abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 10:02:17 #26
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_210969178
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:38 schreef AnneX het volgende:
Tien stuks. Tien! En nee, wij gaan geen namen noemen.
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje sneu weer dat ACM nu eindelijk eens goed oplet? Waarom deden zij dat niet voor 2021 toen het zo ongelooflijk misging?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:30:46 #27
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_210971599
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 05:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Engie heeft voor een jaar vast nu dit
[..]
Eerste onder 30 ct volgens mij. Mijn maandbedrag komt dan op 26. Ten opzichte van 39 bij Essent en 32 bij Innova.

Ik ga hier maar voor denk ik
Mijn contract (Budget) loopt in maart af, als ik nu een contract bij Engie afsluit ,gaat deze dan meteen in of na het aflopen van het contract? (ik ben een noob in deze materie)
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:39:06 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210971692
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:30 schreef mossad_agent het volgende:

[..]
Mijn contract (Budget) loopt in maart af, als ik nu een contract bij Engie afsluit ,gaat deze dan meteen in of na het aflopen van het contract? (ik ben een noob in deze materie)
Nee, je huidige contract moet eerst afgerond worden. Het is niet zo dat als je nu nog 2 maanden contract hebt bij Budget, en jij sluit NU Engie af, dat Engie zeg maar morgen in gaat en die 2 maanden Budget automatisch komen te vervallen.

Maar volgens mij moet je ook een ingangsdatum opgeven.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 oktober 2023 @ 22:15:52 #29
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_210978036
In de uitzending van Radar zojuist de berekening en bevestiging dat we al een half jaar veel te veel betalen voor gas. Prijs zou rond de 70-80 cent per kuub moeten liggen de afgelopen maanden. Het duurder ingekochte gas wordt door het prijsplafond in Nederland verkocht en het goedkopere in het buitenland om te concurreren. De kosten moeten immers aangetoond worden. Zelfs grote kans dat er nog gehandeld is met goedkoper ingekocht gas dat als voorraad bedoeld was om later duurder terug te kopen met als vangnet het prijsplafond.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_210979932
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:15 schreef Bayswater het volgende:
In de uitzending van Radar zojuist de berekening en bevestiging dat we al een half jaar veel te veel betalen voor gas. Prijs zou rond de 70-80 cent per kuub moeten liggen de afgelopen maanden. Het duurder ingekochte gas wordt door het prijsplafond in Nederland verkocht en het goedkopere in het buitenland om te concurreren. De kosten moeten immers aangetoond worden. Zelfs grote kans dat er nog gehandeld is met goedkoper ingekocht gas dat als voorraad bedoeld was om later duurder terug te kopen met als vangnet het prijsplafond.
Ja joh die prijzen moeten en kunnen echt nog flink omlaag.

Gelukkig nu weer wat meer realisme, de marktprijs is in een dag tijd alweer met 10% naar beneden gekomen.
blablablabla
pi_210980353
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of je vult gewoon geen salderen in.
Heb ene verbruik van 1 kwh ingevuld.
Dat noemen we dwaling toch?

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:15 schreef Bayswater het volgende:
Heeft radar inzicht gehad in de echte inkoop contracten? Heb de aflevering niet gezien, maar indien niet is het mooi speculatief nieuws. Ook mogen commerciėle partijen winst maken, dus als ben heel benieuwd hoe ze de berekening gemaakt hebben en hoe ze daar over de partijen verdeelden.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:48:28 #32
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_210981161
De energiemaatschappijen willen inderdaad niet bekend maken voor welke prijzen ze het gas hebben ingekocht. Buiten kijf staat dat ze dat, vergeleken met vroegere marges op hetzelfde prijsniveau, in 2023 slecht doen net als dat ze in augustus/september 2022 blijkbaar grote hoeveelheden op de top inkochten. Gaslicht.com heeft de consumentenprijzen van 2023 bijgehouden, daarnaast zijn de marktinkoopprijzen per dag bekend. Wie koopt en wat ze er mee doen niet maar grote prijsschommelingen waren er het afgelopen half jaar niet dus opmerkelijk zijn de hogere prijzen wel. De bedoeling is dat er een brutocontrole komt op de resultaten van energieleveranciers dat er geen misbruik is gemaakt van het prijsplafond en dat deze controle niet wordt gedaan door de gebruikelijke door het bedrijf gekozen accountants. Pieter Omtzigt is er sinds de invoering van het prijsplafond goed mee bezig. Wordt vervolgd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_210981495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat noemen we dwaling toch?
[..]
Heeft radar inzicht gehad in de echte inkoop contracten? Heb de aflevering niet gezien, maar indien niet is het mooi speculatief nieuws. Ook mogen commerciėle partijen winst maken, dus als ben heel benieuwd hoe ze de berekening gemaakt hebben en hoe ze daar over de partijen verdeelden.
Er wordt gevraagd een schatting te doen bij gas licht voor de vergelijker start. Mijn schatting is dat ik1 kwh ga verbruiken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:38:40 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_210981773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Er wordt gevraagd een schatting te doen bij gas licht voor de vergelijker start. Mijn schatting is dat ik1 kwh ga verbruiken.
Jouw adres staat gewoon in de database met een verbruik. Jouw 1 kWh zal niet geaccepteerd worden want het is flauwekul.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_210981834
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Jouw adres staat gewoon in de database met een verbruik. Jouw 1 kWh zal niet geaccepteerd worden want het is flauwekul.
Nee hoor en welke database zou dat moeten zijn? En sterker nog het is al een maand geleden geaccepteerd.
Mijn panelen kunnen stuk gaan dus historische cijfers zeggen niets.

Ik weet niet waarom mensen altijd met die flauwekul van een database aan komen zetten.
Bij enexis is bekend dat ik panelen heb en dat is idd doorgegeven aan de energieleverancier. Maar hoeveel ik afneem of niet is prive.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:24 #36
47047 Herkauwer
pi_210981967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee hoor en welke database zou dat moeten zijn? En sterker nog het is al een maand geleden geaccepteerd.
Mijn panelen kunnen stuk gaan dus historische cijfers zeggen niets.

Ik weet niet waarom mensen altijd met die flauwekul van een database aan komen zetten.
Bij enexis is bekend dat ik panelen heb en dat is idd doorgegeven aan de energieleverancier. Maar hoeveel ik afneem of niet is prive.

De database van de netbeheerder. Probeer maar zelf op gaslicht.com. Daar kan je via idin inloggen en daar wordt zowel je adresgegevens als je verbruik gegevens opgehaald.

Wel fijn dat ze je invoer van 1 kWh hebben geaccepteerd.
pi_210982021
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:04 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
De database van de netbeheerder. Probeer maar zelf op gaslicht.com. Daar kan je via idin inloggen en daar wordt zowel je adresgegevens als je verbruik gegevens opgehaald.

Wel fijn dat ze je invoer van 1 kWh hebben geaccepteerd.
Ja oke maar ik moet toestemming geven om die gegevens af te staan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:16:17 #38
47047 Herkauwer
pi_210982059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja oke maar ik moet toestemming geven om die gegevens af te staan.
Dat klopt. Ik weet vanuit het verleden dat ik bij een verhuizing eerst betaalde op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Maar mogelijk was dat nog voor de vrijgave van energieleveranciers :@
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:31:02 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210982193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik weet vanuit het verleden dat ik bij een verhuizing eerst betaalde op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Maar mogelijk was dat nog voor de vrijgave van energieleveranciers :@
Nee hoor, het is na een verhuizing vrijwel altijd op basis van historisch verbruik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210986416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat jij wil.
pi_210986717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat jij wil.
Ik wil dat ja. En zoveer ik weet weinig dwaling aan. Ik vul daar vaak veel verschillende waarden in om prognoses te doen.
pi_211004347
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, je huidige contract moet eerst afgerond worden. Het is niet zo dat als je nu nog 2 maanden contract hebt bij Budget, en jij sluit NU Engie af, dat Engie zeg maar morgen in gaat en die 2 maanden Budget automatisch komen te vervallen.

Maar volgens mij moet je ook een ingangsdatum opgeven.
Mijn contract loopt af in de winter van 2024.
Is het dan gunstig om in de zomer een nieuw contract af te sluiten, omdat de tarieven dan lager zijn?
Met ingangsdatum eibde contract
pi_211005331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:27 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Mijn contract loopt af in de winter van 2024.
Is het dan gunstig om in de zomer een nieuw contract af te sluiten, omdat de tarieven dan lager zijn?
Met ingangsdatum eibde contract
Ja, over het algemeen wel. Hou echter wel in de gaten dat je bij de meeste energieleveranciers een maximale termijn hebt waarbinnen het nieuwe contract moet ingaan. Meestal is dit 3 maanden.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 15:59:23 #45
382129 crew  Donna
pi_211007642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dat had ik afgelopen augustus ook.
pi_211007658
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 12:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, over het algemeen wel. Hou echter wel in de gaten dat je bij de meeste energieleveranciers een maximale termijn hebt waarbinnen het nieuwe contract moet ingaan. Meestal is dit 3 maanden.
Gunstig.
Contract loopt 1 oktober af.
Dan zou ik misschien in hartje zomer een gunstig contract kunnen afsluiten
pi_211018912
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211019073
Is een vastcontact helemaal limietloos? Dus lekker elke dag 30 min douchen in december en lekker stoken tot 22 graden thuis en je bedrsg blijft lekker hetzelfde?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2023 17:05:41 ]
pi_211019174
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Is een vastcontact helemaal limietloos? Dus lekker elke dag 30 min douchen in december en lekker stoken tot 22 graden thuis en je bedrsg blijft lekker hetzelfde?
Als dat nou eens zo zou werken hč _O_

Maar nee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211019177
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Wat denk je zelf?

De tarieven blijven dan het zelfde maar je maand en/of jaarnota stijgt dan uiteraard net zo hoog mee dat je het vanzelf warm krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')