Die laten een computer uitrekenen welke groepen het meeste investeren en daar rolt dan een land uit, en voor dat land zijn ze.quote:
vast gebrainwashed door die moslim aan tafelquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ontzettend redelijk. En ontzettend stoer van hem dat hij:
A. Nederland een spiegel heeft voorgehouden
B. tegen de heersende opinie in is gegaan.
De beste man heeft duidelijk geen ruggengraat van papier maché. Ik mag hem wel.²
Ja het kaf moet echt nodig van het koren gescheiden worden. Wat een chaos. Ik lees zoveel mogelijk over de situatie op Reuters en Associated Press en De BBC.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat filmpje is een vreselijk filmpje maar niet van deze oorlog
Is Burma begreep ik uit de comments
Superveel nepnieuws gaande momenteel
Welke moslimquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:51 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
vast gebrainwashed door die moslim aan tafel
Ik zie eigenlijk wel verdeeldheid onder linkse flank. Zeg maar BIJ1 die zit wel echt richting Pro Palestijnen, de echt linkse hoek. Maar minder diep aan de flanken zie ik wel een ander beeld. Ook veel meer variatie. Maar goed zelf iemand als Johan Derksen die echt niet links of liberaal is staat zelfs meer aan de kant van de Palestijnen als je dat filmpje van gisteravond zag.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, als ik dit zo lees: https://www.telegraaf.nl/(...)er-gure-rotopmerking
Voorts zijn er vele linkse organisaties die wel heel erg het Palestijnse lijden onder de aandacht brengen.
pfffffffffquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:51 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
vast gebrainwashed door die moslim aan tafel
Oh okay.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, reguliere media is ook behoorlijk veel nepnieuws te vinden helaasquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja het kaf moet echt nodig van het koren gescheiden worden. Wat een chaos. Ik lees zoveel mogelijk over de situatie op Reuters en Associated Press en De BBC.
Dat X moet je vermijden als de pest.
Google even en je vind het wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ga liever op bewijs ofzo. Tegenwoordig wordt zoveel geroepen.
Ik vond Derksen ook niet bepaald een kant kiezen. Zelf neig ik naar Israel, maar vind die bevolking ook best naar. Tientallen Israelis ontmoet tijdens reizen, meeste waren stuitend arrogant. Nu ben ik zelf nooit in Israel geweest maar ken er genoeg die dat wel zijn en die delen mijn ervaring mbt Israelische volk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, Derksen gehoord. En die had gewoon een heel redelijk verhaal.
Sommige mensen laten zich zo gemakkelijk ophitsen dat ze gaan gillen om een volkerenmoord op de Palestijnen. En als je daar dan tegenin gaat ben je ‘een nazi’
Ze snappen niet dat zij zelf precies tot hetzelfde slag mensen behoort (5% aan beide kanten) die met hun wraak en agressie dit staande houdt en niet tot de 95% aan beide zijden die gewoon rustig zijn leven wil leven.
Klopt, ik tuinde bijna in de berichten dat Israël het water zou hebben afgesloten en Gaza bombardeert.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat de waarheid als eerste is gesneuveld. Het is propaganda en lobbyen alom. In dit tijdperk van AI en deepfakes weet je niet meer wat je moet of kan geloven.²
En daarom zou ik hier eigenlijk niet moeten/willen zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zag het van Derksen, soms twijfelde ik (Kaars incident, etc etc) of het een slip of the tongue was. Maar hij doet dit bewust om aandacht te krijgen imo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk wel verdeeldheid onder linkse flank. Zeg maar BIJ1 die zit wel echt richting Pro Palestijnen, de echt linkse hoek. Maar minder diep aan de flanken zie ik wel een ander beeld. Ook veel meer variatie. Maar goed zelf iemand als Johan Derksen die echt niet links of liberaal is staat zelfs meer aan de kant van de Palestijnen als je dat filmpje van gisteravond zag.
Komt ook omdat er veel joods links is, vooral in Amsterdam enzo. Waarom Femke al meteen met een keiharde reactie kwam over het terrorisme van Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk wel verdeeldheid onder linkse flank. Zeg maar BIJ1 die zit wel echt richting Pro Palestijnen, de echt linkse hoek. Maar minder diep aan de flanken zie ik wel een ander beeld. Ook veel meer variatie. Maar goed zelf iemand als Johan Derksen die echt niet links of liberaal is staat zelfs meer aan de kant van de Palestijnen als je dat filmpje van gisteravond zag.
ja dat zal het zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt ook omdat er veel joods links is, vooral in Amsterdam enzo. Waarom Femke al meteen met een keiharde reactie kwam over het terrorisme van Hamas.
Precies dat. En wij zitten op een redelijke afstand van dit conflict, maar zelfs hier zijn sommige mensen niet in staat om normaal het gesprek met elkaar aan te gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan heb je nog de nawerking van het zien van feestende jongeren. Dat wekt ook niet echt sympathie op.
Een aantal jaar geleden vond een deel van een Palestijns gezin inclusief een peuter de dood toen hun huis in brand werd gestoken door kolonisten. Bij de rechtbank voor de zaak tegen de daders stonden toen lachende extremistische kolonisten dingen te roepen naar de familieleden van "Waar is Ali? Ali ligt op de grill, haha!"
Van dat soort dingen gaat je bloed spontaan koken en als je geluk hebt koelt je onderbuik daarna genoeg af om niet de hele bevolkingsgroep er niet op af te rekenen.
Als je een waarde als vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt staan moet je deze ook verdedigen als deze op een (voor jou) niet welgevallige manier wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:53 schreef sp3c het volgende:
ik heb het verder ook niet gekeken hoor, beetje klaar met Derksen en zn vrinden
Nederlandse uitvinding?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk lijkt me. Drugs en oorlog zijn al jaren hele grote vrienden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens vraag ik me, heel serieus en uit psychologisch oogpunt, wel erg af hoe dat soort lieden (die oorlogsmisdaden plegen, vermoorden, verkrachten, baby's onthoofden, etc.) daar zelf achteraf mee (weten te) dealen. Kunnen ze er mee dealen, krijgen ze later PTSS? Spijt? Weten ze de daden goed te praten op grond van religie of een of ander psychologisch mechanisme (b.v. cognitieve dissonantie o.i.d.)?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Dit is complotprietpraat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wel mooi dat iedereen zich de vraag stelt waarom de veiligheidsdiensten van Israël "zo gefaald hebben".
Neemt stelt de vraag of de diensten wellicht helemaal niet gefaald hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |