SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu open en is voor (edit) 118% ingeschreven.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:31 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Het is CRE, dus die looptijd verlengt vanzelf welMaar vlak bij Munchen, toch interessanter dan een obscuur dorp in Oost-Duitsland.
Ja, ik zit weer eens ouderwets op het reservebankjequote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Staat nu open en is voor (edit) 118% ingeschreven.
Bij Schwanbeck 2 is nog plaats 😇 Krijg ik mijn investering daar ook terug.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:31 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Ja, ik zit weer eens ouderwets op het reservebankje![]()
Overigens herinner ik me nog goed dat we (lijkt nog zo kort geleden) hier klaagden over de vele vervroegde aflossingen. Huidige stand van CRE (voor mij) is dat zo'n 40-45% vervroegd werd afgelost, zo'n 40% verlengd en de kleine rest gewoon regulier.
Misschien hebben ze haast? Puur qua verhaal kan ik het ook niet volgen. Maar goed ik zoek altijd de pareltjes en dit is er een, vooral als je de gebrekkige communicatie even wegdenkt. Belangrijkste is dat het geld ooit weer terugkomt (hoe snel dat maakt mij ook niet echt veel uit) en dat het een leuke rente oplevert.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:42 schreef Bieselke het volgende:
[..]Alleen rentepercentages bij CRE stel ik me vragen bij, project vandaag geeft 0,5% meer met veel beter LTV dan Schwanbeck. Of is dat afhankelijk van de betrokken leningnemer?
Bij 118% ben je absoluut niet kansloos, bij 150% vaak ook niet. Veel inschrijvingen worden niet geëffectueerd. Zelf maak ik me daar ook wel schuldig aanquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:31 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Je oproep heeft geholpen. Project zit volquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:42 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Bij Schwanbeck 2 is nog plaats 😇 Krijg ik mijn investering daar ook terug.
quote:In dit project kan nog ¤ 0 geïnvesteerd worden.
Just Escapequote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Nog 1 dag voor Just Escape op GVE. Ik verwacht dat deze lening met 7 dgn verlengd wordt. Maar of deze vol gaat komen?
Het vooraf inleggen van het investeringsbedrag is voor deze projecten wel een nadeel.
Zal wel weer opengesteld worden. Zien we de laatste tijd vaker bij GVE.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Just Escape
Project is niet tot stand gekomen
Geld is nog niet teruggestort naar de wallet, maar missschien wordt deze nog een keer verlengd
had je gedacht dat ze wél zouden reageren dan? Het is nu onderdeel van KOM he, dus dan neem je ook een werkwijze over. En bij die werkwijze hoort dat je structureel niet reageert.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle
Projecten van de WAAR winkels.
Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.
Ze hebben al langer een 'vertraagde uitbetaling'.
Webshop is al enige tijd off-line.
Capital Circle reageert niet op vragen.
Meer mensen ervaringen met andere WAAR projecten ?
https://ditiswaar.nl/
Voor de reservebankers: Deel 2 komt er ook nog eens aanquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:31 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Overigens herinner ik me nog goed dat we (lijkt nog zo kort geleden) hier klaagden over de vele vervroegde aflossingen. Huidige stand van CRE (voor mij) is dat zo'n 40-45% vervroegd werd afgelost, zo'n 40% verlengd en de kleine rest gewoon regulier.
Ik ziet niet in die projecten, maar de winkel in Breda is volgens de KvK een VoF waar ook de vestiging in Bergen op Zoom en Middelburg onderdeel van uitmaken en die laatste hebben afgelopen week nog iets gepost op FB, dus op dat punt ze zijn nog actief.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle
Projecten van de WAAR winkels.
Ik zit in 1 winkel (Breda), maar die is op de 16e van deze maand niet uitbetaald.
Ze hebben al langer een 'vertraagde uitbetaling'.
Webshop is al enige tijd off-line.
Capital Circle reageert niet op vragen.
Meer mensen ervaringen met andere WAAR projecten ?
https://ditiswaar.nl/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Collin63 op 27-10-2023 14:50:12 ]
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Collin63 het volgende:
Project van Collin.
De rente zal wel verhoogd worden maar er moet nu ook extra belasting betaald worden.
Mag nu wel naar de 9%.Ik zit in de 2e genoemde lening, maar nog geen bericht ontvangen, zal nog wel komen neem ik aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben er niet zo blij mee, had de aflossing al voor een ander kort lopend project bestemd.
Overlijden was al in dec 2021. 2,5 maand na de financiering van project 2. Tot nu toe nooit eerder gemeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit in de 2e genoemde lening, maar nog geen bericht ontvangen, zal nog wel komen neem ik aan.
Ben er niet zo blij mee, had de aflossing al voor een ander kort lopend project bestemd.
[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 27-10-2023 17:10:45 ]
Dit stinkt!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Overlijden was al in dec 2021. 2,5 maand na de financiering van project 2. Tot nu toe nooit eerder gemeld.
Vreemd dat ze dit niet eerder gemeld hebben.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Overlijden was al in dec 2021. 2,5 maand na de financiering van project 2. Tot nu toe nooit eerder gemeld.
Er waren hier al een paar die dit voorspelden een maandje terug, weet even niet meer helemaal waarop ze dat baseerden. Het toont voor mij wel weer opnieuw de zwakte van aflossingsvrije leningen aan: dat grote aflossingsmoment waarbij je voor nare verrassingen kan komen te staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:23 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Vreemd dat ze dit niet eerder gemeld hebben.
Waar ik me ook wat over verbaas, ze weten al langere tijd dat de leningen afgelost moeten worden. Hadden ze toch ook al eerder kunnen beginnen met het verlopen van de panden?
Intussen is de update hier ook binnen.
Achteraf is het wel te verklaren dat de rente hoger is. Nu er ook nog een deel 2 met een iets hoger bedrag is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:42 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Alleen rentepercentages bij CRE stel ik me vragen bij, project vandaag geeft 0,5% meer met veel beter LTV dan Schwanbeck. Of is dat afhankelijk van de betrokken leningnemer?
Ik lees nu ook dat het overlijden al in 2021 is geweest. Wel slordig dat er in het bericht 2022 genoemd word.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |