abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:34:27 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211018726
Gasprijs stijgt door vrees breder conflict in Midden-Oosten

Aandachtige lezers,

Op belangrijke Randstedelijke locaties waaronder Den Haag, Amsterdam en kleinere locatie Haarlem :Y), waar financiën en economische 'vibraties' dagelijks worden gemonitord en waar mogelijk in meest gunstige banen geleid wordt voor de 'gemiddelde' Nederlander zoals naar alle waarschijnlijkheid óók velen van u op FOK!, ziet men deze stijgende gasprijzen vandaag als gevolg van strubbelingen in het Midden Oosten niet bepaald als alarmerend. *) ''Dat de gasvelden in Israël naar omstandigheden niet open kunnen blijven komt niet echt als verrassing'' :N, aldus commentaar van professionals vanmorgen op locatie Amsterdam Zuid. :7~

Hoewel ondanks de waakvlam te Groningen de situatie rond het gas in NL vooralsnog niet geruststellend klinkt, nu naast Oekraïne en de aanslag op de Nordstream pijplijn het Midden-Oosten zich nu ook als brandhaard presenteert }), wat uiteraard wij *) op goede locatie ook vreselijk en afschuwelijk vinden :o al zal het *) weekend in de beste Haerlemsche kringen daardoor niet bepaald minder gezellig worden :Y) :9 *), zien overige hoogwaardigheidsbekleders vandaag eveneens geen serieuze problemen in de pijplijn. :lijstje:

Enfin, een ongewenste stijging van de gasprijzen zou voor de meest krappe beurzen op NL'se bodem 'helaas' inherent zijn aan 'schommelingen' die ontstaan zijn door dergelijke ontwikkelingen en andere invloeden. :s) :s) :s) Zo ook als gevolg van eventueel minder zachte periodes die in het verschiet kunnen liggen. ;)
Uiterst milde temperaturen vandaag de dag :s) :s) :s) zijn uiteraard een verlichting voor velen (van u). Het zal duidelijk meer geld in de knip houden, al moet de burger toch een financiële slag om de arm blijven houden voor komende tijd nu de winter langzaamaan steeds dichterbij gaat komen, mij dunkt. :7~

Wat kan ik zeggen? De Amsterdamse gasbeurs laat er vandaag echter geen misverstand over bestaan dat die dan tóch weer even gestegen is. *) Maar geen nood :), want op weekbasis is deze dan juist weer wat gedaald. :z Aangaande export van vloeibaar gas uit landen als Egypte, die noodgedwongen geen levering/bevoorrading meer krijgt, zijn er allesbehalve garanties voor de nabije toekomst. En ook in NL zal de gasprijs beïnvloed worden als gevolg van afname van reeds bestaande minimale export uit Egypte. :lijstje: Zélfs een redelijk geïnformeerd klein kind *G* zou kunnen bedenken dat gasvelden en pijpleidingen dezer tijden wereldwijd een kwetsbaar goed zijn! :o

En als professionals houdt men op de betere locaties alle wereldwijde economische situaties scherp in de gaten en probeert waar mogelijk te bemiddelen. *)

Goed, voor nu wens ik u alvast een mooi weekend, geniet ervan en eventueel niet somberen! :Y)

Scjvb

====

quote:
Vandaag, 11:54 in FINANCIEEL

AMSTERDAM (ANP) - De Europese prijs voor aardgas is weer gestegen door de vrees voor een breder conflict in het Midden-Oosten. Eerder daalde de gasprijs juist door milde weersvoorspellingen voor Europa en de inspanningen van de Verenigde Staten om het conflict tussen Israël en Hamas in bedwang te houden.

© ANP

Op de Amsterdamse gasbeurs klom de prijs voor leveringen in november vrijdagochtend met ruim 2 procent tot 51,25 euro per megawattuur. Op weekbasis is de gasprijs wel iets gedaald. De prijs ligt echter nog altijd zo'n 35 procent boven het niveau van voor de aanval van Hamas op Israël op 7 oktober. Vorige week tikte de gasprijs zelfs nog het hoogste niveau sinds februari aan.

Meer drone-aanvallen
De bezorgdheid groeit dat de VS betrokken raken bij een bredere regionale oorlog in het Midden-Oosten. Zo zei het Pentagon meer drone-aanvallen te zien op Amerikaanse troepen in Irak en Syrië. Ook heeft een Amerikaanse torpedobootjager kruisraketten onderschept die door Houthi-rebellen in Jemen op Israël waren afgevuurd. Daarnaast heeft de Amerikaanse president Joe Biden een rechtstreeks beroep op het Amerikaanse volk gedaan om de financiering van Israël en de oorlogsinspanningen van Oekraïne te steunen.

Sinds het uitbreken van de oorlog tussen Israël en Hamas is het ook aan de grens tussen Israël en Libanon erg onrustig. De militante beweging Hezbollah uit Libanon vuurt al bijna twee weken raketten af over de grens, waarop Israël met tegenaanvallen reageert.

Gasvelden sluiten
Het conflict heeft tot nu toe geleid tot de sluiting van een groot gasveld in Israël dat Egypte bevoorraadt. De export van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) van Egypte zou daardoor beperkt kunnen worden. De lng-export van Egypte naar Europa is niet groot, maar een breder conflict en een potentiële Iraanse betrokkenheid bij het conflict zouden de veiligheidsrisico's kunnen vergroten voor Qatarese lng-schepen die door de Straat van Hormuz varen. Een Iraanse betrokkenheid zou ook veiligheidsrisico's kunnen opleveren voor de internationale gaspijpleidingen in de regio.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  roze vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:40:22 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211018796
Gelukkig net weer vast contract genomen.
Your beauty never ever scared me.
pi_211018851
Aandelen-speculanten, nog groter tuig dan Hamas. :r
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_211018889
Humor is tegenwoordig verboden?
Zonder wrijving geen glans
pi_211020140
Zucht
pi_211020171
ik kan me niet heugen dat hier voor corona ook zoveel nieuws hierover was. Kan iemand dat bevestigen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211020319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik kan me niet heugen dat hier voor corona ook zoveel nieuws hierover was. Kan iemand dat bevestigen?
De kosten voor gas en elektra waren lager en een stuk stabieler, dus dan is er minder nieuws.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:05:25 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211020431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee dit komt iedere keer terug als de Palestijnen en de Israeli's weer eens massaal op elkaar beginnen te schieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211027290
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 16:40 schreef Ama het volgende:
Gelukkig net weer vast contract genomen.
Dan kan je het met winst aan de buren verkopen.
Plaats hier uw advertentie
pi_211027470
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan kan je het met winst aan de buren verkopen.
lol. Ik ken dan wel de vrij gangbare prakijk om bij produktie fuelgas van achter de jatgasafsluiter dus ook van achter de fiscale meting te pakken.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211027790
Hamas heeft zeker veel veel gas nodig?
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:44:20 #12
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211030192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 12:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Hamas heeft zeker veel veel gas nodig?
Laat ik het zo zeggen:

Hamas is in meerdere opzichten, waaronder de mensenrechten, op z'n zachts gezegd een nare beweging :|W die eveneens in onze contreien mogelijk ongewenste economische en daardoor financiële opschudding veroorzaakt.

Echter, duurder gas door naar verluidt stijgende prijzen, vooral voor minder kapitaalkrachtigen onder u elders en ons te Haarlem :Y) beste mensen, is daar inderdaad een voorbeeld van! :lijstje:

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211030945
Tuurlijk weer een reden verzinnen om prijzen omhoog te gooien
pi_211031069
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 16:34 schreef Scjvb het volgende:
Gasprijs stijgt door vrees breder conflict in Midden-Oosten

Aandachtige lezers,

Op belangrijke Randstedelijke locaties waaronder Den Haag, Amsterdam en kleinere locatie Haarlem :Y), waar financiën en economische 'vibraties' dagelijks worden gemonitord en waar mogelijk in meest gunstige banen geleid wordt voor de 'gemiddelde' Nederlander zoals naar alle waarschijnlijkheid óók velen van u op FOK!, ziet men deze stijgende gasprijzen vandaag als gevolg van strubbelingen in het Midden Oosten niet bepaald als alarmerend. *) ''Dat de gasvelden in Israël naar omstandigheden niet open kunnen blijven komt niet echt als verrassing'' :N, aldus commentaar van professionals vanmorgen op locatie Amsterdam Zuid. :7~

Hoewel ondanks de waakvlam te Groningen de situatie rond het gas in NL vooralsnog niet geruststellend klinkt, nu naast Oekraïne en de aanslag op de Nordstream pijplijn het Midden-Oosten zich nu ook als brandhaard presenteert }), wat uiteraard wij *) op goede locatie ook vreselijk en afschuwelijk vinden :o al zal het *) weekend in de beste Haerlemsche kringen daardoor niet bepaald minder gezellig worden :Y) :9 *), zien overige hoogwaardigheidsbekleders vandaag eveneens geen serieuze problemen in de pijplijn. :lijstje:

Enfin, een ongewenste stijging van de gasprijzen zou voor de meest krappe beurzen op NL'se bodem 'helaas' inherent zijn aan 'schommelingen' die ontstaan zijn door dergelijke ontwikkelingen en andere invloeden. :s) :s) :s) Zo ook als gevolg van eventueel minder zachte periodes die in het verschiet kunnen liggen. ;)
Uiterst milde temperaturen vandaag de dag :s) :s) :s) zijn uiteraard een verlichting voor velen (van u). Het zal duidelijk meer geld in de knip houden, al moet de burger toch een financiële slag om de arm blijven houden voor komende tijd nu de winter langzaamaan steeds dichterbij gaat komen, mij dunkt. :7~

Wat kan ik zeggen? De Amsterdamse gasbeurs laat er vandaag echter geen misverstand over bestaan dat die dan tóch weer even gestegen is. *) Maar geen nood :), want op weekbasis is deze dan juist weer wat gedaald. :z Aangaande export van vloeibaar gas uit landen als Egypte, die noodgedwongen geen levering/bevoorrading meer krijgt, zijn er allesbehalve garanties voor de nabije toekomst. En ook in NL zal de gasprijs beïnvloed worden als gevolg van afname van reeds bestaande minimale export uit Egypte. :lijstje: Zélfs een redelijk geïnformeerd klein kind *G* zou kunnen bedenken dat gasvelden en pijpleidingen dezer tijden wereldwijd een kwetsbaar goed zijn! :o

En als professionals houdt men op de betere locaties alle wereldwijde economische situaties scherp in de gaten en probeert waar mogelijk te bemiddelen. *)

Goed, voor nu wens ik u alvast een mooi weekend, geniet ervan en eventueel niet somberen! :Y)

Scjvb

====
[..]

De diarree van deze ts lees ik nooit want geen doen maar dit zal wel goed zijn voor je aandelen ts
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:45:24 #15
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211031087
Ja maar de energiebedrijven .... :')
De prijs van energie als product is ten gevolge van de Globalisering een speelbal van geopolitieke ontwikkelingen.
En dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Accepteer het maar.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:48:07 #16
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211031117
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 18:43 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
De diarree van deze ts lees ik nooit want geen doen maar dit zal wel goed zijn voor je aandelen ts
Dus je quote een post van ts zonder het gelezen te hebben?
pi_211031643
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 18:48 schreef kibo het volgende:

[..]
Dus je quote een post van ts zonder het gelezen te hebben?
Jep
pi_211031709
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 18:43 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
ik ook niet, ik lees altijd alleen het nieuwsbericht. _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:28:20 #19
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_211032437
Hou toch eens op met die kinderachtige smileys.
Je bent toch geen mongool?
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:46:15 #20
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211032629
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen:

Hamas is in meerdere opzichten, waaronder de mensenrechten, op z'n zachts gezegd een nare beweging :|W die eveneens in onze contreien mogelijk ongewenste economische en daardoor financiële opschudding veroorzaakt.

Echter, duurder gas door naar verluidt stijgende prijzen, vooral voor minder kapitaalkrachtigen onder u elders en ons te Haarlem :Y) beste mensen, is daar inderdaad een voorbeeld van! :lijstje:

Scjvb
Ik vermoed eerder een referentie van kickinalfa aan het bekende kinderrijmpje dat begint met Hamas, Hamas en dan een zinnetje dat eindigt op gas, en gezien de recente ontwikkelingen in die regio met een toegenomen vraag naar gas. En dus een stijging in de prijs.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211032661
En nu net dat vandebron mijn maandelijkse betalingen naar beneden heeft geschroefd... die is gek, dus gelijk weer terug naar het oude veel te hoge bedrag.. maar beter nu te veel betalen dan straks een tering hoge eindrekening.

Maar lekker dan, weer schommelingen op de markt... we worden er gek van!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:53:17 #22
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_211032722
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 20:28 schreef SugeLucky het volgende:
Hou toch eens op met die kinderachtige smileys.
Je bent toch geen mongool?
Eens, helaas doen de media daar tegenwoordig ook al aan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_211032914
Gasprijs stijgt wanneer mensen te veel scheten laten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211033437
De gasprijs mag vooral niet gaan dalen hoor :')
  zondag 22 oktober 2023 @ 07:33:18 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_211036952
Zelfs als de markt even niet steigt, staan er al mooie plannen klaar een voor progressieve energiebelasting op gasverbruik. Dat is immers in lijn met het doel minder gas te verbruiken. Alleen mensen die op het randje van de schuldsanering bungelen, krijgen nog bijzondere energie toeslag en de rest zoekt het uit.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')