Omdat wij hier ons in het veilige Nederland ons er gewoon geen voorstelling van kunnen maken ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inmiddels wel online te vinden zijn en het is niet voor niets dat ik niet ga zoeken. Ik werd lang geleden zelfs onwel van een beschrijving van dit soort wreedheden in Guatemala.
Maar toevallig staat het npo nieuws hier net aan. En daar zie ik hartverscheurende beelden van een familie met jonge kinderen die kennelijk in shock verkeren. En dan ga ik toch twijfelen over waarom die kinderen wel, maar die dode babies buiten beeld houden?
Ik weet hier ook geen goed antwoord op denk ik.
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Er zit een veel tussen op het 8 uur journaal gooien en er niet over praten
. Je kan het bestaan bevestigen en mensen die het willen zien kunnen het dan bekijken. Ik hoef het niet te zien maar als iemand het wil zien om het te geloven dan moet dat mogelijk zijn (vind ik).
Ben er 99% van overtuigd dat die beelden niet bestaan, ze hadden het uitgesmeerd heel lastig en pijnlijk. Dat ze bij iedere discussie konden zeggen, kijk ze vermoorden babies.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inmiddels wel online te vinden zijn en het is niet voor niets dat ik niet ga zoeken. Ik werd lang geleden zelfs onwel van een beschrijving van dit soort wreedheden in Guatemala.
Maar toevallig staat het npo nieuws hier net aan. En daar zie ik hartverscheurende beelden van een familie met jonge kinderen die kennelijk in shock verkeren. En dan ga ik toch twijfelen over waarom die kinderen wel, maar die dode babies buiten beeld houden?
Ik weet hier ook geen goed antwoord op denk ik.
Je vergeet er bij te vertellen dat jouw enige oplossing dit op te lossen was om alle kinderen in die school meer te schieten, zoals je zelf vermelde.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat had ik al gezegd toch maar iemand vond mijn voorbeeld van een kinderhospitaal in Israel beschieten vanuit een school in Gaza vreselijk hypothetisch en extreem onwaarschijnlijk. Het zou dus in de praktijk al gebeurd kunnen zijn.
Ik heb de laatste dagen iets te vaak gelezen “gooi de hele Gaza maar plat dan”.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gelukkig niet, en ook het veilige hebben we nog.
Je wordt opeens op een dag wakker en denkt 'ik ga een antisemiet worden'. Zo werkt het.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:38 schreef Gitw het volgende:
Het anti semitisme gaat lekker aangewakkerd worden door de eenzijdige belichting van dit conflict.
En wat heeft dat te maken met mijn post?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb de laatste dagen iets te vaak gelezen “gooi de hele Gaza maar plat dan”.
Juist ja, ga je dat in elk topic in NWS posten?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik jullie de volgende neutrale objectieve onbevooroordeelde vraag stel:
Welk land heeft de best intelligence en security dienst ter wereld?
Juist ja. Dat ogenschijnlijk simpele antwoord zegt eigenlijk alles.
Thanks nog! Ik zag helemaal niet dat ik verkeerd zat in dat topic. Laten we samen optrekken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Juist ja, ga je dat in elk topic in NWS posten?
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat een school vol met kinderen beschieten altijd non-proportioneel is, zonder uitzondering. En toen heb ik binnen een paar minuten uit dingen die in dat conflict al zijn gebeurd een scenario gebouwd waarin de belangen van de ene groep kinderen direct in conflict kwamen met een andere groep kimderen. Waar de afweging dus niet meer kan zijn 'de kinderen', en het hele veld weer open ligt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vertellen dat jouw enige oplossing dit op te lossen was om alle kinderen in die school meer te schieten, zoals je zelf vermelde.
Niet bijv die raketten neerhalen, het ziekenhuis evacueren, enkel die taketinstallatie uitschakelen etc.
Ik denk een land dat de steun van de Almachtige heeft.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Jep.quote:
Ik trek liever niks met jou en al helemaal niet op.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Thanks nog! Ik zag helemaal niet dat ik verkeerd zat in dat topic. Laten we samen optrekken.
Dat vind ik maar matig nuchter.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met mijn post?
Je kan nooit alles voorkomen helaas. Maar er zal wel lering getrokken worden. De beste oplossing voor nu is gaza af te breken, een tentenkamp er van te maken, en de mensen met beperkte middelen een bestaan te geven. Dit is beter te controleren en vergroot daardoor de veiligheid voor de inwoners van Israel. Een beetje terug naar de basis hoe ze eerder ook leefden. Wat denk jij?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |