9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
The IDF’s Home Front command releases instructions telling Israelis to make sure they are stocked up on food and water for at least 72 hours, with war on the horizon.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
De NOS is alweer begonnen het met Palestijnse slachtofferschap narratief aan te wakkeren. Met natuurlijk allerlei foto's van spelende kinderen en en verhalen van bange mensen.
Dat is dan heel raar, eergisteren stonden de straten immers nog vol met feestende mensen na de slachtpartijen in Zuid-Israël. Het moet nu eens eens klaar zijn met dit soort propaganda om de publieke opinie te beïnvloeden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Hoezo, ze hadden toch sowieso 8 uur aangekondigd?
40 min geleden zeiden ze dat het over 10 min zou beginnen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op maandag 9 oktober 2023 20:01 schreef HowardRoark het volgende: De NOS is alweer begonnen het met Palestijnse slachtofferschap narratief aan te wakkeren. Met natuurlijk allerlei foto's van spelende kinderen en en verhalen van bange mensen.
Dat is dan heel raar, eergisteren stonden de straten immers nog vol met feestende mensen na de slachtpartijen in Zuid-Israël. Het moet nu eens eens klaar zijn met dit soort propaganda om de publieke opinie te beïnvloeden.
Dit is toch ook nieuws of niet dan? Wat moeten die miljoenen pallestijnen nu doen nu israel heeft gezegd dat her ze niets eens boeit als ze israelische burgers raken
Afgelopen zaterdag bij de grens met Gaza. Dat doen ze best knap hoor, op de motor en dan ook nog schieten. Dat is weer twee terroristen minder. Uitstekend werk.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Hou toch op. Er zijn twee kanten aan dit verhaal.
Ja, Iran die Hamas misbruikt aan de ene kant voor haar tactiek tegen Saudi en aan de andere kant hun vriendje Putin helpen de aandacht af te leiden van Oekraïne
Op maandag 9 oktober 2023 20:01 schreef HowardRoark het volgende: De NOS is alweer begonnen het met Palestijnse slachtofferschap narratief aan te wakkeren. Met natuurlijk allerlei foto's van spelende kinderen en en verhalen van bange mensen.
[..] Dit gaat maanden duren, ze zullen er wel niemandsland van gaan maken.
De grote vraag is dan ook waarom Egypte niet de grensdeuren open doet om Palestijnen op te vangen. Dat zou makkelijk kunnen en zo zouden ze vele burgers in de Sinaï veiligheid kunnen brengen.
Op maandag 9 oktober 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende: Afgelopen zaterdag bij de grens met Gaza. Dat doen ze best knap hoor, op de motor en dan ook nog schieten. Dat is weer twee terroristen minder. Uitstekend werk.
[..] De grote vraag is dan ook waarom Egypte niet de grensdeuren open doet om Palestijnen op te vangen. Dat zou makkelijk kunnen en zo zouden ze vele burgers in de Sinaï veiligheid kunnen brengen.
Egypte is grotendeels woestijn en ook ontzettend overbevolkt en kent veel armoede. Dat is allemaal wel makkelijk gezegd vanachter je beeldscherm.
[..] De grote vraag is dan ook waarom Egypte niet de grensdeuren open doet om Palestijnen op te vangen. Dat zou makkelijk kunnen en zo zouden ze vele burgers in de Sinaï veiligheid kunnen brengen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Wat een tering gek he Is zelfs bereid zijn eigen mensen onder de bus te gooien
Bedacht ik me net nadat ik op versturen drukte. Thnx!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Erdogan zojuist live 1 van de weinige politici die niet duidelijk kant kiezen in de actuele conflict. Hij verwerpt de aanval van Hamas en zei zoiets als, "er is een manier van oorlog voeren en dat is niet wat Hamas heeft laten zien". Maar hij begon met het benoemen van Palestijnse grieven en het belang van een rechtvaardige vrede met twee staten oplossing.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Is het een idee om een gebied aan te wijzen waar onder andere Hamas en Putin oorlog kunnen voeren, zonder onschuldige slachtoffers te maken? Dat scheelt opvang van vluchtelingen en scheelt vervoerskosten van journalisten. Als ik een suggestie moet doen voor een gebied dan zou ik zeggen Limburg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ja dat is echt wel een ding, meisjes bloedend door straten geparadeerd zien worden of in de ochtendkrant lezen over etnisch geweld.... het scheelt echt
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Als Hezbollah zich wel gaat mengen escaleert het flink de pan uit.
Zo niet, dan denk ik dat het vrij snel klaar zal zijn met Gaza.
Ze zullen vast niet alleen handelen
[..] Ja dat is echt wel een ding, meisjes bloedend door straten geparadeerd zien worden of in de ochtendkrant lezen over etnisch geweld.... het scheelt echt
Ja en dat is/was dus 4chan materiaal, dat werd vroeger volgens mij minder snel uitgezonden op TV. Meer in achtergrond nieuws.
Op maandag 9 oktober 2023 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende: Is het een idee om een gebied aan te wijzen waar onder andere Hamas en Putin oorlog kunnen voeren, zonder onschuldige slachtoffers te maken? Dat scheelt opvang van vluchtelingen en scheelt vervoerskosten van journalisten. Als ik een suggestie moet doen voor een gebied dan zou ik zeggen Limburg.
Je hebt zoals altijd interessante bijdrages.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Waarschijnlijk hebben ze van te voren hun vragen moeten indienen en was het of een interview met enkel goedgekeurde vragen óf helemaal geen interview.
Dan moet je dat erbij melden op moment dat je het uitzendt. Ter duiding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like