Logisch,quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:08 schreef Perrin het volgende:
Weet niet of al expliciet genoemd, maar:
[ twitter ]
Op zich wel maar nooit echt expliciet zo benoemd geloof ik.quote:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:10 schreef Perrin het volgende:
En gister blijkbaar de laatste geinfiltreerde moordenaars opgerold..
[ twitter ]
De daden van Hamas zijn inderdaad zonder nuance volledig te veroordelen en af te keuren. Daat zit geen enkele nuance in.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gruwelijkheden tegen de menselijkheid zou door iedereen zwart wit moeten worden afgekeurd.
Dat geroeptoeter over nuance en polarisatie vloekt daarmee.
Ik moet zeggen, ik ben voor Ajax, maar ik word evengoed misselijk van dat zogenaamd valse pro Israël geroep op de tribunes, ik beschouw het evengoed als antisemitisme. Het klopt allemaal van geen kant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja benieuwd of dat straks weer in het stadion geroepen gaat worden als er tegen Ajax gespeeld wordt/
Ik zei het al eerder en naar mijn indruk ziet de VS met oorlog met Iran nog wel wat meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zich wel maar nooit echt expliciet zo benoemd geloof ik.
Ik durf te wedden dat minder dan 1% daadwerkelijk Palestijns is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:58 schreef Perrin het volgende:
Weet je wie ook niet zo genuanceerd kunnen zijn? Palestijnse vlaggetjeszwaaiers.
[ twitter ]
Waarom moet die vlag hijsen om iets anders gaan dan die laffe daad?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De daden van Hamas zijn inderdaad zonder nuance volledig te veroordelen en af te keuren. Daat zit geen enkele nuance in.
Als voorbeeld is het misschien nuttig, maar eigenlijk is elke vorm van verspreiding van dergelijke berichten een deel van het probleem. Het genereert meer views en dus accelereert het algoritme qua aantal kijkers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:14 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Gespannen situatie met soldaten, vrouw met kind even naar achteren uit situatie.
Pallywood: "WAAAH! ZE GEBRUIKEN VROUW MET KIND ALS MENSELIJK SCHILD!!"
Dit heeft echt niks meer met feiten te maken. Vervang "Israëlische soldaat" voor "vaccinatie" en zie dezelfde stront vloeien.
Het zijn waarschijnlijk niet eens Palestijnen. Australië heeft in bepaalde delen vooral een "Libanezen-probleem" las ik ergens vergelijkbaar met de Mocro-mafia hier.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:58 schreef Perrin het volgende:
Weet je wie ook niet zo genuanceerd kunnen zijn? Palestijnse vlaggetjeszwaaiers.
[ twitter ]
Niet? Jij ziet dan zeker ook geen verschil tussen een vrouw die na 2 jaar haar geweldloze sukkel van een man vergiftigt om zijn erfenis te bemachtigen versus een in een kelder opgesloten vrouw die na 40 jaar mishandeling haar gewelddadige partner doodslaat met een koekenpan omdat ze de mishandelingen niet meer kan ondergaan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De daden van Hamas zijn inderdaad zonder nuance volledig te veroordelen en af te keuren. Daat zit geen enkele nuance in.
Ja, maar pragmatisch als men was ruilden sommigen deze met gemak in voor een knijpkat of bloembol (hyacint).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
Joden woonden hier prima voor de oorlog, waren onderdeel van de Nederlandse samenleving. Ja, er was antisemitisme, maar de NSB kreeg geen poot aan de grond voor de oorlog. Sterker nog bij laatste verkiezingen voor de oorlog was de partij bijna verdwenen.
Nou, dan moest ik het maar nooit meer aanstippen om het systeem zijn zin te geven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als voorbeeld is het misschien nuttig, maar eigenlijk is elke vorm van verspreiding van dergelijke berichten een deel van het probleem. Het genereert meer views en dus accelereert het algoritme qua aantal kijkers.
Tulpen. Hyacinthen zijn giftig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar pragmatisch als men was ruilden sommigen deze met gemak in voor een knijpkat of bloemhol (hyacint).
En jullie hoeven niet boos op mij te zijn. Ik geef slechts de feiten weer. Geen Palestijn was betrokken bij uitroeiing van de Jews. Dat was een volledig westerse aangelegenheid.²
=> zwaaiers van Palestijnse vlaggetjes.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat minder dan 1% daadwerkelijk Palestijns is.
Uit alles blijkt dat je nooit een boek hebt gelezen over de Jodenvervolging in Nederland onder de nazi's. Je kakelt de gebruikelijke mythes na.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar pragmatisch als men was ruilden sommigen deze met gemak in voor een knijpkat of bloemhol (hyacint).²
https://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacrequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar pragmatisch als men was ruilden sommigen deze met gemak in voor een knijpkat of bloemhol (hyacint).
En jullie hoeven niet boos op mij te zijn. Ik geef slechts de feiten weer. Geen Palestijn was betrokken bij uitroeiing van de Jews. Dat was een volledig westerse aangelegenheid.²
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom moet die vlag hijsen om iets anders gaan dan die laffe daad?
Israël kiest niet voor de oorlog maar voor lijfsbehoud, dat dat voelt als onderdrukking voor sommigen dat zal maar ze kunnen niet anders door toedoen van die mensen zelf.
En daarom stop ik weer met hier posten. Ik doe hier niet aan mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Niet? Jij ziet dan zeker ook geen verschil tussen een vrouw die na 2 jaar haar geweldloze sukkel van een man vergiftigt om zijn erfenis te bemachtigen versus een in een kelder opgesloten vrouw die na 40 jaar mishandeling haar gewelddadige partner doodslaat met een koekenpan omdat ze de mishandelingen niet meer kan ondergaan?
Je weet dat Hamas de gekozen volksvertegenwoordiging in Gaza is? Je weet ook dat deze leveringen niet direct naar de bevolking gaat, maar via Hamas? Je realiseert je dat Hamas dus verantwoordelijk is voor het welbevinden van die 2 miljoen mensen? Wat Hamas het liefst ziet is dat die twee miljoen dezelfde haat tegen Israël hebben als zijzelf, en daar verdraaien ze alles voor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:38 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Wat hebben 2 miljoen veelal onschuldige mensen te maken met wat gestoorde terroristen doen
Daar ging het mij niet om, dat begreep ik ook wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
=> zwaaiers van Palestijnse vlaggetjes.
Ze staan er duidelijk achter, en niet ervoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:14 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Gespannen situatie met soldaten, vrouw met kind even naar achteren uit situatie.
Pallywood: "WAAAH! ZE GEBRUIKEN VROUW MET KIND ALS MENSELIJK SCHILD!!"
Dit heeft echt niks meer met feiten te maken. Vervang "Israëlische soldaat" voor "vaccinatie" en zie dezelfde stront vloeien.
Pro israel? Je hoort altijd hamas hamas joden aan het gas....quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik ben voor Ajax, maar ik word evengoed misselijk van dat zogenaamd valse pro Israël geroep op de tribunes, ik beschouw het evengoed als antisemitisme. Het klopt allemaal van geen kant.
Hoezo, is het geen legitieme vraag?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
En daarom stop ik weer met hier posten. Ik doe hier niet aan mee.
Ik gun iedereen zijn onnozele geklets. Maar ik heb net als iedereen hier les in gehad. En het spijt me om het je te moeten zeggen. Maar het was zowat mijn beste vak.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Uit alles blijkt dat je nooit een boek hebt gelezen over de Jodenvervolging in Nederland onder de nazi's. Je kakelt de gebruikelijke mythes na.
Hopen dat het allemaal Hamas-vestingen warenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:19 schreef ExTec het volgende:
Het aanleggen van de nieuwe gaza parkeerplaats vordert gestaag.
[ twitter ]
Nee, dat wordt geroepen door de tegenstanders van Ajax. Bij Ajax gebruiken de supporters Joden als geuzennaam, als een provocatie naar de tegenstanders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Pro israel? Je hoort altijd hamas hamas joden aan het gas....
Ik probeer gewoon de redenatie van de mensen hier te begrijpen die volken over een kam proberen te scheren. En met dit voorbeeld hoop ik aan te tonen dat hun logica niet klopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Hetzelfde niveau als...
"wat Israel is de schuld van alle joden"
"alle moslims zijn schuldig aan IS"
Les in onnozel gezwets?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik gun iedereen zijn onnozele geklets. Maar ik heb net als iedereen hier les in gehad. En het spijt me om het je te moeten zeggen. Maar het was zowat mijn beste vak.²
ah zo jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, dat wordt geroepen door de tegenstanders van Ajax. Bij Ajax gebruiken de supporters Joden als geuzennaam, als een provocatie naar de tegenstanders.
Treurig allemaal
Als je de holocaust in Nederland terugbrengt tot het verraden van Joden voor hyacintenbollen of een zaklamp, dan snap je er helemaal niets van.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik gun iedereen zijn onnozele geklets. Maar ik heb net als iedereen hier les in gehad. En het spijt me om het je te moeten zeggen. Maar het was zowat mijn beste vak.²
Ga je schamen, het is van Rossem en die heeft vaak een goede neutrale kijk op oorlogen, zijn lezingen over oorlogen zijn fantastisch en soms worden mensen wat emotioneel en boos tijdens zijn lezingen en dan voegt hij er aan toe dat hij er ook niets aan kan doen dat dat nu eenmaal de waarheid is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gaat Van RossemGOD nu ook gecanceld worden?
Als je feestend de straat op trekt met Palestijnse vlaggen nadat Hamas 1000 mensen op beestachtige wijze afmaakt kan je je niet verschuilen achter "we steunen gewoon de onschuldige Palestijnen die nu slachtoffer worden van Israëlische agressie".quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon de redenatie van de mensen hier te begrijpen die volken over een kam proberen te scheren. En met dit voorbeeld hoop ik aan te tonen dat hun logica niet klopt.
Overal behalve in westbank, waar het gewoon rustig is lol.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Vrijdag autobranden in Parijs, Brussel en andere grote steden
Ik weet dat het een niet welgevallig element is. Maar we moeten de facts facen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als je de holocaust in Nederland terugbrengt tot het verraden van Joden voor hyacintenbollen of een zaklamp, dan snap je er helemaal niets van.
Tot nu toequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Overal behalve in westbank, waar het gewoon rustig is lol.
Reddit is dan ook infested door naïeve linkiewinkies, ben je verbaasdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:25 schreef Zoddie het volgende:
Hamas propaganda machines draaien weer volle toeren en het werkt ook weer goed net als voor de aanslagen.
Op Reddit bv is het merendeel weer flink tegen Israel en voor Palestijnen.
Iran heeft nog nooit iets gedaan, behalve via proxies. Dat is altijd hun modus operandi geweest. Meest veilige. Daarom dat al direct duidelijk was dat in deze vergelding van Hamas en hoe ze te werk gingen overduidelijk het DNA van het Iraanse regime schuilt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:13 schreef ludovico het volgende:
Mocht Iran wat doen heeft de VS een excuus om die dictators weg te schoppen.
En de Palestijnse vlaggenzwaaiers slikken dit als zoete koekquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
"We have not killed any civilians"
Hamasi al-Sahhaf
Eh? neutraal?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ga je schamen, het is van Rossem en die heeft vaak een goede neutrale kijk op oorlogen, zijn lezingen over oorlogen zijn fantastisch en soms worden mensen wat emotioneel en boos tijdens zijn lezingen en dan voegt hij er aan toe dat hij er ook niets aan kan doen dat dat nu eenmaal de waarheid is.
Ik wens niet met deze gasten te worden geassocieerd. Maar hier hebben ze gewoon goed afgekeken. De zionisten hebben propaganda zowat uitgevonden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:25 schreef Zoddie het volgende:
Hamas propaganda machines draaien weer volle toeren en het werkt ook weer goed net als voor de aanslagen.
Op Reddit bv is het merendeel weer flink tegen Israel en voor Palestijnen.
Als je facts wil facen, raad ik je dit boek aan:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet dat het een niet welgevallig element is. Maar we moeten de facts facen.²
Snoep en gebak uitdelend in Berlijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als je feestend de straat op trekt met Palestijnse vlaggen nadat Hamas 1000 mensen op beestachtige wijze afmaakt kan je je niet verschuilen achter "we steunen gewoon de onschuldige Palestijnen die nu slachtoffer worden van Israëlische agressie".
Als er een slecht moment is om een Palestijnse vlag boven te halen, is het wel nu
Ik waardeer je inzet enorm. Je bent erg betrokken en houdt het inhoudelijk. Dat mag gezegd worden!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als je facts wil facen, raad ik je dit boek aan:
https://www.bibliotheek.n(...)-niets-van-hun-lot-/
Een interessante analyse van Maarten van Rossum!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gaat Van RossemGOD nu ook gecanceld worden?
Iran vecht graag tot de laatste Libanees en de laatste Palestijn met Israël idd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Iran heeft nog nooit iets gedaan, behalve via proxies. Dat is altijd hun modus operandi geweest. Meest veilige. Daarom dat al direct duidelijk was dat in deze vergelding van Hamas en hoe ze te werk gingen overduidelijk het DNA van het Iraanse regime schuilt.
Oorlog met Iran? Gebeurd niet. Zelfs als Israël hen bombardeert wat ze vorige jaren deden reageert Iran echt niet op directe conventionele wijze. Zijn ze te slim voor. De afrekening komt later, kwam nu via Hamas.
Grote kans dat IDF Zuid Libanon ingaat en Hizbullah hun eigen tijd en dag kiest om Israël goed te raken omdat zij weten dat Israël achter hen aan komt. Alleen Hizbullah was voor deze actie van Hamas al 100% klaar wetende waar die actie van Hamas toe zou kunnen leiden.
Israël vecht hier tegen Iran en dat wisten ze direct toen duidelijk werd hoe Hamas opereerde bij deze acties en welke voorbereidingen daarvoor getroffen moeten zijn.
Terroristen met gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Hamasi al-Sahhaf
Het ging mij erom dat ik je voor de derde keer hier zie posten (copy/pasten?) dat de steun voor Israël uit een collectief schuldgevoel voortkomt. Daarmee zeg je dat de steun oneigenlijk is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik waardeer je inzet enorm. Je bent erg betrokken en houdt het inhoudelijk. Dat mag gezegd worden!
Een ding staat vast: dit boek gaat bevestigen dat de Palestijnen hier niks mee te maken hadden. En dat is dus mijn precies mijn punt.²
Als dit de 'andere kant van het verhaal' is kan er niet genoeg meedogenloosheid getoond worden richting de Palestijnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Hamasi al-Sahhaf
Die ervan uitgaat dat je een kant moet kiezen (en uitgaat van twee kanten).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een interessante analyse van Maarten van Rossum!
Yes. En dat werkt enorm goed tot nu toe. Hamas beheerst de Gazastrook en is er nooit meer weg gegaan sinds een enkele verkiezing ooit in 2007 en Hizbullah is veruit de machtigste partij militair gezien in Libanon dus niemand die hen wat kan doen noch echt kan dwingen beleidsmatig keuzes te maken die in het belang van Libanezen zijn ipv het Iraanse regime.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:33 schreef Perrin het volgende:
Iran vecht graag tot de laatste Libanees en de laatste Palestijn met Israël idd.
Dan heb je niet geluisterdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die ervan uitgaat dat je een kant moet kiezen (en uitgaat van twee kanten).
Hamas en al die andere organisaties mogen ze uitroeien, maar "de Palestijnen" in het geheel? Dan heb je het dus over miljoenen mensen die niet op lijken stonden te spugen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als dit de 'andere kant van het verhaal' is kan er niet genoeg meedogenloosheid getoond worden richting de Palestijnen.
Het is niet een of andere flapdrol op dat gebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Eh? neutraal?
Hij is helemaal niet neutraal en hij mag dan wel zeggen dat zijn versie de waarheid is maar dat kan iedereen zeggen.
En dat is niet mijn mening, maar de waarheid.
Je probeert een punt te maken met een totaal misplaatste vergelijking. In het 2e geval zou het om een vrouw moeten gaan die na 40 jaar mishandeling niet haar mishandelende partner doodslaat met een koekenpan, maar om een door haar partner mishandelde vrouw die in haar trauma een excuus ziet om honderden zo niet duizenden volledig onschuldige mensen af te slachten en te vernederen. In het laatste geval gaat al het begrip, alle nuance, inderdaad verloren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Niet? Jij ziet dan zeker ook geen verschil tussen een vrouw die na 2 jaar haar geweldloze sukkel van een man vergiftigt om zijn erfenis te bemachtigen versus een in een kelder opgesloten vrouw die na 40 jaar mishandeling haar gewelddadige partner doodslaat met een koekenpan omdat ze de mishandelingen niet meer kan ondergaan?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, heeft alleen schuimend de tweet gelezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je niet geluisterd
Wel een beetje clickbaitaids wat dat betreft
De Libanezen zullen zich nog wel ontzettend de haren uit het hoofd trekken dat ze ooit zo stom waren om Palestijnen op te vangen. Heel slim van Egypte om de grens potdicht te houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Yes. En dat werkt enorm goed tot nu toe. Hamas beheerst de Gazastrook en is er nooit meer weg gegaan sinds een enkele verkiezing ooit in 2007 en Hizbullah is veruit de machtigste partij militair gezien in Libanon dus niemand die hen wat kan doen noch echt kan dwingen beleidsmatig keuzes te maken die in het belang van Libanezen zijn ipv het Iraanse regime.
En in Israel regeren ook al jarenlang de kolonistjes dus ja. Dit conflict gaat echt niet verminderen op korte termijn. Slechts tijdelijk even een vechtpauze.
Ehm nee, dat heb ik er zo niet uitgehaald.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Fair enough, de vergelijking doet geen recht aan de complexe werkelijkheid. Ik overwoog ook al om hem te verwijderen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je probeert een punt te maken met een totaal misplaatste vergelijking. In het 2e geval zou het om een vrouw moeten gaan die na 40 jaar mishandeling niet haar mishandelende partner doodslaat met een koekenpan, maar om een door haar partner mishandelde vrouw die in haar trauma een excuus ziet om honderden zo niet duizenden volledig onschuldige mensen af te slachten en te vernederen. In het laatste geval gaat al het begrip, alle nuance, inderdaad verloren.
Palestinians in Lebanon ready to fight Israel, if Hezbollah helps themquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:44 schreef nixxx het volgende:
De Libanezen zullen zich nog wel ontzettend de haren uit het hoofd trekken dat ze ooit zo stom waren om Palestijnen op te vangen. Heel slim van Egypte om de grens potdicht te houden.
Chapeau aan mensen in dit topic die nog een vergissing durven te erkennenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Fair enough, de vergelijking doet geen recht aan de complexe werkelijkheid. Ik overwoog ook al om hem te verwijderen.
Daar gaan we dan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Verdere opmaat. Arme burgers.
Inderdaad, voor de arme 43% die hamas niet steunt..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ja sindsdien is de puinhoop daar alleen maar gegroeid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Libanezen zullen zich nog wel ontzettend de haren uit het hoofd trekken dat ze ooit zo stom waren om Palestijnen op te vangen. Heel slim van Egypte om de grens potdicht te houden.
Israël gaat daar hopelijk helemaal niks doen en laat de Libanezen zelf hun interne problemen oplossen. Als Hezbollah massaal aanvalt, wordt het een ander verhaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestinians in Lebanon ready to fight Israel, if Hezbollah helps them
Gaat de verhoudingen in Lebanon niet goed doen nee. Hizbullah wordt al flink gehaat buiten de eigen groep sjieten om sinds zij zich actief gingen mengen in Syrie maar ook betrokkenheid breed wordt aangenomen bij o.a. die explosies in de haven in Beiroet waarna Hizbullah de rechter die het onafhankelijk onderzoek ernaar leidde beschuldigde van "zionist te zijn" en er uiteindelijk nooit een onderzoek kwam dankzij Hizbullah.
En nog veel meer zaken. Laat staan als Palestijnse fracties helpen het land in een oorlog te sleuren met Israel nu dus. Maar goed, als Israel zelf begint met de aanval op Zuid-Libanon kan dat sentiment wellicht nog meevallen. Kan verklaren waarom Hizbullah ondanks dat gisteren drie militanten van hen in Libanon omkwamen na onder vuur te zijn genomen door israel nog enigzins terughoudend reageert....ten faveure van de publieke opinie in Libanon en om de schijn op te houden "dat wij er alles aan doen ons niet in deze oorlog te laten sleuren......tot het moment Israel Zuid-Libanon binnenvalt". Het is een dun lijntje waar ze op moeten dansen, enerzijds Libanese publieke opinie die negatief is over Hizbullah en anderzijds Iraanse geopolitieke belangen.
Ik heb toch meer het idee dat zoiets vooral in iemands hoofd afspeelt. Het zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:58 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat de politiek bij het tonen van beelden/video eigenlijk heel raar is. Het argument is dat je de terroristen geen platform moet geven en dat het een kwestie van respect is voor de slachtoffers.
Maar waar dat hier in het westen vooral toe leidt is dat we wel het Palestijnse kind zien dat na een bombardement in een ziekenwagen wordt getild, maar niet het Israëlische kind dat geboeid en wel samen met zijn familie is doodgeschoten. Het levert nogal een ongelijke situatie op. Israëlische slachtoffers blijven anoniem en daardoor een beetje onwerkelijk en Palestijnse slachtoffers worden in al hun menselijke wanhoop onze kamers ingeslingerd.
Met meer dan een half miljoen Israelische soldaten op de been zit een bezetting er wel aan te komen vrees ik.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Wellicht. Maar ze hebben Hizbullah in Zuid Libanon al onder vuur genomen gisteren waarbij er dus oa drie Hizbullahstrijders omkwamen. Enige dat nodig is voor verdere escalatie is dat Hizbullah met een vergrotende trap daarop gaat terugslaan. Dus er is een aanzienlijke kans dat het onverhoopt wellicht toch op meer gaat uitlopen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:59 schreef Perrin het volgende:
Israël gaat daar hopelijk helemaal niks doen en laat de Libanezen zelf hun interne problemen oplossen. Als Hezbollah massaal aanvalt, wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Het is een dictatuur, je kunt mensen die geen andere opties hebben, die publieke executies van opponenten mee hebben gemaakt en die leven in een schijtsituatie niet verwijten dat ze stemmen op wat het veiligst is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, voor de arme 43% die hamas niet steunt..
Is toeval, betekent "Hartslag". Je hebt ook een Somalische naam "Haifa". Wil dat zeggen dat die ouders Zionisten zijn?quote:Grappig weetje, mijn oude buurmeisje heette Hamas, ouders van Somalische afkomst. Daar ben je dan ook blij mee…
Er is blijkbaar markt voor, dat exhibitionistisch in beeld brengen van lijden (van één kant).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:58 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat de politiek bij het tonen van beelden/video eigenlijk heel raar is. Het argument is dat je de terroristen geen platform moet geven en dat het een kwestie van respect is voor de slachtoffers.
Maar waar dat hier in het westen vooral toe leidt is dat we wel het Palestijnse kind zien dat na een bombardement in een ziekenwagen wordt getild, maar niet het Israëlische kind dat geboeid en wel samen met zijn familie is doodgeschoten. Het levert nogal een ongelijke situatie op. Israëlische slachtoffers blijven anoniem en daardoor een beetje onwerkelijk en Palestijnse slachtoffers worden in al hun menselijke wanhoop onze kamers ingeslingerd.
Niks onverhoopt. Ik denk dat er echt nog wel meer gedachte achter zit. Behalve Hezbollah heb je nog de Westoever en misschien enger nog, een hoop gemengde steden binnen de grenzen van Israël zelf. Ze schijten echt zeven kleuren bij het idee dat die weer gaan rellen en lynchen zoals de vorige keer (en op de reactie vanuit de extreem-rechtse nationalisten).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Wellicht. Maar ze hebben Hizbullah in Zuid Libanon al onder vuur genomen gisteren waarbij er dus oa drie Hizbullahstrijders omkwamen. Enige dat nodig is voor verdere escalatie is dat Hizbullah met een vergrotende trap daarop gaat terugslaan. Dus er is een aanzienlijke kans dat het onverhoopt wellicht toch op meer gaat uitlopen.
Eens!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Chapeau aan mensen in dit topic die nog een vergissing durven te erkennen
We hebben allemaal wel de beelden gezien van het meisje dat van haar vriend werd gescheiden en meegenomen als gijzelaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:58 schreef HiZ het volgende:
Aan de andere kant is vrijheid van meningsuiting ook het mogen hebben en uiten van volstrect abjecte meningen. Het houdt wel op bij aanzetten tot haat en verheerlijken van geweld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:00 schreef Forbry het volgende:
Ik ben pro (vredelievende) Israëliërs en pro (vredeluevende) Palestijnen en tegen Hamas en sympathisanten en tegen de Israëlische regering en sympathisanten. Ik heb ook begrip voor #freepalestina, maar als het gaat om de mensen die hier na deze afschuwelijke gebeurtenis een feestje hielden, die mogen ze wat mij betreft linea recta naar de Gazastrook deporteren. Het is dat ze in dit land de vrijheid hebben om dit te doen, maar wat mij betreft horen deze mensen hier absoluut niet thuis.
Dat zou je wel denken ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met meer dan een half miljoen Israelische soldaten op de been zit een bezetting er wel aan te komen vrees ik.
Ik hoef geen van beiden te zien. Maar op deze manier is het wel heel scheef. Je steunt er ook mensen mee die twijfel willen strooien over de misdaden van Hamas. Wil ik het lijk van een verkrachte vrouw zien? Absoluut niet. Ik heb dat soort martelfilmpjes van ISIS etc altijd actief ontweken zelfs. Maar alles alleen aan de ene kant laten zien maakt het wel makkelijker om zieltjes te winnen voor de terroristen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is blijkbaar markt voor, dat exhibitionistisch in beeld brengen van lijden (van één kant).
Je kunt je ook afvragen tot hoe ver die vrijheid dan moet gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:00 schreef Forbry het volgende:
Ik ben pro (vredelievende) Israëliërs en pro (vredelievende) Palestijnen en tegen Hamas en sympathisanten en tegen de Israëlische regering en sympathisanten. Ik heb ook begrip voor #freepalestina, maar als het gaat om de mensen die hier na deze afschuwelijke gebeurtenis een feestje hielden, die mogen ze wat mij betreft linea recta naar de Gazastrook deporteren. Het is dat ze in dit land de vrijheid hebben om dit te doen, maar wat mij betreft horen deze mensen hier absoluut niet thuis.
Ja, eens natuurlijk. Ik zou dit ook niet willen veranderen, maar wat ik hierboven schreef is dan ook even meer vanuit emotie en minder vanuit ratio bekeken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant is vrijheid van meningsuiting ook het mogen hebben en uiten van volstrect abjecte meningen. Het houdt wel op bij aanzetten tot haat en verheerlijken van geweld.
Ik zoek er niet naar en kijk nu iets meer tv dan normaal. En daar is het verschil opmerkelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel de beelden gezien van het meisje dat van haar vriend werd gescheiden en meegenomen als gijzelaar.
En heb ook beelden gezien van kinderen die gegijzeld waren.
En dode lichamen. Geen idee of er ook kinderen tussen zaten.
Verder vind ik het nog reuze meevallen met beelden van dode Palestijnse kinderen. Heb er pas twee gezien.
En dat vind ik ook prima, van welke kant het ook is.
GeenStijl zegt dus ook letterlijk: fuck it, dit is de realiteit, hier heb je dus een foto van onthoofde mensen want dat is waar we het over hebben, dat is wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:58 schreef HiZ het volgende:
Get is al lasting zat voor Israel als hun vijand gewoon opgaat in de bevolking.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel de beelden gezien van het meisje dat van haar vriend werd gescheiden en meegenomen als gijzelaar.
En heb ook beelden gezien van kinderen die gegijzeld waren.
En dode lichamen. Geen idee of er ook kinderen tussen zaten.
Verder vind ik het nog reuze meevallen met beelden van dode Palestijnse kinderen. Heb er pas twee gezien.
En dat vind ik ook prima, van welke kant het ook is.
Hoewel dit ook zeker waar is. Het is gewoon heel erg lastig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen tot hoe ver die vrijheid dan moet gaan.
Dat feest vieren om dat beestachtige gedrag is in mijn ogen pure provocatie.
Volgens mij stel ik geen rare vraag?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
En daarom stop ik weer met hier posten. Ik doe hier niet aan mee.
quote:Waarom moet die vlag hijsen om iets anders gaan dan die laffe daad?
Israël kiest niet voor de oorlog maar voor lijfsbehoud, dat dat voelt als onderdrukking voor sommigen dat zal maar ze kunnen niet anders door toedoen van die mensen zelf.
Maar dat gebeurt dus niet,quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoef geen van beiden te zien. Maar op deze manier is het wel heel scheef. Je steunt er ook mensen mee die twijfel willen strooien over de misdaden van Hamas. Wil ik het lijk van een verkrachte vrouw zien? Absoluut niet. Ik heb dat soort martelfilmpjes van ISIS etc altijd actief ontweken zelfs. Maar alles alleen aan de ene kant laten zien maakt het wel makkelijker om zieltjes te winnen voor de terroristen.
Is dit een gekopieerde facebookpost?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten. Israël heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Israël gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen.
Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken.
Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacuüm worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur.
Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.
Ik veroordeel elk geweld!²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |