VRH minder interessant. En de risicopremie is ook niet meer zo hoog met de stijgende rente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |