Israël heeft gezegd dat de burgers moeten weggaan op de Gazastrook. Nadat er zo'n aanval is gepleegd op Israël en haar burgers.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het goedpraten van aanvallen op Palestijnse burgers door Israel ook niet. En toch zie je het om de 3 reacties terug komen.
Of meten we met twee maten?
Ach joh. Laat die ouwe nou. Zo heeft ie dat ervaren en zo heeft die dat getweet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Het komt zo wel heel dichtbij voor onze Wim.
Waar kunnen ze heen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Israël heeft gezegd dat de burgers moeten weggaan op de Gazastrook. Nadat er zo'n aanval is gepleegd op Israël en haar burgers.
Ik vind het nog netjes van Israël.
ER zijn grensovergangen met Egypte waarover Israël weinig te vertellen heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:00 schreef Slayage het volgende:
Daarnaast kan het onthouden van voedsel aangemerkt worden als de oorlogsmisdaad.
Irrelevante tweets zoeken van compleet random mensen is een welbekende hobby van veel FOK!ersquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ach joh. Laat die ouwe nou. Zo heeft ie dat ervaren en zo heeft die dat getweet.
Nee, gewoon verjagen uit die regio.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook politiek gezien nogal een domme zet van Israël, dat specifieke blokkeren van voedsel enzo nu
Dit zijn letterlijk Indianenverhalen van je. Amerikanen spietsten geen geslachtsdelen op hoofddeksels, wel schoten ze veel mensen neer met hun geweren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Amerika heeft dat destijds gedaan met de indianen. Mannen, vrouwen, bejaarden en zelfs babies werden allemaal op de meest gruwelijke manier afgemaakt. Bij de slachtoffers (of ze nu nog leefden of niet werden de borsten, schaamlippen en geslachtsdelen afgesneden en op de hoofddeksels van de 'helden' gespeld. Babies werden afgeslacht met bajonetten of ze werden in het vuur gegooid. Vermoorde indiaanse kinderen en tieners (10 tot ongeveer 17 jaar) werden tentoongesteld op markten en kermissen.
Allemaal omdat het leger een klein groepje krijgers niet te pakken kon krijgen. En deze daden hadden dan weer gruwelijke repercussies van die indiaanse heethoofden ten gevolg.
We zullen het maar niet hebben over de twee kernbommen die vielen op Nagasaki en Hiroshima, waar veel Japanners nu nog de gevolgen van voelen.
Nee, ik keur dit geweld ook af, maar ik ga mezelf niet zitten ophemelen door te beweren dat 'wij' zoveel beter zijn dan 'hunnie'.
daar heeft Egypte zijn leger neergezet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
ER zijn grensovergangen met Egypte waarover Israël weinig te vertellen heeft.
Huh maar waarom klaagt niemand dan over Egypte????????quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
daar heeft Egypte zijn leger neergezet.
Yeah right. Mafkezen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hamas: we staan open voor gesprekken over wapenstilstand
quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Israël heeft gezegd dat de burgers moeten weggaan op de Gazastrook. Nadat er zo'n aanval is gepleegd op Israël en haar burgers.
Oh je was niet bekend met dit fenomeen?quote:
Ja dat is echt komisch, dat voortdurende beroep op oorlogsrecht, dat helemaal niet eens voor deze specifieke situatie beperkingen oplegt aan Israël. Ze zijn aangevallen, hun burgers zijn vermoord en gegijzeld. Hamas heeft openlijk verklaard waarom die mensen zijn gegijzeld. Het vasthouden is daarmee ook een daad van oorlog waar Israël op mag reageren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn in oorlog. Je hoeft je tegenstander niet te voorzien van voedsel en ook de burgers van het land niet. Dan kijken ze maar of ze via Egypte wat geregeld kunnen krijgen. En anders moet de bevolking daar hamas maar duidelijk maken dat ze hebben verloren en dat ze zich over moeten geven.
Dat is me ook opgevallen. Daartegen is de blokkeerknop uiterst effectief.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Irrelevante tweets zoeken van compleet random mensen is een welbekende hobby van veel FOK!ers
Ok uitgeluld inderdaad. 20 jaar geleden is er een keer gedemonstreerd. Mooi, wij hoeven voorlopig niks te doen want die kutmoslims moeten nog een paar keer inhalen. We kunnen met de voeten omhoog en elk weekend moslims bashen totdat zij meerdere keren met een paar honderdduizend man demonstreren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je zei eerst het gebeurt niet. Het gebeurt wel, en nu moet je dus de doelpalen verschuiven. Wat intens sneu.
Omdat hypocriet gedrag ze niet vreemd is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Huh maar waarom klaagt niemand dan over Egypte????????
Over die atoombommen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef Hiddendoe het volgende:
We zullen het maar niet hebben over de twee kernbommen die vielen op Nagasaki en Hiroshima, waar veel Japanners nu nog de gevolgen van voelen.
Ik heb geen idee hoe groot die groep is. Groot genoeg om Gaza in zijn greep te houden in ieder geval.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe groot is die Hamas groep dan is Gaza? is het half Gaza, of zijn het er een paar duizend of zo?
Dat ze zelf Hamas hebben verkozen, alla..Maar ook buiten Gaza zie ik geen groepen Palestijnen die massaal in opstand komen tegen deze Hamas Terreur. Zie jij het?
Dan verdenk ik er een aantal Palestijnen van dat ze geen hart hebben. Sue me.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Niemand die een kind heeft of een hart heeft wil dit zo
Het is op persoonlijk niveau gruwelijk
Echter is de oorlog op een veel abstracter niveau bezig en nog vele malen gruwelijker
Euh, nee. Ik denk dat er wel demonstraties komen als de VVD met bruinhemden de grens overgaat met Belgie en 1500 vrouwen doodt en verkracht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok uitgeluld inderdaad. 20 jaar geleden is er een keer gedemonstreerd. Mooi, wij hoeven voorlopig niks te doen want die kutmoslims moeten nog een paar keer inhalen. We kunnen met de voeten omhoog en elk weekend moslims bashen totdat zij meerdere keren met een paar honderdduizend man demonstreren.
Blokkeren die ook voedseltransporten?quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
daar heeft Egypte zijn leger neergezet.
Maar Israel heeft dat wel gedaan, die vrijheden geven. Zelfs nederzettingen afgebroken. En dit is het gevolg. Moord en doodslag en raketten op je dak, 5000 inmiddels, in 3 dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze moeten kiezen tussen twee vijanden, en dan toch maar kiezen voor de vijand die het meest dichtbij staat.
De kans dat Israël ze vrijheden gaat geven als Hamas is opgeruimd achten ze denk ik niet zo groot, en dat is ook wel begrijpelijk. Je buren gaan verlinken naar wat de Palestijnen zien als hun bezetter zal dus echt niet snel gebeuren.
Collectieve straffen en het onthouden van voedsel en water zijn oorlogsmisdaden, maar de mensen die zaterdag zaten te huilen over de Hamas terreur zullen nu niet huilen omdat de slachtoffers dit keer niet de mensen zijn waar zij zich mee associëren.quote:
Qatar is wel fan van ze geloof ik.quote:
Ohhhh wat netjes! Alleen zitten ze als ratten in de val want ze kunnen nergens heen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat is ook jou niet vreemd hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Collectieve straffen en het onthouden van voedsel en water zijn oorlogsmisdaden, maar de mensen die zaterdag zaten te huilen over de Hamas terreur zullen nu niet huilen omdat de slachtoffers dit keer niet de mensen zijn waar zij zich mee associëren.
Dit is een van de weinige troefkaarten die ze nog op tafel kunnen leggen. Wanhopig gedoe.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef Ali_boo het volgende:
Soort van live stream, met superchats?![]()
![]()
[ twitter ]
Weet ik niet explicietquote:
Elke keer dat slachtoffergejank omdat mensen wat onaardige woordjes gebruiken over moslims, dezelfde moslims die aan de overkant van de straat feest staan te vieren omdat er honderden tieners dood zijn geschoten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok uitgeluld inderdaad. 20 jaar geleden is er een keer gedemonstreerd. Mooi, wij hoeven voorlopig niks te doen want die kutmoslims moeten nog een paar keer inhalen. We kunnen met de voeten omhoog en elk weekend moslims bashen totdat zij meerdere keren met een paar honderdduizend man demonstreren.
Heb jij wel een hart?quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan verdenk ik er een aantal Palestijnen van dat ze geen hart hebben. Sue me.
To the death!quote:
Denk aan je bloeddruk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:23 schreef Nielsch het volgende:
Poetinvriendje Baudet vraagt net als Poetin om zelfbeheersing van beide kanten. Baudet blijft de Hamassponsoren Rusland en Iran dus trouw.
Laat je niet gekmaken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb jij wel een hart?
Mij raakt het als kinderen in oorlogen het slachtoffer zijn. Waar het ook is.
Er zijn gewoon plekken vooraf aangekondigd binnen de Gaza, waar ze beter weg konden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ohhhh wat netjes! Alleen zitten ze als ratten in de val want ze kunnen nergens heen.
Alle grensovergangen zijn gesloten.
Of met z’n 2 miljoen in bootjes? Die er niet eens zijn…
Hopelijk kunnen ze ondergronds zich verschuilen. En ze hebben geen luchtalarm wat werkt dus het is echt levensgevaarlijk buiten te komen.
Jij bent echt puur goed.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb jij wel een hart?
Mij raakt het als kinderen in oorlogen het slachtoffer zijn. Waar het ook is.
Nee, die verhouding kan net zo goed 90-10 zijn, voor mijn part. Zowel voor als tegen Hamas. De vraag was alleen hoe je denkt dat een burger uit Gaza Hamas-leden kan aangeven en bij wie, en wat je denkt dat er dan met die mensen gebeurt wanneer ze dat doen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof het 50-50 is. Denk je dat echt?
Erdogan sprak heel verstandig.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:02 schreef Aether het volgende:
Stop harassing Israelis, Erdogan tells Palestinians
https://www.timesofisrael(...)-tells-palestinians/
die probeert weer eens van twee walletjes te eten.quote:
Ze hebben netjes aangegeven voor 3 dagen voedsel en drinken in te slaan en dekking te zoeken, is toch van een heel ander niveau dan Hamas. Hamas wordt bevoorraad met wapens en munitie, dat kan ook met voedsel transporten binnenkomen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook politiek gezien nogal een domme zet van Israël, dat specifieke blokkeren van voedsel enzo nu
Neemt niet weg dat ze nog steeds hun eigen wapenindustrie hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Israel krijgt jaarlijks miljarden dollars van de VS. Daarnaast is een vliegdekschip onderweg om Israël steun te bieden
Altijdquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
die probeert weer eens van twee walletjes te eten.
@de_boswachter maak eens een pollquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
Wat is de stemming ongeveer?
Israel krijgt carte blanche?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |