En de Palestijnen ?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Je kan nooit alles voorkomen helaas. Maar er zal wel lering getrokken worden. De beste oplossing voor nu is gaza af te breken, een tentenkamp er van te maken, en de mensen met beperkte middelen een bestaan te geven. Dit is beter te controleren en vergroot daardoor de veiligheid voor de inwoners van Israel. Een beetje terug naar de basis hoe ze eerder ook leefden. Wat denk jij?
Als ik ook maar iets kan begrijpen van zijn standpunt en waar hij vandaan komt....Dan doe ik daar graag aan mee. Hopelijk staat hij ook open voor mijn standpunten.quote:
Bedankt voor je vriendelijke aanbod. Je bent liever dan ik dacht. Maar deze sla ik af. Ik debateer alleen op Fok!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Wil je een normale discussie aangaan dan kom je maar achter je laptop vandaan en spreken we elkaar zodat we elkaar recht in de ogen aan kunnen kijken en de platte volgens jou klassiek geschoolde tekst kan dan ook achterwege gelaten worden.
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zaterdag lunch bij Dordts Genoegen? Ik wil nog wel betalen ook voor je.
Jammer dat ik zaterdag niet kan, anders had ik graag naar het Scheffersplein gekomen om dat gesprek te volgen!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ik ook maar iets kan begrijpen van zijn standpunt en waar hij vandaan komt....Dan doe ik daar graag aan mee. Hopelijk staat hij ook open voor mijn standpunten.
Ik wil graag leren.
En platte tekst kom ik vaak best een beetje bot over. In real life ben ik een absoluut schatje.
Nevermindquote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor je vriendelijke aanbod. Je bent liever dan ik dacht. Maar deze sla ik af. Ik debateer alleen op Fok!²
Dat was wel te verwachten. Lafaard.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor je vriendelijke aanbod. Je bent liever dan ik dacht. Maar deze sla ik af. Ik debateer alleen op Fok!²
Daar zouden ze het vermogen tot zelfreflectie voor nodig hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat betreft dit topic mocht dit echt zo zijn: dat een aantal users zich de ogen uit de kop mogen schamen.
Ik kwam er vroeger veel. Hou goede herinneringen over aan Stripwinkel Sjors daar op het hoekje.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:29 schreef Knoc het volgende:
[..]
[..]
Jammer dat ik zaterdag niet kan, anders had ik graag naar het Scheffersplein gekomen om dat gesprek te volgen!
Die kunnen daar wonen, tussen de geiten en de schapen zoals hun voorouders ook leefden. Een simpel maar vredig bestaan.quote:
Ik zal 'm een zonder sarcastische ondertoon doen: ik ga serieus graag met je in gesprek.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De vraag is dan wat belangrijker is: minder burgerdoden aan Palestijnse zijde of minder militaire doden aan Israelische zijde. Israel kiest dan denk ik terecht voor minder Israelische doden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.
Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.²
Hamas staat er bekend om dat ze Palestijnse burgers als menselijk schild gebruiken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.
Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.²
Israël is er klaar mee. Als dat Palestijnse doden kost, is dat zoals Hamas het gewild heeft. En vooralsnog lijkt het Israël geen ene fuck meer te kunnen schelen dat ze daarmee de propagandaoorlog van Hamas in de kaart spelen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is dan wat belangrijker is: minder burgerdoden aan Palestijnse zijde of minder militaire doden aan Israelische zijde. Israel kiest dan denk ik terecht voor minder Israelische doden.
Daarom mijn oplossing, de palestijnen kunnen zodoende in vrede leven en de Joodse inwoners van Israël hoeven niet bang te zijn dat ze vermoord worden simpelweg omdat ze Joods zijn. Ik ben klassiek geschoold.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk niet dat de Gazastrook, al dan niet volledig in puin, teruggegeven gaat worden aan de Palestijnen. En dan over enkele jaren weer hetzelfde gezeik zeker. Nee, dit gaat aangegrepen worden om de hele Gaza te ontmantelen / op te heffen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Je kan nooit alles voorkomen helaas. Maar er zal wel lering getrokken worden. De beste oplossing voor nu is gaza af te breken, een tentenkamp er van te maken, en de mensen met beperkte middelen een bestaan te geven. Dit is beter te controleren en vergroot daardoor de veiligheid voor de inwoners van Israel. Een beetje terug naar de basis hoe ze eerder ook leefden. Wat denk jij?
Je vergeet het kwadraat.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:42 schreef damsco het volgende:
[..]
Daarom mijn oplossing, de palestijnen kunnen zodoende in vrede leven en de Joodse inwoners van Israël hoeven niet bang te zijn dat ze vermoord worden simpelweg omdat ze Joods zijn. Ik ben klassiek geschoold.
Dan nog had ik je er niet bijgewild. Soms moet je situaties kunnen bespreken zonder dat er derden, hoe lief bedoeld ook, bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:29 schreef Knoc het volgende:
[..]
[..]
Jammer dat ik zaterdag niet kan, anders had ik graag naar het Scheffersplein gekomen om dat gesprek te volgen!
Edit:
[..]
Nevermind![]()
Mijn reactie was meer lollig van aard bedoelt door het café dat je noemde. Had niet verwacht dat hier in dit topic tegen te komen als Dordtenaarquote:Op donderdag 12 oktober 2023 02:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan nog had ik je er niet bijgewild. Soms moet je situaties kunnen bespreken zonder dat er derden, hoe lief bedoeld ook, bij betrokken zijn.
Dit is exact wat het hele gebeuren zo smerig maakt. Israel staat toe dat deze mensen werken in israel, en vervolgens misbruiken ze dat recht om dit voor te bereiden. En als israel hierdoor de vergunningen intrekt, is israel degene die onmenselijk is etcquote:Op donderdag 12 oktober 2023 02:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Zo'n workpermit geeft de undercover Hamas mannetjes natuurlijk genoeg mogelijkheden om legaal rond te lopen en doelen uit te zoeken. Al die hoge IDF officieren die ze te grazen genomen hebben zijn natuurlijk op deze manier gevonden.
Hopelijk gunt Israel in het vervolg die workpermits aan mensen uit Thailand ofzo uit ipv dat Gaza gespuis. Teveel veiligheidsrisico's.
En trek maar ook gelijk die permits voor mensen uit Westbank in.
[ twitter ]
Ik ben nog van mening dat een gesprek misschien iets goeds kan doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 02:30 schreef Knoc het volgende:
[..]
Mijn reactie was meer lollig van aard bedoelt door het café dat je noemde. Had niet verwacht dat hier in dit topic tegen te komen als Dordtenaar![]()
En sowieso, een discussie met die man is compleet nutteloos...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |