abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211102060
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik lees nu ook dat het overlijden al in 2021 is geweest. Wel slordig dat er in het bericht 2022 genoemd word.

We hebben in maart 2023 wel onderstaand bericht gekregen vanuit de heer Weijs maar over het overlijden is niets gezegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het echt niet kunnen om zulke info van de investeerders weg te houden. Heb Collin om uitleg gevraagd.
pi_211102098
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik lees nu ook dat het overlijden al in 2021 is geweest. Wel slordig dat er in het bericht 2022 genoemd word.

Bron is trouwens de twitter pagina van Van Dijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211102224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Er waren hier al een paar die dit voorspelden een maandje terug, weet even niet meer helemaal waarop ze dat baseerden. Het toont voor mij wel weer opnieuw de zwakte van aflossingsvrije leningen aan: dat grote aflossingsmoment waarbij je voor nare verrassingen kan komen te staan.

Maar inderdaad, de leningnemer(s) en Collin wisten (of moesten weten) dat dit moment er aan zat te komen. Waarom is er niet tijdig een herfinanciering uitgezet? Waarom worden wij nu bagholders gemaakt ca 5 dagen voor de deadline? Eigenlijk mogen we Collin wel eens vragen hoe dat kan...
Eerder was er al een verzoek om de incassodatum te veranderen naar de 1e van de maand voor beide leningen. De maanden daarvoor was de betaling enkele keren later dan het betaalschema aangaf. Toen begon ik me ook al een beetje af te vragen of het allemaal nog wel goed zat. Op zich moet het onroerend goed genoeg opbrengen en werd in de pitch aangegeven dat de privévermogensposities van de ondernemers ruim waren vanwege de overwaarde op hun vastgoedportefeuille. Ondernemers zijn ook hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag
pi_211102251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bron is trouwens de twitter pagina van Van Dijk:
SPOILER
Die had ik intussen ook gevonden. Misschien is het pas later in (januari) 2022 aan Collin gemeld. Maar dan had Collin het wel daarna kunnen mededelen aan de investeerders ipv het nu even en passant te vermelden.
pi_211102264
De box 3 belasting gaat overigens omhoog naar 36%.....

https://www.ad.nl/politie(...)-brandstof~a37b5dbb/

Fijn weekend !
pi_211102281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle

Projecten van de WAAR winkels.
Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.
Ze hebben al langer een 'vertraagde uitbetaling'.
Webshop is al enige tijd off-line.
Capital Circle reageert niet op vragen.

Meer mensen ervaringen met andere WAAR projecten ?

https://ditiswaar.nl/
Briefje van vandaag van KOM.
SPOILER
Dus voortaan officieel voor falende Capital Circle projecten aan de bel trekken bij KOM
pi_211102386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
SPOILER
Dus voortaan officieel voor falende Capital Circle projecten aan de bel trekken bij KOM
Geen woord over samenwerking met MAX
pi_211102458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Geen woord over samenwerking met MAX
Nee, Maar tussen de regels kan je lezen dat er meer aankomt.

Een groot aantal partijen zal hun activiteiten moeten staken of zal samenwerking moeten zoeken met een vergunde partij. Wij merken dat zich een consolidatieslag voordoet in onze branche. Ook Kapitaal op Maat is actief in gesprek met branchegenoten om mogelijke samenwerkingsverbanden te onderzoeken. Hierover zullen wij later meer informeren in een volgende nieuwsbrief.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-10-2023 18:29:46 ]
pi_211102527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
SPOILER
Nou wat fijn. Ik zit in een ander project van Capital (een slijterij) die nu al 2 termijnen niet heeft betaald en volgens een krantenartikel al enkele maanden gesloten is en waar Capital totaal niet over communiceert.
Ik heb zelf geen account bij KoM en Capital heeft hetgeen KoM nu heeft gemaild (nog) niet verstuurd. Ik heb al jaren geen nieuwe investering gedaan bij Capital en met dit soort fratsen ga ik dat ik ook niet meer doen.
pi_211102591
Vastgoed
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=28150
1e hypotheek 95% gedekt. Helaas geen hypotheekrecht op het woonhuis.
pi_211102996
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:26 schreef zeeland6 het volgende:
De box 3 belasting gaat overigens omhoog naar 36%.....

https://www.ad.nl/politie(...)-brandstof~a37b5dbb/

Fijn weekend !
grrr.... box3 heffing op belegd vermogen volgend jaar dus 2,17%. Fictief rendement wordt namelijk 6,04% over 2024. Tsja, weet je, het zijn allemaal van die waterbed effecten, ze gaan niet perse heel veel meer geld ophalen, maar gedrag van mensen gaat veranderen. Voor de korte termijn zien deposito's er echt zeer aantrekkelijk uit, of misschien extra aflossen op je huis of je geld op andere manieren uit box3 halen.

Nouja 1 ding was ik al het doen, maar is nu gewoon een no-brainer voor mij. Beleggingen die je kan liquideren nu ook gewoon liquideren. Niet vanwege peildatumarbitrage (dat is verboden!) maar gewoon in het kader van een complete heroriëntatie.

EDIT: het definitieve fictieve rendement op spaargeld wordt in 2024 natuurlijk ook flink verhoogd en wordt pas na 1 jan 2025 vastgesteld, maar zoals het er nu uitziet zou effectieve heffing op spaargeld in 2024 wel iets van 0,9% kunnen worden, als een gemiddelde kortlopende deposito 2,5% oplevert (basis voor de vaststelling)

[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 27-10-2023 18:58:04 ]
pi_211102997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle

Projecten van de WAAR winkels.
Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.
Ze hebben al langer een 'vertraagde uitbetaling'.
Webshop is al enige tijd off-line.
Capital Circle reageert niet op vragen.

Meer mensen ervaringen met andere WAAR projecten ?

https://ditiswaar.nl/
Overigens ik heb bij CC Waar Eindhoven en Waar Breda. Deze hebben, naar ik net heb bekeken, deze maand allebei niet betaald. Wacht nog even af maar zal me anders ergens volgende week eens tot KOM wenden.
pi_211103585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik vind het echt niet kunnen om zulke info van de investeerders weg te houden. Heb Collin om uitleg gevraagd.
Collin laat wel vaker dingen weg in hun voordeel!
pi_211103597
Altena Car Lease
¤ 45.000 | 9,0% rente | 60 maanden |

Linkje
https://www.collincrowdfu(...)6170527b34d0867f3c65
2e hypotheek woonhuis met een ruime overwaarde
pi_211106117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:20 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Eerder was er al een verzoek om de incassodatum te veranderen naar de 1e van de maand voor beide leningen. De maanden daarvoor was de betaling enkele keren later dan het betaalschema aangaf. Toen begon ik me ook al een beetje af te vragen of het allemaal nog wel goed zat. Op zich moet het onroerend goed genoeg opbrengen en werd in de pitch aangegeven dat de privévermogensposities van de ondernemers ruim waren vanwege de overwaarde op hun vastgoedportefeuille. Ondernemers zijn ook hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag
Ben benieuwd. De heren waren destijds al zwaar geleveraged met toentertijd (2021) 10 mio aan vastgoed met 7.5 mio schuld, ruwweg. Die overwaarde is sindsdien harder gesmolten dan de gletsjers in de Alpen. Dus die hoofdelijke aansprakelijkheid van Weijs stelt m.i. al niets meer voor. Wat resteert zijn maar liefst 8 (6+2) panden die verkocht moeten worden. Dat zal allemaal wel even duren en het zou me niets verbazen als er uiteindelijk een verlies(je) resteert.

En dan heb ik het nog niet over de panden die ze misschien ná de 2 Collin avonturen nog gekocht hebben....

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 27-10-2023 22:20:58 ]
Pecunia non olet
pi_211106300
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Altena Car Lease
¤ 45.000 | 9,0% rente | 60 maanden |

Linkje
https://www.collincrowdfu(...)6170527b34d0867f3c65
2e hypotheek woonhuis met een ruime overwaarde
Zekerheid uitstekend idd.....

De vraag is denk niet of dat hij ooit bij Collin Beheer terecht komt, maar wanneer dat gebeurt.

Het is maar een kneuter in een keiharde wereld van krappe marges?
Balans is uitermate zwak.

Het rendement oogt mooi maar daar gaan wel directkosten van af dus voor een half procentje minder heb je een project met een betere zekerheid/overlevingskans ?
Pecunia non olet
pi_211106705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zekerheid uitstekend idd.....

De vraag is denk niet of dat hij ooit bij Collin Beheer terecht komt, maar wanneer dat gebeurt.

Het is maar een kneuter in een keiharde wereld van krappe marges?
Balans is uitermate zwak.

Het rendement oogt mooi maar daar gaan wel directkosten van af dus voor een half procentje minder heb je een project met een betere zekerheid/overlevingskans ?
Ik wil wel een kleine investering doen in dit project. Het lijkt me een serieus iemand die ook al langer dan 3 jaar bezig is. Met de ruime overwaarde van zijn huis en het kleine bedrag wat hij leent, en daarnaast ook nog de maandelijkse aflossing komt het wel goed is mijn mening.
pi_211106868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ben benieuwd. De heren waren destijds al zwaar geleveraged met toentertijd (2021) 10 mio aan vastgoed met 7.5 mio schuld, ruwweg. Die overwaarde is sindsdien harder gesmolten dan de gletsjers in de Alpen. Dus die hoofdelijke aansprakelijkheid van Weijs stelt m.i. al niets meer voor. Wat resteert zijn maar liefst 8 (6+2) panden die verkocht moeten worden. Dat zal allemaal wel even duren en het zou me niets verbazen als er uiteindelijk een verlies(je) resteert.

En dan heb ik het nog niet over de panden die ze misschien ná de 2 Collin avonturen nog gekocht hebben....
Ik ben ook benieuwd. In eerste instantie gingen prijzen vanaf eind 2021 toch nog wel omhoog en pas ergens in 2022 omlaag? Geen idee of dat, in ieder geval voor deze panden, intussen meer omlaag is gegaan na eerst omhoog.
Het zal er ook aanliggen hoe snel ze de panden willen verkopen, gaan ze voor de eerste de beste bieder met een laag bod of wachten ze op een hoger bod? Daarom verbaast het me dat ze niet al eerder de panden te koop hebben aangeboden, als ze dat al een half jaar eerder hadden gedaan hadden ze misschien intussen al verkocht geweest ipv dat er nu opeens actie moet worden ondernomen 4 dagen voor de geplande aflossingsdatum.
Is er soms onenigheid tussen de ene ondernemer en de erfgenamen van de ander?
pi_211106879
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 23:06 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik wil wel een kleine investering doen in dit project. Het lijkt me een serieus iemand die ook al langer dan 3 jaar bezig is. Met de ruime overwaarde van zijn huis en het kleine bedrag wat hij leent, en daarnaast ook nog de maandelijkse aflossing komt het wel goed is mijn mening.
Aan een klein bedrag heb ik ook wel zitten denken, het zal idd wel terugkomen linksom of rechtsom, maar heb nog zoveel toezeggingen lopen dat ik ook ff strategisch moet denken :7
Pecunia non olet
pi_211107214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 23:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Aan een klein bedrag heb ik ook wel zitten denken, het zal idd wel terugkomen linksom of rechtsom, maar heb nog zoveel toezeggingen lopen dat ik ook ff strategisch moet denken :7
Ik doe voorlopig helemaal niets, heb nog 3 HCN projecten die betaald moeten worden en daarna heb ik pas weer in januari of eind december wat ruimte. Ik verwacht nog wel een vervroegde aflossing bij een HCN Wok to go project, dan kan ik denk ik al eerder in december weer wat doen.
pi_211108329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:14 schreef obligataire het volgende:
Dan kunnen er bijna niets extra panden meer zijn. Een is kort na aankoop/herfinanciering van de collin leningen ernstig ziek geworden en 2,5 maand daarna overleden. Ik probeer in de algemene voorwaarden een opeisingsgrond te vinden bij overlijden van een ondernemer. Ik kan deze niet zo snel vinden. Ziet iemand deze wel staan?

Ik vind het een vreemd verhaal dat ik geen van de panden in de actieve verkoop zie staan, terwijl er toch een vereffenaar en een overgebleven eigenaar baat hebben dat er financiële duidelijkheid ontstaat voor deze partijen.

Weijs heeft trouwens al negatieve ervaringen met een vastgoedportefeuille. Ben een beetje bang dat de overgebleven ondernemer niet echt zit met een restschuld
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 28-10-2023 06:57:41 ]
pi_211108347
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:54 schreef Collin63 het volgende:
24928 Aankoop ontwikkellocatie Made ---- GeldvoorElkaar

SPOILER
• Project wordt met een jaar verlengd.
• Ondernemer kan op elk moment boetevrij aflossen.
• Rente wordt 10%.

Puntje van aandacht voor GVE: als je een verlengingsbericht stuurt, zorg dan dat het nieuwe betaalschema ook gelijk online staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 28-10-2023 08:40:16 ]
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:31:14 #298
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211109316
GVE Recreatie *St** V*ll*s heeft er net een ¤ 185.000,-- geïnvesteerd. Dan gaat het hard.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211109322
Hierbij het vastgoed van Weijs en wijlen Van Dijk. Project 1, 6 panden en project 2, 2 panden.

Ziet er op zich allemaal verkoopwaardig uit, al zijn de meeste commercieel vastgoed.
Ik kan me voorstellen dat de belangen verschillend zijn; Weijs die de zaak liever bij elkaar zou houden en de erfgenamen die het liefst morgen al geld zouden willen zien?

Als ik hem was, zou ik iemand zoeken die zeer kapitaalkrachtig is en die het aandeel van Van Dijk in het geheel over zou willen nemen. Dan hoeft er niets verkocht te worden en heeft de familie cash.
Dat zou eventueel ook een herfinanciering van het aandeel van Weijs mogelijk maken?

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 28-10-2023 10:41:40 ]
Pecunia non olet
pi_211109417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nee, Maar tussen de regels kan je lezen dat er meer aankomt.

Een groot aantal partijen zal hun activiteiten moeten staken of zal samenwerking moeten zoeken met een vergunde partij. Wij merken dat zich een consolidatieslag voordoet in onze branche. Ook Kapitaal op Maat is actief in gesprek met branchegenoten om mogelijke samenwerkingsverbanden te onderzoeken. Hierover zullen wij later meer informeren in een volgende nieuwsbrief.
Had ik ook gelezen maar meer algemeen opgevat. Platformen die geen vergunning krijgen moeten hun portefeuille kunnen onderbrengen bij vergunninghouders. Als ik me goed herinner is dat min of meer een voorwaarde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')