SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Ja, dus nu merk je dat je opmerking van een tijd geleden dat er geen enkele reden is waardoor de prijs nog omhoog kan gaan geen hout snijdt, want een ontwikkeling die er gisteren niet was kan er vandaag wel zijn, waardoor de prijs omhoog gedreven wordt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah dat klinkt plausibel, wist niet dat er een belangrijk gasveld zat in die regionen. Er is ook weer een pijpleiding lek/opgeblazen in De Oostzee dus dat gaat lekker.
Krijgen we dit geneuzel weer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dus nu merk je dat je opmerking van een tijd geleden dat er geen enkele reden is waardoor de prijs nog omhoog kan gaan geen hout snijdt, want een ontwikkeling die er gisteren niet was kan er vandaag wel zijn, waardoor de prijs omhoog gedreven wordt.
De status quo op enig moment nemen en dat gebruiken als voorspeller voor de toekomst is geen goed idee, want het kán kloppen, maar op het moment dat het niet klopt ga je dus nat, en met de winter voor de deur icm dit soort gedoe (je weet niet wat er nog gaat komen, ik ook niet trouwens) en de ellende van vorig jaar in het achterhoofd is dat geen prettig vooruitzicht (al zal dat niet uit hoeven te komen uiteraard).
Ja leuk, maar vanaf dit weekend kouder weer én de situatie in het M-Oosten zal de prijzen zeker omhoog doen schieten. Ben blij in juni/juli voor vast te hebben gekozen voor een jaar tegen 1,16¤ / kuub.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijgen we dit geneuzel weer.
Dat je richting de winter iets meer moet betalen was van te voren bekend.
Nog steeds komt het niet in de buurt van de 1.33 die ik zou betalen wanneer in juni voor (schijn)zekerheid had gekozen.
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Omhoog schieten nog wel, eerst zien dan geloven hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, maar vanaf dit weekend kouder weer én de situatie in het M-Oosten zal de prijzen zeker omhoog doen schieten. Ben blij in juni/juli voor vast te hebben gekozen voor een jaar tegen 1,16¤ / kuub.
Hebben we vorig jaar wel gezien hoe hard het kan gaan..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef Elan het volgende:
Omhoog schieten nog wel, eerst zien dan geloven hoor.
Er is nul aanleiding om te denken dat we nu weer dat soort prijsexcessen gaan zien.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben we vorig jaar wel gezien hoe hard het kan gaan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij wie?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag nog een jaarcontract afgesloten voor 1,19. Ik zat nog binnen de 14 dagen bedenktijd van Greenchoice met een hogere prijs dus dat contract heb ik ontbonden.
Geen 1.19 maar bij Coolblue 1.21 voor gas en 0.33 voor elektra 1 jaar contract.quote:
Da's dan sinds heel kortquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
Coolblue accepteert je niet als klant als je zonnepanelen hebt.
Ik kan bij CB helemaal niet invullen dat ik zonnepanelen heb.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
Dat kun je volgens mij omzeilen door om het modelcontract te vragen. Dan zullen de tarieven wel ongunstiger zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
Jawel, je kunt gewoon een jaarcontract afsluiten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
Oh ze hebben een tijdje gehad dat ze dan geen jaarcontract boden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:23 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jawel, je kunt gewoon een jaarcontract afsluiten.
Gas 1.30 elektra 0.39.
Tarieven een stukje hoger voor gebruikers die salderen, en terecht!
Ging op teruglevering.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan bij CB helemaal niet invullen dat ik zonnepanelen heb.
Ja. Dat kloptquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat kun je volgens mij omzeilen door om het modelcontract te vragen. Dan zullen de tarieven wel ongunstiger zijn.
Eerste onder 30 ct volgens mij. Mijn maandbedrag komt dan op 26. Ten opzichte van 39 bij Essent en 32 bij Innova.quote:Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
¤ 0,34752 per kWh
Daltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
¤ 0,27805 per kWh
Vaste leveringskosten
¤ 8,81 per maand
Rond 2020 heb ik een jaar bij Innova gezeten. Was qua administratie/communicatie toen niet optimaal. Als je weg bent is het een aggressieve club qua telefoontjes om te terug te hengelen. Ik heb laatst een AVG verzoek gedaan om mijn gegevens te anonimiseren om ze niet meer te laten bellen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Van een collega werd ik gewezen op Innova en die is in vergelijking met mijn Essent aanbod een stuk goedkoper (33 om 40 euro per maand). Iemand bekend met Innova?
Of je vult gewoon geen salderen in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:23 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jawel, je kunt gewoon een jaarcontract afsluiten.
Gas 1.30 elektra 0.39.
Tarieven een stukje hoger voor gebruikers die salderen, en terecht!
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:38 schreef AnneX het volgende:
Tien stuks. Tien! En nee, wij gaan geen namen noemen.
[ twitter ]Beetje sneu weer dat ACM nu eindelijk eens goed oplet? Waarom deden zij dat niet voor 2021 toen het zo ongelooflijk misging?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Mijn contract (Budget) loopt in maart af, als ik nu een contract bij Engie afsluit ,gaat deze dan meteen in of na het aflopen van het contract? (ik ben een noob in deze materie)quote:Op maandag 16 oktober 2023 05:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Engie heeft voor een jaar vast nu dit
[..]
Eerste onder 30 ct volgens mij. Mijn maandbedrag komt dan op 26. Ten opzichte van 39 bij Essent en 32 bij Innova.
Ik ga hier maar voor denk ik
Nee, je huidige contract moet eerst afgerond worden. Het is niet zo dat als je nu nog 2 maanden contract hebt bij Budget, en jij sluit NU Engie af, dat Engie zeg maar morgen in gaat en die 2 maanden Budget automatisch komen te vervallen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:30 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Mijn contract (Budget) loopt in maart af, als ik nu een contract bij Engie afsluit ,gaat deze dan meteen in of na het aflopen van het contract? (ik ben een noob in deze materie)
Ja joh die prijzen moeten en kunnen echt nog flink omlaag.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:15 schreef Bayswater het volgende:
In de uitzending van Radar zojuist de berekening en bevestiging dat we al een half jaar veel te veel betalen voor gas. Prijs zou rond de 70-80 cent per kuub moeten liggen de afgelopen maanden. Het duurder ingekochte gas wordt door het prijsplafond in Nederland verkocht en het goedkopere in het buitenland om te concurreren. De kosten moeten immers aangetoond worden. Zelfs grote kans dat er nog gehandeld is met goedkoper ingekocht gas dat als voorraad bedoeld was om later duurder terug te kopen met als vangnet het prijsplafond.
Dat noemen we dwaling toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of je vult gewoon geen salderen in.
Heb ene verbruik van 1 kwh ingevuld.
Heeft radar inzicht gehad in de echte inkoop contracten? Heb de aflevering niet gezien, maar indien niet is het mooi speculatief nieuws. Ook mogen commerciële partijen winst maken, dus als ben heel benieuwd hoe ze de berekening gemaakt hebben en hoe ze daar over de partijen verdeelden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:15 schreef Bayswater het volgende:
In de uitzending van Radar zojuist de berekening en bevestiging dat we al een half jaar veel te veel betalen voor gas. Prijs zou rond de 70-80 cent per kuub moeten liggen de afgelopen maanden. Het duurder ingekochte gas wordt door het prijsplafond in Nederland verkocht en het goedkopere in het buitenland om te concurreren. De kosten moeten immers aangetoond worden. Zelfs grote kans dat er nog gehandeld is met goedkoper ingekocht gas dat als voorraad bedoeld was om later duurder terug te kopen met als vangnet het prijsplafond.
Er wordt gevraagd een schatting te doen bij gas licht voor de vergelijker start. Mijn schatting is dat ik1 kwh ga verbruiken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat noemen we dwaling toch?
[..]
Heeft radar inzicht gehad in de echte inkoop contracten? Heb de aflevering niet gezien, maar indien niet is het mooi speculatief nieuws. Ook mogen commerciële partijen winst maken, dus als ben heel benieuwd hoe ze de berekening gemaakt hebben en hoe ze daar over de partijen verdeelden.
Jouw adres staat gewoon in de database met een verbruik. Jouw 1 kWh zal niet geaccepteerd worden want het is flauwekul.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd een schatting te doen bij gas licht voor de vergelijker start. Mijn schatting is dat ik1 kwh ga verbruiken.
Nee hoor en welke database zou dat moeten zijn? En sterker nog het is al een maand geleden geaccepteerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jouw adres staat gewoon in de database met een verbruik. Jouw 1 kWh zal niet geaccepteerd worden want het is flauwekul.
De database van de netbeheerder. Probeer maar zelf op gaslicht.com. Daar kan je via idin inloggen en daar wordt zowel je adresgegevens als je verbruik gegevens opgehaald.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hoor en welke database zou dat moeten zijn? En sterker nog het is al een maand geleden geaccepteerd.
Mijn panelen kunnen stuk gaan dus historische cijfers zeggen niets.
Ik weet niet waarom mensen altijd met die flauwekul van een database aan komen zetten.
Bij enexis is bekend dat ik panelen heb en dat is idd doorgegeven aan de energieleverancier. Maar hoeveel ik afneem of niet is prive.
Ja oke maar ik moet toestemming geven om die gegevens af te staan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De database van de netbeheerder. Probeer maar zelf op gaslicht.com. Daar kan je via idin inloggen en daar wordt zowel je adresgegevens als je verbruik gegevens opgehaald.
Wel fijn dat ze je invoer van 1 kWh hebben geaccepteerd.
Dat klopt. Ik weet vanuit het verleden dat ik bij een verhuizing eerst betaalde op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Maar mogelijk was dat nog voor de vrijgave van energieleveranciersquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja oke maar ik moet toestemming geven om die gegevens af te staan.
Nee hoor, het is na een verhuizing vrijwel altijd op basis van historisch verbruik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik weet vanuit het verleden dat ik bij een verhuizing eerst betaalde op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Maar mogelijk was dat nog voor de vrijgave van energieleveranciers
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd een schatting te doen bij gas licht voor de vergelijker start. Mijn schatting is dat ik1 kwh ga verbruiken.
Ik wil dat ja. En zoveer ik weet weinig dwaling aan. Ik vul daar vaak veel verschillende waarden in om prognoses te doen.quote:
Mijn contract loopt af in de winter van 2024.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je huidige contract moet eerst afgerond worden. Het is niet zo dat als je nu nog 2 maanden contract hebt bij Budget, en jij sluit NU Engie af, dat Engie zeg maar morgen in gaat en die 2 maanden Budget automatisch komen te vervallen.
Maar volgens mij moet je ook een ingangsdatum opgeven.
Ja, over het algemeen wel. Hou echter wel in de gaten dat je bij de meeste energieleveranciers een maximale termijn hebt waarbinnen het nieuwe contract moet ingaan. Meestal is dit 3 maanden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:27 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Mijn contract loopt af in de winter van 2024.
Is het dan gunstig om in de zomer een nieuw contract af te sluiten, omdat de tarieven dan lager zijn?
Met ingangsdatum eibde contract
Dat had ik afgelopen augustus ook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik weet vanuit het verleden dat ik bij een verhuizing eerst betaalde op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Maar mogelijk was dat nog voor de vrijgave van energieleveranciers
Gunstig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, over het algemeen wel. Hou echter wel in de gaten dat je bij de meeste energieleveranciers een maximale termijn hebt waarbinnen het nieuwe contract moet ingaan. Meestal is dit 3 maanden.
Als dat nou eens zo zou werken hèquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Is een vastcontact helemaal limietloos? Dus lekker elke dag 30 min douchen in december en lekker stoken tot 22 graden thuis en je bedrsg blijft lekker hetzelfde?
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Is een vastcontact helemaal limietloos? Dus lekker elke dag 30 min douchen in december en lekker stoken tot 22 graden thuis en je bedrsg blijft lekker hetzelfde?
Je betaalt aan het eind van de rit gewoon het aantal kWh en m³ dat je verbruikt hebt, alleen wel tegen het afgesloten tarief.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Je bedrag per KWh en m3 blijft het zelfde. Je maandelijkse voorschotbedrag waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:05 schreef Selenophilia het volgende:
Ons 3 jarig contract loopt 31 december 2024 af.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gunstig.
Contract loopt 1 oktober af.
Dan zou ik misschien in hartje zomer een gunstig contract kunnen afsluiten
...maar dus wel tegen het in het contract afgesproken tarief. Dus het is niet zo dat datgene dat je meer verbruikt dan opgegeven in je contract ineens tegen een hoger tarief wordt afgerekend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je betaalt aan het eind van de rit gewoon het aantal kWh en m³ dat je verbruikt hebt, alleen wel tegen het afgesloten tarief.
Dus als jij opgeeft dat je 1.000 m³ gas verbruikt en 2.250 kWh stroom en je gaat vervolgens drie keer daags in bad en draait wekelijks 7 wassen waarvan 3 op 60 graden en 1 op 90 graden en je hebt dagelijks je oven een half uur aan dan is de kans groot dat je niet binnen die 1.000 m³ gas en 2.250 kWh stroom blijft en mag je dus gewoon bijbetalen voor die overige verbruikte m³ en kWh.
Nee uiteraard, daarom heb je een vast contract, zodat je weet wat je per m³ en kWh betaalt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...maar dus wel tegen het in het contract afgesproken tarief. Dus het is niet zo dat datgene dat je meer verbruikt dan opgegeven in je contract ineens tegen een hoger tarief wordt afgerekend.
Jawel, maar gezien de vraag van @Selenophilia dacht ik dat dat eventueel ook nog wel nuttige informatie kon zijn voor d'r.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee uiteraard, daarom heb je een vast contract, zodat je weet wat je per m³ en kWh betaalt.
Daarom stond dat ook in mijn eerste zinquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar gezien de vraag van @:Selenophilia dacht ik dat dat eventueel ook nog wel nuttige informatie kon zijn voor d'r.
Oh kijk, dat heb ik dus gewoon niet gezien omdat ik een blinde vink ben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom stond dat ook in mijn eerste zin
Onder voorbehoud dat de belastingen op gas en elektra gelijk blijven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je bedrag per KWh en m3 blijft het zelfde. Je maandelijkse voorschotbedrag waarschijnlijk ook.
Maar je jaarrekening niet. Meer verbruiken dan vooraf geschat betekent lekker bijbetalen.
Oxxio komt volgens Gaslicht bij mij als beste uit de bus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De goedkoopste van de twee
Slechte dealquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:55 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Oxxio komt volgens Gaslicht bij mij als beste uit de bus.
Vaste leveringskosten: ¤11,98
Stroomtarief 0,39 /kwh
Gas 1,39 /m3
Goede deal?
Als dat de goedkoopste is voor de moeite die je wil doen, dan ja. Je kan ook overwegen even rond te kijken op websites van leveranciers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:55 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Oxxio komt volgens Gaslicht bij mij als beste uit de bus.
Vaste leveringskosten: ¤11,98
Stroomtarief 0,39 /kwh
Gas 1,39 /m3
Goede deal?
1.33 per kWh 😜quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Slechte deal
Frank Energie:
Vaste leveringskosten 14¤
Elektra 1.33/kWh
Gas 1.22 /m3
en 140¤ cashback
Is dit wel vast tarief? Die Frank Energie zag ik namelijk ook op 1 staan, maar had het schuifje vast tarief nog niet aangezet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Slechte deal
Frank Energie via Gaslicht.com:
Elektra 0.33/kWh
Gas 1.22 /m3
en 140¤ cashback
Sorry, Frank energie is geen jaarcontract maar variabel tarief per maand.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Slechte deal
Frank Energie via Gaslicht.com:
Elektra 0.33/kWh
Gas 1.22 /m3
en 140¤ cashback
Sorry, mijn fout.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Is dit wel vast tarief? Die Frank Energie zag ik namelijk ook op 1 staan, maar had het schuifje vast tarief nog niet aangezet.
Bij Independer staat Essent op 1.
Stroom
Vast tarief
Leveringstarief contract:
¤ 0,36545 per kWh
Vaste leveringskosten:
¤ 6,49000 per maand
Gas
Vast tarief
Leveringstarief (contract):
¤ 1,35304 per m³
Vaste leveringskosten:
¤ 6,49000 per maand
Totaal ¤66,48
Nee geen zonnepanelen hieroquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Sorry, mijn fout.
Heb je zonnepanelen?
Dan krijg ik hier Budgetenergie het voordeligst.quote:
Daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De goedkoopste van de twee
Meer relevante factoren zijn er niet voor een energieboerquote:Op maandag 23 oktober 2023 13:38 schreef SpaceOdyssey het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik ken je contract niet maar die korting/cashback krijg je maar 1 maal bij het aflopen van het contract.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:49 schreef babipangang het volgende:
Een maand of 2 geleden 3 jaar vastgezet bij vandebron voor ¤0,33 en ¤1,39 en elk jaar ¤100,- korting. Kan en kon misschien nog iets goedkoper, maar weet nu in ieder geval wat ik de komende jaren ga betalen. En met die 400 m3 gas die ik per jaar verbruik maakt een dubbeltje verschil niet heel veel uit bij het maandtermijn.
Dit plafond gaat om (inkoop) handelsprijzen, vraag me af of je dat gaat merken in de consumentenprijzen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:14 schreef Elan het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)og-israel.html#nujij
In principe gaan die redelijk hand in hand. Maar mocht het überhaupt zover komen dan zullen Rob Jetten en kornuiten er ongetwijfeld alles aan doen om de belastingen flink te verhogen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:23 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dit plafond gaat om (inkoop) handelsprijzen, vraag me af of je dat gaat merken in de consumentenprijzen.
Dit is elk jaar 100 euro korting bij de jaarafrekening 🙃 staat zelfs in het contractquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:11 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik ken je contract niet maar die korting/cashback krijg je maar 1 maal bij het aflopen van het contract.
Zou dat nakijken, anders kan dat een teleurstelling blijken.
Dit plafond is nog nooit gehaald.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
In principe gaan die redelijk hand in hand. Maar mocht het überhaupt zover komen dan zullen Rob Jetten en kornuiten er ongetwijfeld alles aan doen om de belastingen flink te verhogen.
Bij mijn laatste contract met cashback was het een contract voor 3 jaar en kreeg ik ieder jaar eenderde van het cashback bedrag in mindering gebracht op de jaarafrekening.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:11 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik ken je contract niet maar die korting/cashback krijg je maar 1 maal bij het aflopen van het contract.
Zou dat nakijken, anders kan dat een teleurstelling blijken.
Zal dit dan zo veel schelen? Websites als Independer en Gaslicht zijn er toch juist om al die website te vergelijken?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als dat de goedkoopste is voor de moeite die je wil doen, dan ja. Je kan ook overwegen even rond te kijken op websites van leveranciers.
Heel veel aanbieders zijn niet meer bij deze sites aangesloten. En gaslicht en Independer moeten ook verdienenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:30 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Zal dit dan zo veel schelen? Websites als Independer en Gaslicht zijn er toch juist om al die website te vergelijken?
Wel vreemd.. en snap het even niet meer. Als ik mijn verbruik invul op Independer komt Essent er als één van de goedkoopste uit. Als ik dan naar de website van Essent ga en mijn verbruik invul, kom ik op een meer dan dubbel zo hoog maandbedrag uit. Hoe kan dit?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heel veel aanbieders zijn niet meer bij deze sites aangesloten. En gaslicht en Independer moeten ook verdienen
Cashback die je via Independer wel krijgt (en die ze in het maandbedrag verrekenen) en via Essent zelf niet?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Wel vreemd.. en snap het even niet meer. Als ik mijn verbruik invul op Independer komt Essent er als één van de goedkoopste uit. Als ik dan naar de website van Essent ga en mijn verbruik invul, kom ik op een meer dan dubbel zo hoog maandbedrag uit. Hoe kan dit?
Kijk eens naar de prijsopbouw? Zowel op vergelijkingssites als op de sites van de leveranciers kan je precies zien hoe de prijs is opgebouwd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Wel vreemd.. en snap het even niet meer. Als ik mijn verbruik invul op Independer komt Essent er als één van de goedkoopste uit. Als ik dan naar de website van Essent ga en mijn verbruik invul, kom ik op een meer dan dubbel zo hoog maandbedrag uit. Hoe kan dit?
Er zijn nog 51 aanbieders. Dat bedoel ik meer. Maar wat is je verbruik?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Weet iemand welke energiemaatschappijen dit nu zijn? Ik kan nergens een handig lijstje vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:14 schreef SpaceOdyssey het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)uurder-uit~aa816f48/
Ben bang dat er geen handig lijstje is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:42 schreef SpaceOdyssey het volgende:
[..]
Weet iemand welke energiemaatschappijen dit nu zijn? Ik kan nergens een handig lijstje vinden.
Het is eigenlijk ook niet heel relevant, de situatie verandert er niet door.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:12 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ben bang dat er geen handig lijstje is.
Vul je gegevens in op een vergelijkingsite en doe dit met en zonder teruglevering.
Dan merk je het vanzelf.
Er zijn ook bedrijven die lagere energietarieven aanbieden als je niet saldeert, het gaat niet alleen om cashback.
Coolblue via gaslicht is een dergelijke leverancier.
Gedaan en op de website van Essent is beide ietsje hoger, gaat om 4 cent extra voor zowel gas en elektra en voor de vaste leveringskosten kom ik bij Independer uit op 13 euro en bij Essent zelf is het berekend op 48 cent per dag (stroom en gas samen) wat dus uitkomt op Gem ¤14,60 per maand..quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef Viezig het volgende:
[..]
Kijk eens naar de prijsopbouw? Zowel op vergelijkingssites als op de sites van de leveranciers kan je precies zien hoe de prijs is opgebouwd.
1000 kwh stroom en 375m3 gas.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er zijn nog 51 aanbieders. Dat bedoel ik meer. Maar wat is je verbruik?
Bij geen zonnepanelen kom ik bij vandebron of United consumers. Geen idee hoe je op Essent kwam🤷♂️quote:
Via Gaslicht.quote:Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3369 /kWh
0-10000 kWh
Dal tarief
¤ 0,2647 /kWh
0-10000 kWh
Ik heb ook geen zonnepanelen aangevinkt. Bij het tabje Prijs-kwaliteit staat vandebron op 1, nog steeds Essent op 2 (als goedkoopste 1 jaar contract) enquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Bij geen zonnepanelen kom ik bij vandebron of United consumers. Geen idee hoe je op Essent kwam🤷♂️
Essent komt hier bij Independer niet in de top 21 voor. Bij gaslicht niet in de top 63.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:46 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zonnepanelen aangevinkt. Bij het tabje Prijs-kwaliteit staat vandebron op 1, nog steeds Essent op 2 (als goedkoopste 1 jaar contract) en
United Consumers op 3.
Heel vreemd.
Al een half jaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:54 schreef Eilatan het volgende:
Of liggen de prijzen nu onder het plafond.
Nee want in de winter liggen de tarieven hoger dan in de zomer.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:54 schreef Eilatan het volgende:
Is het eigenlijk niet beter om te wachten met een vast contract afsluiten tot minimaal eind 2023, omdat dan het prijsplafond afloopt? Of liggen de prijzen nu onder het plafond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |