abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211068341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:25 schreef paardendokter het volgende:
Max vindt onderdak bij Kapitaal op Maat

Met genoegen kunnen wij u mededelen dat wij afgelopen donderdagavond een Letter of Intent (LOI) hebben ondertekend met Kapitaal op Maat (KoM). KoM beschikt al over de European Crowdfunding Service Provider Regulation (ECSPR)-licentie en zodra de mogelijke fusie is goedgekeurd door de Autoriteiten Financiële Markten (AFM), zullen de merken Max Crowdfund, Kapitaal op Maat en Capital Circle allemaal opereren onder de ECSPR-licentie van KoM.

Afgelopen donderdag hebben wij tevens een gesprek gehad met de AFM, waarin wij de gelegenheid kregen om mondeling onze visie op de onlangs ontvangen AFM-brief toe te lichten (onze schriftelijke reactie was al verzonden op 9 oktober 2023). De bijeenkomst duurde iets meer dan 2,5 uur, waarbij we ook een demonstratie van de nieuwe software verzorgden. Wij hebben de bijeenkomst als prettig en informatief ervaren. De AFM heeft Max Crowdfund om aanvullende documentatie gevraagd om ons standpunt te onderbouwen. Deze zal in de komende weken worden verstrekt.

Wij hebben de AFM kort geïnformeerd over de mogelijke fusie en Jeroen (van MCF) en Peter-Paul (van KoM) gaan een afspraak met de AFM maken om dit nader te bespreken. Om dit voornemen kracht bij te zetten heeft MCF al twee lening aanvragen voor vastgoedprojecten geïntroduceerd bij KoM, en zij zullen deze projecten de komende weken onboarden op hun platform, dat al ECSPR-compatibel is. Deze projecten zullen worden beoordeeld aan de hand van de investeringscriteria die zijn aangepast aan de nieuwe marktomstandigheden. Als ze worden goedgekeurd, worden ze eerst als “gesloten” ronde gepubliceerd voor bestaande MCF-gebruikers. Als het project in de eerste week niet volledig gefinancierd is, wordt het project opengesteld voor de bestaande investeerders op het KoM-platform en mogelijk ook voor de gebruikers van het Capital Circle-platform.

In onze volgende nieuwsbrief gaan we dieper in op de bestaande portfolio van leningen, de softwareontwikkeling en uiteraard de probleemgevallen, zoals de rechtszaken en leningen in default. Zoals altijd houden we u op de hoogte zodra we feitelijke informatie hebben om te delen. Blijf in de tussentijd de “Update-tabbladen” van de respectievelijke projecten bekijken, aangezien we dagelijks meer informatie toevoegen.

Neem contact met ons op mocht je vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail nieuwsbrief.

Hartelijke groeten,
Het Max Crowdfund-team

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zoals al eerder gezegd, ze zouden prima bij KoM passen.
@Horsemen ^O^
pi_211068590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
De lamme leidt de blinde......... :r
Dat lijkt me een flinke uitdaging voor Peter Paul: de license heeft die binnen gesleept voor KoM, maar nu marktaandeel zien op te bouwen door het samengaan met 2 andere marginale platforms met de nodige problemen. Er zal wel flink wat vergadertijd gaan zitten om tot een business model te zien te komen.

ps: wellicht kunnen ze A4F ook onboarden. :)
pi_211068680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
[..]
@:Horsemen ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Samenwerking met KoM zou lachen zijn
HAHAHA
pi_211068867
Lijkt wel een 1 april grap, of een De Speld ofzo...

Terug naar CCF, er lijkt beweging bij S*nes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik zelf niet terug kan vinden (heb ik iets gemist?) is een mededeling over L*ndt*ng, de betaling van de 20ste mist en kan er geen berichtgeving over vinden?
pi_211069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:48 schreef lykkefund het volgende:

Wat ik zelf niet terug kan vinden (heb ik iets gemist?) is een mededeling over L*ndt*ng, de betaling van de 20ste mist en kan er geen berichtgeving over vinden?
Meestal duurt het dan een week en krijg je vervolgens het bericht dat de betaling van de vorige maand ook wordt teruggestort "om je administratie weer kloppend te maken".

In dit geval moet de 2e hypotheek, icm met het lage bedrag van de 1e hypotheek en de waarde van het onderpand er echter wel voor zorgen dat we ons als investeerders hier waarschijnlijk niet echt zorgen om hoeven te maken. Ik hoop natuurlijk wel dat de ondernemer zijn restaurant weer op de rit krijgt.
pi_211069496
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]
HAHAHA
We kunnen alle eerder gemaakte grappen over Kom en Max recyclen
pi_211072147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:48 schreef lykkefund het volgende:
Lijkt wel een 1 april grap, of een De Speld ofzo...

Terug naar CCF, er lijkt beweging bij S*nes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren(dinsdag) hier over gebeld met Collin, waar ik weinig wijzer van werd. Betaling van september was volgens die jongen wel gewoon betaald, maar dan had oktober dus vooruit betaald moeten zijn. Hij kon voor de rest ook geen problemen zien in het dossier.

Dus maar even afwachten hoe dit afloopt.
pi_211073126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de AFM hier ook het nodige van vind. Eerst een afwijzing voor de ECSRP licentie. Hierna met dezelfde mensen, portefeuille en systeem onder een eerder afgegeven licentie gewoon doorgaan.
Ik ben ook benieuwd naar de voorwaarden die de AFM ongetwijfeld gaat stellen. Als je de MAX mail leest lijkt het of ze denken gewoon op de oude voet voort te kunnen gaan. Het zal toch meer een overname door KoM zijn zodat de MAX portefeuille beheerd/afgewikkeld kan blijven worden
pi_211073425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
[..]
@:Horsemen ^O^
Ik meende het ook.

Ze passen prima bij elkaar. Het heeft inmiddels geen zin meer om na te trappen naar KoM maar beide platformen hebben gigantische en onacceptabele steken laten vallen en dit (zeker in het begin van hun bestaan) niet goed meer op de rit gekregen.

Nu doe ik inmiddels al jaren niks meer met KoM en mijn laatste project loopt volgend jaar af dus ik kan over deze club geen goed oordeel meer geven. Wel heb ik de indruk dat de problemen welke op het forum gemeld worden zijn afgenomen t.o.v. een aantal jaren geleden. Dat Peter-Paul nog steeds bij KoM zit is m.i. nog steeds niet al te best. Ik zal mij er verder niet over uitlaten maar hij is zakelijk erg zwak.

En dan MAX, ja daar hoef ik hier denk ik weinig over te zeggen. Het is te hopen dat ze elkaar gaan versterken en niet verzwakken. We gaan het weer meemaken maar bij mij staan alle seinen op rood.
pi_211073427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 09:44 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik ben ook benieuwd naar de voorwaarden die de AFM ongetwijfeld gaat stellen. Als je de MAX mail leest lijkt het of ze denken gewoon op de oude voet voort te kunnen gaan. Het zal toch meer een overname door KoM zijn zodat de MAX portefeuille beheerd/afgewikkeld kan blijven worden
Je mag hopen dat MAX gewoon zelf verantwoordelijk blijft. KOM heeft totaal geen ervaring met buitenlands vastgoed en de afwikkeling van problemen aldaar.
De AFM hoopt waarschijnlijk dat zoals @Obli zegt de lamme (MAX), de blinde (KOM) en de dove (CC) elkaar wat zintuigen betreft aanvullen en de boel gezamelijk overeind houden.
Hoeven ze verder niets te doen dan voorlopig afwachten. Ik heb er net als velen een hard hoofd in dat hier iets zinnigs uit voort komt.
Maar goed de drie individuele bedrijven waren ook gedoemd te mislukken. Dus veel slechter zal het ook niet worden dan het nu is.
pi_211073636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Je mag hopen dat MAX gewoon zelf verantwoordelijk blijft. KOM heeft totaal geen ervaring met buitenlands vastgoed en de afwikkeling van problemen aldaar.
De AFM hoopt waarschijnlijk dat zoals @:obli zegt de lamme (MAX), de blinde (KOM) en de dove (CC) elkaar wat zintuigen betreft aanvullen en de boel gezamelijk overeind houden.
Hoeven ze verder niets te doen dan voorlopig afwachten. Ik heb er net als velen een hard hoofd in dat hier iets zinnigs uit voort komt.
Maar goed de drie individuele bedrijven waren ook gedoemd te mislukken. Dus veel slechter zal het ook niet worden dan het nu is.
Maar KoM heeft wel een ECSPR gekregen. De MAX mensen blijven het werk doen maar onder verantwoordelijkheid van KoM. Ik heb ergens in de vele stukken over de ECSPR gelezen dat er wat geregeld moet worden voor de portefeuilles van platformen die geen vergunning krijgen en daar lijkt dit wel in te passen
pi_211073768
Ik vraag me nog even af of het een aandelenfusie is of een bedrijfsfusie. Als het een aandelenfusie betreft dan vraag ik me af wat KOM voor de aandelen MAX gaat betalen (héél weinig denk ik) en wat dit betekent voor de dolende zielen die aandelen hebben gekocht van MAX in de eerdere rondes.
Pecunia non olet
pi_211073877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:05 schreef obligataire het volgende:
Ik vraag me nog even af of het een aandelenfusie is of een bedrijfsfusie. Als het een aandelenfusie betreft dan vraag ik me af wat KOM voor de aandelen MAX gaat betalen (héél weinig denk ik) en wat dit betekent voor de dolende zielen die aandelen hebben gekocht van MAX in de eerdere rondes.
Je mag toch hopen dat het een activa-passiva transactie is, anders haalt KOM alle lijken binnen ...
pi_211076145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 06:32 schreef quepos het volgende:

[..]
Gisteren(dinsdag) hier over gebeld met Collin, waar ik weinig wijzer van werd. Betaling van september was volgens die jongen wel gewoon betaald, maar dan had oktober dus vooruit betaald moeten zijn. Hij kon voor de rest ook geen problemen zien in het dossier.

Dus maar even afwachten hoe dit afloopt.
Landtong bijgeschreven
pi_211076657
Nieuwe Sig in Bergen op Zoom voor 3.6% netto in schijf 1a van Ilyas.
pi_211076719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:57 schreef zeeland6 het volgende:
Wellicht een idee om in het 'netto' bedrag - zonder het te vernoemen - geen box 3 belasting mee te nemen?

Kosten van het platform vind ik logisch om hierin te benoemen, maar er zijn ook zeker investeerders hier die geen box 3 belasting betalen (<57k vermogen), vanuit een entiteit investeren etc.
pi_211076737
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De nieuwe SIG pitch bevat nu ook een EBI document, hopelijk volgt de vergunning binnenkort want ik zou graag zien dat SIG haar activiteiten voortzet.
Incl. het mailadres van de projecteigenaren. De kosten volgens EBI zijn volgens mij iets lager dan gecommuniceerd via nieuwsbrief/website
.
pi_211077185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:04 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Wellicht een idee om in het 'netto' bedrag - zonder het te vernoemen - geen box 3 belasting mee te nemen?

Kosten van het platform vind ik logisch om hierin te benoemen, maar er zijn ook zeker investeerders hier die geen box 3 belasting betalen (<57k vermogen), vanuit een entiteit investeren etc.
Dat is juist de crux.
Op zich heb je gelijk hoor, ik wil even de nadruk leggen op wat de meeste mensen overhouden. En dat de rente bij sig gewoon te laag is.
pi_211077274
CCF Big bread neemt lening over van de onderneemster binnen een paar maanden...
SPOILER
pi_211077493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 16:00 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Big bread neemt lening over van de onderneemster binnen een paar maanden...
SPOILER
Ik heb voor gestemd. Liever aan grote keten uitlenen dan aan iemand die gaat huilen na 2 maanden (hoe sneu wellicht ook).
pi_211078355
quote:
De rente van schijf 1A betreft 6,40%.
De tarieven voor beheervergoeding zijn in het eerste jaar 0,055 % per maand en in de daarop volgende jaren 0,025 % per maand.
pi_211078492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]
De rente van schijf 1A betreft 6,40%.
De tarieven voor beheervergoeding zijn in het eerste jaar 0,055 % per maand en in de daarop volgende jaren 0,025 % per maand.
In de EBI staat dus 0,052% voor het eerste jaar. Ze mogen voor deze projecten iets minder in rekening brengen.
pi_211078603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:52 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat is juist de crux.
Op zich heb je gelijk hoor, ik wil even de nadruk leggen op wat de meeste mensen overhouden. En dat de rente bij sig gewoon te laag is.
Die meeste mensen kunnen neem ik ook zelf rekenen. Je kunt ook zowel het rendement voor en na box 3 belasting noemen. Zelf betaal ik ook die box 3 belasting niet, om een andere reden dan @crowdfundingnederlan heeft genoemd. Het wordt nogal verwarrend als de ene persoon de netto rente voor belasting aangeeft en een ander na belasting, zeker als dit niet erbij vermeld is.
pi_211078663
Restaurant Amsterdam met voor het ontbijt onder andere açai bowls en natuurlijke sappen, tijdens de lunch en het diner sushi en poké bowls + Gedurende de gehele dag een uniek pannenkoekenconcept naar bijzonder beheer op CCF.

Wel met 2e hypotheek op woonhuis als zekerheid
pi_211078697
quote:
Dan gaan we maar voor schijf 1b, die ziet er ook nog niet verkeerd uit t.o.v. de woz waarde.
pi_211079380
Ik zie het Backwerk project op Collin staan. Hierin staat een 100% zakelijke borgstelling van de franchisegever. Tot nu toe heb ik nooit in horeca vv geïnvesteerd en ben ik dat ook niet van plan, tenzij er zo'n borgstelling in zit. Hoe hebben jullie dit in eerdere projecten ervaren? Geeft het daadwerkelijk de zekerheid die het doet vermoeden?
pi_211079782
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 16:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik heb voor gestemd. Liever aan grote keten uitlenen dan aan iemand die gaat huilen na 2 maanden (hoe sneu wellicht ook).
Ik zie geen nadelen voor ons. Eigenlijk maakt dit de lening alleen maar sterker nu de groep voor het volle bedrag aansprakelijk is in plaats van gedeeltelijk. En materieel.

Voor Big Bread is het ook beter. Als de doorstart succesvol is dan kunnen ze de investering terugverdienen. Dat is beter dan een schadepost van 2 ton.

Goed geregeld van Collin.

Netto rendement vóór belasting 8,3%. Daar wordt zelfs ome Zeeland wild van :)
Pecunia non olet
pi_211080625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:07 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zie het Backwerk project op Collin staan. Hierin staat een 100% zakelijke borgstelling van de franchisegever. Tot nu toe heb ik nooit in horeca vv geïnvesteerd en ben ik dat ook niet van plan, tenzij er zo'n borgstelling in zit. Hoe hebben jullie dit in eerdere projecten ervaren? Geeft het daadwerkelijk de zekerheid die het doet vermoeden?
Dat ligt aan de financiële draagkracht van de borgsteller. Als daar weinig te halen valt dan heeft de borg ook weinig toegevoegde waarde.

Ik ben o.h.a. wel gecharmeerd van zakelijke borgstellingen m.n. van leveranciers. Die kennen het bedrijf waar ze voor tekenen en als het te risicovol was dan deden ze het niet. Daarnaast is de kans natuurlijk heel klein dat zowel leningnemer als borgsteller tegelijk omvallen.

Bij HCN heb ik 1x meegemaakt dat de borg moest worden ingeroepen en dat werd netjes afgehandeld.
Pecunia non olet
pi_211080816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:07 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zit in Backwerk Rotterdam-Hoogstraat, welke afgelost gaat worden met dit nieuwe project (staat nu nog zo'n 53% van de hoofdsom open). Rente 1 procent hoger, betere zekerheden als bij het eerste project (hier een tweede hypotheek + aflopende volledige borgstelling, t.o.v. aflopende borgstellingen voor zo'n 3/4 van het bedrag in het eerste project.
Zal wel een linkje van komen voor de huidige investeerders verwacht ik. Ik pak hem wel mee, concept lijkt te werken, ondernemers hebben vermogen opgebouwd de laatste 1.5 jaar aan de zekerheden en eigen inbreng te zien, franchisegever heeft er vertrouwen in.

Maar om je vraag te beantwoorden: borgstelling schat ik wat lager in als een tweede hypotheek qua comfort. In dit geval neem ik hem door de combinatie 2e hyp + borgstelling franchisegever wel mee.
pi_211080960
Dit project: DRN holding, CCF: https://www.collincrowdfund.nl/drn-holding-b-v/ is hier wel via een link gedeeld, maar nog niet echt besproken. Ik vind het wel een redelijk goed project: acceptabele zekerheden, er hoeft door het gezin "niet van gegeten te worden". Ik verbaas me een beetje dat die zo langzaam vol loopt.
Zie ik iets over het hoofd? (Buiten dat Dick wel een beetje moeilijk kijkt op de foto)
pi_211081957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 20:17 schreef ETphonehome het volgende:
Dit project: DRN holding, CCF: https://www.collincrowdfund.nl/drn-holding-b-v/ is hier wel via een link gedeeld, maar nog niet echt besproken. Ik vind het wel een redelijk goed project: acceptabele zekerheden, er hoeft door het gezin "niet van gegeten te worden". Ik verbaas me een beetje dat die zo langzaam vol loopt.
Zie ik iets over het hoofd? (Buiten dat Dick wel een beetje moeilijk kijkt op de foto)
Ik heb deze basis meegenomen. Ik vermoed dat Dick als boekhouder zijnde de zaak wel goed heeft doorgerekend. Boekhouders en Zeeuwen kijken altijd zuinig :)
Pecunia non olet
pi_211083414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb deze basis meegenomen. Ik vermoed dat Dick als boekhouder zijnde de zaak wel goed heeft doorgerekend. Boekhouders en Zeeuwen kijken altijd zuinig :)
Ik heb hem ook basis meegenomen. Gelukkig maar dat het geen Zeeuwse boekhouder is dan. Dat zou dubbelop zijn.
pi_211083771
Weet iemand wat "een gelibilariseerde woning" is (zie SIG).
Pecunia non olet
pi_211083840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:11 schreef obligataire het volgende:
Een woning die zich net als sommige mensen in Nederland autonoom verklaart _O- dat is AI 2.0 voor je
pi_211084172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:11 schreef obligataire het volgende:
boven de hugo puntengrens.
pi_211084819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
boven de hugo puntengrens.
Dat is dus de vraag nog maar. Is die geliberaliseerd volgens het oude stelsel of volgens het nieuwe Hogo stelsel, waarbij de punten grens hoger wordt gelegd en dus een stuk wat nu geliberaliseerd is na invoering van de Hugo regels niet meer geliberaliseerd is.
pi_211085968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 06:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat is dus de vraag nog maar. Is die geliberaliseerd volgens het oude stelsel of volgens het nieuwe Hogo stelsel, waarbij de punten grens hoger wordt gelegd en dus een stuk wat nu geliberaliseerd is na invoering van de Hugo regels niet meer geliberaliseerd is.
Hugo-proof staat erbij, dus het nieuwe.
Punt wat ik ook probeerde te maken is dat ze bij SIG niet eens de moeite nemen om de storende taalfouten er uit te halen c.q. die zelf aanbrengen?
Pecunia non olet
pi_211086342
Backwerk CCF

SPOILER
pi_211086476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:40 schreef raser1981 het volgende:
Backwerk CCF

SPOILER
Mooi project, ook voor de box 3 haters :) ^O^
Pecunia non olet
pi_211086884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hugo-proof staat erbij, dus het nieuwe.
Punt wat ik ook probeerde te maken is dat ze bij SIG niet eens de moeite nemen om de storende taalfouten er uit te halen c.q. die zelf aanbrengen?
Het is ook een moeilijk woordje.
Ik het taxatierapport staat ook dat de woning vlak bij zee ligt. Er is geen zee in BOZ. ;-)

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 26-10-2023 11:39:54 ]
pi_211087345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:33 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik het taxatierapport staat ook dat de woning vlak bij zee ligt. Er is geen zee in BOZ. ;-)
Het is trouwens op een executieveiling gekocht
https://www.openbareverko(...)an-73-bergen-op-zoom
pi_211087697
quote:

[..]
Ik denk dat ze alvast de stijgende zeespiegel hebben ingecalculeerd ;)
Pecunia non olet
pi_211087761
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:40 schreef raser1981 het volgende:
Backwerk CCF

SPOILER
Dank voor de link, ik heb hem minimaal meegenomen :)
pi_211088025
Vanmiddag om 16:00 uur kunt u via Crowdrealestate investeren in 12 zorgappartementen in Pullach im Isartal in de Duitse deelstaat Beieren. De beoogde looptijd is 24 - 30 maanden en de vaste rente bedraagt 7,75% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek met aanvullende zekerheden. De loan-to-value bedraagt 50,8%.

Lijkt me niet verkeerd. Had iets langer gemogen qua looptijd maar denk dat ze daar in Beieren hun verplichtingen wel nakomen.
Pecunia non olet
pi_211088090
quote:

[..]
Ligt wel in de wijk Zeekant. En dichtbij er is een strandje bij de Binnenschelde.
pi_211088129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:20 schreef obligataire het volgende:
Vanmiddag om 16:00 uur kunt u via Crowdrealestate investeren in 12 zorgappartementen in Pullach im Isartal in de Duitse deelstaat Beieren. De beoogde looptijd is 24 - 30 maanden en de vaste rente bedraagt 7,75% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek met aanvullende zekerheden. De loan-to-value bedraagt 50,8%.

Lijkt me niet verkeerd. Had iets langer gemogen qua looptijd maar denk dat ze daar in Beieren hun verplichtingen wel nakomen.
Het is CRE, dus die looptijd verlengt vanzelf wel ;) Maar vlak bij Munchen, toch interessanter dan een obscuur dorp in Oost-Duitsland.
pi_211088161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:26 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ligt wel in de wijk Zeekant. En dichtbij er is een strandje bij de Binnenschelde.
Jazeker. Een zoetwatermeer. Ik werk er vlakbij. Zal er eens langsfietsen kijken of het nog uitziet als op de foto.

update
even langsgereden. afgelopen paar jaar sinds de executieveiling is er zo te zien niets aan gedaan, verwaarloosde tuin, slecht in de verf. Staat in een wijk waar er veel gesloopt wordt o.a. de scheldeflat en diverse socale huurwoningflatjes. Verder rustige buurt met aan de overkant van de straat luxere huizen. Goede ligging. Achterom beetje een zootje. Verder wel oke.

[ Bericht 23% gewijzigd door zeeland6 op 27-10-2023 11:16:17 ]
pi_211088569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:20 schreef obligataire het volgende:

Hopen zonder bemiddelingskosten, dan is het een leuke rente.
pi_211088979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:14 schreef quepos het volgende:

[..]
Hopen zonder bemiddelingskosten, dan is het een leuke rente.
Die kosten heb ik zelf al een tijdje niet meer betaald bij mijn laatste 'aanwinsten'.
Denk dat het voor hun handiger is als het met de bruto rente wordt verrekend.
Zeker als een project anders/langer/korter loopt dan vooraf beoogd..... ;)
Pecunia non olet
pi_211089466
Kortlopend project WvjG, Gaat vanavond 19uur open
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/lambrane-ontwikkeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')