Sommige mensen kiezen ervoor zich wijs te maken dat het toch allemaal potentiele Hamasterroristen zouden zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gisteren beelden van een ambulancebestuurder die brak. Kom je daar aan met je ene ambulance bij een compleet huizenblok dat plat is gelegd, honderden mensen die in paniek aan het graven zijn en dan kun je er bijna niks uitrichten in verhouding.
Wollah strijdersquote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:21 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
1/3e kinderen...
Alhamdulillah gaan zij met De Wil van Allah het Paradijs in.
Net alsof atheïsten 1 groep is die hetzelfde denkt. Waren de mensen in Israël en Palestina maar niet zo bezig met geloof, had een groot deel van deze ellende gescheeld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:17 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Nee hoor. En doe nou niet of het atheïsme zo goed is; jullie hebben geen enkel objectieve maatstaf voor wat moreel goed is of moreel slecht.
Ow ja want ze leefden al eeuwig vredig samen tot uit het niets bloeddorstige barbaren die vrede zat waren?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
[..]
Het begon volgens mij bij het afmaken van Israëlische burgers bij een concert. Dat heb je gemist? Niets verdedigd dit soort aanvallen op burgers. Dan ben je menselijk niet okay.
Volgens die Rudi Saadi bij Op1 zijn die genoodzaakt om zich te mengen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:27 schreef littlemindy het volgende:
In hoeverre gaan Hezbollah en Iran zich afzijdig houden als er een grondoffensief start?
Niet alleen dat; echte atheïsten zijn zeldzaam, ook in het Westen. Eerder agnosten of ietsisten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof atheïsten 1 groep is die hetzelfde denkt. Waren de mensen in Israël en Palestina maar niet bezig met geloof, had een groot deel van deze ellende gescheeld.
Weinig blootlegging als ik keer op keer de valse beweringen ontkracht.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat? Ik prop mijn reacties vol zionistische propaganda? Ga gsuw jebmond spoelen aub.
Je draait gewoon om de hete brij heen nu. Het ging over Hamas zijn handvest/ideologie. Die heb ik je blootgelegd, alleen dat lijkt je niet te bevallen dus ga je er vanalles bijhalen.
De helft vd bevolking is kind? Wouw.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Helft van de bevolking daar is ook kind had ik gelezen. Vreselijk dat ze mee worden genomen in deze strijd.
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
De helft vd bevolking is kind? Wouw.
En ik lees 1/3e van de slachtoffers.
Hoe kunnen we dat verschil verklaren..dat is best significant.
Met een Israëlische vlag daarentegen moet je rennen voor je leven.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me moeilijk te handhaven.
Je hebt hier recht op demonstatie. En pro Palestina zijn staat niet gelijk aan jodenhaat.
Als je in Rotterdam met een Palestina vlag wil demonstreren moet dat gewoon kunnen.
Tonen van je gold Hamas membershipcard.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien?
Verbazingwekkend hoe snel meningen kunnen veranderen, Derksen werd door de Islamitische gemeenschap nog helemaal afgefakkeld toen hij sprak over Marokkaans tuig in Gouda en toen hij het waagde iets verkeerds te zeggen over die enge man Erdogan. Maar nu hij ineens sympathie toont voor de Palestijnen is alles weer vergeven en vergeten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Even een zijstraatje. Heb Vandaag Inside gekeken. Vond het heel sterk dat Derksen de verzoeken van het CIDI keihard naast zich neer heeft gelegd en zijn standpunten 0,0 heeft gedownplayed. Sterker nog, hij heeft ze nog verder uiteen gezet met solide funderingen. Sterke onafhankelijke vent die Derksen en een man naar mijn hart. Ruggengraat van Oost-Indisch bamboe.²
Wat ontkracht je dan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Weinig blootlegging als ik keer op keer de valse beweringen ontkracht.
Gek, dacht dat er genocide op ze werd gepleegd, dit lijkt eerder een heel snel groeiende bevolking.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat de meeste kinderen wel weg zijn uit de gebieden die Israël vooral aanpakt.
En waar zijn die kinderen dan gebleven?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat de meeste kinderen wel weg zijn uit de gebieden die Israël vooral aanpakt.
Kan geen Hebreeuws, en de vertaling weet ik ook niet of die betrouwbaar is.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Door de Talmoed zelf te lezen, bijvoorbeeld.
https://www.prb.org/resou(...)-population-profile/quote:The population of the West Bank and Gaza boasts several notable features. The population growth rate is among the highest in the world: 3.4 percent in the West Bank and 4.0 percent in Gaza, according to U.S. Census Bureau estimates. A full 45 percent of the West Bank population are children under 15 years of age, compared with 50 percent in Gaza.
Blijft natuurlijk verschrikkelijk voor de kinderen waarbij de ouders niet het gebied verlaten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat hij zei wat jij wou horen, zeker.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Even een zijstraatje. Heb Vandaag Inside gekeken. Vond het heel sterk dat Derksen de verzoeken van het CIDI keihard naast zich neer heeft gelegd en zijn standpunten 0,0 heeft gedownplayed. Sterker nog, hij heeft ze nog verder uiteen gezet met solide funderingen. Sterke onafhankelijke vent die Derksen en een man naar mijn hart. Ruggengraat van Oost-Indisch bamboe.²
Ik ga dit nog maar 1 keer zeggen, want het heeft verder geen enkele zin.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:28 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ow ja want ze leefden al eeuwig vredig samen tot uit het niets bloeddorstige barbaren die vrede zat waren?
Gebieden van Gaza waar minder bommen vallen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En waar zijn die kinderen dan gebleven?
40% van de Palestijnse bevolking is onder de 18 jaar dacht ik. Vind ik altijd apart, als ik op een stuk land ter grote van Texel zou wonen met 2 miljoen landgenoten onder regime van mensen die je stiekem het liefst dood willen hebben en waarvan je weet dat het wachten is op de volgende escalatie zou ik mijn vriendin geen 6 kinderen uit laten poepen. Maar geloof en indoctrinatie.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
De helft vd bevolking is kind? Wouw.
En ik lees 1/3e van de slachtoffers.
Hoe kunnen we dat verschil verklaren..dat is best significant.
Sterker nog, hij zei precies de dingen die ik hier al dagen in verfijnd Nederlands post. Exact!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Omdat hij zei wat jij wou horen, zeker.
Denk het niet. Dan zou het alsnog over land en macht gaan. Zie de oorlog die op het Europese continent wordt uitgevochten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof atheïsten 1 groep is die hetzelfde denkt. Waren de mensen in Israël en Palestina maar niet zo bezig met geloof, had een groot deel van deze ellende gescheeld.
Klopt, wanneer Israël een grond offensief begint in Gaza. Dat is voor Hezbollah hun 'red line'.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens die Rudi Saadi bij Op1 zijn die genoodzaakt om zich te mengen.
Volgens link die ik hierboven had gepost zelfs 50% jonger dan 15 jaar.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Windhapper het volgende:
[..]
40% van de Palestijnse bevolking is onder de 18 jaar dacht ik. Vind ik altijd apart, als ik op een stuk land ter grote van Texel zou wonen met 2 miljoen landgenoten onder regime van mensen die je stiekem het liefst dood willen hebben en waarvan je weet dat het wachten is op de volgende escalatie zou ik mijn vriendin geen 6 kinderen uit laten poepen. Maar geloof en indoctrinatie.
Die zijn er niet echt die plekken. En kinderen daar weten dat ook. Daarom hebben ze geen normale jeugd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Gebieden van Gaza waar minder bommen vallen?
Ik blijf me er overigens ook over verbazen dat ze zo veel kinderen willen krijgen op een plek waar de vooruitzichten zo slecht zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.prb.org/resou(...)-population-profile/
Als ze verstandig zijn bemoeien ze zich er helemaal niet mee, er ligt een Amerikaanse battlecarriergroup voor de kust die er korte metten mee zal maken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:27 schreef littlemindy het volgende:
In hoeverre gaan Hezbollah en Iran zich afzijdig houden als er een grondoffensief start?
Interessanter is dat net iemand stelde dat 58 procent van de Palestijnen Hamas support. Echter, 40 procent van de populatie heeft niet eens stemrecht.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Windhapper het volgende:
[..]
40% van de Palestijnse bevolking is onder de 18 jaar dacht ik. Vind ik altijd apart, als ik op een stuk land ter grote van Texel zou wonen met 2 miljoen landgenoten onder regime van mensen die je stiekem het liefst dood willen hebben en waarvan je weet dat het wachten is op de volgende escalatie zou ik mijn vriendin geen 6 kinderen uit laten poepen. Maar geloof en indoctrinatie.
Ik wil je complimenteren met je keurige reacties. Ik steek er vaak wat van op en zelf heb ik onvoldoende kennis, geduld + motivatie om consequent kwaadaardige ideeën en getoonde arrogantie hier te weerleggen op de inhoud. Ga zo door 👍quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat ontkracht je dan.
In het geupdate handvest staat dat ze terug willen naar de grenzen van 1967 als basis. Echter ook dat ze blijven vechten voor de bevrijding. Een twee staten oplossing bestaat niet volgens hen.
Dat staat erin. Of ontkracht je nu ook al het nieuwe handvest?
Dan had je niet het religieuze belang gehad voor de heilige grond van de regio in verschillende religieuze boeken. Geen mensen die denken dat ze de uitverkorenen zijn, geen mensen die denken dat alleen hun God echt is en daar alles voor doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Denk het niet. Dan zou het alsnog over land en macht gaan. Zie de oorlog die op het Europese continent wordt uitgevochten.
Dat moet inderdaad ook kunnen. Je hebt echter elke dag de mogelijkheid om te protesteren met een Palestina-vlag. Als je dat echter vrijwel nooit doet, maar opeens massaal de straat opgaat om uitbundig een massamoord te vieren op onschuldige burgers die slechts enkele uren daarvoor heeft plaatsgevonden, dan is het zo klaar als een klontje wat je intenties op dat moment zijn. Met een gewone demonstratie heeft het dan niet veel meer te maken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me moeilijk te handhaven.
Je hebt hier recht op demonstatie. En pro Palestina zijn staat niet gelijk aan jodenhaat.
Als je in Rotterdam met een Palestina vlag wil demonstreren moet dat gewoon kunnen.
Je twijfelt daar in NL al aan vanwege al het gezeik in de wereld. Laat staan als je regelmatig het middelpunt van dit gezeik bent. Bizar eigenlijk ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik blijf me er overigens ook over verbazen dat ze zo veel kinderen willen krijgen op een plek waar de vooruitzichten zo slecht zijn.
Oke.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met een Israëlische vlag daarentegen moet je rennen voor je leven.
Lees mijn pohi maar terug, ik heb een paar dagen geleden de moorden op vrouwen en kinderen door Hamas al veroordeeld, als dat waar zou zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ga dit nog maar 1 keer zeggen, want het heeft verder geen enkele zin.
Je toont perfect het probleem van fundamentalistische religie aan. Nuanceren, niet denken in zwart en wit wordt volledig onmogelijk gemaakt omdat je een Waarheid bezit waar niet aan te tornen valt.
En dat is tot daar aan toe. Maar dat het eveneens iemand in staat stelt om bij elke gruwelijke gebeurtenis waarbij MENSEN het slachtoffer zijn, éérst te gaan checken wélke mensen het waren, en op basis van hun al dan niet beleden geloof dán pas te gaan inventariseren of er sprake is van echte slachtoffers (want MIJN religie) óf van een 'logische reactie' met bijpassend whataboutism (niet MIJN religie), demonstreert onomwonden dat die fundi religie alles behalve het monopolie op MORALITEIT, ETHIEK en RECHTVAARDIGHEID heeft. Integendeel, het toont keer op keer aan precies het tegenovergestelde te faciliteren: haat, bloeddorst, tweedeling en onderdrukking.
En dit geldt voor élke religie met haar fundamentalistische leden.
Verklaar eens dat de helft van de bevolking kind is, maar het aantal kindslachtoffers is 1/3e? Dat is nogal een verschil.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Windhapper het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Interessanter is dat net iemand stelde dat 58 procent van de Palestijnen Hamas support. Echter, 40 procent van de populatie heeft niet eens stemrecht.
quote:Sowieso heeft 50% van de Palestijnen niets, nul, nada in te brengen in het beleid van Hamas of de Palestijnse Autoriteit. Dit zijn de vrouwen. Van het resterende mannelijk deel van Gaza is 47% onder de 18. Dan hou je de volwassen mannen over, een kwart van de bevolking. Minder dan 1% van hen kan geweten hebben van de op handen zijnde slachtpartij.
Bron
Waarom zou je niet AL je broeders in nood steunen ongeacht religieuze affiliatie?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:37 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Lees mijn pohi maar terug, ik heb een paar dagen geleden de moorden op vrouwen en kinderen door Hamas al veroordeeld, als dat waar zou zijn.
In de islam moeten wij onze moslim broeders steunen als ze onrecht worden aangedaan en als ze onrecht doen; door ze namelijk te stoppen onrecht te doen.
Je post is dus niet echt op toepassing.
Flinke omloopsnelheid hè.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Wie wenst zijn kinderen al die ellende toe idd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik blijf me er overigens ook over verbazen dat ze zo veel kinderen willen krijgen op een plek waar de vooruitzichten zo slecht zijn.
Tja in de minst ontwikkelde landen waar mensen niks hebben in bijvoorbeeld Afrika zie je ook de grootste aantal kinderen per gezin. En religie speelt ook wel eventueel mee. Gisteren zag ik een filmpje van de NOS. Gezin met 6 kinderen onder de 8 jaar... en dan wonen in een klein appartementje van nog geen 60 m2.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou mij bijna kwaad maken als niet zou blijken dat je atheïsme niet zo goed begrijpt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:17 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Nee hoor. En doe nou niet of het atheïsme zo goed is; jullie hebben geen enkel objectieve maatstaf voor wat moreel goed is of moreel slecht.
Al de kindjes leren op school natuurlijk zelf hun vrije mening vormen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Interessanter is dat net iemand stelde dat 58 procent van de Palestijnen Hamas support. Echter, 40 procent van de populatie heeft niet eens stemrecht.
Dat is een redenering vanuit rijkdom. Hoe welvarender het gebied, des te minder kinderen. Kijk ook naar de diverse Afrikaanse landen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:33 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Lijkt me belangrijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |