Nee, dat is geen onderdeel van de gedachtegang van generatie Zquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef marsan het volgende:
Hebben die jongeren ook een idee van een morele plicht van hen uit?
Blijven werken en meebetalen aan de WAO AOW en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef marsan het volgende:
Hebben die jongeren ook een idee van een morele plicht van hen uit?
Aaah kortzichtig denken dus.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Blijven werken en meebetalen aan de WAO en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.
Mwah, dat blijven werken valt wel mee:quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Blijven werken en meebetalen aan de WAO en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ouderen krijgen geen WAO. Dat krijgen alleen mensen die in het arbeidsproces hadden kunnen zitten qua leeftijd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef Purrito het volgende:
De huisjesmelkers zijnhier de schuldigen, niet de ouderen.
Precies.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja hoe dan? Die mensen zitten net zo vast als jongeren.
Prima dat je bewust geen kinderen hebt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, flikker op zeg. Ik heb al die jongeren nooit gewild. Bewust geen kinderen. Zoek het lekker uit met je woningnood.
Tja, Gristenen en moraliteit, een oud recept.quote:Dat blijkt uit onderzoek van DIT, het journalistieke platform van de EO
Nu ook blijkbaar. Nog meer mensen is niet de oplossing.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Prima dat je bewust geen kinderen hebt.
Maar zonder kinderen gaat een maatschappij sneller kapot dan een gemiddeld leven voorbij is
Nog meer niet, maar helemaal geen is helemaal 0,0 een oplossing.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nu ook blijkbaar. Nog meer mensen is niet de oplossing.
Dan hebben we ook geen woningcrisis meer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Prima dat je bewust geen kinderen hebt.
Maar zonder kinderen gaat een maatschappij sneller kapot dan een gemiddeld leven voorbij is
Mijn moeder komt nog niet eens in aanmerking voor een verzorgingstehuis. Dan moet je tegenwoordig zo dement zijn dat je je eigen huis bijna in brand zet. Of helemaal.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onzin.
De ouderen zitten vast in hun huis omdat alle verzorgingshuizen gesloopt zijn.
Ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Het liefst tot hun dood. Daar gaat het fout.
Dat is precies wat ik bedoel. Al dat soort voorzieningen zijn kapot bezuinigd en daar is dit een gevolg van.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Mijn moeder komt nog niet eens in aanmerking voor een verzorgingstehuis. Dan moet je tegenwoordig zo dement zijn dat je je eigen huis bijna in brand zet. Of helemaal.
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Al dat soort voorzieningen zijn kapot bezuinigd en daar is dit een gevolg van.
Het blijft echt zo dood en doodzonde dat al die verzorgingshuizen afgebroken zijn. Het waren efficiënte woonruimtes waar je met relatief weinig personeel kon zorgen voor afdoende woonruimte en zorgruimte voor ouderen die daardoor ook nog eens beter af waren dan hoe het tegenwoordig is geregeld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Mijn moeder komt nog niet eens in aanmerking voor een verzorgingstehuis. Dan moet je tegenwoordig zo dement zijn dat je je eigen huis bijna in brand zet. Of helemaal.
prima, maar dan zal je je ouwe kontje zelf moeten wassenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, flikker op zeg. Ik heb al die jongeren nooit gewild. Bewust geen kinderen. Zoek het lekker uit met je woningnood.
Laat me raden, appartementhuishouden van 1 persoon?quote:Zoek het lekker uit met je woningnood.
Ik bedoelde AOW, leek me ook wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ouderen krijgen geen WAO. Dat krijgen alleen mensen die in het arbeidsproces hadden kunnen zitten qua leeftijd.
Die titel vond ik niet stigmatiserend genoeg.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Meerderheid van de jongeren: ouderen mogen zelf bepalen of ze kleiner gaan wonen
Zo klopt de titel ook.
Dat is natuurlijk onzin want er komt geen huis meer of minder bij door huisjesmelkers. Het is ook niet zo dat er massaal huizen van huisjesmelkers leeg staan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef Purrito het volgende:
De huisjesmelkers zijnhier de schuldigen, niet de ouderen.
Nee hoor, vrijstaand huis met twee personen. En alsof je kinderen later jouw kont gaan wassen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:46 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
prima, maar dan zal je je ouwe kontje zelf moeten wassen
[..]
Laat me raden, appartementhuishouden van 1 persoon?
Ik heb 2 Oma's die al meer dan 15 jaar alleen wonen, in grote huizen. Tja.. waar moeten die heen? Kleine pensioentjes + AOW. (geld zat overigens voor die ouwe besjes, daar niet van). En ze zijn nog nét te goed voor een zorgindicatie. Tja...
Ach dat zijn toch ook altijd van die sensatie-onderzoeken en dan moet er ook wel een sensationele uitkomst gemaakt worden he. Het zal ook de manier zijn waarop ze het vragen dat ze tot die 30 % komen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Meerderheid van de jongeren: ouderen mogen zelf bepalen of ze kleiner gaan wonen
Zo klopt de titel ook.
Maakt niet uit, boomers en ouderen zijn de schuldigen aan ALLES ja!!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja hoe dan? Die mensen zitten net zo vast als jongeren.
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:58 schreef qajariaq het volgende:
Wow, die jongeren hebben de afgelopen twintig jaar de VVD in het zadel gehouden.
qajariaq is Frank van Putten?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:58 schreef qajariaq het volgende:
Begonnen in schuurtjes en garages te wonen,
Niet alleen dat, bij de berichtgeving is ook veel te vaak sprake van een valse dichotomiequote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Fabeltje van de media. Jongeren zeggen dit helemaal niet. Verdeel en heers.
quote:Wim Peters 21 minuten geleden
Er staan overal genoeg huizen te koop en ik zal ze niet tegenhouden om iets te kopen. Maar ja, dan zullen ze wel moeten werken en hj uitgavenpatroon flink aanpassen, net zoals hun woonwensen. Die jongeren zijn alleenstaand of samenwonend, dus welk recht menen zij te hebben op een groter huis. Overigens wil ik mijn huis best verkopen. Prijs ¤600.000 en onder voorwaarde dat ik voor die prijs een leuke bungalow krijg.
W Zents 30 minuten geleden
De is de "me myself & I" generatie Z.
Frank van der Heijden 30 minuten geleden
ik wil best ons grote huis verkopen aan jongeren, misschien zelfs ruilen. Maar heeft de jeugd wel een morele verantwoordelijkheid? Minder protesteren en dit land laten verarmen zou helpen.
alex holmes 34 minuten geleden
Hebben de jongeren wel enig besef hoe hard en vooral hoeveel jaar de ouderen hebben moeten werken om een gezinswoning te kopen? Een gezinswoning die door velen nu is aangepast als levensloop woning kmdat de ouderen nergens anders terecht kunnen?!!
Jolanda Broodman 35 minuten geleden
Hoewel ik zeker weet dat ons huis dik boven het budget van de startende jongere ligt, vind ik dit een ondoordachte egoïstische visie.
Waarom zouden wij het plekje waar we krom voor gelegen hebben en met eigen handen opgebouwd gaan verkopen om te verhuizen naar waar we niet willen wonen?
Ons plekje gaat tzt naar onze kinderen.
F.W.J. Hoogsteder 35 minuten geleden
Als ik het goed begrijp, mag je wel veertig jaar werken je kinderen opvoeden, en met pensioen gaan, ( wat ook al veranderd is) omdat de jeugd nu al aanspraak erop wil maken, dat is nog niet genoeg, je en respect loosmoet ook je huis opgeven mmmmm wat aanmatig
G. Peters 37 minuten geleden
Misschien moeten de jongeren hun stemgedrag maar eens aanpassen. 84 % van de jongeren tussen de 18 en 24 jaar hebben in 2021 op partijen gestemd die bij moties over afschaffen voortrekkersrol van statushouders tegen hebben gestemd. Dus wordt eens wakker jongelui en volg politiek eens ipv van je DUO centen te verdrinken in de kroeg.
Gino Luurssen 41 minuten geleden
Totdat deze zelfde Ridders straks zelf een grotere woning bezitten over 60-70 jaar.
Arjan Oosterkamp 42 minuten geleden
verwende millennials......
M.J. Jansen. 43 minuten geleden
Jongeren moeten eerst is nadenken en dan roepen, ook voor ouderen zijn er veel te weinig woningen, en als je wat krijgt toegewezen, vaak uitgeleefd, veel duurder en ver weg, dus niet altijd acceptabel.
Bastiaan Barf 44 minuten geleden
Dat is dan een lekkere simpele denkwijze van de jeugd. Ouderen zouden hoogst waarschijnlijk best ruimte vrij willen vrijmaken, maar dan moeten er wel huizen zijn. Dus ook daar zal eerst aan gewerkt moeten worden. Tegen de tijd dat die er staan, zijn de oudjes waarschijnlijk al omgevallen.
Arie koehein 46 minuten geleden
Willen de jongeren ook maandelijks mee betalen aan de kosten die de ouderen maandelijks meer kwijt zijn?
Dat zal wel een probleem.
Geert Poelen 47 minuten geleden
Ouderen verplichten naar een “legbatterij” te gaan (voor kippen verboden, teveel op elkaar.
De jongeren weten niet wat ze vragen, wij hebben hard gewerkt voor ons huis in een mooie omgeving aangepast aan onze wensen.
Ik begrijp dat jongeren een woning willen, maar dat is toch echt aan de overheden van hoog tot laag om dat op te lossen en niet door de ouderen maar “op te bossen” en op een kluitje in een flat te gaan wonen.
Bernadet van Rijswijk 50 minuten geleden
door veel en hard te werken, vaak al op jonge leeftijd begonnen, verworven rechten opgebouwd. In je huis gestoken geld door niet op vakantie te gaan, en dat zou je nu verplicht aan jonge kinderen moeten afstaan? Sorry toen ik zo oud was als jij kon ik ook geen huis kopen hard werken en op tijd naar bed, morgen weer vroeg dag. Ga je schamen over het paard getilde verwende yuppies.
Ellen Wijnen 57 minuten geleden
Dus als je je dertig jaar kapot hebt gewerkt voor je eigen huisje en daar al je ziel en zaligheid in hebt gestopt, moet je het maar weg doen? Omdat je te oud bent? Hebben wij dan geen bestaansrecht en een dak boven ons hoofd nodig? Alsof onze generatie alles maar is komen aanwaaien
H.J. Hollander 1 uur geleden
Te droevig voor woorden. wie geeft die jongeren het recht om zo nietsontziend over ouderen te praten.
Jaap De Graaf 1 uur geleden
Hebben ze mooi pech, ik laat mij niet dwingen en al helemaal niet om plaats te maken voor snowflakes met hun 24urige werkweek.
Wat te denken van een partij als 50+, wat gezien de economische positie van 50+'ers t.o.v. jongeren in Nederland even nodig is als een partij van de zuurstof.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het uitspelen van ouderen tegen jongeren in deze is om te kotsen. Het is decennialang taalbeleid veroorzaakt door de politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |