IJshockey is niet met een balletje.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan zou ijshockey heel elitair moeten zijn maar dat is het niet
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
IJshockey is niet met een balletje.
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsen
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Da's wel een sport waar heel veel Arabieren aan meedoen.
We laten puck alle hoeken van het stadion zienquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?
Ach meid ik refresh niet iedere 10 seconden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nou mee aan te geven? Dat dit bij hockey gebeurt?
1 stick in 2 seizoenen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:
Maargoed om even inhoudelijk te reageren:
Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.
Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.
Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, want ik denk niet dat dat het geval is.
[..]
Heavy metal wordt gewaardeerd door mensen uit allerlei sociale klassen, allerlei afkomst. Iedereen komt er op de een of andere manier wel mee in aanraking en er is geen hoge drempel om er naar te luisteren of om het zelf te gaan maken. Voor je andere voorbeelden geldt min of meer hetzelfde. Voor hockey kennelijk echter niet.
Ja, dat is precies het punt Einstein.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat jij gewoon een ontzettende zure azijnpissert bent?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?
Daarom zijn jouw zojuist ontwikkelde theorien ook niet belangrijk, dat ga je krijgen als je een zeikwijf bent.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
Waarom zoek je naar een waarom? Het is wat het is, laat het gewoon met rust.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat is precies het punt Einstein.
Voor de zoveelste keer: de vraag is dus waarom dat zo is.
Ach ja, pesten/racisme, wat maakt het ook uit. Het is allemaal héél erg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.
Ongeacht of het nu waar is of niet: de hoofdpersonen klagen over pesten/racisme (qua gedrag/opmerkingen) en niet over gebrek aan diversiteit op zichzelf.
In de zomer iedere wedstrijd sproeien? Jij hebt wel verstand van hockey zegquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:
Maargoed om even inhoudelijk te reageren:
Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.
Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.
Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
Wat zijn in Nederland dan wel zwarte teamsporten?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:43 schreef BillDauterive het volgende:
Hockey is een mooie sport, maar als je als enige niet-witte in een team speelt, dan begrijp ik wel dat je je niet altijd even thuisvoelt. Dat is net als dat je ook weinig homo's bij een teamsport vindt. Als je anders bent, dan is het lastiger om binnen een team te passen. Andersom is dat ook zo. Als je als wit persoon met een zwarte teamsport meedoet, dan word je ook even raar aangekeken.
Tja, wat doe je eraan? Vrij weinig, vrees ik. Je kan clubs niet kwalijk nemen als ze niet divers zijn. Clubs doen hun best om iedereen welkom te laten voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |