abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210950810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dan zou ijshockey heel elitair moeten zijn maar dat is het niet
IJshockey is niet met een balletje.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:59:35 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210950880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
IJshockey is niet met een balletje.
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210950964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsen
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
pi_210951197
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Da's wel een sport waar heel veel Arabieren aan meedoen.
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:39:16 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210951223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
We laten puck alle hoeken van het stadion zien
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:47:50 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210951296
Maar goed ik geloof niet dat veldhockey nu zo heel hoogdrempelig is

Iedereen die het wil kan het doen en blijkbaar willen allochtonen het niet, andere interesses
pi_210951344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?
pi_210951420
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?
Ach meid ik refresh niet iedere 10 seconden.
pi_210951512
Maargoed om even inhoudelijk te reageren:

Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.

Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.

Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
pi_210951866
Uitzonderingen daargelaten, lijkt het mij niet verstandig gemiddelde (voetballende) achterbuurthangjongeren houten stokken en een harde bal te geven en dan een leuk, vreedzaam spelletje verwachten ;)
pi_210951974
Bij ons op de poloclub doet ook gewoon een sjeik mee, geen enkel probleem, helemaal geaccepteerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210952017
Iemand kreeg een dikke bijschrijving op haar rekening wat haar toen aanzette om social justice warrior te worden :')
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:31:06 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210952199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:12 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nou mee aan te geven? Dat dit bij hockey gebeurt?
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.

Ongeacht of het nu waar is of niet: de hoofdpersonen klagen over pesten/racisme (qua gedrag/opmerkingen) en niet over gebrek aan diversiteit op zichzelf.
Krekker is de bom!
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:02:05 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210955071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:

Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.

Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.

Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
1 stick in 2 seizoenen?

Lol
pi_210955273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, want ik denk niet dat dat het geval is.
[..]
Heavy metal wordt gewaardeerd door mensen uit allerlei sociale klassen, allerlei afkomst. Iedereen komt er op de een of andere manier wel mee in aanraking en er is geen hoge drempel om er naar te luisteren of om het zelf te gaan maken. Voor je andere voorbeelden geldt min of meer hetzelfde. Voor hockey kennelijk echter niet.
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210955296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.
Ja, dat is precies het punt Einstein.

Voor de zoveelste keer: de vraag is dus waarom dat zo is.
pi_210955298
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?
Zou het misschien zo kunnen zijn dat jij gewoon een ontzettende zure azijnpissert bent?
pi_210955334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daarom zijn jouw zojuist ontwikkelde theorien ook niet belangrijk, dat ga je krijgen als je een zeikwijf bent.
pi_210955361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat is precies het punt Einstein.

Voor de zoveelste keer: de vraag is dus waarom dat zo is.
Waarom zoek je naar een waarom? Het is wat het is, laat het gewoon met rust.
pi_210955429
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.

Ongeacht of het nu waar is of niet: de hoofdpersonen klagen over pesten/racisme (qua gedrag/opmerkingen) en niet over gebrek aan diversiteit op zichzelf.
Ach ja, pesten/racisme, wat maakt het ook uit. Het is allemaal héél erg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210955714
Non probleem oplossen om jezelf goed te kunnen voelen.

Waarom is dit nieuws?
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:55:10 #248
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210955821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:

In de zomer iedere wedstrijd sproeien? Jij hebt wel verstand van hockey zeg _O_ _O- En van sticks, contributie en waar hockeyclubs zich bevinden heb je ook al geen enkel benul
"Hoka Hey!"
pi_210955882
Het is nu eenmaal zo, heb je ooit wel eens gekeken naar de diversiteit van de bezoekers op een metalfestival?
pi_210958600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 13:43 schreef BillDauterive het volgende:
Hockey is een mooie sport, maar als je als enige niet-witte in een team speelt, dan begrijp ik wel dat je je niet altijd even thuisvoelt. Dat is net als dat je ook weinig homo's bij een teamsport vindt. Als je anders bent, dan is het lastiger om binnen een team te passen. Andersom is dat ook zo. Als je als wit persoon met een zwarte teamsport meedoet, dan word je ook even raar aangekeken.

Tja, wat doe je eraan? Vrij weinig, vrees ik. Je kan clubs niet kwalijk nemen als ze niet divers zijn. Clubs doen hun best om iedereen welkom te laten voelen.
Wat zijn in Nederland dan wel zwarte teamsporten?
Ik kwam tijdens mijn jeugd op het hockeyveld en de tennisbaan idd vrijwel geen niet-blanken tegen (enkel wat adoptiekindjes). Bij honkbal en judo was het iets diverser maar ook als we met honkbal tegen clubs uit de randstad bv A'dam speelden, was het overgrote merendeel van de spelers toch echt ook blank. De beste "Nederlandse" honkballers zijn volgens mij wel vrijwel altijd Antillianen (alhoewel ik nooit naar sport kijk).

Ik denk niet dat dit soort geforceerde nonsens van blanke meisjes daar iets aan gaat veranderen.
Sowieso is het natuurlijk een beetje onzin om te doen of de niet aanwezige niet-blanken worden gediscrimineerd op het hockeyveld.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')