Kijk dit is de Nederlandse handelsgeestquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb een paar duizend kilo cherrytomaatjes per jaar, misschien kan ik dan uitbreiden
Het is een land met interessante technologische ontwikkelingen. En ook qua wapensystemen, inlichtingen hebben wij veel aan dat land.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Want we kunnen niet zonder hun fake intel en de cherrytomaatjes?
Dan is er niet hard genoeg opgetreden vrees ik en zijn te weinig hoofdfiguren onschadelijk gemaakt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die kort geweldadige klap heeft Irak en Libi niets gebracht anders dan chaos met heel veel doden tot het gevolg, dat ook in Afghanistan en Syri plaats vind.
En tel daarbij de vluchtelingenstromen bij op die daardoor plaats vinden waardoor het er steeds slechter hier uitziet. Nu nog wachten op wat chaos in Iran en een gigantische vluchtelingenstroom en we zijn klaar.
Die reserve was er niet bij de Oekraense vlag, de Franse...quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als er rellen door komen. of een steen door de raam van het gemeentehuis. Je zal er maar werken. Dat soort dingen. Ik zou ook drie keer na moeten denken of het de ellende wel waard is.
Wat zou het kunnen zijn denk je?quote:
Het is dan ook te hopen dat Hamas eindelijk eens onklaar kan worden gemaakt. Al ben ik bang dat het Hamas-sentiment hoe dan ook voortleeft als deze spiraal van haat en geweld niet wordt doorbroken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt pure kwaadaardigheid dat Hamas. Laagste van het laagste, slechtste dat de mensheid te bieden heeft.
Mooi, zet maar stil wat mij betreft. En ik denk dat er nog veel en veel meer ontwikkelingshulp programma’s gereviewed mogen worden. En stil gezet.quote:
Als we maar lief genoeg zijn, dan zullen ze ons ook lief vinden uiteindelijk. Dat dacht de LGBTQ community ook met de moslims, en ook die komen bedrogen uit.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Waarom geven we berhaupt geld aan mensen die ons het licht in de ogen niet gunnen?
Beetje meer VOC mentaliteit zou ons goed doenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kijk dit is de Nederlandse handelsgeest
Waarom is daar een vluchtelingenkamp?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:41 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/SuhbTobasi/status/1711374243890381148.
Volgens deze bron 50 doden bij bombardement in een vluchtelingenkamp in de Gaza strook.
Mooi frame weer op deze manier. Isral bombardeert alleen militaire doelen. Jammer alleen dat die militaire doelen er zelf voor kiezen om in burgergebied te gaan zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Volgens deze bron 50 doden bij bombardement in een vluchtelingenkamp in de Gaza strook.
Wat een bloed heeft hamas aan de handen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Maar die zijn dan ook over het algemeen gewoon bloedirritant als ze beginnen over LBGTQ+.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als we maar lief genoeg zijn, dan zullen ze ons ook lief vinden uiteindelijk. Dat dacht de LGBTQ community ook met de moslims, en ook die komen bedrogen uit.
Het is inderdaad wel een typische Marxistische interpretatie waarbij ze denken dat het enkel aan de materiele voorwaarden ligt. Als mensen een zekere welvaart genieten, dan zouden ze uiteindelijk zogenaamd onze waarden overnemen. Het werkt al jaren niet, maar toch blijven ze er maar mee doorgaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als we maar lief genoeg zijn, dan zullen ze ons ook lief vinden uiteindelijk. Dat dacht de LGBTQ community ook met de moslims, en ook die komen bedrogen uit.
Als dat kamp vol had gezeten met Hamas strijders had ik nu staan juichen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Ze zijn de tweede in de wereld als het gaat om tech. Alle grote tech bedrijven zijn daar al gevestigd of hebben plannen om zich daar te verplaatsenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is een land met interessante technologische ontwikkelingen. En ook qua wapensystemen, inlichtingen hebben wij veel aan dat land.
De frame komt vanuit jou. En van niemand anders.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mooi frame weer op deze manier. Isral bombardeert alleen militaire doelen. Jammer alleen dat die militaire doelen er zelf voor kiezen om in burgergebied te gaan zitten.
Ik zeg toch ook nergens dat er niet veel doden gaan vallen. Dat is onvermijdelijk bij deze actie. En nogmaals; de actie om Hamas te vernietigen is legitiem en op de lange termijn beter voor beide partijen. Maar dat is wat anders dan 2 miljoen mensen ontzien van drinkwater.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat minder doden gaat opleveren dan wat Israel nu doet?
Dit is Fallujah in het kwadraat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Battle_of_Fallujah
[..]
Vluchtelingenkamp met flatgebouwen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Als het kamp vol had gezeten met Israelis dan stonden die verontwaardige figuren van nu, ook te juichen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Als dat kamp vol had gezeten met Hamas strijders had ik nu staan juichen.
Kan egypte toch ook regelen voor hun moslimbroeders?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:46 schreef Sledgehammer. het volgende:
Toch triest om 2 miljoen mensen uit te sluiten van elektriciteit en dat er geen eten en brandstof etc meer heengaat.
Precies. En bij bovenstaande is het niet echt zaak om het land teveel tegen je te keren he.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zijn de tweede in de wereld als het gaat om tech. Alle grote tech bedrijven zijn daar al gevestigd of hebben plannen om zich daar te verplaatsen
Zie verder niet echt voordelen
Dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De frame komt vanuit jou. En van niemand anders.
Israel voert op dit moment massale bombardementen uit op Gaza. Niet enkel op militaire doelen. Want collectief straffen is hier het doel.
Valt tegen. Die infrastructuur mocht nooit aangelegd worden van Israel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Kan egypte toch ook regelen voor hun moslimbroeders?
Ik ben benieuwd wat hiervan de gevolgen gaan zijn. Neem aan dat ze er niet onderuit komen toch te zorgen dat mensen aan water en eten komen. Of ze gaan hulpverleninhsorganisaties toelaten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat er niet veel doden gaan vallen. Dat is onvermijdelijk bij deze actie. En nogmaals; de actie om Hamas te vernietigen is legitiem en op de lange termijn beter voor beide partijen. Maar dat is wat anders dan 2 miljoen mensen ontzien van drinkwater.
Deze jonge is volgens mij slachtoffer van bombardement in Gaza.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
"He must have done something"![]()
[ twitter ]
Gatver wat een misselijke, onmenselijke reactie.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Gaza grenst aan Egypte, daar heeft Israel weinig over te zeggen toch?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Valt tegen. Die infrastructuur mocht nooit aangelegd worden van Israel.
Lastig inschatten natuurlijk wat er gebeurd is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gatver wat een misselijke, onmenselijke reactie.
Dan start de volgende terreurgroep weer op, het helpt ook niet echt als je vanuit je geloof wordt opgedragen om een volk te haten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook te hopen dat Hamas eindelijk eens onklaar kan worden gemaakt. Al ben ik bang dat het Hamas-sentiment hoe dan ook voortleeft als deze spiraal van haat en geweld niet wordt doorbroken.
Integendeel, via (vredes)verdragen heeft Israel heel veel te zeggen over de grensovergang tussen Egypte en Gaza. Zoals dat er alleen mensen overheen mogen en in beginsel geen goederen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gaza grenst aan Egypte, daar heeft Israel weinig over te zeggen toch?
"War hardens the heart"quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gatver wat een misselijke, onmenselijke reactie.
je vergeet dat joden de originele bewoners waren daar. of beter gezegd semiten, de scheiding jood/palestijn is puur een religieuze, van oudsher, het zijn dezelfde mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb net een uurtje de geschiedenis gelezen over Isral en Palestina.
En inderdaad, een groot deel zijn Europese Joden die daar naartoe zijn verhuist, een beetje vergelijkbaar met de Europeanen die naar Zuid Afrika verhuisde en daar een eigen 'staat' hadden opgericht.
Nu was het van de Joden natuurlijk meer urgent omdat ze met discriminatie te maken hadden in Europa.
Dus als een Arabier of Marokkaan zegt , 'het is Palestijns grondgebied' ok.. Dan klopt dat wellicht.
Maar dat kunnen we dan ook zeggen van de Haagse Schilderswijk, Molenbeek, Saint Denis (Parijs) grote delen van Marseille, Dat was ooit Europees, en nu bewoond door grote groepen moslims.
Als de Joden daar niet mogen wonen, dan zou je met dezelfde theorie erop uit komen, dat de Turks / Marokkaanse gemeenschap in Nederland ook weer NL grondgebied moet verlaten.
Maar daar hebben ze het nooit over, dat de moslims zelf ook wonen op een plek, die door de geschiedenis heen nooit van hun is geweest... Molenbeek was vroeger gewoon polderlandschap bijvoorbeeld.
De Israli kennende zal het water over een paar uurtjes vast en zeker weer hersteld zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:46 schreef Sledgehammer. het volgende:
Toch triest om 2 miljoen mensen uit te sluiten van elektriciteit en dat er geen eten en brandstof etc meer heengaat.
Deze hele represaille campagne zal Israel ook wel weer backfiren. Wat een clusterfuck daar tochquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Nadeel van infra is dat het onder hamas' leiding al snel militaire objecten worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Valt tegen. Die infrastructuur mocht nooit aangelegd worden van Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |