abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210926572
Een derde van de jongeren vindt het de ‘morele plicht’ van ouderen om naar kleiner huis te verkassen

Ruim een op de vijf Nederlanders vindt het een ‘morele plicht’ van ouderen om hun gezinswoning te koop te zetten en te verhuizen naar een seniorenwoning, zodra hun leefsituatie dat toelaat. Onder jongeren pleit zelfs iets meer dan dertig procent voor zulke doorstroming om de vastgelopen woningmarkt op gang te helpen.

Dat blijkt uit onderzoek van DIT, het journalistieke platform van de EO, via een representatieve steekproef onder 1564 Nederlanders over de woningnood. Wie alleen woont in een gezinswoning, wordt door 12,7 procent van de respondenten als ‘asociaal’ gezien. Onder jongeren tussen de 18 en 30 jaar is dat percentage hoger: 22 procent noemt de alleenstaanden in gezinswoningen ‘asociaal’. Opvallend: er zijn bijna evenveel huizenbezitters die graag groter willen wonen (3,6 procent) als mensen die hun grote huis juist willen verruilen voor een kleinere woning (3,4 procent).

Dat de woningtekorten voor problemen zorgen, is duidelijk. Ruim 22 procent van de Nederlanders zegt ongewild vast te zitten in de hun huidige woonsituatie. Jongeren vaker dan 65-plussers: 34,9 procent tegen16,1 procent. In totaal woont 5,7 procent van de ondervraagden met iemand in een huis met wie ze liever geen adres willen delen. Dan gaat het om huisgenoten, of zelfs mensen die noodgedwongen in een relatie blijven. Bijna een op de tien mensen tussen de 18 en 30 jaar verbreekt zijn relatie niet uit angst om geen andere woning kunnen vinden nadat ze vertrekken bij hun partner.
https://www.ad.nl/wonen/e(...)-verkassen~a22cee75/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210926583
_O-

:W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210926592
Hebben die jongeren ook een idee van een morele plicht van hen uit?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210926607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef marsan het volgende:
Nee, dat is geen onderdeel van de gedachtegang van generatie Z
pi_210926614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef marsan het volgende:
Blijven werken en meebetalen aan de WAO AOW en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cheeseburgert op 12-10-2023 16:45:41 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210926624
Natuurlijk kijken de hulpeloze kindjes weer naar paps en mams om de problemen voor hen op te lossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2023 16:31:36 ]
pi_210926627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:29 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Blijven werken en meebetalen aan de WAO en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.
Aaah kortzichtig denken dus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Forum Admin donderdag 12 oktober 2023 @ 16:31:41 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210926631
Ja hoe dan? Die mensen zitten net zo vast als jongeren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210926634
De huisjesmelkers zijnhier de schuldigen, niet de ouderen.
Purr.
pi_210926637
quote:

[..]
Blijven werken en meebetalen aan de WAO en Zorg van de rollatorbrigade terwijl ze zelf aan alle kanten genaaid worden.
Mwah, dat blijven werken valt wel mee:
NWS / De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg

Net genoeg werken om rond te kunnen komen en geen uur meer.
pi_210926639
Haha, flikker op zeg. Ik heb al die jongeren nooit gewild. Bewust geen kinderen. Zoek het lekker uit met je woningnood.
pi_210926660
quote:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ouderen krijgen geen WAO. Dat krijgen alleen mensen die in het arbeidsproces hadden kunnen zitten qua leeftijd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 oktober 2023 @ 16:35:39 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210926661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef Purrito het volgende:
Onzin.
De ouderen zitten vast in hun huis omdat alle verzorgingshuizen gesloopt zijn.
Ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Het liefst tot hun dood. Daar gaat het fout.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 16:35:59 #14
382129 crew  Donna
pi_210926664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies.

Ik woon dan net hier in een eengezinswoning met mijn kinderen. Huur van de woningbouw.

Er zijn hier 22 woningen in mijn 'blok'. In 3 woningen woont een gezin. In 4 woningen wonen alleenstaanden en in de andere 15 wonen 65+ers alleen of met zijn 2en deze grote huizen bezet te houden.

Maar ze kunnen geen kant op want er zijn niet genoeg kleinere woningen voor ouderen en de ouderen worden steeds ouder en moeten thuis blijven wonen dus er is ook weinig doorloop in de woningen die er wel zijn.

Mijn moeder houdt in haar eentje ook een eengezinswoning bezet, ze is er wel met een gezin gekomen en ze wil ook wel verhuizen naar een andere huurwoning, maar er is al maandenlang niks beschikbaar.
pi_210926678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, flikker op zeg. Ik heb al die jongeren nooit gewild. Bewust geen kinderen. Zoek het lekker uit met je woningnood.
Prima dat je bewust geen kinderen hebt.

Maar zonder kinderen gaat een maatschappij sneller kapot dan een gemiddeld leven voorbij is
pi_210926682
Alsof jongeren geld hebben om de 5 of 6 ton op te hoesten die die oudjes voor hun 2-onder-1-kap woning vragen
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:38:26 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210926689
quote:
Dat blijkt uit onderzoek van DIT, het journalistieke platform van de EO
Tja, Gristenen en moraliteit, een oud recept. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210926694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Maar zonder kinderen gaat een maatschappij sneller kapot dan een gemiddeld leven voorbij is
Nu ook blijkbaar. Nog meer mensen is niet de oplossing.
pi_210926700
Ik verlaat mijn eensgezinswoning op het moment dat ik dat zelf wil en het is goed mogelijk dat ik pas vertrek in mijn kist.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210926709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nu ook blijkbaar. Nog meer mensen is niet de oplossing.
Nog meer niet, maar helemaal geen is helemaal 0,0 een oplossing.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:41:39 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210926716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dan hebben we ook geen woningcrisis meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210926721
Allemaal leuk en aardig waar maar moeten de oudjes dan gaan wonen?
De huizen liggen niet voor het oprapen

Ik zou ook wel mijn grote huis willen verkopen en een appartementje willen terug kopen, maar ja die zijn nu niet te betalen.
pi_210926724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Onzin.
De ouderen zitten vast in hun huis omdat alle verzorgingshuizen gesloopt zijn.
Ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Het liefst tot hun dood. Daar gaat het fout.
Mijn moeder komt nog niet eens in aanmerking voor een verzorgingstehuis. Dan moet je tegenwoordig zo dement zijn dat je je eigen huis bijna in brand zet. Of helemaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 oktober 2023 @ 16:44:02 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210926738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Mijn moeder komt nog niet eens in aanmerking voor een verzorgingstehuis. Dan moet je tegenwoordig zo dement zijn dat je je eigen huis bijna in brand zet. Of helemaal.
Dat is precies wat ik bedoel. Al dat soort voorzieningen zijn kapot bezuinigd en daar is dit een gevolg van.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:44:57 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210926745
Ga maar klagen bij de kabinetten van de laatste 20 jaar.
pi_210926747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Al dat soort voorzieningen zijn kapot bezuinigd en daar is dit een gevolg van.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Het blijft echt zo dood en doodzonde dat al die verzorgingshuizen afgebroken zijn. Het waren efficiënte woonruimtes waar je met relatief weinig personeel kon zorgen voor afdoende woonruimte en zorgruimte voor ouderen die daardoor ook nog eens beter af waren dan hoe het tegenwoordig is geregeld.

Nu rijd al dat zorgpersoneel dagelijks de halve provincie door van adres naar adres om telkens 1 of 2 zorghandelingen uit te voeren die heel strak tot op de seconde ingepland zijn. En ondertussen is er geen woning meer over voor de jongere generatie terwijl de ouderen geen raad meer weten met hun te grote huis en krijgen ze niet de zorg die ze verdienen.
pi_210926757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
prima, maar dan zal je je ouwe kontje zelf moeten wassen

quote:
Zoek het lekker uit met je woningnood.
Laat me raden, appartementhuishouden van 1 persoon?

Ik heb 2 Oma's die al meer dan 15 jaar alleen wonen, in grote huizen. Tja.. waar moeten die heen? Kleine pensioentjes + AOW. (geld zat overigens voor die ouwe besjes, daar niet van). En ze zijn nog nét te goed voor een zorgindicatie. Tja...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210926762
Zit ik toch maar als boomer goed in mijn ruime drie slaapkamer woning. Ga pas tussen zes planken mijn huis uit! :W
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_210926763
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ouderen krijgen geen WAO. Dat krijgen alleen mensen die in het arbeidsproces hadden kunnen zitten qua leeftijd.
Ik bedoelde AOW, leek me ook wel duidelijk.
Zelfde letters ja :'(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210926771
Meerderheid van de jongeren: ouderen mogen zelf bepalen of ze kleiner gaan wonen

Zo klopt de titel ook.
pi_210926786
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Meerderheid van de jongeren: ouderen mogen zelf bepalen of ze kleiner gaan wonen

Zo klopt de titel ook.
Die titel vond ik niet stigmatiserend genoeg.
pi_210926819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef Purrito het volgende:
Dat is natuurlijk onzin want er komt geen huis meer of minder bij door huisjesmelkers. Het is ook niet zo dat er massaal huizen van huisjesmelkers leeg staan.
Maar het voelt best lekker om een schuldige aan te kunnen wijzen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210926852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:46 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
prima, maar dan zal je je ouwe kontje zelf moeten wassen
[..]
Laat me raden, appartementhuishouden van 1 persoon?

Ik heb 2 Oma's die al meer dan 15 jaar alleen wonen, in grote huizen. Tja.. waar moeten die heen? Kleine pensioentjes + AOW. (geld zat overigens voor die ouwe besjes, daar niet van). En ze zijn nog nét te goed voor een zorgindicatie. Tja...
Nee hoor, vrijstaand huis met twee personen. En alsof je kinderen later jouw kont gaan wassen.
pi_210926856
Wow, die jongeren hebben de afgelopen twintig jaar de VVD in het zadel gehouden. En nu janken dat die partij nooit druk heeft gemaakt over dreigende woningnood. Ik heb dat nooit gestemd en het huis wat ik eindelijk kon kopen toen ik reeds 32 was (35 jaar terug) blijf ik lekker zitten zolang het kan.

Begonnen in schuurtjes en garages te wonen, daar ga ik niet naar terug. Kom dan met een fatsoenlijke leuke aanbieding voor me, dan ben ik prima bereid kleiner te wonen. Maar het moet dan wel een comfortabel huisje zijn en niet ergens boven in een flat op zolder weggestopt. Uiteraard wil ik er financieel niet te veel op inleveren.
pi_210926877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Zo klopt de titel ook.
Ach dat zijn toch ook altijd van die sensatie-onderzoeken en dan moet er ook wel een sensationele uitkomst gemaakt worden he. Het zal ook de manier zijn waarop ze het vragen dat ze tot die 30 % komen.
pi_210926881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Maakt niet uit, boomers en ouderen zijn de schuldigen aan ALLES ja!!
pi_210926886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:58 schreef qajariaq het volgende:
Wow, die jongeren hebben de afgelopen twintig jaar de VVD in het zadel gehouden.
:')
pi_210926895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:58 schreef qajariaq het volgende:
Begonnen in schuurtjes en garages te wonen,
qajariaq is Frank van Putten?

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210926933
Fabeltje van de media. Jongeren zeggen dit helemaal niet. Verdeel en heers.
pi_210926951
"We moeten de bejaardenhuizen sluiten. Ouderen moet thuis blijven wonen".
"Ouderen houden huizen bezet".
pi_210927005
Morele plicht. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210927008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 17:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Fabeltje van de media. Jongeren zeggen dit helemaal niet. Verdeel en heers.
Niet alleen dat, bij de berichtgeving is ook veel te vaak sprake van een valse dichotomie

Jong - Oud
Arm - Rijk
Laag opgeleid - Hoog opgeleid
etc.

Door de middengroep weg te laten wordt er een onzuiver beeld gecreëerd

[ Bericht 0% gewijzigd door stalybridge op 12-10-2023 17:24:18 ]
pi_210927021
Zijn er seniorenwoning beschikbaar in overvloed dan?
pi_210927024
Bijna 1/3. Dus ruim 2/3 niet.

Maar ja, de kop "Tweederde jongeren vind dat ouderen niet kleiner hoeven te wonen!" levert geen sensatie op :')
pi_210927072
Ik wilde een hele reactie gaan typen, maar eigenlijk zeggen de commentaren onder het artikel meer dan genoeg.
Die ouderen die zogenaamd huizen bezet houden die hebben daar hun hele leven voor gewerkt, en de jongeren komen net van school rollen. Laat ze ook eerst eens wat gaan doen voordat ze de huizen van anderen willen claimen.

quote:
Wim Peters 21 minuten geleden
Er staan overal genoeg huizen te koop en ik zal ze niet tegenhouden om iets te kopen. Maar ja, dan zullen ze wel moeten werken en hj uitgavenpatroon flink aanpassen, net zoals hun woonwensen. Die jongeren zijn alleenstaand of samenwonend, dus welk recht menen zij te hebben op een groter huis. Overigens wil ik mijn huis best verkopen. Prijs ¤600.000 en onder voorwaarde dat ik voor die prijs een leuke bungalow krijg.
W Zents 30 minuten geleden
De is de "me myself & I" generatie Z.
Frank van der Heijden 30 minuten geleden
ik wil best ons grote huis verkopen aan jongeren, misschien zelfs ruilen. Maar heeft de jeugd wel een morele verantwoordelijkheid? Minder protesteren en dit land laten verarmen zou helpen.
alex holmes 34 minuten geleden
Hebben de jongeren wel enig besef hoe hard en vooral hoeveel jaar de ouderen hebben moeten werken om een gezinswoning te kopen? Een gezinswoning die door velen nu is aangepast als levensloop woning kmdat de ouderen nergens anders terecht kunnen?!!
Jolanda Broodman 35 minuten geleden
Hoewel ik zeker weet dat ons huis dik boven het budget van de startende jongere ligt, vind ik dit een ondoordachte egoïstische visie.
Waarom zouden wij het plekje waar we krom voor gelegen hebben en met eigen handen opgebouwd gaan verkopen om te verhuizen naar waar we niet willen wonen?
Ons plekje gaat tzt naar onze kinderen.
F.W.J. Hoogsteder 35 minuten geleden
Als ik het goed begrijp, mag je wel veertig jaar werken je kinderen opvoeden, en met pensioen gaan, ( wat ook al veranderd is) omdat de jeugd nu al aanspraak erop wil maken, dat is nog niet genoeg, je en respect loosmoet ook je huis opgeven mmmmm wat aanmatig
G. Peters 37 minuten geleden
Misschien moeten de jongeren hun stemgedrag maar eens aanpassen. 84 % van de jongeren tussen de 18 en 24 jaar hebben in 2021 op partijen gestemd die bij moties over afschaffen voortrekkersrol van statushouders tegen hebben gestemd. Dus wordt eens wakker jongelui en volg politiek eens ipv van je DUO centen te verdrinken in de kroeg.
Gino Luurssen 41 minuten geleden
Totdat deze zelfde Ridders straks zelf een grotere woning bezitten over 60-70 jaar.
Arjan Oosterkamp 42 minuten geleden
verwende millennials......
M.J. Jansen. 43 minuten geleden
Jongeren moeten eerst is nadenken en dan roepen, ook voor ouderen zijn er veel te weinig woningen, en als je wat krijgt toegewezen, vaak uitgeleefd, veel duurder en ver weg, dus niet altijd acceptabel.
Bastiaan Barf 44 minuten geleden
Dat is dan een lekkere simpele denkwijze van de jeugd. Ouderen zouden hoogst waarschijnlijk best ruimte vrij willen vrijmaken, maar dan moeten er wel huizen zijn. Dus ook daar zal eerst aan gewerkt moeten worden. Tegen de tijd dat die er staan, zijn de oudjes waarschijnlijk al omgevallen.
Arie koehein 46 minuten geleden
Willen de jongeren ook maandelijks mee betalen aan de kosten die de ouderen maandelijks meer kwijt zijn?
Dat zal wel een probleem.
Geert Poelen 47 minuten geleden
Ouderen verplichten naar een “legbatterij” te gaan (voor kippen verboden, teveel op elkaar.
De jongeren weten niet wat ze vragen, wij hebben hard gewerkt voor ons huis in een mooie omgeving aangepast aan onze wensen.
Ik begrijp dat jongeren een woning willen, maar dat is toch echt aan de overheden van hoog tot laag om dat op te lossen en niet door de ouderen maar “op te bossen” en op een kluitje in een flat te gaan wonen.
Bernadet van Rijswijk 50 minuten geleden
door veel en hard te werken, vaak al op jonge leeftijd begonnen, verworven rechten opgebouwd. In je huis gestoken geld door niet op vakantie te gaan, en dat zou je nu verplicht aan jonge kinderen moeten afstaan? Sorry toen ik zo oud was als jij kon ik ook geen huis kopen hard werken en op tijd naar bed, morgen weer vroeg dag. Ga je schamen over het paard getilde verwende yuppies.
Ellen Wijnen 57 minuten geleden
Dus als je je dertig jaar kapot hebt gewerkt voor je eigen huisje en daar al je ziel en zaligheid in hebt gestopt, moet je het maar weg doen? Omdat je te oud bent? Hebben wij dan geen bestaansrecht en een dak boven ons hoofd nodig? Alsof onze generatie alles maar is komen aanwaaien
H.J. Hollander 1 uur geleden
Te droevig voor woorden. wie geeft die jongeren het recht om zo nietsontziend over ouderen te praten.
Jaap De Graaf 1 uur geleden
Hebben ze mooi pech, ik laat mij niet dwingen en al helemaal niet om plaats te maken voor snowflakes met hun 24urige werkweek.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 12 oktober 2023 @ 17:25:49 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210927082
Politiek moet gewoon ophouden met dreinen, en bouwen van huizen alseen nationale Ramp aanpakken. Alle belemmerende wetgeving buiten spel zetten, geen inspraak, geen procedures, gewoon bouwen bouwen bouwen.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 17:26:58 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210927093
Het uitspelen van ouderen tegen jongeren in deze is om te kotsen. Het is decennialang taalbeleid veroorzaakt door de politiek.
pi_210927096
Jaap De Graaf 1 uur geleden
Hebben ze mooi pech, ik laat mij niet dwingen en al helemaal niet om plaats te maken voor snowflakes met hun 24urige werkweek.

_O-

Maar hij heeft wel een punt. En een huis.
pi_210927100
Ik had op boomersvoorboomers.nl gelezen dat ik hier ongenadig kan afgeven op jongeren op basis van geframede media en mijn eigen gefaalde frustileven.

Dus bij deze.
pi_210927110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het uitspelen van ouderen tegen jongeren in deze is om te kotsen. Het is decennialang taalbeleid veroorzaakt door de politiek.
Wat te denken van een partij als 50+, wat gezien de economische positie van 50+'ers t.o.v. jongeren in Nederland even nodig is als een partij van de zuurstof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')