abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211089472
Wij willen u graag wijzen op een nieuwe financiering van Humble Group B.V. ter grootte van ¤ 100.000,-, welke naar verwachting morgen (27-10) live zal gaan.

De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 10,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 54 maanden (parallel lopend met de bestaande financiering);
✓ De geldnemers zijn;

Humble Group B.V.
Humble Holdings B.V.
✓ De heer T. Ahuja en mevrouw E. van der Meer geven een gezamenlijke borgstelling af voor ¤ 100.000,-. Deze borgstelling is op dit moment grotendeels moreel van aard;
✓ Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 300.000,- op het woonhuis aan de Weldam 7, 1187 DS Amstelveen, kadastraal bekend als sectie O nummers 7969, 7971 en 7975, te Amstelveen, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. De investeerders uit de vorige lening kennen een voorrangspositie ten opzichte van de investeerders uit deze lening, met een openstaande restschuld van ¤ 180.000,02 per d.d. 13-10-2023. Het onroerend goed is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 850.000,- en een openstaande schuld van ¤ 773.759,- per d.d. 10-03-2023. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 970.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2023;
✓ De heer T. Ahuja geeft een negatieve hypotheekverklaring af op het woonhuis aan de Weldam 7, 1187 DS Amstelveen, kadastraal bekend als sectie O nummers 7969, 7971 en 7975, te Amstelveen. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op woonhuis mag worden gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund. Ook mag de huidige hypothecaire schuld niet verhoogd worden binnen de bestaande hypothecaire inschrijving(en). Daarnaast mag het pand zonder toestemming van Collin Crowdfund niet verkocht worden;
✓ De lening van de heer T. Ahuja ter hoogte van ¤ 203.000,- aan Humble Holdings B.V. wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De lening van mevrouw E. van der Meer ter hoogte van ¤ 20.000,- aan Humble Holdings B.V. wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De lening van mevrouw E. van der Meer ter hoogte van ¤ 20.000,- aan Humble Group B.V. wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De (huidige en toekomstige) roerende zaken van Humble Groep B.V. en Humble Holdings B.V. worden in tweede verband verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De Dun & Bradstreet kwalificatie is Verhoogd risico;
✓ De overall Collin Credit Score is Voldoende.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: Humble Group B.V.
pi_211089822
Problemen bij V*ers en F*jn (Voordegroei).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211089923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:31 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Het is CRE, dus die looptijd verlengt vanzelf wel ;) Maar vlak bij Munchen, toch interessanter dan een obscuur dorp in Oost-Duitsland.
Staat nu open en is voor (edit) 118% ingeschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 26-10-2023 18:02:57 ]
Pecunia non olet
pi_211092974
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Staat nu open en is voor (edit) 118% ingeschreven.
Ja, ik zit weer eens ouderwets op het reservebankje :)

Overigens herinner ik me nog goed dat we (lijkt nog zo kort geleden) hier klaagden over de vele vervroegde aflossingen. Huidige stand van CRE (voor mij) is dat zo'n 40-45% vervroegd werd afgelost, zo'n 40% verlengd en de kleine rest gewoon regulier.
pi_211093157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:31 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Overigens herinner ik me nog goed dat we (lijkt nog zo kort geleden) hier klaagden over de vele vervroegde aflossingen. Huidige stand van CRE (voor mij) is dat zo'n 40-45% vervroegd werd afgelost, zo'n 40% verlengd en de kleine rest gewoon regulier.
Bij Schwanbeck 2 is nog plaats 😇 Krijg ik mijn investering daar ook terug.

CRE heb ik nog nooit te vroeg teruggehad denk ik. Enkel te laat of "op tijd". Maar looptijd komt mij niet zo heel nauw, zijn normaal allemaal goed gedekt. Zou gewoon fijn zijn als ze er wat beter over communiceerden.

Alleen rentepercentages bij CRE stel ik me vragen bij, project vandaag geeft 0,5% meer met veel beter LTV dan Schwanbeck. Of is dat afhankelijk van de betrokken leningnemer?
pi_211093634
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:42 schreef Bieselke het volgende:

[..]Alleen rentepercentages bij CRE stel ik me vragen bij, project vandaag geeft 0,5% meer met veel beter LTV dan Schwanbeck. Of is dat afhankelijk van de betrokken leningnemer?
Misschien hebben ze haast? Puur qua verhaal kan ik het ook niet volgen. Maar goed ik zoek altijd de pareltjes en dit is er een, vooral als je de gebrekkige communicatie even wegdenkt. Belangrijkste is dat het geld ooit weer terugkomt (hoe snel dat maakt mij ook niet echt veel uit) en dat het een leuke rente oplevert.
Pecunia non olet
pi_211093739
quote:

[..]
Bij 118% ben je absoluut niet kansloos, bij 150% vaak ook niet. Veel inschrijvingen worden niet geëffectueerd. Zelf maak ik me daar ook wel schuldig aan :) Ik schrijf doorgaans 2 getallen in, zodat ik drie keuzes heb later. Hoeveel geld er nog op de rekening staat :)
Pecunia non olet
pi_211096007
quote:

[..]
Bij Schwanbeck 2 is nog plaats 😇 Krijg ik mijn investering daar ook terug.
Je oproep heeft geholpen. Project zit vol
quote:
In dit project kan nog ¤ 0 geïnvesteerd worden.
pi_211097211
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 06:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Nog 1 dag voor Just Escape op GVE. Ik verwacht dat deze lening met 7 dgn verlengd wordt. Maar of deze vol gaat komen?

Het vooraf inleggen van het investeringsbedrag is voor deze projecten wel een nadeel.
Just Escape
Project is niet tot stand gekomen
Geld is nog niet teruggestort naar de wallet, maar missschien wordt deze nog een keer verlengd
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:15:22 #260
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211097781
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 07:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Just Escape
Project is niet tot stand gekomen
Geld is nog niet teruggestort naar de wallet, maar missschien wordt deze nog een keer verlengd
Zal wel weer opengesteld worden. Zien we de laatste tijd vaker bij GVE.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211098129
Vandaag de 27e. Voor het eerst in heeeeeel lange tijd een dag zonder FNC-uitbetaling. Ik mis het toch wel een beetje.
pi_211098725
Capital Circle

Projecten van de WAAR winkels.
Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.
Ze hebben al langer een 'vertraagde uitbetaling'.
Webshop is al enige tijd off-line.
Capital Circle reageert niet op vragen.

Meer mensen ervaringen met andere WAAR projecten ?

https://ditiswaar.nl/
pi_211098953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle

Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.

had je gedacht dat ze wél zouden reageren dan? Het is nu onderdeel van KOM he, dus dan neem je ook een werkwijze over. En bij die werkwijze hoort dat je structureel niet reageert.
pi_211099785
Ik had verwacht dat schijf 1b van ilyas Sari die vanmorgen online is gekomen wel sneller vol zou lopen. Rente is volgens mij toch echt wel oké, afgezet tegenover het mijn mening erg laag risico
pi_211099810
quote:

[..]

Voor de reservebankers: Deel 2 komt er ook nog eens aan
pi_211099947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle

Ik ziet niet in die projecten, maar de winkel in Breda is volgens de KvK een VoF waar ook de vestiging in Bergen op Zoom en Middelburg onderdeel van uitmaken en die laatste hebben afgelopen week nog iets gepost op FB, dus op dat punt ze zijn nog actief.
pi_211100883
Project van Collin.

Er zijn 2 projecten van met totaal 5 miljoen euro.

De rente zal wel verhoogd worden maar er moet nu ook extra belasting betaald worden.
Mag nu wel naar de 9%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Collin63 op 27-10-2023 14:50:12 ]
pi_211101045
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Collin63 het volgende:
Project van Collin.

De rente zal wel verhoogd worden maar er moet nu ook extra belasting betaald worden.
Mag nu wel naar de 9%.

SPOILER
Ik zit in de 2e genoemde lening, maar nog geen bericht ontvangen, zal nog wel komen neem ik aan.

Ben er niet zo blij mee, had de aflossing al voor een ander kort lopend project bestemd.
pi_211101050
Ook een raar verhaal bij Max lening Winterberg

21 augustus een stemming over uitwinning van de zekerheden. Nooit meer wat gehoord.

Nu krijgen we een update dat ze proberen de leningnemer te pakken te krijgen en dat hij eind september heeft toegezegd de openstaande rentebetalingen te voldoen.

Vervolgens posten ze de whatsapp berichten waarbij de leningnemer op 26 sept. vraagt of ze kunnen aangeven wat er precies aan rente openstaat en na afstemming de rente zal voldoen. Vervolgens wordt hier op 27 oktober (!) door Max op gereageerd.

Op zo'n tempo gaat het natuurlijk niks worden.
pi_211101071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zit in de 2e genoemde lening, maar nog geen bericht ontvangen, zal nog wel komen neem ik aan.

Ben er niet zo blij mee, had de aflossing al voor een ander kort lopend project bestemd.
Overlijden was al in dec 2021. 2,5 maand na de financiering van project 2. Tot nu toe nooit eerder gemeld.
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 27-10-2023 17:10:45 ]
pi_211101090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Overlijden was al in dec 2021. 2,5 maand na de financiering van project 2. Tot nu toe nooit eerder gemeld.
Dit stinkt!
pi_211101191
quote:

[..]
Vreemd dat ze dit niet eerder gemeld hebben.

Waar ik me ook wat over verbaas, ze weten al langere tijd dat de leningen afgelost moeten worden. Hadden ze toch ook al eerder kunnen beginnen met het verlopen van de panden?

Intussen is de update hier ook binnen.
pi_211101451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:23 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Vreemd dat ze dit niet eerder gemeld hebben.

Waar ik me ook wat over verbaas, ze weten al langere tijd dat de leningen afgelost moeten worden. Hadden ze toch ook al eerder kunnen beginnen met het verlopen van de panden?

Intussen is de update hier ook binnen.
Er waren hier al een paar die dit voorspelden een maandje terug, weet even niet meer helemaal waarop ze dat baseerden. Het toont voor mij wel weer opnieuw de zwakte van aflossingsvrije leningen aan: dat grote aflossingsmoment waarbij je voor nare verrassingen kan komen te staan.

Maar inderdaad, de leningnemer(s) en Collin wisten (of moesten weten) dat dit moment er aan zat te komen. Waarom is er niet tijdig een herfinanciering uitgezet? Waarom worden wij nu bagholders gemaakt ca 5 dagen voor de deadline? Eigenlijk mogen we Collin wel eens vragen hoe dat kan...
pi_211101639
quote:

[..]
Alleen rentepercentages bij CRE stel ik me vragen bij, project vandaag geeft 0,5% meer met veel beter LTV dan Schwanbeck. Of is dat afhankelijk van de betrokken leningnemer?
Achteraf is het wel te verklaren dat de rente hoger is. Nu er ook nog een deel 2 met een iets hoger bedrag is.
Totaal nu 3,525,000 miljoen euro.
Deze zal ook wel vol komen maar gaat heel wat minder snel dan deel 1 gisteren.
pi_211101893
quote:

[..]
Ik lees nu ook dat het overlijden al in 2021 is geweest. Wel slordig dat er in het bericht 2022 genoemd word.

We hebben in maart 2023 wel onderstaand bericht gekregen vanuit de heer Weijs maar over het overlijden is niets gezegd.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')