abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2023 @ 11:21:44 #151
3542 Gia
User under construction
pi_211178038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat wel.
Zo'n vrouwtje had letterlijk paddestoelen in de vensterbank staan.
Heb het ook gezien, maar dan heb je ook al een hele tijd die vensterbank niet afgenomen. Die groeien er niet in 1 nacht.
  vrijdag 3 november 2023 @ 11:28:08 #152
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_211178118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 11:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja dat is toch prima? Niemand ging over afgelopen jaar meer betalen dan 1.45 en 0.40 per eenheid. Dat was de belofte.

Lijkt mij een prima eerlijke methodiek.
Nwah, het is wel raar dat mensen met precies hetzelfde contract en verbruik in 2023 andere bedragen
moeten betalen over heel 2023 omdat ze op een ander moment de eindnota ontvangen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_211179377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb het ook gezien, maar dan heb je ook al een hele tijd die vensterbank niet afgenomen. Die groeien er niet in 1 nacht.
Heeft er geen zak mee te maken.
blablablabla
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 13:41:52 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211179398
Moeten ze de verwarming maar aanzetten.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 3 november 2023 @ 13:43:38 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211179410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
Als je al krap zit en in een doorwaai sociale huurwoning zit dan wordt die afweging een lastige.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211179414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat wel.
Zo'n vrouwtje had letterlijk paddestoelen in de vensterbank staan.
Om te kweken als bijverdienste ofzo?
pi_211179423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
Eh warmte lost het vochtprobleem niet op.In de jungle groeien ook paddestoelen.

Sowieso zijn die kozijnen rot tot op het extreme anders kan dat helemaal niet.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 19:10:52 #158
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_211402100
Prijsplafond verdwijnt, energieprijs omhoog in januari - https://nos.nl/l/2498950
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_211404355
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef jcdragon het volgende:
Prijsplafond verdwijnt, energieprijs omhoog in januari - https://nos.nl/l/2498950
Allemaal onrust om niks.
Allereerst is het grootste deel een (ordinaire?) belastingverhoging en ten tweede blijven de tarieven nog onder het oude prijsplafond. Daarnaast heeft iedereen die daar behoefte aan had alle tijd gehad om de tarieven (exclusief de belasting verhoging) vast te zetten.
Bijna ieder jaar lopen de tarieven in de wintermaanden op.
  donderdag 23 november 2023 @ 22:13:18 #160
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_211404470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:00 schreef Horsemen het volgende:
Daarnaast heeft iedereen die daar behoefte aan had alle tijd gehad om de tarieven (exclusief de belasting verhoging) vast te zetten.
Ik heb die mogelijkheid niet gehad hoor. Mijn warntetarief wordt binnenkort gewoon doodleuk weer bepaald door de ACM en gebaseerd op de dan verwachte gasprijs op 1 januari 2024, ook al ik gebruik ik geen kubieke millimeter gas.
pi_211404790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:13 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik heb die mogelijkheid niet gehad hoor. Mijn warntetarief wordt binnenkort gewoon doodleuk weer bepaald door de ACM en gebaseerd op de dan verwachte gasprijs op 1 januari 2024, ook al ik gebruik ik geen kubieke millimeter gas.
Juist.
Vind dit helemaal triest.
De prijs zou losgekoppeld worden van de gasprijs, al jaren, maar helaas. :{

Geen concurrentie. De hoogste prijs betalen.

Zijn toch een half miljoen huishoudens in NL.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211404807
quote:

[..]
Allemaal onrust om niks.
Allereerst is het grootste deel een (ordinaire?) belastingverhoging en ten tweede blijven de tarieven nog onder het oude prijsplafond. Daarnaast heeft iedereen die daar behoefte aan had alle tijd gehad om de tarieven (exclusief de belasting verhoging) vast te zetten.
Hoe kom je daarbij?
Een half miljoen huishoudens krijgen per definitie de hoogste prijs voorgeschoteld en kunnen niet overstappen of vastzetten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406232
quote:

[..]
Allemaal onrust om niks.
Behalve wanneer je vast zit aan een warmtenet of wanneer je vaste contract afloopt in deze periode.
pi_211407181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Behalve wanneer je vast zit aan een warmtenet of wanneer je vaste contract afloopt in deze periode.
Dat is zeker waar. Deze (relatief) kleine groep heeft met de hele warmte voorziening altijd al volop problemen gehad. Een triest geval. Persoonlijk zou ik ook nooit een huis kopen/huren met een dergelijke voorziening maar dat is natuurlijk off-topic. Je zal er inderdaad maar mee te maken hebben. Hier hebben jullie helemaal gelijk in.

Mijn contract liep jaren geleden ook af midden in de winterperiode. Aangezien het bijna ieder jaar zo is dat de tarieven pieken in deze periode heb ik er toen voor gekozen om mijn contract periode aan te passen door voor ongeveer een halfjaar voor variabele tarieven te gaan en vervolgens toen er een acceptabele aanbieding voorbij kwam de boel weer vast gezet. Van deze keus heb ik inmiddels al bijna 10 jaar profijt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:39:49 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_211410816
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Deze (relatief) kleine groep heeft met de hele warmte voorziening altijd al volop problemen gehad. Een triest geval. Persoonlijk zou ik ook nooit een huis kopen/huren met een dergelijke voorziening maar dat is natuurlijk off-topic. Je zal er inderdaad maar mee te maken hebben. Hier hebben jullie helemaal gelijk in.

Mijn contract liep jaren geleden ook af midden in de winterperiode. Aangezien het bijna ieder jaar zo is dat de tarieven pieken in deze periode heb ik er toen voor gekozen om mijn contract periode aan te passen door voor ongeveer een halfjaar voor variabele tarieven te gaan en vervolgens toen er een acceptabele aanbieding voorbij kwam de boel weer vast gezet. Van deze keus heb ik inmiddels al bijna 10 jaar profijt.
Hier zijn vele wijken aangesloten op warmtenet. Sterker nog, dat willen ze steeds meer gaan doen. Straks ontkom je daar dus niet meer aan zeg maar als je ergens wilt wonen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211411924
Waar ik woon zijn ze ook bezig met het introduceren van het warmtenet, mijn wijk willen ze als proefkonijn als daar genoeg animo voor is.

Vooralsnog lijkt die animo er gelukkig onvoldoende te zijn :X
pi_211411966
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier zijn vele wijken aangesloten op warmtenet. Sterker nog, dat willen ze steeds meer gaan doen. Straks ontkom je daar dus niet meer aan zeg maar als je ergens wilt wonen.
Mmm, dat is natuurlijk vooral een stedelijk "probleem". Voor mij persoonlijk verwacht ik niet dat ik hiermee snel te maken ga krijgen. Ik geloof dat meer dan 80% van de Nederlandse huizen nog gewoon een andere form van warmtevoorziening heeft. Zelf woon ik graag in het landelijk gebied en stook ik zolang dit nog toegestaan is lekker mijn houtkachel(-s).
pi_211411987
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Mmm, dat is natuurlijk vooral een stedelijk "probleem". Voor mij persoonlijk verwacht ik niet dat ik hiermee snel te maken ga krijgen. Ik geloof dat meer dan 80% van de Nederlandse huizen nog gewoon een andere form van warmtevoorziening heeft. Zelf woon ik graag in het landelijk gebied en stook ik zolang dit nog toegestaan is lekker mijn houtkachel(-s).
Ik woon in een dorp en hier zijn er helaas ook heel druk mee. Misschien juist omdát menigeen nog een houtkachel heeft ;)
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:30:31 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211412029
Houtkachels zijn imho vooral een probleem door mensen die niet weten hoe je moet stoken.
Het is ronduit asociaal om je haard of houtkachel aan te doen als het (nagenoeg) windstil is, maar dat zijn van die dingen die een hoop mensen niet (meer) lijken te weten.

Lekker besparen op je gasrekening doordat je de verwarming nog niet hoeft aan te doen, maar je buren kunnen hun ramen of roosters niet meer open houden omdat je zonodig op een windstille avond je haard aan moet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211412490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Leandra het volgende:
Houtkachels zijn imho vooral een probleem door mensen die niet weten hoe je moet stoken.
Het is ronduit asociaal om je haard of houtkachel aan te doen als het (nagenoeg) windstil is, maar dat zijn van die dingen die een hoop mensen niet (meer) lijken te weten.

Lekker besparen op je gasrekening doordat je de verwarming nog niet hoeft aan te doen, maar je buren kunnen hun ramen of roosters niet meer open houden omdat je zonodig op een windstille avond je haard aan moet hebben.
Zelf heb ik wel enige ervaring (30 jaar) met het stoken van een houtkachel en beschik ik ook over een recent exemplaar ;) Daarnaast stook ik goed en droog hout wat grotendeels van eigen bomen komt en onze naaste buren wonen, laat ik zeggen, ruim bij ons vandaan. Dat zijn o.a. de voordelen van het buitenaf wonen. Hier kan je niet snel last van elkaar hebben en heb je nog nabuurschap. Hier zie ik dus ook niet snel een warmtenet komen O-) Verder geeft een houtkachel een heerlijke warmte en gedij ik het beste bij 22 a 23 graden.

En dan nu maar weer on-topic…
pi_211420063
Heb vandaag exact een maand de verwarming weer aan en in 1 maand tijd 54,7 kuub verbruikt.

Merk wel aan het dagverbruik dat het kouder wordt, want ik ben in in die maand tijd van iets meer dan een kuub per dag naar nu tussen de 2,2 en 2,5 kuub per dag gegaan.
Bij hetzelfde stook gedrag.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:37:18 #172
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_211465874
De gasprijs daalt gestaag door. Gelukkig heeft bijvoorbeeld een Eneco voor hun trouwe variabele klanten de gasprijs komende drie wintermaanden vastgezet voor rond de 1,40 euro en stroom voor 0,40 euro. Dit terwijl de 1 jaar contracten nu worden aangeboden voor 1,20 euro gas en 0,30 euro stroom + een extraatje van 250-300 euro. En we gaan nog lager hoogstwaarschijnlijk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_211466292
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:37 schreef Bayswater het volgende:
De gasprijs daalt gestaag door. Gelukkig heeft bijvoorbeeld een Eneco voor hun trouwe variabele klanten de gasprijs komende drie wintermaanden vastgezet voor rond de 1,40 euro en stroom voor 0,40 euro. Dit terwijl de 1 jaar contracten nu worden aangeboden voor 1,20 euro gas en 0,30 euro stroom + een extraatje van 250-300 euro. En we gaan nog lager hoogstwaarschijnlijk.
Waar vind je die prijzen? Want hoe ik ook op de site van Eneco klik, ik krijg alleen maar prijzen van x hoeveelheid gas of elektra, nergens wat het per kWh en kuub kost. (en ze hanteren nog incl prijsplafond en kortingen, terwijl als ik nu kijk dat over een maandje al niet meer van toepassing is).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211466364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:37 schreef Bayswater het volgende:
Mwa we gaan eerder gestaag omhoog. Vastzetten is nergens voor nodig, maar als je van het gas af kan dan zou ik dat niet nalaten.
blablablabla
pi_211466410
https://www.bnr.nl/nieuws(...)giecrisis-is-voorbij

Lol wist het, gelukkig niet geluisterd naar al die paniekzaaiers die zelf niet eens meer een gasaansluiting hebben :') .
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')