Het zou toch op z'n minst wenselijk zijn dat mcf haar bestaande klanten gewoon blijft informeren, maar helaas doen ze dat bijkbaar niet. Ik herinner me wel dat er hier een opmerking over een vragenuurtje is gemaakt (ik meen over een verkeerde datum in het oorspronkelijk bericht?) maar verder nooit iets daarover gezien of gehoord van mcf terwijl ik er toch (helaas spijtig genoeg) nog een aantal projecten heb lopen. Ik zal ze maar weer eens vragen waarom ik niet meer wordt geinformeerd (is helaas ook niet de eerste keer). Ik schat zo in dat ik daar wel ergens op een zwarte/grijze lijst sta omdat ik kritisch was ze in het verleden op een aantal pijnlijke fouten heb gewezen die ze achteraf nu bij hoog en laag bijven ontkennen (maar we hebben altijd de email nog waarin ze het toegavenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
In de AMA is daar uitvoerig op ingegaan. Afwikkelen na 10 nov wordt beperkt omdat bv herfinanciering niet meer mag. Verder is P Visser, de baas van MAX PG, bezig met andere oplossingen zoals overname of samengaan (Estateguru?). Als dat allemaal niet lukt krijgt zijn motivatie om zich nog verder in te spannen een flinke tik. Oftewel 10 november is cruciaal
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 11:31 schreef Slijker het volgende:
Velzing Vastgoed van NL Investeert afgelost
Ik mis er een stuk of vier. Geen bericht van gve over deze gezien.quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:15 schreef KrekelJapie het volgende:
7% van mijn investeringen van gve met een betaaldatum komende dinsdag worden niet betaald. In alle gevallen zou dit vanuit het depot betaald kunnen worden. Tot nu toe geen bericht van gve over deze projecten. Herkennen anderen dit beeld?
Voor zover mij bekend worden we niet anders geïnformeerd dan d m v de tegenwoordig veelvuldige updates, over de projecten dus maar niet over de toekomst van MAXcf. Geluk bij een ongeluk is dat MAX zelf in een aantal projecten zit zodat ze vanwege eigenbelang hun best wel zullen doen. Trouwens nog niets vernomen over de stemmingen inzake C*rb*loquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:25 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het zou toch op z'n minst wenselijk zijn dat mcf haar bestaande klanten gewoon blijft informeren, maar helaas doen ze dat bijkbaar niet. Ik herinner me wel dat er hier een opmerking over een vragenuurtje is gemaakt (ik meen over een verkeerde datum in het oorspronkelijk bericht?) maar verder nooit iets daarover gezien of gehoord van mcf terwijl ik er toch (helaas spijtig genoeg) nog een aantal projecten heb lopen. Ik zal ze maar weer eens vragen waarom ik niet meer wordt geinformeerd (is helaas ook niet de eerste keer). Ik schat zo in dat ik daar wel ergens op een zwarte/grijze lijst sta omdat ik kritisch was ze in het verleden op een aantal pijnlijke fouten heb gewezen die ze achteraf nu bij hoog en laag bijven ontkennen (maar we hebben altijd de email nog waarin ze het toegaven)
Oww... deze zit ik ook in.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 07:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Verlengingen bij gve blijven komen:
[..]
Deze gaat van 5% naar 10% rente
Ik ken het project niet maar in zijn algemeenheid zie je nu de risico's van die kortlopende bouw- en klusprojecten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:21 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Oww... deze zit ik ook in.
Renteverdubbeling is mooi, maar daar zal vast een dringende reden voor zijn, vrees ik. En wat een karige update weer van GVE; geen vermelding van de reden tot verlenging, noch iets over de verlengingstermijn. ..
Waardeloze club; ik doe hier niets meer. De spoeling met acceptabele platforms wordt helaas steeds dunner...
Hier ook. En het is niet de eerste keer. De vorige keer heb ik ze er een mail over gestuurd. In eerste instantie kreeg ik een vaag, onduidelijk en onvolledig bericht (met termen als 'vermoed' en 'wellicht') terug. Pas naar nogmaals vragen kreeg na 10 dagen een duidelijker antwoord.quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:15 schreef KrekelJapie het volgende:
7% van mijn investeringen van gve met een betaaldatum komende dinsdag worden niet betaald. In alle gevallen zou dit vanuit het depot betaald kunnen worden. Tot nu toe geen bericht van gve over deze projecten. Herkennen anderen dit beeld?
Ik doelde hier idd specifiek op de karige info, Obli. Het verlengen van projecten vind ik over het algemeen geen probleem, zo lang de rente maar wel netjes betaald wordt én er daadwerkelijk zicht is op een feitelijke aflossing. Een uitlooptermijn van 3 maanden vind ik sowieso acceptabel. Ik lees hier wel eens wat berichten dat mensen al nerveus gaan doen als betalingen niet helemaal stipt volgens oorspronkelijke plan verlopen. In mijn ogen kun je dan beter wegblijven van crowdfunding en kiezen voor spaarrekening of deposito.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:34 schreef obligataire het volgende:
Je moet alleen niet verwachten dat je de kookwekker kunt zetten op de aflossing.
Dat laatste vooral, communicatie is vaak dramatisch en veel te laat.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik doelde hier idd specifiek op de karige info, Obli. Het verlengen van projecten vind ik over het algemeen geen probleem, zo lang de rente maar wel netjes betaald wordt én er daadwerkelijk zicht is op een feitelijke aflossing. Een uitlooptermijn van 3 maanden vind ik sowieso acceptabel. Ik lees hier wel eens wat berichten dat mensen al nerveus gaan doen als betalingen niet helemaal stipt volgens oorspronkelijke plan verlopen. In mijn ogen kun je dan beter wegblijven van crowdfunding en kiezen voor spaarrekening of deposito.
Essentieel is het verstrekken van de juiste info en op het juiste moment. Helaas maar weinig platforms die daarop hoog scoren.
Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat de beide oprichters, vanuit woonhuis in Rhenen, vol passie probeerden een mooi platform op te zetten. Dat is hen gelukt. Als gevolg van dat succes zijn er negatieve elementen opgedoken. Een A1 locatie langs de snelweg A12, een berg personeel etc. Dat moet natuurlijk allemaal betaald worden en daar heb ik ook nog nog wel begrip voor. Maar het warme gevoel dat ik destijds voor de beide pioniers had, is verdwenen. Het is nu een echt een 'gewoon bedrijf' geworden en daar is niks mis mee.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:41 schreef optrandje het volgende:
GvE is, als je het mij vraagt, niet meer wat het was. Ik investeer er niet meer. Weinig interessant projecten maar vooral hun kostenstructuur is m.i. onaantrekkelijk.
Ik kan me nog goed herinneren de mislukte overname door Trustbuddy. Veel ondernemers streven er naar hun bedrijf groot en winstgevend te maken om te kunnen cashen bij een overname. Dat is bij Trustbuddy falikant mis gegaan en daar hebben ze zich m.i. nooit echt van hersteld en waar ze eerst nog een voorloper waren op dit gebied is die rol glansrijk door Collin overgenomen. Denk alleen al aan de trage manier waarop projecten tot stand kwamen. Dat is iets verbeterd maar toch.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:00 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat de beide oprichters, vanuit woonhuis in Rhenen, vol passie probeerden een mooi platform op te zetten. Dat is hen gelukt. Als gevolg van dat succes zijn er negatieve elementen opgedoken. Een A1 locatie langs de snelweg A12, een berg personeel etc. Dat moet natuurlijk allemaal betaald worden en daar heb ik ook nog nog wel begrip voor. Maar het warme gevoel dat ik destijds voor de beide pioniers had, is verdwenen. Het is nu een echt een 'gewoon bedrijf' geworden en daar is niks mis mee.
Voor mij is de primaire reden om daar niets meer te doen de armetierige recovery.
Helemaal mee eens, het hogere percentage aan rente dat we krijgen is voor een deel risicopremie, daar horen onzekerheden nu eenmaal bij. Terugkijkend op de historie van CRE, dan zie ik nul defaults en een goed rendement. Maar ook slechte communicatie. Het eerste is het allerbelangrijkste, als je er achteraf op terugkijkt kun je alleen maar uiterst tevreden zijn. En het geeft (mij althans) ook wel een stukje vertrouwen naar de toekomst toe. Dan ben je wat toleranter over de info inzake lopende projecten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik doelde hier idd specifiek op de karige info, Obli. Het verlengen van projecten vind ik over het algemeen geen probleem, zo lang de rente maar wel netjes betaald wordt én er daadwerkelijk zicht is op een feitelijke aflossing. Een uitlooptermijn van 3 maanden vind ik sowieso acceptabel. Ik lees hier wel eens wat berichten dat mensen al nerveus gaan doen als betalingen niet helemaal stipt volgens oorspronkelijke plan verlopen. In mijn ogen kun je dan beter wegblijven van crowdfunding en kiezen voor spaarrekening of deposito.
Essentieel is het verstrekken van de juiste info en op het juiste moment. Helaas maar weinig platforms die daarop hoog scoren.
Vrijdag einde van de dag op de bankrekening, en vandaag ook in het dashboard van NLI (weet niet of het daar vrijdag/gisteren al zichtbaar was).quote:
Zelfs in veelvuldige updates herken ik me (ik zou bijna zeggen helaas!) niet. Ik heb op 22/9 een reply gestuurd op een email met betrekking tot het stemmen over een project waar ik geen deelnemer in ben (#663056), tot op heden behalve een ontvangstbevestiging heb ik geen enkele reactie gekregen. De enige email die ik daarna nog van ze heb gekregen is die van 25/9 over de huidige stand van zaken en de software met o.a. een verzoek om eventuele negatieve reviews op social media weg te halen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:46 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend worden we niet anders geïnformeerd dan d m v de tegenwoordig veelvuldige updates, over de projecten dus maar niet over de toekomst van MAXcf. Geluk bij een ongeluk is dat MAX zelf in een aantal projecten zit zodat ze vanwege eigenbelang hun best wel zullen doen. Trouwens nog niets vernomen over de stemmingen inzake C*rb*lo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zit er in 2 op HCn en 1 op Collin. Die lopen netjes. Voordeel is dat er volledig wordt afgelost, zekerheden zijn wel zeer mager (staat ook een rente van 9,2 netto tegenover)
[ Bericht 16% gewijzigd door Jaco078 op 15-10-2023 17:11:42 ]
Het zijn drukke tijden bij Max Property Group, Max Crowdfund en Maximise met veel updates over verschillende onderwerpen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 16:47 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zelfs in veelvuldige updates herken ik me (ik zou bijna zeggen helaas!) niet. Ik heb op 22/9 een reply gestuurd op een email met betrekking tot het stemmen over een project waar ik geen deelnemer in ben (#663056), tot op heden behalve een ontvangstbevestiging heb ik geen enkele reactie gekregen. De enige email die ik daarna nog van ze heb gekregen is die van 25/9 over de huidige stand van zaken en de software met o.a. een verzoek om eventuele negatieve reviews op social media weg te halen.
Er zijn afgelopen week updates geplaatst van de volgende projecten, zoals ik het begrijp uit het updatebericht:quote:Op zondag 15 oktober 2023 16:47 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zelfs in veelvuldige updates herken ik me (ik zou bijna zeggen helaas!) niet.
Ik mis ook een betaling, mbt een vastgoedproject uit de regio Eindhoven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:41 schreef optrandje het volgende:
[..]
Hier ook. En het is niet de eerste keer. De vorige keer heb ik ze er een mail over gestuurd. In eerste instantie kreeg ik een vaag, onduidelijk en onvolledig bericht (met termen als 'vermoed' en 'wellicht') terug. Pas naar nogmaals vragen kreeg na 10 dagen een duidelijker antwoord.
Nu ook weer n.a.v. het overzicht van de verzamelbetaling per mail om uitleg gevraagd.
GvE is, als je het mij vraagt, niet meer wat het was. Ik investeer er niet meer. Weinig interessant projecten maar vooral hun kostenstructuur is m.i. onaantrekkelijk.
Kan je niet gewoon via "investering opnemen" (Link in het menu >opnemen>Direct opnemen), je lopende portefeuille overboeken naar je bank, en "Maandelijks uitbetalen actief" aanzetten, zodra "achterstand" dan weer gaat betalen, word dit maandelijks uitbetaald naar je bank en kan je restant via de optie "investering opnemen" naar je bank overboeken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Nu heb ik zelf nog een kleine portefeuille bij lenderspender met >90% lopend en <10% achterstand welke nog loopt tot medio 2031.
Ik heb met het platform gesproken over afkoop. Het voorstel van lenderspender was ........ afkoop tegen 0 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |